Olen nyt ollut viikon ilman pisaraakaan kofeiinia ja muutos parempaan on ollut uskomaton. Näin rauhallista oloa en muistanut olevan olemassakaan.
Vuosia olen kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta, ahdistuksesta, jännittämisestä, paniikkikohtauksista ja ties mistä. Kymmenisen vuotta olen kahvia juonut säännöllisesti ja toiset kymmenen vuotta epäsäännöllisesti kahvia, colaa, energiajuomia jne.
Kahvinjuonnin vähentäminen ei auttanut mitään, ainoastaan täydellinen lopetus. Ensimmäiset päivät olivat täyttä tuskaa mutta kyllä kannatti kärsiä, edelleen tosin päätä särkee.
Suosittelen muitakin kokeilemaan.
Kofeiini ja jännittäminen
5
1671
Vastaukset
- m28.
Itse join viimeksi kahvia tuossa torstaiaamuna mutta sen jälkeen en ole nauttinut kofeiinia missään muodossa.
Itselläkin oli syynä lopetukseen sellainen jännittynyt olo.
Mitään oireita lopetuksesta en saanut, mulla ei ole koskaan päänsärkyä muutenkaan. - Kahvittelia
Minulla vatsa temppuili ihan kunnolla. Koko ajan vatsa temppuili, uloste oli koko aika löysää ja joutui useasti päivässä käyä veskissä. Mahaa vaan väänti koko aika ja oli jännittynyt olo kaikenlisäksi. Vähensimpä kahvinjuonnin niin jännitys ja vatsavaivat helpotti. Saatoin monta isoa kuppia juoda päivässä kahvia.
- m25.
Voiko kahvinjuonnin lopettamisella ratkaista koko ahdistus ja sosiaalisten tilanteiden pelko ongelman? Sitä en kyllä aivan usko vaikka saattaahan se lopettaminen oloa helpottaa.
Olen kylläkin niin pahasti addiktoitunut kofeiiniin, että pelkkä ajatuskin lopettamisesta tuntuu mahdottomalta. Minkä avulla sitten muka edes pysyisin hereillä? Olen myös täysin tottunut siihen että päivä lähtee käyntiin kahvin keittämisellä.- Kofeiiniaddikti
Nyt reilun viikon jälkeen itselläni kyllä tuntuu, että tästä vaivasta on mahdollista päästä kokonaan eroon, joka päivä fiilis on parempi. Se täytyy vain itse kokeilla miten kofeiini vaikuttaa sinuun.
Kyllä ihminen hereillä pysyy ilman kofeiiniakin, jopa paremmin kun kofeiini ei häiritse yöunta. Ensimmäisinä päivinä sai tosin nukkua jatkuvasti, mutta muutamassa päivässä helpotti.
- oahwotuhqaoö
Koita vaikka läimästä itseäsi täysillä nassuun, ehkä se herättää.
Tai jääkylmä suihku, naamapesu. Onhan noita tapoja "herättää" itsensä.
Jotkut ihmiset ovat vain herkempiä kofeiinille, voihan sitä aina koittaa olla vaikka sen puolisenvuotta ilman kofeiinia ja katsoa miten alkaa rullaamaan.
Jos ihmiset pystyy lopettaa tupakan polttamisen niin etköhän sinäkin pysty kahvin lipittämisen lopettamaan. Kerrasta poikki vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää382181Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642032Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363881670Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031641Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821092Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 75915
- 27899