Ulkona pelottaa, apuja!

apujaulkona

Meillä koitettas harjoitella sisäsiisteyttä mutta pentu pelkää ulkona niin paljon että ei tee tarpeitaan ulos. Pentu on 9vk ja eikä valutettavasti ole päässyt kovin paljoa ulkoilemaan kasvattajan luona. Meillä pentu ollut nyt muutamia päiviä ja ahkerasti ollaan käyty pihalla että oppis sielä olemaan. Nyt siis kaipailisin vinkkejä miten rohkaista pentua pihalla ollessa?

7

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Balloon

Lelua ja namia ulos mukaan. Kiinnittää sitä huomiota muuhun kuin siihen ulkona olemiseen. Sitten saattaa pissatkin lirahtaa siinä hötäkässä :)

Meillä vähän päinvastaista "ongelmaa", 8 viikkoinen pentu on niin rohkea, että saattaa lähteä juoksemaan pallo suussaan kauemmaksikin, tien suuntaan. Muuten kun ei pallotella, niin seuraa kyllä minua ja tulee luokse.

• Aina kun pentu on herännyt, tai syönyt heti ulos. Mä varmaan provosoisin sitä virtsaamaan, matkimalla emoa ( pumpulilla hellästi, niin se refleksi tulee ) Kun kyseessä on tuon ikäinen vielä. Ja kun on se on tehnyt yhden pisun, heti palkinto.

• Lisäys, alkuun se pissatus aina samassa paikassa, niin se tuntuu turvalliselta.

• Jep jep...

Toimii varmaan joo ihan pienillä pennuilla pumpuli temput, mutta ei enää luovutus ikäisillä. Emo ei syö pentujensa jätöksiä enää siinä vaiheessa, kun pennut syö muutakin, kuin vain maitoa eli emo ei pissata pentujaan vaan ne tekevät hätänsä ihan itse.

• **:**
        Jep jep... kirjoitti:

Toimii varmaan joo ihan pienillä pennuilla pumpuli temput, mutta ei enää luovutus ikäisillä. Emo ei syö pentujensa jätöksiä enää siinä vaiheessa, kun pennut syö muutakin, kuin vain maitoa eli emo ei pissata pentujaan vaan ne tekevät hätänsä ihan itse.

Meillä emo söi pennun jätökset 10 viikkoon asti, jos pääsi vahinko. Myös imetys jatkui 16 viikolle. Oliko normaalia? pentu sai ruokaakin.

• apujapihalla

Ollaan käyty tossa samalla nurmikolla koko ajan :) miten pumpulilla? Anteeksi tyhmyyteni ensimmäinen koiranpentu kyseessä :)

• Kyllä se oppii

Pentu on pentu. Odota nyt, kun se ensin oppii luottamaan ensin edes sinuunkin. Kaikki on pennulle uutta. Aika tekee tehtävänsä.
      Tuolla ei oikeastaan ole mitään merkitystä onko pentu päässyt kasvattajan luona ulos vai ei. Paikka on kuitenkin uusi ja pennulle tuntematon ja mukana ei oikeasti ole mitään pennulle tuttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4783
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      6
      3431
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3231
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2669
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      81
      2403
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1793
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1414
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1283
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1178
    Aihe