Pätemisentarve saitilla,

näkyy kyllä selvästi saitilla.
Se oma elämä jää täysin elämättä,jos tietokone ajatusmaailma hallisee täysin elämää.
Elämää on kyllä tämän saitin ulkopuolellakin

70

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pidän välillä taukoa että en jää koukkuun.
      Jos netti alkaa hallita elämää ei aikaa juuri muuhun jääkään.

• Minua toi kalastus koukuttaa,nyt alkavat jäät oheta,joten annan tilaa myös keväisille istutuksille..
        Siemenpussukoita tossa klerasin

• rituliini_38 kirjoitti:

Minua toi kalastus koukuttaa,nyt alkavat jäät oheta,joten annan tilaa myös keväisille istutuksille..
        Siemenpussukoita tossa klerasin

Samat sanat, Rituliini! Kohta alkaa se meikäläisen "itsensä toteuttamisen" aika . Multasormea syyhyttää ja katselen siemenluetteloita jo sillä silmällä:)

• Tauon pito on

minullakin mielessäni. Silti joskus haksahdan tänne.

• Samoin, kun luen

Hesarin, jonka lukuoikeuden olen tilannut, niin jokus sen jälkeen hairahdun käväisemään täällä.
        Täällä on suurin ongelma mielestäni erilainen käytös ihmisillä, kun joku käyttäytyy hyvien käytöstapojen mukaan,
        mutta sitten on muunkinlaisia käytöstapoja.

Olisi hyvä kun kaikki voisivat olla ihan niinkuin ovat oppineet olemaan, ja niinhän ovatkin tehneetkin, ——— mutta silloin tietenkin tulee outoja tilanteita,

Hei vaan!

• Niin juuri.
        Samoin, kun luen kirjoitti:

Hesarin, jonka lukuoikeuden olen tilannut, niin jokus sen jälkeen hairahdun käväisemään täällä.
        Täällä on suurin ongelma mielestäni erilainen käytös ihmisillä, kun joku käyttäytyy hyvien käytöstapojen mukaan,
        mutta sitten on muunkinlaisia käytöstapoja.

Olisi hyvä kun kaikki voisivat olla ihan niinkuin ovat oppineet olemaan, ja niinhän ovatkin tehneetkin, ——— mutta silloin tietenkin tulee outoja tilanteita,

Hei vaan!

Hyvät käytöstavat ja puuttuvat käytöstavat kohtaavat,

ei ole kumma, jos täällä on OUTOJA tilanteita.

• All right
        Niin juuri. kirjoitti:

Hyvät käytöstavat ja puuttuvat käytöstavat kohtaavat,

ei ole kumma, jos täällä on OUTOJA tilanteita.

Hyvinkäyttäytyvien ihmisten seurassa on helppo käyttäytyä
        hyvin, mutta jos oppinut tuntemaan ihmiset liian hyvin ei välitä
        enään edes teeskennellä hyvinkäyttäytyvää.

• All right kirjoitti:

Hyvinkäyttäytyvien ihmisten seurassa on helppo käyttäytyä
        hyvin, mutta jos oppinut tuntemaan ihmiset liian hyvin ei välitä
        enään edes teeskennellä hyvinkäyttäytyvää.

Toi on muuten todella totta,kiitos All right.Minulla on egytiläinen vävy,puhuu kuutta kieltä,sivistynyt, yliopistokoulutus,minäkin tsemppaan aina hänen seurassaan,yritän luoda kuvan meistä suomalaisista,että olemme sivistyskansaa

• ihmettelennn

Näyttääpä olevan poistoissakin suuria kysymysmerkkejä, aivan hyviä kirjoituksia poistettu, esim kun kysyy luotsilta poistoista niin ne poistetaan.

Taas jos tulee vastaus, seli selitetään ummet ja lammet?

Robottikaan ei luettanut ylläpidolla poisti vaan.

• Olen sen sensortin ihminen, jos tuntuu ketju olevan sisään lämpiäv, herkästi
      syrjään hyppään,kuin peipponen..

Riitely ei ole meidän ikäisten elämän ilo. Kun ikää kasvaa, se aivot rasvaa..

Älyäsi hieroo, tyhmyyksiä vieroo. Niin kauan, kuin sydän sykkii, elän kuin tämä päivä ölisi viimeinen...

• laila luutalahti.

Rituliini olet oikeassa aloituksessasi, jospa He joilla on Hallitsijan elkeitä tämä opettaisi -Kiitos -Ritu-

• Eduskunnassakin on
        laila luutalahti. kirjoitti:

Rituliini olet oikeassa aloituksessasi, jospa He joilla on Hallitsijan elkeitä tämä opettaisi -Kiitos -Ritu-

huomattu se, että yleisesti hyväksytyt käytöstavat ovat joissakin kodeissa jääneet opettamatta. Siellä on eduskunnan puhemies joutunut huomauttamaan niiden puutteesta joillekin edustajlle. Eräs sai huomautuksen toisen aivan siistin ulkoisen olemuksen (tupeen) haukkumisesta.
        Se ei mihinkään käsiteltävään asiaan liittynyt.

Eduskuntahan on läpileikkaus kansasta.

Nuorisoa usein moititaan puuttuvista tai huonoista käytöstavoista, ja kaipa sellaisiakin joukossa varmaan on, mutta kyllä minä olen sitä mieltä, että monien nuorten miesten energinen meno ja tulo "Terve!" -toivotuksineen on miellyttävää ja reipasta meininkiä,
        he ovat niin hyvinkasvatettuja itsestäänselvine ovenavauksineen ja muine hyvine käytöstapoineen.
        Juuri se päättäväisyys ja määrätietoisuus miellyttää minua.

Samoin se, että käyvät työssä säännöllisesti ilman kaikenmaailman 'sairaslomia'.

• Tuollaisista
        Eduskunnassakin on kirjoitti:

huomattu se, että yleisesti hyväksytyt käytöstavat ovat joissakin kodeissa jääneet opettamatta. Siellä on eduskunnan puhemies joutunut huomauttamaan niiden puutteesta joillekin edustajlle. Eräs sai huomautuksen toisen aivan siistin ulkoisen olemuksen (tupeen) haukkumisesta.
        Se ei mihinkään käsiteltävään asiaan liittynyt.

Eduskuntahan on läpileikkaus kansasta.

Nuorisoa usein moititaan puuttuvista tai huonoista käytöstavoista, ja kaipa sellaisiakin joukossa varmaan on, mutta kyllä minä olen sitä mieltä, että monien nuorten miesten energinen meno ja tulo "Terve!" -toivotuksineen on miellyttävää ja reipasta meininkiä,
        he ovat niin hyvinkasvatettuja itsestäänselvine ovenavauksineen ja muine hyvine käytöstapoineen.
        Juuri se päättäväisyys ja määrätietoisuus miellyttää minua.

Samoin se, että käyvät työssä säännöllisesti ilman kaikenmaailman 'sairaslomia'.

moni on palkkansa pistänyt menemään, osa juo, osa tuhlaa, vaikka asunto on kaikkein tärkein.

• pätiö

Senverran olen katsonut olevani velkaa pätijöille että päden pätiöien mukana kuitenkin pätiäsääntöjen rajoissa. Kun on jotakin saanut on velvollinen jotakin myös antamaan.

• totta kai

Siinä Orwellin kuunnelmassa Eläinten kapina, toiset eläimet olivat tasa-arvoisempia kuin toiset. Niin kaikessa, täälläkin.

• pätömä

Olen tehnyt useita peruutuksia kun huomannut, että taasen olen pätemisen tarpeessa.

• Hurraaaa!

Enemmän ne pätee jotka kertovat koko elämänsä, ovat kaiken osaajia, mutta jäävät kaikesta paitsi, siis mikään ei ole hyvä.

Jokainen vain tuijottakoon omaa napaa,vapaalla saa tehdä mitä haluaa valittajatkin.

• matkamiesmaan.

Ne jotka eivät mitään osaa eivätkä mitään viitsi tehdä, makaavat vain soffalla tölölä tuijottamassa ja kyttää naapureita verhon raosta. Ei ole niillä pätemisen tarvetta eikä kykyäkään . Niillä ei ole mitään kerrottavaakaan.

• Onhan se mukavaa, kun on noinkin erinomaisia ihmisiä, jotka elävät omaa elämäänsä.Mitenkähän tietäis, että elääkin jotain toista elämää eikä omaansa. Jotkut vain ´haksahtavat´ ja ´hairahtavat´ tänne palstalle, eivät tarkoituksella. Ja mitenkä juuri nämä ihmiset niin varmoina osaavat sanoa, ketkä elävät palstalla elämäänsä. Juu, on se niin halveksittavaa käydä täällä jotain kirjoittamassa
      Elää elämäänsä palstalla....jaa-ah. Miettiä nyt pittää, haksahdanko vain tänne tulemaan, ennätänkö muilta ´kiireiltäni´ vai tulenko ihan tarkoituksella.

Oikeesti minuu kyllä naurattaa. Hyvä kuitenkin, ettei nyt itketä, vaikka itkettämisen aihetta olis kyllä. Onpa kaikkee saatu mahdutetuks näin vähäpätöiseen ´ keskusteluun´ palstalla elävien elämäntiedoiksiko, kaiken oman elämänsä erinomaisuudesta poiketen. Huonoja käytöstapoja, lapsensa kiroilemaan opettaneita, ehkäpä täysin juoppoja kuten se sus aikoinaan kuulemma oli. Se se vasta mahoton oli, jonkun kiusaajakskin mainitsi eräs hyvinkin puhdasotsainen sivistynyt henkilö. Harmi kun on hävinny palstalta, saihan se ussein elämää ja elämöintiä aikaseks palstalla piipahtaessaan. Jaa, mut entäs jos viel niin pahheellinen oli, että asuki täällä. Eihä sellasella lie ees ommaa asuntookaan, kaik rahansaki pani varmaan menemään epäkorrektilla, jopa epäsivveellisellä elämäntavallaan.

No voi hyvänen aika, mites nyt eksyin noin aiheesta Pätemisentarve saitilla, on varmaan tää mahoton pätemisentarve minulla. Nytkii ihan tarkotuksella tään kirjotin, ja aikaa ois vaikka muile jakaa. En muitten kiireitteni välissä ainoastaan käy pikaisesti vilkasemassa, kuten hyvät ihmiset tekee.
      Mutta ihanpa omaks huvikseni tässä kirjoittelin, olihan tuossa ylläolevassa keskustelussa kuitenkin jotain, josta innostuin minäkin. Mutta tääkin varmaan vaan siitä syystä, että on näitä Hallitsijan elkeitä.

• fiiuliin*

Kyllä se näin on , Rituliini ja toisetkin.
      Pätemisen tarve on meillä jokaisella.. luulisin.
      Ainakin minulla.
      Kun olen huomannut ettei pätemisestäni täälläkään ole minkäänlaista näyttöä.
      niin katson paremmaksi olla "pois raitilta"

Älkää nyt vaan ottako minun juttujani toden kannalta,hössötän vain mitä milloinkin mieleen juolahtaa.

• lukija1

Nyt on sitten leimattu pätemisen tarpeeksi palstalle osallistuminen. Aktiivisuus ei hyve olekkaan Rituliinin mukaan, Saihan lauottua agressiivisuutensa jälleen palstalaisille.
      Hyvähän se on ensin kertoa poikansa tragedian, ja leimata siihen myötäelämisen teatteriksi.
      Siinä sitä aitoa ystävällisyyttä tulikin osoitettua aloittajan puolelta oikein esimerkillisesti.
      Eipä ihme, ettei aloituksia enää paljon näy.

• bB*

Sinäpä sen sanoit

Pätemisen tarpeet ovat ihan muualla.
        Ajanvietteekseen täällä kirjoittelee

Ihmiset ovat erilaisia

Toiset kirjoittavat enemmän, toiset vähemmän.
        toiset iloisesti, toiset suruisasti..
        toiset siltä ja väliltä,
        Toiset leikkisästi, toiset vakavasti

Jotkut eivät pidä kirjoittamisesta ollenkaan
        eivätkä kirjoita sanaakaan.

Tasapaksu luettava olisi nukuttavaa

Hyvä, että jotkut kirjoittavat, on meillä lukemista.
        mitä milloinkin.

Jos jotkut kirjoittavat ilkeästi, toivon etteivät he sitä tarkoita

Kirjoitti sitä taikka tätä, aina se jotakuta ärsyttää
        kaikkien mieliksi ei voi olla

Tahallani en halua loukata ketään.
        siis parempi vaieta.

• Toinen lukija

Minä ajattelin hänen kasvaneen kodissa, jossa ei normaaleja hyviä tapoja ole opetettu / opittu. että hän ei tiedä niitä.
        Usein on kertonut siitä kasvatuskotinsa kauheudesta.
        Oliko äitinsä sellainen en muista onko ketonut mitään hänestä.
        Meitä on monta sorttia täällä yhdessä kirjoittelemassa. Jotkut ovat sitä mieltä että ellei juo ja kiroile niin näyttelee.

• porsasrouta
        bB* kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit

Pätemisen tarpeet ovat ihan muualla.
        Ajanvietteekseen täällä kirjoittelee

Ihmiset ovat erilaisia

Toiset kirjoittavat enemmän, toiset vähemmän.
        toiset iloisesti, toiset suruisasti..
        toiset siltä ja väliltä,
        Toiset leikkisästi, toiset vakavasti

Jotkut eivät pidä kirjoittamisesta ollenkaan
        eivätkä kirjoita sanaakaan.

Tasapaksu luettava olisi nukuttavaa

Hyvä, että jotkut kirjoittavat, on meillä lukemista.
        mitä milloinkin.

Jos jotkut kirjoittavat ilkeästi, toivon etteivät he sitä tarkoita

Kirjoitti sitä taikka tätä, aina se jotakuta ärsyttää
        kaikkien mieliksi ei voi olla

Tahallani en halua loukata ketään.
        siis parempi vaieta.

bB*

Oletko beata Barbara?Onko MdK palsta kuivunut kun MdK on myös tänne ilmestynyt?.

• Minä ajattelin
        Toinen lukija kirjoitti:

Minä ajattelin hänen kasvaneen kodissa, jossa ei normaaleja hyviä tapoja ole opetettu / opittu. että hän ei tiedä niitä.
        Usein on kertonut siitä kasvatuskotinsa kauheudesta.
        Oliko äitinsä sellainen en muista onko ketonut mitään hänestä.
        Meitä on monta sorttia täällä yhdessä kirjoittelemassa. Jotkut ovat sitä mieltä että ellei juo ja kiroile niin näyttelee.

jotta noi se on tottunu sielä köökissää huutelemmaa. eikä huomaa ensikää olevasa nyt kuitenkii ylleisellä paikalla.

• Sunnuntaina
        Minä ajattelin kirjoitti:

jotta noi se on tottunu sielä köökissää huutelemmaa. eikä huomaa ensikää olevasa nyt kuitenkii ylleisellä paikalla.

Rituliini raivostu ensin Pyrämiidille ja siksi se teki tämän aloituksen. Se Pyrämiidiin alottama ketju on poistettu.

• Sunnuntaina kirjoitti:

Rituliini raivostu ensin Pyrämiidille ja siksi se teki tämän aloituksen. Se Pyrämiidiin alottama ketju on poistettu.

Äläpä taas muuttele asioita, kuten tapasi on. Kenenkäs avaama se ketju olikaan, sinisirkun, eilen vasta illalla huomasinkin sen poistetuksi, ihmettelen syytä, kun itse en illalla ole koskaan palstalla. Oikaistaanpa nyt tämäkin taas, raivostumisista ei myöskään ole kyse, siinä pyydeltiin anteeksi, senjälkeen en edes tiedä, mitä siellä on kirjoiteltu.
        Että tälleen taas, vanha vainoojani. Onhan tuolla jossain ketjussa toinenkin valheesi, johon en edes vastannut. Mikä sinua vaivaa?
        Sinisirkkua en ole tänään nähnyt palstalla lainkaan.

• pyramidi kirjoitti:

Äläpä taas muuttele asioita, kuten tapasi on. Kenenkäs avaama se ketju olikaan, sinisirkun, eilen vasta illalla huomasinkin sen poistetuksi, ihmettelen syytä, kun itse en illalla ole koskaan palstalla. Oikaistaanpa nyt tämäkin taas, raivostumisista ei myöskään ole kyse, siinä pyydeltiin anteeksi, senjälkeen en edes tiedä, mitä siellä on kirjoiteltu.
        Että tälleen taas, vanha vainoojani. Onhan tuolla jossain ketjussa toinenkin valheesi, johon en edes vastannut. Mikä sinua vaivaa?
        Sinisirkkua en ole tänään nähnyt palstalla lainkaan.

Vielä sanon, että surkuhupaisaa on tämä puskistakirjoittelu täällä, voi olla olla tässä tapauksessa erehdyin nimittäessäni tuossa edellisessä viestissäni puskista vainoojakseni, niin voi olla tai sitten ei ole, mahdotonta on sitä kulloinkin tietää. Vainooja-asia on edelleen selvittämättä, kun luotsi ei ole siihen ryhtynyt.

Eipä muita kommentteja enää.

• Niin se varmaa oliki
        Sunnuntaina kirjoitti:

Nii Sinierkun alottama oli se ketju jossa raivosiPyrämiidi sekä Rituliini keskennää.

• pyramidi kirjoitti:

Vielä sanon, että surkuhupaisaa on tämä puskistakirjoittelu täällä, voi olla olla tässä tapauksessa erehdyin nimittäessäni tuossa edellisessä viestissäni puskista vainoojakseni, niin voi olla tai sitten ei ole, mahdotonta on sitä kulloinkin tietää. Vainooja-asia on edelleen selvittämättä, kun luotsi ei ole siihen ryhtynyt.

Eipä muita kommentteja enää.

välitin viestisi ylläpidolle, minulla ei ole mahdollisuuksia tutkia toisten osoitteita

• lukija 1
        Toi mielipiteesi,saihan lauottua agressiivisuutensa jälleen palstalaisille.
        Hyvähän se on ensin kertoa poikansa tragedian,ja leimata siihen myötäelämisen teatteriksi.

Tämä kirjoitus ei minulle kyllä auennut alkuunkaan.
        Joku kirjoitti lapsensa kuolemasta ja minä aivankuin lohtua tuoden,toin taas kerran palstalle Hannupoikani kuoleman.
        Ei se omanlapsen hautaaminen ja kuolema niin helppoa ole,varsinkaan äidille.

Lukija 1,kaiketi aloitteellisuus palstalla vähentyy,kun kevät ja kesä ovat tulossa.Minäkin,tämän lamaannuttavan synkän talven jälkeen olen herännyt,kuin karhu pesästäni ja alkanut nähdä valoa tunnelin päässä.
        Masennukselle ja pahalle ololle kyllä syykin löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta.

Tsempataan tätä elämää eteenpäin niillä valmiuksilla,joita meillä jokaisella on joko synnyinlahjana,tai joita olenme elämänkilpajuoksussa hankkineet.
        Ei oteta kaikkea niin kirjaimellisesti

• kunhan kysyn
        Niin se varmaa oliki kirjoitti:

Nii Sinierkun alottama oli se ketju jossa raivosiPyrämiidi sekä Rituliini keskennää.

Niin se varmaan olikin

Lukisit edes oikein, onko Pyramiidi, vai Pyrämiidi!? Tuon koen ironiaksi/ivailuksi, että sini-sirkkua haluat nimittää Sinierkuksi.

Niin, ja asiasta viidenteen. Mitä se sinulle kuuluu, jos kaksi palsta tuttavaa/tuntematonta taistelee keskenään? Oliko pakko tunkea sinne?

• kunhan kysyn kirjoitti:

Niin se varmaan olikin

Lukisit edes oikein, onko Pyramiidi, vai Pyrämiidi!? Tuon koen ironiaksi/ivailuksi, että sini-sirkkua haluat nimittää Sinierkuksi.

Niin, ja asiasta viidenteen. Mitä se sinulle kuuluu, jos kaksi palsta tuttavaa/tuntematonta taistelee keskenään? Oliko pakko tunkea sinne?

kunhan kysyn,kiitos me sini-sirkun olemme niin hyvät ystävät,että joskus vähän höyhenet pöllyävät,mutta sini-sirkku tietää meitsin paineet ja paineentasausventtili palaa alkuasentoon.
        Olen otettu,että joku välittää,se tuntuu tottakai mieltäylentävältä tämän kaaoksen keskellä,kiitos sinulle tuntematon oikolukija

• kunhan kysyn
        rituliini_38 kirjoitti:

kunhan kysyn,kiitos me sini-sirkun olemme niin hyvät ystävät,että joskus vähän höyhenet pöllyävät,mutta sini-sirkku tietää meitsin paineet ja paineentasausventtili palaa alkuasentoon.
        Olen otettu,että joku välittää,se tuntuu tottakai mieltäylentävältä tämän kaaoksen keskellä,kiitos sinulle tuntematon oikolukija

rituliini-38

"Oikolukija" kehoitaa myös ottamaan kantaa tuohon Ruunen aloitukseen ja lukemaan oman s-postisi!

• miranda ....

lukija 1

Mielestäni käsitit väärin tuon aloituksen. Hän vaan kirjoitti senhetkisiä tuntojaan, mutta ei mielestäni mitenkään provosoinut uusien aloitusten tekemistä. Vai ymmärsinkö oikein?

Joskus vain, kuten minullakin, on "pinna kireällä", mutta vain palstoja lukemalla, kuten tänään ja silloin tulee kirjoitettua hyvinkin kärkevästi, jota olen todellakin yrittänyt vältellä nykyisin.

Tuo loppu "kaneetisi" ,ettei aloituksia enää paljon näy, niin ei ole todellakaan Rituliinin syy, siis minun mielestäni.

Onko mielestäsi aktiivisuutta osallistua palstalle arvostellen meidän Luotsia halventavasti?

• äiti ja hoitaja
        rituliini_38 kirjoitti:

lukija 1
        Toi mielipiteesi,saihan lauottua agressiivisuutensa jälleen palstalaisille.
        Hyvähän se on ensin kertoa poikansa tragedian,ja leimata siihen myötäelämisen teatteriksi.

Tämä kirjoitus ei minulle kyllä auennut alkuunkaan.
        Joku kirjoitti lapsensa kuolemasta ja minä aivankuin lohtua tuoden,toin taas kerran palstalle Hannupoikani kuoleman.

Lukija 1,kaiketi aloitteellisuus palstalla vähentyy,kun kevät ja kesä ovat tulossa.Minäkin,tämän lamaannuttavan synkän talven jälkeen olen herännyt,kuin karhu pesästäni ja alkanut nähdä valoa tunnelin päässä.
        Masennukselle ja pahalle ololle kyllä syykin löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta.

Tsempataan tätä elämää eteenpäin niillä valmiuksilla,joita meillä jokaisella on joko synnyinlahjana,tai joita olenme elämänkilpajuoksussa hankkineet.
        Ei oteta kaikkea niin kirjaimellisesti

• äiti ja hoitaja kirjoitti:

Niin tuttua mitä toi elämän eriarvoisuus on tällä palstalla,sen sain tuta kyllä,kun avasin salaisen arkistoni.
        Täällä tunnettu kirjoittaja,tosin silloin puskasta,lopeta toi ruikutus,kyllä täällä noita nyyhkytarinoita on muillakin.
        Täällä saa kyllä hekumoida sänkykokemuksillaan jos selaisia on,mutta lähimmäisen hätä ja tuska,ne jäävät ulkopuolelle.
        Sanoisin,että inhimillisyys tyystin kadonnut palstalta.
        Kirjoitankin nykyisin omaishoitajien palstalle ne tärkeimmät

• oikeudet on

Vanhaa tekstiä, ihan nykyiseenkin palstan elämään sopivaa. Vuorovesi, tai kosken kuohut, aina on elämää.

19.10.2005

Kuin ääriään myöten täynnä oleva virta, kuohuvat nämä sivut.
      Suvantoisia paikkoja ei paljon näy, ei vaikka kuinka mutkan taaksekin yrittää tuijottaa.
      Pyörteissä ajelehtien ei aina ehdi katsoa menosuuntaansa kovin tarkkaan.
      Pinnan kuohuissa piilee haavoittavia esineitä jotka viiltävät haavoja osuessaan, ne kirvelevät ja tulehtuvat, ne vuotavat ja arpeutuvat, riippuen omasta vahvuudestamme.

Vaikka kuinka yritämme löytää oman paikkamme, oman kantavan aaltomme, me vain olemme kuin kalaparvi syöksymässä koskeen ja kosketuksia emme voi välttää.
      Osaammeko koskettaa hipaisten herkästi, kolhaisemmeko ohimennen hieman kovemmin, vai yritämmekö väistää ja olla välittämättä vaikka joissain paikoissa tuntuu olevan kovempi virta ja vesi vähissä.
      Koskea ei olisi ilman pohjan kiviä. Kosken kuohuja ei ilman virtaavaa vettä, ja koska virta vie meitä, sattuu joskus eteen pyörteitäkin.

Paha tapa on työntää toinen pyörteeseen ja nauttia kun hänellä on vaikeaa, mutta jos liian moni alkaa siitä pyörteestä pois auttamaan, syntyy vain uusi pyörre ja kierre jatkuu.
      Pian ei koko virrasta löydy asemaansa tyytyväistä, kaikista on tullut toisiansa vastaan taistelijoita, tai, koko ryhmä kulkee liian kovalla vauhdilla eikä edes huomaa; Onhan täällä muitakin, myötä-, ja vastavirrassa, samoilla laineilla.

Yritetään pysyä pinnalla hyvillä tavoilla, keräämättä lisää kiviä koskeen, koko jokihan on pelkkä haiseva lammikko, jos vesi ei pääse vaihtumaan.

• Tuskin Rituliini nyt raivosi sen kummemmin, voihan joskus ottaa "päähän", ja ylilyöntejä sattuu tempperamentistä riippuen!

Kyllä pyramiidi oikeassa oli,... minunhan aloitus oli "Suoritus ja hyvyysloukusta", aika omakohtaista kokemusta vain aikanaan.

Ihan itse poistin pelkän aloitukseni, mutta ihmeekseni lensi koko ketju jorpakkoon!

Seilatkoon nyt siellä virranpyörteissä ja puhdistukoon, kyllä se pinnalla pysyy, niin monta hyvää puheenvuoroahan siinä oli:D

Tuohon elämää palstan ulkopuolella, mistä on tullut kuin vesiryöppy naamalle:D selväähän se, että elämää on, ne tärkeimmät siellä on eletty jokainen.

Nyt pitäisi vain muistaa, että on paljon yksinjääneitä jo iässämme,,... on koko ikänsäkin yksin olleita, minusta ei koskaan saisi sanoa olleen
      ELÄMÄTÖNTÄ ELÄMÄÄ,..sellaista kun ei ole olemassakaan!

Jokainen on elänyt juuri omanlaisensa elämän, iloineen ja suruineen, emmekä voi koskaan mitata mitä se on antanut.

Tätä kirjoittelua pidän mukanaolona yhteisössä, saan vaihtaa ajatuksia, saada uusia näkökantoja (sivuuttaa roskaakin) ja kokea oppineeni tuntemaan joitakin kanssaihmisiä.

Tuolla 60 keskustelivat samasta aiheesta, ja siellä joku mainitsi "ihmisennälän" :D minusta oikein nätisti oivallettu, on kaipuu ihmisiin!

Ollaan sitten ihmisiksi kaikkineen, ilman turhia siloitteluja, ---ihan rehellisesti omina itsenämme:D

• PS.

Jäi vielä sanomatta, kyllä saitilla pitää päteäkin, siinä missä kulloinkin tarvitaan! Ja sillä siisti!

• Kiitos sini-sirkku,minä se taas sopan keitin,kun huulta heitin.
        Joskus noi nivelrikkoiset sormet tuolla näppäimistössä tuottavat textiä,jota on vaikea omakseen tunnustaa,mutta eihän tämä nyt niin vakavaa saa olla.
        Mielipiteeni on rekisteröity,sen olen huomannut,kaikkine väärinkäsityksineen.

Kiitos sinulle sirkuttaja,että oikaisit vähän vallallepäässyttä erimielisyyttä.
        Minulla meni maanantapäivä Mikkelissä aurinkokerottosin poistohoidoissa,okasolusyöpää saadaan näin ehkäistyä.
        Olin niin poikki,kun raahauduin kotiin ja kipuiluakin oli ihan riittävästi,joten en jaksanut koneelle edes tulla.
        Alzheimerpotilaan vielä luultua,että olin ollut vain rilluttelemassa,niin siitä alhosta en pystynyt enää nousemaan.

Eilen olin pilkillä tossa saunarannassa ja pari kissaa minulla oli seurana.Jää oli aivan peilipinnan kaltainen,liukas siis.
        Kuulin kaukaa,kun hävittäjät tuli sieltä järven takaa tosi alhaalla,kissat pelästyivät niin maan perusteelliseti ja kun ne yrittivät räpiköidä siitä rantaan,niin olihan se näkemisenarvoinen tapahtuma.
        Näin pienillä ilonpilkahduksilla sitä joku voi menää elämässä eteenpäin
        Me pädetään,kukin omalla tavallanme,anteeksi toi provosoiva aloitus,se tuli tonne jakelukeskukseen jostain takavasenmalta ama

• capt. cöpenick

Kaikki mikä vaan saattoi mennä tänään mynkään, myös meni pieleen ja vielä rapiat päälle. Kyllä sellanen alkaa kyrsimään. Ei edes tammipuiset ankkurir pitäneet.
      On kuulemma olemassa joku epäonnen päivä lokakuussa. Saattoi olla että olin tekemättä mitään ja se olisi pelastanut päivän.

Kun kuitenkin unenlahjat, ruokahalu ja palautumisindeksi ovat kunnossa niin ehkä huominen päivä on sitten jo parempi.
      Vanhat parrat sanovat että väliin tulee niitä päiviä että on vaan paree istua ja rauhottua. Eno-ukko sentään kiivastuessaan heitti hatun maahan, kiroili ja hyppi sen päällä.
      Oli siinä ,päivässä hyviäkin kohtia, kuten entisellä pojalla mehiläispesän syönnissä. Sain yhen linnun pesän putsatuksi ja toisen rakennetuksi.
      Kuten samainen eno sanoi joskus kehaisten; sitä ei olisi umpihumalainen ukko saanut aikaseksi.

• Tota sinun hurttia huumoriasi kuuntelisi vaikka päivän syömättä.
        On sinulla kyllä hyvät jutut,näinhän tämän elämän pitäisi mennäkin,pilke silmäkulmassa,muistaakseni sinähän oletkin savolainen,vastuu on kuulijalla siis.

No oli miten oli.Eilinen päivä pyyhki taas maanantain murheet tipotiehensä.Tunsin olevani taas hyödytksi eläinmaailmalle.
        Pilkin harmaalokeille kolmisenkymmentä särkeä ja joutsenille vein kauroja tonne jäälle.
        Minä uskon siihen raamatun painettuunosaan,että minkä te teette yhdellekään pienimmistä,sen te teette minulle,siis Luojallenme.

• eppu2

Silloin, kun vielä olin työssä, sellaista päivää, kun mikään ei tahtonut onnistua, sanoimme ´´rähmäkäpäläpäiväksi´´

• eppu2 kirjoitti:

Silloin, kun vielä olin työssä, sellaista päivää, kun mikään ei tahtonut onnistua, sanoimme ´´rähmäkäpäläpäiväksi´´

Toi oivallus on todella ihana,kyllä minäkin kun omaishoitajanpäivä on pulkassa ja rojahdan tonne punkanpohjalle ristin käteni ja kiitän tietty lutviutuneesta päivästä,mutta toivon että huominen olisi helponpipäivä.
        Toi rähmäkäpäläpäivä on niin hyvä,että me voitais ottaa se ohjelmistoomme ja sanoa aina,tänään minulla oli rähmäkäpäläpäivä ja kaikki meni vinksinvonksin,tai nyt päivä ei mennyt putkeen,kun toi rähmäkäpäläpäivä otti minusta otteen

• " Minä vaan tiskaan astioita ja luutalla lakaasen lattioita...."
      Minkähän takia Luoja minutkii loi tällaseks siivoustyöläiseks, että aina pittää välillä suursiivousta tehä tässäki kammarissa. Tuntuu siltä, että kaikki muut ossaavat sanansa hillitysti asetella, ja vaikka kuin kolistelematta yritän lattiaaki luututa, ni ain pientäki mekkalaa ahkeralla työlläin aikaansaan.
      Nyt pittää viel läpiveto laittaa kammariin, ikkunat ja ovet molemmilta puolilta auki, että tuulettuu kunnolla. No nyt passaa taas rouvas-ja herrasväen astua sissään.

On se tuo rituliini passeli apusiivooja....kyllähän tää meiltä käy. Pyyhkäsehän rituliini nuo pöyät viel, ni saadaan taas puhtaat liinat pöyille. Ja sinisirkku, jos naurultais jouat, laita sie nätit kevätkukkaset pöyille.

• ???

Mitä jos jotain harrastuksia yrittelisit saisit sitä seuraa hiukan ja sosiaalista elämää nii ei ehkä se vihaisuus olisi aivan kokopäivää??

• ??? kirjoitti:

Mitä jos jotain harrastuksia yrittelisit saisit sitä seuraa hiukan ja sosiaalista elämää nii ei ehkä se vihaisuus olisi aivan kokopäivää??

Jaa,että mitä?Yritin äsken tuoda ajatuksiani kehiin,mutta ei lähtenyt.jospa lukisit ensin ja näpyttelisit senjälkeen mielipiteesi.
        Minun sosiaalinenelämä,onko omaiushoitajalla sitä,otappa selvää ja inise senjälkeen

• väärinkäsitystä
        ??? kirjoitti:

Pyrämiidille tarkoitin tuon enkä Rituliinille jotta kannattaa jotain harrastusta hankkia itellee sinullahan Ritu on harrastuksia ja melkein kaikilla muillakin
        kuten Sinisirkulla se maalaamis-harrastus ja Kahvipirtissäkin on Skillan kertonut maalaavansa tauluja ja kesämökillä kasvinmaataki pitävänsä. väärinkäsityksiä sattuu.

• Keittelin tuossa aamukahvit, ja kuuntelin muki kourassa sky News Times'in kirjeenvaihtajaa, kyllä tuota Krinmin tilannetta tulkitaan niin monin tavoin, että taitaa olla 2 suurvallan välistä ottelua jo enemmän kuin paikallista kriisiä Ukrainassa.

Täällä se sopu syntyy reilummalla tavalla:D, naurattaahan se, kun rapatessa roiskuu, mutta puhdasta jo on!

Kimppu keväisiä tulppaaneja puhtoiselle pöydälle, ja lasikulhoon meheviä taateleita terveydeksi:D moikka

• Pöyvät pyyhkäsen kyllä ja kaikki kiukunsiemenet pyyhin lattianrakoon.Minulla toi tuvanlattia onkin niin ravistunut,että hyvin mahtuu siitä isonpikin "äkäpussinsiemen"menemään.

Kesällä jos luoja suo ja viskaalit sallii,niin lattiaremppa eessä.
      Tupa on ainoa,jonka lattiata ei ole lämpörempattu.
      Se on taas tätä,kun kahella hevosella pitäis myllyyn mennä,eikä yhellekään ole kuormaa

• Ramoona*

Pätevää päivää, että pätkähti ! Jos ei ollakaan kaikkeen muodollisesti päteviä, voidaan olla ainakin sopivia , naisia ja miehiä paikallamme.

Minulle uusi tuo sanonnan loppupuoli , jos Luoja suo ja viskaalit sallii....mutta viskaalien kanssa voi myös neuvotella.

Tänäänkin on Luoja suonut upean kevätpäivän, nyt aurinkoiselle lenkille koira seuranamme. Voi miten ihanalta tuoksuu auringonlämmittämä koiran turkki !

• Minulle tuli tupapäivä,kun kuorin ton silikoonisuojan tosta poskestani,joka maanantaisen hoidon jälkeen siihen laitettiin.
        Olin niin suunnitellut,lokeille ruokaa kanpanjaa ja muutakin ylös ulos lenkille,mutta nyt pakko jmähtää sisätiloihin.

Ramoona sinä varmaankin olet paatinvesillelaskua jo vienyt ajatustensiivin eteenpäin ja eikun purjeita reelaamaan.
        kaikki paitsi purjehdus on turhaa,näin Lasse ohjailee uuteen kauteen.

Toi viskaalit sallii,saattaa olla että pankinjohtajaa täytyy puhutella,jos yläkerrankin remppaan ja Nokian kämppää en laita myyntiin.
        Luoja ei kiellä suuria ajattelemasta,näillä eväillä yritän luoda ilmapiiriä ynpärilleni,että jaksan huomiseen,niinkuin laulunsanat meitä ohjeistaa

• Sinulla Riruliini on
        rituliini_38 kirjoitti:

Minulle tuli tupapäivä,kun kuorin ton silikoonisuojan tosta poskestani,joka maanantaisen hoidon jälkeen siihen laitettiin.
        Olin niin suunnitellut,lokeille ruokaa kanpanjaa ja muutakin ylös ulos lenkille,mutta nyt pakko jmähtää sisätiloihin.

Ramoona sinä varmaankin olet paatinvesillelaskua jo vienyt ajatustensiivin eteenpäin ja eikun purjeita reelaamaan.
        kaikki paitsi purjehdus on turhaa,näin Lasse ohjailee uuteen kauteen.

Toi viskaalit sallii,saattaa olla että pankinjohtajaa täytyy puhutella,jos yläkerrankin remppaan ja Nokian kämppää en laita myyntiin.
        Luoja ei kiellä suuria ajattelemasta,näillä eväillä yritän luoda ilmapiiriä ynpärilleni,että jaksan huomiseen,niinkuin laulunsanat meitä ohjeistaa

kin noita harrastuksia kun on kalastaminen ja ja muiden hoivaamistakin ja siihen vielä rempan suunnittelua ja tietenkin omakin päivittäinen elämä
        niin ei siinä ole aina vain oman itsen esilletuoti ollutkaa kokopäiväsesti ja aina omassa päässään.

• Sinulla Riruliini on kirjoitti:

kin noita harrastuksia kun on kalastaminen ja ja muiden hoivaamistakin ja siihen vielä rempan suunnittelua ja tietenkin omakin päivittäinen elämä
        niin ei siinä ole aina vain oman itsen esilletuoti ollutkaa kokopäiväsesti ja aina omassa päässään.

Eihän siinä omanitsensä esilletuonnissa mitään väärää ole,näinhän sen pitää ollakin,mutta se että ei näe jonkun ihmisen hätää ja jos näkeekin niin lakaa hiillostaa,että nyt on jääneet lääkkeet ottamatta ja sillei.
        Nyt meni vaikeaksi,mutta helpoksi sensijaan,keskustelua syntyi ja minä sain säpinää näin keväänkynnyksellä.

Mielipidevapaudesta meille on lait laadittu ja hyvä niin,omien mielipiteiden esilletuonnin punnitsee Luotsi ja kiitollisena jätän mielipiteeni hänen huomaansa

• vaimea purjo

Oikeastaan päivä alkaa kuin entisellä isännällä, on aloittamista vaille valmis. Pulkassa tämä päivä ei kuitenkaan silti ole.
      Vielä ehtii tupsia sit sun tätä jos tuuri tsäkä kohtaavat. Aamuinen aurinko on nyt pilvien peittämä. Kuitenkin hyvä tietää, että siellä se on tallessa.

Tämä kevän aikaisuus on piimimässä viikon vaihteessa tavanomaiseksi. Ennustettu
      päivien koleus ja rapsakammat yöpakkaset tulevat sääkuvaan mukaan.
      Mutta valo, siitä me ollaan riippuvaiset kuin aina vihannat havupuumme.

• Toi aurinko tällä räkittää täysillä ja minulla kaikki salusiinit pimentää kämpän,kun toi tauti ei aurinkoa siedä,onneksi vintti ei vielä ole pimeä,siis minulla.
        On tää yhtä ja kahta,kun ei voi noille jäille mennä ja kärpäsentoukkaa mormuskaan survoa.
        Voi minua siellä vanhainkodissa jos sekin aika koittaa,ettei pilkille pääse,onnetonta sanoisin

• toivotaan.
        rituliini_38 kirjoitti:

Toi aurinko tällä räkittää täysillä ja minulla kaikki salusiinit pimentää kämpän,kun toi tauti ei aurinkoa siedä,onneksi vintti ei vielä ole pimeä,siis minulla.
        On tää yhtä ja kahta,kun ei voi noille jäille mennä ja kärpäsentoukkaa mormuskaan survoa.
        Voi minua siellä vanhainkodissa jos sekin aika koittaa,ettei pilkille pääse,onnetonta sanoisin

Jospa vanhainkodit muuttuvat meidän myötämme. Miksei sieltä voida vielä kaikkia kynnelle kykeneviä, ja vaikka pyörätuolissa istuvia pilkille, halukkaita siis.
        Autollahan me ainakin aikoinamme pilkillä kävimme, mutta silloin olikin kantava jää.

Monen moista harrastustahan siellä on jo nykyisin.

• moksi
        toivotaan. kirjoitti:

Jospa vanhainkodit muuttuvat meidän myötämme. Miksei sieltä voida vielä kaikkia kynnelle kykeneviä, ja vaikka pyörätuolissa istuvia pilkille, halukkaita siis.
        Autollahan me ainakin aikoinamme pilkillä kävimme, mutta silloin olikin kantava jää.

Monen moista harrastustahan siellä on jo nykyisin.

Paljon tärkeämmistäkin joutuu jo nyt luopumaan ilman suurempia suruja. Vai vielä viejiä palveltalon puolelta kulettaa jäälle mummoja! Moni ei pysty nytkään liikkumaan normaalisti yksin ulkona. Siinä vaiheessa kun noin toimelias immeinen istuu vanhainkodissa, ei mielikään tee kylmälle jäälle! Puhetta vaan riittää.

• toivotaan.
        moksi kirjoitti:

Paljon tärkeämmistäkin joutuu jo nyt luopumaan ilman suurempia suruja. Vai vielä viejiä palveltalon puolelta kulettaa jäälle mummoja! Moni ei pysty nytkään liikkumaan normaalisti yksin ulkona. Siinä vaiheessa kun noin toimelias immeinen istuu vanhainkodissa, ei mielikään tee kylmälle jäälle! Puhetta vaan riittää.

Sitä vartenkan on kehitetty apuvälineitä. Joku ei ilman apua pysty liikkumaan koko elämänään.
        Kyllä vanhainkotien toiminta monipuolistuu, eikä enää virsien laulaminen ole ainutta rattoa.
        Tosin minä tykkään laulaa niitäkin, mutta mielellään harrastaisin muutakin.
        Pelkäätkö, että vanhainkodissa olisi liikaa viihdykettä?

• Loppuhuipentuma.
      Tämä aloitus alkoi aika vähin eväin.Provohan se oli kaikenkaikkiaan.
      Se poiki mahtavia mielipiteitä,mahtavia kannustuksia,jotain sellaista mielipiteidenvaihtoa,kuin etenevälle palstalle kuuluukin.
      Oli ihanaa kulkea tämä taival kanssanne ja meidän Luotsimme luotsasi purtemme karikoiden ohitse,kiitollisena siitä.

Mielipiteidenvaihto,ne eriävitkin mielipiteet ovat hyvää keskustelua ja sen toivon jatkuvan palstalla teidän ama

• suojakerroin 6.6

Toit iloista virnettä ja aurinkoa palstan naamalle Rituliini. Pistäydy pian uudelleen, ettei se toinen puoli naamasta jää helmikuun kalvakaksi.

• minä minä minä

Ei tuo Ritun aloitus minusta provoilulta vaikuta vaan pikemminkin kriittiseltä. Tuo itsensä härkäpäisesti esille tuonti kuitenkin oikeasti näyttää ylikorostuneelta pätemisentarpeelta.
        Ellei se onnistu, ihan tavallisetkin viestit vaikuttavat jostakin kirjoittajasta provoilulta, ovat jotenkin häneltä pois. Ei ole demokraattista vaan yksinvaltaista.

• 1939

Osa tästä ketjusta ei ole keskustelua vaan solvaamista ja provosointia.

• vahvuus 4.0

Onko tuo solvaaminen ja provosointi nähty ruunelaisten silmien läpi jotenkin. Että se vika olisikin siinä että mr ruunea ei ole riittävästi huomioitu.

• En ole havainnut solvaamista. eri mieltä asioista ja "todellisuudesta" tosin on nähtävissä.
      Luotsissa on (vain) se hyvä puoli, että hän pitää huolta , ettei kukaan joudu
      solvattavaksi.
      Mauno Koivistohan sanoi aikoinaan, että provosoida saa, mutta ei provosoitua.

• Ei sanonut noin, vaa

"Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan!"

Vähän eri asia.

• turvavyö kiinni

Eikös kilpajuoksu edistä terveyttäkin? Tälläkin palstalla näkyy kilpajuoksun tai laulannan merkkejä.
      Asiaista niin väliä, kunhan piikkipaikka vaihtuu ripeään. Jollain palstalla on sanottu, että palveluntarjoajalle on parempi, mitä enemmän ihmiset kirjoittelevat.

• Rööslain

Wau, mikä oivallu, kiitos! En ole tiennytkään, että elämää on saitin ulkopuolella. Lähdenkin sitä etsimään. Hei sitten!

• pian iltauutiset

Enpä kehuisi Röös tuon palstajonon ulkopuolista elämää niinkään hääppöiseksi. Siellähän tuulee niin että kiviä tai vanhan ajan silitysrautoja saa salkuunsa painoksi laittaa ettei länsituuli vie mennessään.

Hämärätyypit saattaisivat luulla, että tuulipainoissa voisi piillä muutama huurteinen kolpakko tai pössyttelysätkä.
      Oulussakin nuorimies kolkattiin päiväsaikaan, vietiin kännykkä ja kukkaro. Koneella nököttäessä sentään energiaa kuluu vähemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      27
      3391
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      28
      2141
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1670
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1418
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1359
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1236
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1056
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      974
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      931
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      912
    Aihe