Mihin SIJOITAMME rahat jatkossa ?????

Minne rahat turvaan

Apua, pankin sijoitus instumentit tulee loppumaan keväällä ja pitäsi keksiä mihin rahat jatkossa laittaisi. Pankista saa jatkossa enää -0 % tuottoa joten jotain muuta on keksittävä.

Pörssi osakeet alkaa olla tapissa.

Asuntoja EN halua.....mistäään... niitä on Suomessa 3 ja ulkomailla 2 (vuokrattu)

Jos sinulla olisi noin 500ke niin miten sijoittaisit sen...

JA vielä kerran EN halua Suomesta yksiöitä lisää, hyvien vuokralaisten aika oli ja meni.

13

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • napi1t

huomaa, että avohoito on nyt suuntaus.

• Aivan.
        Psyykesairauslääkäriketjun osakkeisiin kaikki kiinni!

• George Orwel.

Tämä on "viisaiden" kyselyjen palsta, terapiapalsta psyykkisesti sairaille, no antaahan se jotakin elämäniloa, näille sijoittajille..

• käteinen

Antaa ne käteiselle, hänellä on jo suunnitelma ladattu.

• 77888899999999999999

Itse asiassa minusta aika hyviä huomioita tuossa vaikka ne ihan vaan tyhjästä keksittyjä taiatavakin olla. Ei se todellakaan ole helppoa piensijoittajan löytää kelvollisia sijoituskohteita. Ja jos ei taasen aktiivisesti varallisuuttaaan hoida ja ainakin vähän niitä riskejäkin ota, niin todella hyvää tuuria pitää olla jos edes sen verran hyvin menee että ei realitermeissä köyhdy, tuotoista nyt puhettakaaan.
      Varojen makuuttaminen pankkitileillä on helpointa ja tavallaan riskitöntä, mutta kun korkoa ei saa muuta kuin mitä korkeintaan inflaatiota vastaavasti mistä siitäkin vielä puree Lipposen lähdevero, eli 30% pääomatulovero, niin takuuvarmasti tili realitermeissä hupenee vaikka ei yhtään siitä itselleen mitään nostaisi.

• kommarivaltionasukki

Muuttaisin pois kommunistivaltiosta, 500 keurolla pääsee pitkälle.

• bdtwer

Täältä kannattaa kysyä, ehdottomasti. Suomi24 tarjoaa parhaimmat sijoitusstrategit mitä maa päällään kantaa.

Toisekseen, get bend, trolli.

• Raha paranee

Viedään johdonmukainen ajattelu hieman pitemmälle kuin normaalisti. Asuntojen hinnat laskevat ja pörssikurssit laskevat. Siis samalla rahalla saa kohta enemmän asuntoneilöitä ja osakkeita kuin ennen. Tästä seuraa, että rahat säilyvät parhaiten silkkana rahana, mutta eivät ehkä välttämättä juuri euroina.

• whoknowswins

Markku Uuspaavalniemi sanoi vuosia sitten, että rahat pois tililtä ja käteisenä tallelokeroon talteen. Näin välttää tilirahasta mahdollisesti valtion tulevaisuudessa rokottaman talletusveron. Kyproksellahan talletuksista otettiin pakkovero, eikä silloin auta edes taalatili.

• whoknowswins kirjoitti:

Markku Uuspaavalniemi sanoi vuosia sitten, että rahat pois tililtä ja käteisenä tallelokeroon talteen. Näin välttää tilirahasta mahdollisesti valtion tulevaisuudessa rokottaman talletusveron. Kyproksellahan talletuksista otettiin pakkovero, eikä silloin auta edes taalatili.

Ja ne jotka uskoivat ovat hävinneet tänä aikana paljon...

Kyproksen kaltainen tilanne ei ole realismia Suomessa. Ihan siitäkin syystä, että tässä maassa ei ole samanlaisia pääomia kuin oli Kyproksen pankeissa. Toisaalta emme myöskään maksa rahalle useiden prosenttien korkoa...

Mutta eihän niitä rahoja ole mikään pakko pitää suomalaisessa pankissa, jos tuota pelkää. Itse en kyllä viitsi rahojani pankissa makuuttaa, vaan pyrin mielummin sijoittamaan ne tuottavasti.

• Minne rahat turvaan
        The_Rat kirjoitti:

Ja ne jotka uskoivat ovat hävinneet tänä aikana paljon...

Kyproksen kaltainen tilanne ei ole realismia Suomessa. Ihan siitäkin syystä, että tässä maassa ei ole samanlaisia pääomia kuin oli Kyproksen pankeissa. Toisaalta emme myöskään maksa rahalle useiden prosenttien korkoa...

Mutta eihän niitä rahoja ole mikään pakko pitää suomalaisessa pankissa, jos tuota pelkää. Itse en kyllä viitsi rahojani pankissa makuuttaa, vaan pyrin mielummin sijoittamaan ne tuottavasti.

Tämä nyt on itsestään selvää, kysymys olikin minne sijoittaa 500ke seuraavaksi.

Selitettäköön nyt tämäkin, turvaan on aktiivinen shorttaus pörssissä

Ja todettakoot jo nyt sekin että molemmat pankit tarjosi jo omia ideoita (yksiöitä pörssiä) joskin minulle ei käy kumpikaan sillä en usko kumpaankaan itse

• 44455666666666666666
        Minne rahat turvaan kirjoitti:

Tämä nyt on itsestään selvää, kysymys olikin minne sijoittaa 500ke seuraavaksi.

Selitettäköön nyt tämäkin, turvaan on aktiivinen shorttaus pörssissä

Ja todettakoot jo nyt sekin että molemmat pankit tarjosi jo omia ideoita (yksiöitä pörssiä) joskin minulle ei käy kumpikaan sillä en usko kumpaankaan itse

En ole kullan hintaa seuraillut enkä muutenkaan koskaan kultaa ostanut. Mutta kyllä kultanakin monet mieluummin varojaan pitää kuin missään valuutoissa, ihan pieniäkin kultaeriä vaikka pankin tallelokerossa.
        Mulla ei ole nyt kantti kestänyt edes vähääkään pienimuotoisesti yrittää pelata millään pörssikurssseilla tai siis niiden heilahteluilla. Pitkäkestoisena sijoituksena en pörssiosakkeita kyllä pitäisi. Pörssi minulla kyllä tässä koneellani on, sillä jotain varttitunnin viiveellä.

• Jos osakkeet ovat mielestäsi tapissaan, ala shorttaamaan. Rahantuloa ei voi estää...

Jostain syystä Rommarit eivät kuitenkaan koskaan noudata omia oppejaan. Miksiköhän? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      20
      12488
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      9
      11250
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      179
      5147
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      35
      3780
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3594
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3257
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2944
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2638
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      57
      2207
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      2015
    Aihe