Inhoan nykymaailmaa

Sekopää kait?

Olenko outo? Olen 23 vuotias ja inhoan nykymaailmaa, olisin halunnut elää aikana jolloin äly puhelimia ja tietokoneita ei ollut. Nykyään kaikki on niin pinnallista ja ihmiset ei osaa tehdä muuta kuin ajatella itseään, suurin osa ihmisistä on menettänyt todellisuuden tajun, esim uusin iphone pitää ostaa joka vuosi vaikka se uusin on ihan sama kuin edellinenkin ja sitten valitetaan että rahat ei riitä mihinkään, alkoholiinhan ne aina riittää.

Tykkään katsella tosi paljon 70 - 80 luvun elokuvia, ne ovat todella ihastuttavia.
Inhoan myös kaikkea nyky musiikkia mikä soi radiossa esim joku rihanna ja lady gaga ja kaikki sen tyyliset, aivan järkyttävää kuraa jossa ei ole ollenkaan luonnetta mukana

Kukaan ei tee muuta kuin istuu facebookissa, koulussakin välitunneilla kun voisi juteilla luokkakavereille niin eihän ketään näytä kiinnostavan vaan pitää istua tuppi suuna puhelin kädessä tai tabletilla netissä siinä sitten jutellaan facebookissa " kavereiden " kanssa.

Myönnän että olen itsekkin tietokoneen orja mutta se on vain ja ainoastaan sen takia että ketään ei kiinnosta tehdä mitään, vihaan tietokonetta vaikka lähes kaikki vapaa aikani menee siihen, pelaaminen ja elokuvat ja kaikki digitaalinen viihde, VIHAAN sitä, mutta en enään tiedä mitä muutakaan tehdä.

Olisi todella mahtavaa jos joku kaveri koputtaisi ulko-oveen ja pyytäisi vaikka leffaan, siis ihan elokuvateatteriin tai ihan mitä tahansa muuta mihin ei liity internet tai digitaalinen viihde millään tavalla, elämä on niin pitkästyttävää.

Nykyisin on niin vaikea tutustua ihmisiinkään kun edes satunnainen juttelu randomi ihmisille oven ulkopuolella ei enään toimi kun kaikilla on naama aina näin " : < " ja puhelin vielä kädessä joka paikassa niin eihän siinä sitten voi mitään sanoa.

Elämä ei ole enään edes mitään elämää kaikki on tietotekniikan orjia ja kaikista tulee kokoajan vähemmän sosiaalisia ja laiskempia, kukaan ei koskaan enään pyydä apua missään kun google tietää kaiken, paitsi tietysti silloin kuin tarvitaan rahallista apua, silloin ollaan heti soittelemassa.

On todella masentavaa ajatella että tämä tilanne ei ainakaan parantumaan tule koska tekniikka kehittyy koko ajan, pelottavaa ajatella että parinsadan vuoden päästä ihmisillä voi olla jo tietokone aivoissa KAMALAA.

99

4167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+3

      Et ole outo. Olet samaa mitä me muutkin.

    • netti ym. sucks

      Opiskelustakin on tehty vaikeampaa jollei ole omaa tietokonetta. Typerää! Facebook ei ole tehnyt minusta yhtään onnellisempaa. En olisi uskonut sanovani tätä mitä olen kuullut omien vanhempieni sanovan: " Kun minä olin nuori, niin asiat olivat toisin....." Paskaset terveiset heille, joita saamme kiittää nykyteknologiasta.

    • samaa mieltä

      Olen kanssa 23-vuotias ja juuri samat asiat masentaa minua. Mietin usein, että jos olisin syntynyt vaikka 80-luvun alussa, olisin paljon onnellisempi.

      Olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta ja vielä sieltä pienen paikkakunnan sivukylältä. Muistan vielä kun olin lapsi, eikä ihmisillä sielä ollut kännyköitä eikä nettiä, niin pieni kotikylänikin oli niin kovin eloisa paikka. Ei tarvinnut kuin mennä mihin aikaan tahansa vaikka kylän urheilukentällä tai uimarannalle, niin aina oli kyläläisiä sinne kokoontunut pelailemaan, hengailemaan jne.

      Sitten kun tulin teini-ikään, niin kännykät ja netti alkoivat löytämään tiensä meidän kylällekin asti. Samantien koko kylä oli yhtäkkiä ihan kuollut, ketään ei missään. Tuntuu, että masennus on alkanut yläasteen kesäloma-ajoista. Kovasti yritin silloin hankkia kesätöitä joka kesä, mutta mistä saat töitä, kun et pääse millään kulkemaan sivukyliltä keskustaan. No, mopokortti oli tietysti ratkaisu tähän kulkemisongelmaan, mutta ei niitä töitä kuitenkaan pieneltä paikkakunnalta löytynyt. Meillä ei ollut maatilaa, vaikka maalla asuimmekin, niin kotihommiakin oli heikosti. Veljet oli sen verran vanhempia, että ne oli muuttanut isompiin kaupunkeihin. Äiti ja isä kävivät töissä. Mitä tekemistä keksit kesäksi, kun koko kyläkin oli ihan kuollut. Joten kaikki kesät menivät tietokoneella ollessa.

      Tämän takia haaveilen, että olisin syntynyt aikaisemmin ja saanut elää nuoruuteni tietokoneettomassa ajassa ja siinä kylässä mikä oli vielä elämää täynnä. Tietysti silloin moni muu asia oli huonommin, mutta olisi ainakin ollut jonkinlaista yhteisöllisyyttä ja elämää.

      Voi kun olisi aika, jolloin olisi ihmeellistä jos jollakin olisi kännykkä, eikä ihmeellistä se, että jollakin on puoli vuotta vanha puhelin. Koulujen pihoissa olisi rivi mankeja ja pv:tä, jotka ovat kulkeneet koko suvun lävitse.

      Nykyään kaikessa pitää olla uusinta uutta ja muotimerkkejä. Mitään käytettyä ei voida käyttää. Kaikki pitää saada heti uutena. huoh, olen aloittajan kanssa niin samaa mieltä kaikesta.

      • oikeassa olette

        "Tämän takia haaveilen, että olisin syntynyt aikaisemmin ja saanut elää nuoruuteni tietokoneettomassa ajassa ja siinä kylässä mikä oli vielä elämää täynnä. Tietysti silloin moni muu asia oli huonommin"

        Itse olen elänyt nuoruuteni -80 luvulla, ja mikään ei ollut silloin huonommin, vaan kaikki oli paremmin kuin nyt, kännyköitä ja nettiä ei ollut, mutta oli puhelinkioskeja tiheään ja lankapuhelimet kotona.

        Suomi oli -80 luvulla todella vauras maa, töitä oli kaikille halukkaille, sekä sosiaalituet köyhille, joita oli vähän, olivat runsaat

        Eli ihan oikeassa olette, että ennen asiat olivat paremmin.


      • täydellinen rappio
        oikeassa olette kirjoitti:

        "Tämän takia haaveilen, että olisin syntynyt aikaisemmin ja saanut elää nuoruuteni tietokoneettomassa ajassa ja siinä kylässä mikä oli vielä elämää täynnä. Tietysti silloin moni muu asia oli huonommin"

        Itse olen elänyt nuoruuteni -80 luvulla, ja mikään ei ollut silloin huonommin, vaan kaikki oli paremmin kuin nyt, kännyköitä ja nettiä ei ollut, mutta oli puhelinkioskeja tiheään ja lankapuhelimet kotona.

        Suomi oli -80 luvulla todella vauras maa, töitä oli kaikille halukkaille, sekä sosiaalituet köyhille, joita oli vähän, olivat runsaat

        Eli ihan oikeassa olette, että ennen asiat olivat paremmin.

        Samoin minä elänyt nuoruuden 80-luvulla........oli hienoa aikaa. Ihmisillä oli kaikenlaisia oikeita harrastuksia, siis erilaisia fyysisiä harrastuksia jotka vaati suht' hinnakkaita välineitä. Kaikki varsinainen harrastaminen on nykyisin korvattu näiden kännyköiden ja läppäreiden räpläämisellä.

        Porukka pukeutuikin asiallisesti eikä kulkenut lökäpöksyissä kuten nyt. Musa oli tosi hyvää, kaikkien aikojen paras musiikki tuotettiin 80-luvulla. Joka asiassa tyylitaju oli aivan toista kuin nyt. Tietysti oli jotain ylilyöntejä, kuten ne olkatoppaukset jotka aina otetaan esimerkiksi. Tavallaan nämä 80-luvun ylilyönnit oli nekin kuitenkin jonkun tyylin mukaisia eikä varsinaisesti tyylittömiä.

        80-luvulla naiset oli naisellisia ja miehet oikeita miehiä.

        80-luvulla pääsi myös ihmisistä eroon sillä tavalla kuin terveessä elämässä pitää päästä. Ei ollut tuttavat ja perheenjäsenet koko ajan vahtaamassa missä sitä ollaan ja mitä tehdään kun ei ollut kännyköitä. Nykyisin koko elämä valvonnan alaista. Sekä oman lähipiirin että 'isoveljen'. Ennen se oli niin, että kun oltiin ihmisten kanssa tekemisisssä niin oltiin kans, sitten lähdettiin eri teille ja soitettiin lankapuhelimella tai lähdettiin käymään. 80-luvulla oli sellainenkin käsite, että onko joku kotona vai ei. Sen tiesi siitä vastaako lankapuhelimeen. Joko oli kotona tai ei. Myös perheen käsite oli jotenkin kiinteämpi puhelimen kautta, koska yhdellä perheellä oli yksi kiinteä puhelin. Nykyisin on vain yksilöitä.

        Tavara oli laadukasta: tietysti pystyi valitsemaan halvalla huonoakin, mutta rahalla oli aina saatavissa huippulaatua oli kyse mistä tuotteesta tahansa. Nyt et saa edes rahalla kunnollista kun kaikki tulee Kiinasta. Eikä monella olisi varaa ostaakaan kunnollista kun työt on viety sinne Kiinaan. Mutta hyvää ei saa enää edes rikas.

        Vielä 90-luvun alkupuolikin menetteli, mutta viimeisten 20 vuoden aikana kaikki on tuhottu.

        Niillä on helpompaa jotka ei muista/tiedä miten hyvin kaikki oli ennen. Nuorillakin ihmisillä on kuitenkin jonkinlainen vaisto siitä, miten asioiden kuuluisi olla.


      • DigiDigiEiDiggaa
        täydellinen rappio kirjoitti:

        Samoin minä elänyt nuoruuden 80-luvulla........oli hienoa aikaa. Ihmisillä oli kaikenlaisia oikeita harrastuksia, siis erilaisia fyysisiä harrastuksia jotka vaati suht' hinnakkaita välineitä. Kaikki varsinainen harrastaminen on nykyisin korvattu näiden kännyköiden ja läppäreiden räpläämisellä.

        Porukka pukeutuikin asiallisesti eikä kulkenut lökäpöksyissä kuten nyt. Musa oli tosi hyvää, kaikkien aikojen paras musiikki tuotettiin 80-luvulla. Joka asiassa tyylitaju oli aivan toista kuin nyt. Tietysti oli jotain ylilyöntejä, kuten ne olkatoppaukset jotka aina otetaan esimerkiksi. Tavallaan nämä 80-luvun ylilyönnit oli nekin kuitenkin jonkun tyylin mukaisia eikä varsinaisesti tyylittömiä.

        80-luvulla naiset oli naisellisia ja miehet oikeita miehiä.

        80-luvulla pääsi myös ihmisistä eroon sillä tavalla kuin terveessä elämässä pitää päästä. Ei ollut tuttavat ja perheenjäsenet koko ajan vahtaamassa missä sitä ollaan ja mitä tehdään kun ei ollut kännyköitä. Nykyisin koko elämä valvonnan alaista. Sekä oman lähipiirin että 'isoveljen'. Ennen se oli niin, että kun oltiin ihmisten kanssa tekemisisssä niin oltiin kans, sitten lähdettiin eri teille ja soitettiin lankapuhelimella tai lähdettiin käymään. 80-luvulla oli sellainenkin käsite, että onko joku kotona vai ei. Sen tiesi siitä vastaako lankapuhelimeen. Joko oli kotona tai ei. Myös perheen käsite oli jotenkin kiinteämpi puhelimen kautta, koska yhdellä perheellä oli yksi kiinteä puhelin. Nykyisin on vain yksilöitä.

        Tavara oli laadukasta: tietysti pystyi valitsemaan halvalla huonoakin, mutta rahalla oli aina saatavissa huippulaatua oli kyse mistä tuotteesta tahansa. Nyt et saa edes rahalla kunnollista kun kaikki tulee Kiinasta. Eikä monella olisi varaa ostaakaan kunnollista kun työt on viety sinne Kiinaan. Mutta hyvää ei saa enää edes rikas.

        Vielä 90-luvun alkupuolikin menetteli, mutta viimeisten 20 vuoden aikana kaikki on tuhottu.

        Niillä on helpompaa jotka ei muista/tiedä miten hyvin kaikki oli ennen. Nuorillakin ihmisillä on kuitenkin jonkinlainen vaisto siitä, miten asioiden kuuluisi olla.

        'samaa mieltä' sekä kaksi sinulle vastannutta, aivan upeita ajatuksia ja kerrontaa. Luin ihan äimän käkenä. Mielenkiintoista minulle, joka olen syntynyt 40-luvulla, mutta nyt myös käyttelen "ratokseni" näitä härpäkkeitä, tosin en niin syvästi ja monipuolisesti viitsi kuin nuoret. Ei, ei puhettakaan mistään pokemonien pyydystämisistä, eikä edes naamakirja kiinnostaisi, mutta riittävästi peruskäyttöäkin minulla ja yksinään oleilen. - Sama juttu kuin aloittajalla, että tässä eläkeläisenä tiettyyn toimettomuuteen sekä yksinään oleiluun työntyy jatkuva läppärin selailu tai ulkosalla älykännykän.

        Aloittaja kirjoitti aiheesta viisaasti ja kuvaus hyvä! - Enpä tiedä, mitä tehdä muutoksen suhteen! Miten asioita korjata, eipä takapäinkään mennä voida kukaan, vaikka silloin viisaasti elettiinkin. - Sellainen näkökulma minulle tuli kuitenkin, että kylillä, kirkonkylillä ja taajamissa olisi saattanut kuvaamasi muutos tapahtua ilman kännyaikaakin, hmmm, sillä myös autoistuminen, niin että joka hushållissa pari autoa. Ihmiset hurauttelevat sinne tänne, alueet ovat laajat. Ei tuolloin ketään voi kohdata. Vanhemmat kyytivät ajokortittomia lapsiaan yhä pidemmälle harrastuksiin, bileisiinkin, tai kaverit. Ehkä aloittajan kuvaamaa yhdessä oloa urheilukentillä ja rannoilla muutoinkaan ei enää olisi? Mitä nyt sitten meinaakaan maaseudun autioituminen, sitäkö ettei ihmiset viihdy siellä enää, se niin kuin ei enää riitä?


      • SIMO-SERKKU

        Täyttä skeidaa. Itse kasvoin 80-luvulla jolloin ei ollut tietokoneverkkoja tai älykännyköitä, ja toivoin että kunpa tulevaisuus toisi muutoksen tähän puutteeseen. Nyt suunnittelen internet-välineitä työkseni ja toivon usein ettei tähän aparaattiin tarvitsisi koskea enää ikinä.

        Luulenpa ettei aloittaja oikeasti toivo ettei näitä laitteita ja ohjelmia olisi olemassa, vaan pikemminkin olisi aika pitää taukoa niistä.


      • Anonyymi
        oikeassa olette kirjoitti:

        "Tämän takia haaveilen, että olisin syntynyt aikaisemmin ja saanut elää nuoruuteni tietokoneettomassa ajassa ja siinä kylässä mikä oli vielä elämää täynnä. Tietysti silloin moni muu asia oli huonommin"

        Itse olen elänyt nuoruuteni -80 luvulla, ja mikään ei ollut silloin huonommin, vaan kaikki oli paremmin kuin nyt, kännyköitä ja nettiä ei ollut, mutta oli puhelinkioskeja tiheään ja lankapuhelimet kotona.

        Suomi oli -80 luvulla todella vauras maa, töitä oli kaikille halukkaille, sekä sosiaalituet köyhille, joita oli vähän, olivat runsaat

        Eli ihan oikeassa olette, että ennen asiat olivat paremmin.

        Silloin 80-luvulla työllä elätti itsensä ja perheensä, palkkoja ei oltu poljettu alas. Ihmiset olivat aktiivisempia. Nykyisin useimmat kulkevat laiskasti autoilla pikkumatkatkin ja silti on kiire. Eipä olisi silloin uskonut että ei mene kauaa ja kansa alkaa kulkea älykännykkä kourassa ja siellä on koko elämä. Mielestäni sellaisessa ei mitään hienoa.


      • Anonyymi
        täydellinen rappio kirjoitti:

        Samoin minä elänyt nuoruuden 80-luvulla........oli hienoa aikaa. Ihmisillä oli kaikenlaisia oikeita harrastuksia, siis erilaisia fyysisiä harrastuksia jotka vaati suht' hinnakkaita välineitä. Kaikki varsinainen harrastaminen on nykyisin korvattu näiden kännyköiden ja läppäreiden räpläämisellä.

        Porukka pukeutuikin asiallisesti eikä kulkenut lökäpöksyissä kuten nyt. Musa oli tosi hyvää, kaikkien aikojen paras musiikki tuotettiin 80-luvulla. Joka asiassa tyylitaju oli aivan toista kuin nyt. Tietysti oli jotain ylilyöntejä, kuten ne olkatoppaukset jotka aina otetaan esimerkiksi. Tavallaan nämä 80-luvun ylilyönnit oli nekin kuitenkin jonkun tyylin mukaisia eikä varsinaisesti tyylittömiä.

        80-luvulla naiset oli naisellisia ja miehet oikeita miehiä.

        80-luvulla pääsi myös ihmisistä eroon sillä tavalla kuin terveessä elämässä pitää päästä. Ei ollut tuttavat ja perheenjäsenet koko ajan vahtaamassa missä sitä ollaan ja mitä tehdään kun ei ollut kännyköitä. Nykyisin koko elämä valvonnan alaista. Sekä oman lähipiirin että 'isoveljen'. Ennen se oli niin, että kun oltiin ihmisten kanssa tekemisisssä niin oltiin kans, sitten lähdettiin eri teille ja soitettiin lankapuhelimella tai lähdettiin käymään. 80-luvulla oli sellainenkin käsite, että onko joku kotona vai ei. Sen tiesi siitä vastaako lankapuhelimeen. Joko oli kotona tai ei. Myös perheen käsite oli jotenkin kiinteämpi puhelimen kautta, koska yhdellä perheellä oli yksi kiinteä puhelin. Nykyisin on vain yksilöitä.

        Tavara oli laadukasta: tietysti pystyi valitsemaan halvalla huonoakin, mutta rahalla oli aina saatavissa huippulaatua oli kyse mistä tuotteesta tahansa. Nyt et saa edes rahalla kunnollista kun kaikki tulee Kiinasta. Eikä monella olisi varaa ostaakaan kunnollista kun työt on viety sinne Kiinaan. Mutta hyvää ei saa enää edes rikas.

        Vielä 90-luvun alkupuolikin menetteli, mutta viimeisten 20 vuoden aikana kaikki on tuhottu.

        Niillä on helpompaa jotka ei muista/tiedä miten hyvin kaikki oli ennen. Nuorillakin ihmisillä on kuitenkin jonkinlainen vaisto siitä, miten asioiden kuuluisi olla.

        1995 Suomi liittyi valitettavasti EU:hun vaikka varoiteltiin että rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Siitä se alamäki alkoi. Suomi ei enää ole edes yhtenäinen kuten aiemmin oli.


      • Anonyymi
        SIMO-SERKKU kirjoitti:

        Täyttä skeidaa. Itse kasvoin 80-luvulla jolloin ei ollut tietokoneverkkoja tai älykännyköitä, ja toivoin että kunpa tulevaisuus toisi muutoksen tähän puutteeseen. Nyt suunnittelen internet-välineitä työkseni ja toivon usein ettei tähän aparaattiin tarvitsisi koskea enää ikinä.

        Luulenpa ettei aloittaja oikeasti toivo ettei näitä laitteita ja ohjelmia olisi olemassa, vaan pikemminkin olisi aika pitää taukoa niistä.

        Kyllä ne, jotka leipänsä laitteista ja siihen liittyvistä päivityksistä saavat ovat tyytyväisiä laitteiden tuomiin velvollisuuksiin ja alistuksin.


    • asdgsadg

      Aika kaksipiippuista. Itse valitatte ja ootte elektroniikkaa vastaan, mutta te taidatte olla yksinäisyydessänne niiden suurimpia käyttäjiä.

      Teidän valituksillanne ei ole painoarvoa.

      • SyySeurausSyySeur

        Pidän kommenttiasi, asdg...., aika hölmönä. Luepa kunnolla aloittajan viisas kertomus tilanteista! Aloittajahan kertoi kaiken.


      • Anonyymi

        Johan oli törkeä, ylimielinen "ylikävely". Kyllä on väliä valituksilla. Se on merkki siitä että hyvinvointi vaarantunut ja nyt sen näkee tässä maassa molella mittarilla katsottuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan oli törkeä, ylimielinen "ylikävely". Kyllä on väliä valituksilla. Se on merkki siitä että hyvinvointi vaarantunut ja nyt sen näkee tässä maassa molella mittarilla katsottuna.

        Anteeksi, olen Sanoman trolli, joka tulee aina välillä vittuilemaan teille urpoille, kun uskotte kaiken mitä me teille syötämme.


    • nykyaika sucks

      Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa. Toki tekniikka helpottaa elämää ja sitä rataa, mutta nykyään se alkaa olla jo ihan liian hallitsevassa osassa. Mua masentaa esimerkiksi jo se, miten moni hyvä ja legendaarinen aikakausilehti on lopetettu tai siirretty nettiin; en minä halua lehtiä ja kirjoja mistään koneelta lukea, silmät rasittuu, eikä tunnelma muutenkaan ole yhtään sama. Mikään ei esimerkiksi voita vanhojen kirjojen tuoksua, yms. Ja onkohan näiden sähköisten lehtien ja kirjojen kohdalla mahdettu ottaa lainkaan huomioon sitä, miten helposti kaikki onkaan pyyhittävissä bittiavaruuteen, kun taas painettu matsku säilyy vuosikymmenten päähänkin.

      Sama koskee periaatteessa kaikkea muutakin. Radiot korvautuvat spotifyillä ja telkkarissakin näytetään vain osa ohjelmasta, siinä missä parhaat palat voi katsoa netistä. Puhumattakaan tuosta itse ihmisten passivoitumisesta, sun muusta. Kaipaan niin niitä lapsuuden lomamatkoja jonnekin Lapin korpeen, jossa ei ollut tietoakaan netistä ja telkkarikin oli sellainen surkea pikku laatikko, josta näkyi vain kolme kanavaa. Tylsiää oli kyllä välillä, mutta nimenomaan se tylsyys ajoi keksimään kaikkea ikimuistoista ja hauskaa puuhaa YHDESSÄ - ja noita muistoja en antaisi pois mistään hinnasta.

      • nykyaika plus miinus

        "Ja onkohan näiden sähköisten lehtien ja kirjojen kohdalla mahdettu ottaa lainkaan huomioon sitä, miten helposti kaikki onkaan pyyhittävissä bittiavaruuteen, kun taas painettu matsku säilyy vuosikymmenten päähänkin."

        Eikö tuo ole aika naivia ajattelua? Itse asiassa elektronisessa muodossa olevat kirjat (tai oikeastaan mikä tahansa muukin) säilyvät paremmin kuin painettu: Niitä voi levittää/monistaa loputtomasti, mahtuvat pieneen tilaan ja ne eivät kulu käytössä. Painetut kirjat sen sijaan kuluvat ja voivat tuhoutua hyvin helposti.

        Mutta muuten olen aika samaa mieltä tässä ketjussa olevien ihmisten kanssa. Teknologia on tuonut monia hyviä asioita ja helpottanut elämää, mutta osassa ollaan menty väärään suuntaan. Itse en pysty välttämään myöskään somea tai muita vastaavia, mutta vapaa-ajalla kuitenkin teen sellaisia asioita joita pystyi tekemään myös parikymmentä vuotta sitten eli kuntoilet, käyn erilaisissa harrastuspiireissä ja koetan tavata ystäviä kasvotusten.


    • riihimäki

      Tuo on niin totta.

    • hyvyyskaikille

      Totuus ja hyyvyys ovat olemassa.
      Ja ovat etsimisen arvoisia asioita.
      Se että ei pidä typeryydestä on
      hyvä merkki ihmisessä,
      kunhan vain ei ole ylpeä itsestään.

      Tätä pidän totuutena:
      novahierosolyma.fi

      Hyvät jatkot sinulle.

    • jkkjlkj

      Hipsteri olet

    • siili1

      "Aika kaksipiippuista. Itse valitatte ja ootte elektroniikkaa vastaan, mutta te taidatte olla yksinäisyydessänne niiden suurimpia käyttäjiä."

      Eikö tuo nyt ole vähän sama kuin jos bussiyhteys kodin ja työn välillä lopetettaisiin, niin joku tulisi haukkumaan oman auton käytöstä. Että miksi sitten kuljet sillä omalla autolla, kun haluaisit oikeasti kulkea bussilla.

      Ei sitä yksi ihminen voi bussilinjaa ylläpitää, yhtä vähän kuin yksi ihminen tai kourallinen ihmisiä siellä täällä voi ylläpitää yhteisöllisyyttä. Enemmistö jyrää ja muiden on vain sopeuduttava.

      • sdfsdfsdfs

        Niinhän se on että pakkohan sitä on massan mukana mennä vaikka ei haluaisi, ei persoonallisuutta katsota hyvällä


    • GlobalEliteClub

      kukaan ei koskaan enään pyydä apua missään kun google tietää kaiken"

      Kyllä maailma on täynnä kysymksiä joihin ei googlella löydä vastausta.
      Et saa myöskään taitoaineiden hallintaa netin avulla.

      Haasta itsesi ja ala opiskelemaan jotain haastavaa alaa, tai pelaa futista.
      Futistaitojakaan ei netistä saa.

      Oikeassa olet siinä, että suurin osa ihmisistä on aivopestyjä median orjia ja laiskoja oman egon pönkittäjiä hakien mieluummin nopeaa tyydytystä twiiteistä yms.epäsosiaalisista medioista kuin nostaisivat persettään ja tekisivät oikeasti jotain hyödyllistä. Esim vaatisivat kaikille oikeudenmukaista yhteiskuntaa.

      Nämä somet on NWO:n keino passivoittaa ihmiset tajuamasta tätä karmaisevaa faktaa:

      http://www.realworldorder.net

      http://www.projectcensored.org/the-global-1-exposing-the-transnational-ruling-class/#_edn26

      http://www.plosone.org/article/info:doi/10.1371/journal.pone.0025995

      • puoliaivo

        "Nämä somet on NWO:n keino passivoittaa ihmiset tajuamasta tätä karmaisevaa faktaa:" Niin, passivoittaa tavallaan mutta on samalla ylivoimainen mahdollisuus tiedon jakamiseen ja levitykseen. Ilman somea ja nettiä ei tiedettäisi niin laajasti koko NWO:sta. Netin avaaminen kaiken kansan ulottuville oli noiden kusipäiden suurin virhe, ei suinkaan passivoimiskeino. Ainakaan mitä tiedon liikkuvuuteen tulee.


      • Anonyymi
        puoliaivo kirjoitti:

        "Nämä somet on NWO:n keino passivoittaa ihmiset tajuamasta tätä karmaisevaa faktaa:" Niin, passivoittaa tavallaan mutta on samalla ylivoimainen mahdollisuus tiedon jakamiseen ja levitykseen. Ilman somea ja nettiä ei tiedettäisi niin laajasti koko NWO:sta. Netin avaaminen kaiken kansan ulottuville oli noiden kusipäiden suurin virhe, ei suinkaan passivoimiskeino. Ainakaan mitä tiedon liikkuvuuteen tulee.

        No, nyt asia on "korjattu". Kaikki varmaan huomasivat kuinka sensuuri toimi koronapiikkiasioissa somessa (sekä mediassa).


    • 3423423423432

      Joo ja nykyään ei osata keskustella muusta kuin jostain helvetin tv ohjelmista tai elokuvista, game of thrones sitä ja tätä, ei kiinnosta!!!


      Raivostuttavaa että ihmiset ei osaa enään keskustella normaali asioista

    • iel

      Kun olin 23 vuotias perustin oman yrityksen, ei ollut tylsää ja piti tehdä js osata koko ajan. Kiinnostaako sinua mikään vaateala, kampaaja , koruala tai kosmetologi. Oletko koskaan ajatellut että voisit olla itse oman onnesi seppä. Siinä pääsee ihmisten kanssa tekemisiin, itsekkin olin hiljainen ja arka monessa asiassa ja punastuin helposti että työn kautta sainkin silloin ihmeellistä voimaa. Toivottavasti sinun käy hyvin. Sekin vielä kun en osaanut laskea minulla oli matikka koulussa 4, tilitoimisto onneksi hoiti tuonpuolen. Uskon että olet minua älykkäämpi ja saat enemmän aikaiseksi. Yritä ainakin.

    • vanhatyyli

      Täällä 19-vuotias miehenalku ja aivan samalla aaltopituudella ollaan!

    • Join the club. 25-vuotias ja koskaan en ole pitänyt populaari musasta ja nykypäivän meiningistä. Samat jutut eli tietokoneelta katson viihdettä ja istun aamusta iltaan.

      • vegaani_

        Vaikutat mielenkiintoiselta.
        Saisiko sinuun tutustua jotenkin?


    • vhs-kasetti vs tube

      onko niitä facebuukeja sitten pakko käyttää. vanhoja kirjoja on antikvariaatit täynnä. kasetteja voi yhä ostaa ja niille voi äänittää mielimusiikkia. netti on nykyaikaista vaihtoehtokulttuuria pullollaan, etsivä kyllä löytää.

      musta vaikuttaa että tässä keskitytään vain infomaailman varjopuoliin. voi sitä tekkiä käyttää monella tavalla.

      itse 70-luvun lopulla syntyneenä koen että nykyaikana on moni asia oikein mukavasti. ehkäpä ongelma on siinä että monet keskittyvät vääriin asioihin, esim. some on aivan perseestä. Sen sijaan taas mahdollisuudet toteuttaa itseänsä ovat nykysuomessa ehkä moninaisemmat kuin koskaan!

      jos nykytilanteeseen tyytyminen masentaa/turhauttaa, on kenties aika miettiä että josko lopettaisi tyytymisen ja alkaisi toteuttamaan asioita tavalla joka tuntuu mielekkäältä itsestä. Voit vaikka ryhtyä retroilijaksi, joka vihaa tietokoneita? "sopeudu tai katoa" -ajattelussa ei ole mitään mieltä, josset tajua että voit itse keksiä tapasi "sopeutua"..

      Sen voin kertoa ettei kukaan tässä maailmassa ole saanut kultamitaleita whinettämisestä, eikä tule saamaankaan. Jos et tykkää, tee asioille jotain!

      • Anonyymi

        Helpommin sanottu kuin tehty. Jos et tykkää, tee jotakin asioille.
        Kansalaiset eivät ole solidaarisia toisiaan kohtaan eivätkä välitä toisten murheista ja huolista. Esim. palvelujen alasajo ja nettiin piilottaminen. Jos itse hoitaa netissä asiat, ollaan vaan ilkkumassa toisin toimivalle.


    • Samaa mieltä!!!!

      Aivan samaa mieltä myös aloittajan kanssa! Vituttaa kun yrittää puhua jonkun kanssa niin tämä vaan näprää jatkuvasti kännykkää ja joutuu toistamaan moneen kertaan. Itsekin liityin facebookkiin , vaikka vihaan ottaa kuvia itsestäni. Tuntui vaan niin ulkopuoliselta ja ihmiset katsoivat yleensä omituisesti kun kerroin ettei ole. Nykyaikana on näköjään niin muodikasta olla narsisti ja jakaa jatkuvasti kuvia itsestään somessa.. Huoh todellakin olisin halunnut elää niinä hyvinä vanhoina aikoina..

      • dfsfgfhfghfhfg

        Törkeetä räplätä kännykkää kun toinen yrittää sanoa jotain.

        Valitettavasti netti ei opeta käytöstapoja


    • sampo `82

      Samaa mieltä myös edellisen kanssa. Puhu siinä sit jollekin joka touhuaa puhelimensa kanssa / tietokoneensa kanssa samaan aikaan ku on mun kanssa puhelimessa. Olen 80 luvun syntyjiä myös. Kylällä oli puhelinkoppi, kotona pari lankapuhelinta, kalalla käytiin kaverin kans kesät ja talvet meni lkoillessa. Nintendo tais tulla jossain vaiheessa, mut ei se koko elämä ollut. Televisiossa kaksi kanavaa (vai joks niitä oli kolme, tais olla)
      En kuulu facebookiin, en kuuntele nykyajan musiikkia, se ei kiinnosta. Telkkarista tulee pelkkää skeidaa, joten mulla on pelkkä netti. Ja hyvin olen pärjännyt! :)

    • Facebookvihaaja

      Eniten inhoan facebookkia, niin antisosiaalinen sivusto kun voi olla

    • Risoorisaa

      Meitsi haluaisi elää aikaa jolloin tässäkin oli kilometri jäätä maan päällä , senjälkeen kaikki on mennyt pieleen . Ihmiset " siis toiset " ovat pinnallisia ja tyhmiä , elävät omaa juttuaan eivätkä just mun tyyliin . Yäk .

    • terve65v

      itse olen 60 luvun nuori,joka oli parasta aikaa,oli "höyryradiot"joillakin ularadiot jolla voi kuunnella merirosvoraddiota, suomessa oli vain yksi radiokanava,josta ei tullut mitää iskeelmää,paitsi lauantain toivotut kymmenen viimeistä minuuttia.puhelimia oli yleensä kaupoissa tai suuremmilla maanviljeliöillä.televisio oli ns rikkaimilla siinä 60 luvun alkupuolella,joten virityskuvaa jo kateltiin heti kun tv aukaistiin ohjelmat loppui joskus22-23 aikoihin,mutta silti se aika oli parasta aikaa.

    • pikku avautuminen

      Kokemuksesta voin sanoa, että tuo Facebookien sun muiden ulkopuolelle jättäytyminen on nykyään aikamoinen itsemurha. Itsehän olen näin tehnyt ja huomaan, että ihmiset pitävät minua epäilyttävänä outolintuna, jossa on taatusti jotain mätää. Lisäksi olen yleensä ihan pihalla esimerkiksi suvun ja perheen asioista, kaikki keskustelut käydään nykyään siellä hiton lärvikirjassa.

      Helpompaa olisi kai vaan lähteä kulkemaan massan mukana ja liittyä itsekin, mutta jotenkin vain tulee tunne, miksi edelleenkään vaivautua. Tuntuu, että olisin tässä vaiheessa jo ihan pihalla vuosien aikana muodostuneista piireistä, yms. Plus sitten se, että ylipäänsä ei voisi koko pinnallinen roska vähempää kiinnostaa - "hei kaikki, kävin paskalla".

      Huolestuttavinta tässä kaikessa on ehkä se, jos työnantajatkin tosiaan nykyään tarkistavat, löytyykö hakijalta Facebook-profiilia. Itse en vielä työelämässä ole, joten tuota odotellessa. Välillä ajattelen, että jos yhteiskunta alkaa tosiaan olla noin läpimädässä pisteessä, niin olisiko se sitten edes niin paha, jos en sen eteen työtä koskaan pääsisikään tekemään...

      • Rejectioitu

        Olen huomannut saman, aina katsotaan oudosti kun kertoo että ei ole facebookissa, tulee heti sellainen hylkiö olo.

        Mutta ihan sama, en liity facebookkin vaikka ois pakko.


    • Jokaisessa ajassa on omat hyvät ja huonot puolensa. En sano etteikö nuo mitä sanoit olisi totta. Nykyajassa on monta, monta asiaa pielessä. Mutta ei pidä keskittyä pelkästään niihin huonoihin puoliin. Menneisyyteen ei ole paluuta, ja se on monessa mielessä hyvä asia.

    • katjabloigu

      Miettikää nuoret sukupolbia, jotka eivät syntyneet iipädit kainalossa. Inhoan älupuhelimia. käytettävyys hirveä. itse on ostaisi, mutta kun työelämässä pakotetaan. haluan työn, jossa ei tarvitse käyttää näitä turhia rellettimiä, joilla viestien lähettäminen on mahdotonta.

      millä logiikalla qwerty-näppäimistössä on tekstin syöttö??????????? oi vanhoja kunnon Nokian puhelimia ikävä. vielä tulevat muotiin retrona, oleb¨n varma.
      appsit voivat olla hyödyllisiä, mutta viesteily on kyllä mahdotonta. huomana että viestejä saa nyt vähemmän kuin kaikilla on nämä ns. älyluurit. oma puhelimen on edelleen näppäimillä.

      kärsin näistä ä-puhelimista ja vaikeuttavat elämää. enkä pätkääkään välitä, jos mua sanotaan vanhanaikaiseksi

      • 2000-luvun vihaaja

        Tuo on niin totta, mutta minua häiritsee eniten se, että kaikki, tarkoitan KAIKKI pitää nykyisin kirjoittaa koneella, haluaisin niin kirjoittaa koulutyöt käsin, mutta sitä ei enää arvosteta ainakaan minun koulussani.... ja taidan olla ainoa 16 -vuotias joka lukee välitunneilla kirjoja eikä vain näprää puhelinta pakonomaisesti. Ainoa hyvä asia on, että lääketiede on parantunut... kaikki muu on ***......
        Ja nykyään ihmiset ottavat itsestään turhia kuvia, ei enää niinkään hienoissa tapahtumissa joku muu ota vaan itsestään otetaan selfieitä kun makoillaan sohvaperunoina kodin neljän seinän sisällä....


      • minäkinvihaan

        On ihan typerää, että käsin ei saa enää kirjoittaa koulutehtäviä! Käsin kirjoittamalla itse koen oppivani paremmin ja kirjoista on mukavampi opetella asioita kuin tietokoneen näytöltä, kirja on helppo ottaa mukaan, tietokonetta ei mikäli ei ole kannettava. Kirjan lukeminen ei häiritse illalla nukahtamista, tietokoneen näyttö vaikuttaa......

        Ihmiset ovat itseään täynnä, pinnallisia ääliöitä. Kännykästä voisin ihan hyvin tehdä sellaisen langattoman kotipuhelimen. Ottaisin sen mukaan vain tarvittaessa, jos olisi jotain tärkeää menoa tai lähtisin reissuun. Sitä olen sitten kotona tai en, ei ole pakko olla 24/7 tavoitettavissa.


    • v*tuttaaa

      Minä aloin voida henkisesti pahoin, kun luin tämän artikkelin: http://www.iltalehti.fi/fiidifi/2014052218318859_fd.shtml

      Olevinaanhan tuo juttu on kirjoitettu kärjistetysti ja "vitsillä", mutta itse valitettavasti pystyin allekirjoittamaan lähes joka kohdan oman lähipiirini käytöksen perusteella. Voi elämä että saan syövän pelkästään jo tuosta selfie-sanasta, kuka valopää on voinut mennä jotain noin idioottimaista keksimään. Ja ketä muka voi kiinnostaa toisten naamojen katsominen miljoonissa eri kuvissa. En vaan ymmärrä....

      • Jalaa1

        Ei ehkä kannata suhtautua noin tautisen totisesti noihin juttuihin, ihan varmasti alkaa napsua päässä. Mulle on ihan yks ja hailee, jos joku ottaa kuvia omasta naamastaan. Ei se mua haittaa.


    • puoliaivo

      Tämä yhteiskunta on liian sairas minulle ja minä olen liian sairas tähän yhteiskuntaan.

    • elämä ei ole netissä

      Itse olen ajatellut ihan samaa ja olen 22-vuotias. Jotenkin vaikuttaa siltä että ihmisten elämä alkaa yleisesti mennä yhä enemmän virtuaaliseksi ja oikea maailma jää sivuun. Asia on pahentunut vaan älypuhelimien (parempi sana olisi tyhmyyspuhelimien) vuoksi; facebookkia ym. tapitetaan ja selataan nyt joka paikassa, vaikka olisi muiden ihmisten seurassa.

      En tajua miten joku voi nauttia elämästä joko koostuu ruutujen tuijottelusta ja pseudososiaalisuudesta verkossa. Ei fb-kavereiden kanssa chattaily ole oikeaa sosiaalisuutta. Oikeaa sosiaalisuutta on se että puhuu toisen kanssa kasvokkain. On surullista että harva haluaa lähteä jonnekin tapaamaan oikeasti muita ihmisiä (paitsi jos kyseessä on ryyppääminen tai seksi). Itsestä olisi todella hienoa jos olisi kaveri joka vaikka lähtisi vain ulos kävelylle, ilman muita motiiveja tai tarkoitusta. Mutta sukupolveni edustajien enemmistöä se ei taida kiinnostaa...

      Aloittajan tavoin nautin paljon menneiden vuosikymmenien elokuvista, kirjoista ja musiikista. Easy Rider on suosikkileffa ja kuuntelen pääosin musiikkia joka on tehty ennen syntymääni. Suosikkikirjailijat olivat aktiivisia jo 50-luvulla tai ennen sitä. Niissä on vaan paljon enemmän tunnetta ja sisältöä. Kadehdin mun vanhempien sukupolvea jolla oli oikeasti mahdollisuus kokea niitä aikoja. Elää aikaa joka oli muutakin kuin facebookkia, instagramia tai tv-sarjoja. Ei mua vittu vaan kiinnosta joku Game Of Thrones tai uusin Godzilla. Mua kiinnostaisi enemmän oikea elämä ja seikkailu.

      Mutta kaipa oon vaan syntynyt väärään aikaan väärään paikkaan...

      • 80l_luvun_teini

        Et suinkaan outo,vaan ihminen joka on alkanut kyseenalaistamaan koko tätä maailman menoa.Se on terve järkisyyttä!.Kun itse on nähnyt kotitietokoneiden
        "maihin nousun",niin ennen oli asiat tavallaan paremin.Vic20,c64 ,Amigat jne ,jotka ovat vieläkin aktiivikäytössä.Silloin oli BBS,jolla kommunikoitiin verkossa.
        Ei tarvise massan mukana kulkea,jos ei halua.Esim. facebook jne.Ei kukaan pakota sinne,paitsi sosiaalinen paine ehkä?.Sitten nämä "älypuhelimet".
        Tavallisella luurilla tulee toimeen aivan hyvin,tosin laatuvehkeitä saa etsiä museosta.


      • vegaani_

        Tässä loistava kommentti henkilöltä joka on perehtynyt asiaan.
        Amiga aika oli loistavaa ja sinne paluuta ei enää ole. : [


      • 80l_luvun_teini

        Tuossa viittasin laatuvehkeisiin,jota voi yleistää melkein mihin vain.
        Esim.kodin elektroniikka tuotteet,vaatteet,nyky auton rotteloista puhumattakaan.
        Ennen laatu oli parempi(toki suttakin oli),mutta kuitenkin yleensä ottaen.
        Nykyään ei saa kuin kerskakulutus rihkamaa vain joka kestää juuri takuu ajan,
        koska nämä on tietoisesti valmistettu tällä tavoin.


    • dsfsdfsdfdsfsd

      Nykyään ihmiset on myös helvetin pinnallisia ja ulkonäkö keskeisiä, ei saa edes ovesta astua ulos ellei ole tukka täydellisesti ja pakkelit naamassa sekä miehillä että naisilla.

    • ..................

      up

    • oooooooo

      up

    • vegaani_

      Joo et ole ollenkaan outo.
      Outoa tässä maailmassa on se, että luultavasti syöt lihaa eloonjäämisesi merkityksessä. Oletko harkinnut kasvisruokavalioon siirtymistä?

      Itsekään en ihannoi mitään noista, mitä luettelit ja olen kaiken lisäksi syrjäytynyt, joten meitä outoja kyllä maailmassa riittää jos sellaisen "leiman" otsaan haluaa väkisin.

    • Tyhmät2015

      Tervetuloa joukkoon, ihana kuulla ettei ole ainoa nuoremman sukupolven edustaja jolle älypuhelinkausi on lähinnä masentavaa.
      Nykyään on kaikenmaailman tinderit ja pinderit ja instagramit sun muut, en vaan ymmärrä. Jokainen tekeminen ja kokeminen pitää jakaa somessa, sitten kytätään kokoajan että ketä kommentoi ja kuinka monta tykkäystä saa. On tuhansia ja taas tuhansia kuvia ihmisten lärveistä, on asukuvia, on nomakeup-kampanjointia(jossa ei sinällään ole mitään vikaa mutta hermo menee kun kaikkeen pitää suhtautua niin perkeleen isolla melulla ja mikä naurettavinta kun suurinosa näistä kuvista on tekopyhiä ämmiä jotka eivät tajua paskaakaan luonnollisuudesta), sitten on näitä ruokakuvia.
      Voi pyhä jeesus miksi joka pirun syömisestä pitää ottaa kuva?! Ensin asetellaan se ruoka niin fiinisti että kaikki varmasti tietävät sinun syövän oikeenkin terveellisesti ja kalliisti. Sitten ei kun jakoon vaan.
      Bussissa 3/4 ihmisistä istuu niskakenossa älyjään tuijotellen, sen sijaan että tuijottelisivat maisemia. Mikä ei koskaan voi olla tylsää sillä aina löytää jotain uutta.
      Ketään ei kestä hiljaisuutta tai tekemättömyyttä. Kun on tylsää niin some helpottaa, somessa aika juoksee. Ei jakseta ajatella, ei pysähdytä kuuntelemaan itseä ja maailman menoa. Ollaan muka niin fiinejä ja aktiivisia. Hevonpskaa.
      Jopa ruokapöydässä se älykkö on mukana, mikä on yksi epäkunnioittavimmista tavoista koskaan!! Joskus joku vatipää kysyi että miksi älypuhelinten käyttöä ruokapöydässä paheksutaan mutta lehden lukua ei. No sitä miettikööt jokainen jota epäilyttää.
      Sitten kun on kännykässä akku loppu niin meinaa maailmanloppu saapua samassa junassa. Äkkiä johonkin lataamaan ja selailemaan taas. Ei kerkeä känny edes ladata kun pitää jo kiirehtiä someen. Ettei vaan joku olis tykänny kuvasta tai kommentoinu jotain.
      Ennen nukkuumaanmenoa selaillaan, kunnes nukahdetaan. Yöunet kärsii. Sitten valitetaan kun unirytmi on hajallaan, ei uskalleta myöntää että se syy löytyy omasta kädestä.
      Tiedänpä jotain ihmisiä jotka ottavat älykkönsä jopa vessaan mukaan. Siis mitä hittoa?! VESSAAN?! Omia eritteitäkö te sinne sosiaaliseen jaatte vai mitä pirun tekemistä on kännykällä vessakäynnin kanssa. Ei mene jakeluun.
      Enää ei lähdetä ulos vaan hengaileen, ilman että se "parisuhteen" toinen osapuoli on mukana. Parisuhteesta puheenollen, naurettavan pinnallisia ja mitäänsanomattomia nykyään. Riidelläänkin jo whatsapissa tai jopa facebookissa. Eihän se haittaa, jakoon vaan koko elämä niin varmasti saa huomiota. Jos joskus löydän itselleni poikaystävän jolle olen tärkeämpi kuin hänen älykkönsä, teen varsin selväksi sen että kun keskustellaan niin sitten keskustellaan, ilman häiriötekijöitä.
      Kohta varmaan ilmenee tapauksia jossa seksin aikanakin näpytellään kännykkää. Ei olis ihme. "Vaihdetaanko asentoa niin että nään samalla mitä instassa on?". huoh.
      Ja en ymmärrä minäkään sitä kun on kaikki digilehdet yms! Ei jumankauta. Anteeksi tää kiroilu mutta tää aihe saa mut niin raivon partaalle. Ei perhana ketään halua lukea jotain tekstiä kovalta kirkkaalta näytöltä. Ei ainakaan ketään joka arvostaa oikeita kirjoja ja lehtiä, jotka säilyvät ja joiden lukeminen ei tee päätä kipeäksi.
      Jossain oli jo tutkimusta tehty että olis tulossa kännyköihin joku pankkikorttipalvelu niin että ei tarvitse kuin vähän älykköä kassalla heilauttaa niin tulee maksetuksi. Minähän aion vastustaa tätä toimintoa hamaan loppuun saakka, siirryn käteiseen jos korttien aikakausi loppuu.
      Ei tee aivoille hyvää tällainen laiskuus ja mitääntekemättömyys, kohta ihmiset on jo niin tyhmiä etteivät osaa puhuakkaan. Aivot tarvitsevat virikkeitä. Ne virikkeet voivat olla vaikka vain sellaista että muistaa sen pankkitunnuksen kassalla. Muistaa näpytellessään että menee oikein, että tarkistaa näytöltä mitä tapahtuu, menikö maksu perille. Ei riitä aivoille tekemistä jos kaikki on yhdessä taskuvenuksessa. Ei vaan riitä.
      Joo jotain hyviä puolia löytyy mutta enemmän näistä harmia on ollut kuin hyötyä.
      Olenko itsekäs vai en mutta vaadin aina kun kokoudutaan ystäväporukalla että some pysyy sitten visusti siellä takintaskussa. Ei ole hauska jutella ihmiselle, jonka huomio on puoleksi siellä älykön puolella. Ei vaikka kuinka yritettäisiin selittää että kuulen kyllä. On epäkohteliasta sitäpaitsi. Kuin puhuisi seinille.
      Terveydellisiä haittojakin on. On tekstariniskaa ja päänsärkyä, silmät väsyy ja muisti ei oikeen pelaa. Syytäppä siinä sitten omia elämäntapoja kun voisit syyttää sitä pikkupirua kädessäsi.

      Jotkut sanovat mua hipsteriksi, itse en siihen lukeudu. En vaan tahdo jakaa asioitani netissä vaan ihan kasvotusten ja ihmisille joille se oikeasti kuuluu, ei tuhansille tuntemattomille jotka luulevat tietävän minun elämästä paremmin kuin minä itse.
      Naiset tässä asiassa ovat tyhmempiä kuin miehet. Ei ole ihme jos nuoret tytöt kärsivät syömishäiriöistä ja huonosta itsetunnosta kun joka saatanan tuutista tulee "julkkiksia" ja trendejä. ANTASIVAT OLLA!

      Ja ainiin, itse olen vasta 18.

      • eitavattuteidänkaltaisia

        Täysin totta. Ihminen ei älyllisesti kehity, ainoastaan arkistoitu tieto lisääntyy ja siitä kaikki ihmiset hehkuttavat. Tietokone ei vielä tarjoa kokonaisvaltaista nautintoa (siihen pyritään), ja siitä aiheutuu tällaiset vanhanajan tuntemukset.

        Olen löytänyt tähän ongelmaan vastauksen ja se on kohdallani saavuttamattomissa: älykkääksi syntyminen (luonnollista älykkyyttäänhän ei voi nimellisesti mainittuna muuttaa).

        Eivät ihmiset mistään järkevästä keskustele, he vain luulevat tekevänsä niin. Elämme tyhmien aikaa, joita älykkäät insinöörit hallitsevat. Ongelma on vain siinä, että onko kukaan tarpeeksi älykäs?


      • eitavattuteidänkaltaisia

        Ja vielä pahempaa mielestäni on, kun opettajatkin ovat tyhmiä kun pässit. ON olemassa JOITAKIN yliopistoprofessoreita Suomessakin, jotka olen omasta mielestäni havainnut ymmärtäviksi.


    • lifeisshort

      Niin minäkin joskus. Ihmiset eivät ole vuosiin enää oikeasti pysähtyneet ajattelemaan asiota. Mennään vaan maallisen mammonan perässä, vaikka todellisuudessa monilla ei ole edes varaa siihen. Tämä kilpailujärjestelmä on koluttu loppuun ajat sitten ja huonoksi todettu. Lapsena oli kaikki kivaa. Nyt mikään ei riitä kenellekkään.

    • samaa-mieltä

      Onneksi olen saanut elää nuoruuteni vielä siinä vaiheessa, jolloin facebookkeja, läppäreitä ja älypuhelimia tai puhelimia ylipäätänsä ei ollut. Olen nyt hieman yli 30-vuotias ja elin siis ala- ja yläasteajan 90-luvulla, silloin ihmisillä oli vielä muitakin aktiviteetteja kuin tietokoneen ääressä istuminen. Muistan, kuinka hangailtiin kaveriporukassa päivät pitkät milloin missäkin, ja aina oli joku kenen kanssa lähteä oikeasti ulos, ei vain virtuaaliseen keskusteluun, niin kuin nykyään.

      No ok, tulivathan ne matkapuhelimet siinä joskus 90-luvun loppupuolella tai 2000-luvun alkupuolella yleisiksi ja hemmetin käteväähän se oli, kun pystyi pitämään yhteyttä soittamalla, aina pystyi soittamaan ja kysymään, missä milloinkin oli mitäkin ja ketä. Mutta nykyään homma on tosiaan mennyt lievästi sanottuna överiksi, ei tarvitse kun baarin tai kahvilan pöydässä istua kaveriporukassa, niin kaikilla on saman tien älypuhelimet kourassa ja "keskustellaan". Miksei kukaan keskustele enää ihan oikeasti, aidosti, ilman virtuaalimaailmaa.

      Itse en ole koskaan liittynyt facebookiin, en ole ainoa, tunnen monia, jotka eivät ole. En yksikertaisesti jaksa olla aina tavoitettavissa. Ei kiinnosta virtuaalikeskustelut, onneksi minulle osataan vielä soittaakin, koska en ole tavoitettavissa netissä.

      Varmaan vielä erilaisempaa on ollut, niillä, jotka ovat viettäneet nuoruutensa 80- tai 70-luvulla, mutta olen tosiaan onnellinen siitäkin, että vielä 90-luvulla ihmisillä oli muutakin kun virtuaalielämä. Olihan silloin nintendot jne... mutta ei niitä voi verrata nykymaailman menoon.

    • tiedänkyllä

      Turha ajatella että ennen asiat olisivat olleet jotenkin paremmin...Ennen oli vain erilaiset ongelmat kuin nykyään. Menneinä vuosikymmeninnä Suomi oli väkivaltaisempi, köyhempi ja ahdasmielisempi maa kuin nykyään. Ihmiset tekivät myös enemmän itsemurhia 70- ja 80-luvuilla. En usko että silloin olisi ollut parempi elää. Ja usein vanhemmat ihmiset vain nostalgisoi menneitä ja telkkarista tulee vaan niitä menneiden vuosikymmenien parhaita leffoja ja musiikistakin muistetaan vain se pieni, parhain osa.

      Mutta ymmärrän kyllä sun turhautumista nykymenoon. Oon itse about samanikäinen ja joskus kyllä tää some-aikakausi vituttaa aika paljon. Tuntuu tosiaan siltä että ihmiset vaan sulkeutuu ja tuijottelee ruutuja oikean elämän sijaan. Pitää itse jaksaa aina olla hirveän aktiivinen tavatakseen ihmisiä. Joskus tuntuu siltä että jos ei ole koko ajan tarkastamassa facebookia tai laittamassa viestejä, niin tipahtaa kaiken sosiaalisen elämän ulkopuolelle ja jää täysin yksin.

      • erfgwergwer

        v 1990 1500 henkilöä itsemurhasi itsensä. Taisit tarkottaa että aportteja tehtii enne enemmä, v.73 esim. yli 20 000


    • SuperMarioJaSonic

      Nyky meininki on soraan sanottunua P*SKAA! 90-Luvun kulta aika jolloin oli Nintendo ja Sega sinne ei enään paluuta ole SÄÄLIN TEITÄ 90-luvun lopulla ja 2000-Luvun alussa syntyneitä

    • matkallaollaan

      suosittelen nykymaailman menon ulkopuolista elämää. ei o pakko olla mukana tässä touhussa. aloin opiskelemaan budhalaisuutta ja sain elämään sisältöä joka ei ole digitaalisessa muodossa. elämän tapa joka johti lähempään yhteyteen luonnon ja todellisten tarpeiden äärelle.alkoi nähdä selvästi sen mikä oikeasti on tärkeää ja riittää. suomi 24 -idän uskonnot -buddhalaisuus pääsee alkuun. hyvää matkaa kohti suurempaa ymmärrystä elämästä.

    • ert53

      elin lapsuuteni 60- ja 70-luvuilla , ei silloin ollut mitään utopistista taikamaailmaa jossa kaikki oli paremmin kuin nykyisin..

      • Kookkk

        Nykyään elämme kyllä ihan tajunnanräjäyttäviä aikoja:

        - Ukrainan kriisi, Syyrian ja Irakin sota, pakolaiskriisi

        - Virtuaalitodellisuus tulee.

        - ihmiset lähtevät kohtapuoliin valloittamaan Marsia.

        - Autot ajavat ja parkkeraavat kohta itsekseen.

        - ihminen yhdistyy koneeseen aina vain tiiviimmin. Ajatelkaas jos päästäisiin siihen kehitykseen että kaikki internetin tieto olisi vain ajatuksen päässä. Ei tarvitsi googlailla ja kaikki tietäisivät kaikesta kaiken mitä muutkin.


    • 1513

      Olen 24-vuotias ja samat tuntemukset. Olen tehnyt tietoisen valinnan enkä ole ikinä hankkinut älykännykkää. Tämä siksi, että ahdistaa ajatus laitteesta, joka on koko ajan taskussa ja vaatii käyttämään. En tiedä onko se hyvä vai huono juttu. Sen olen kyllä huomannut, että ihmisiin ei saa enää yhteyttä muualla kuin somessa. Ja olen ihan sata varma, että monet ystäväni ovat sen takia stressaantuneita, että niiden aivoihin tulee jatkuvasti liikaa tietoa netistä. Älytöntä ajatella, että jo nyt on syntynyt sukupolvia, joilla ei ole lapsuuden muistoja ajasta ennen tietotekniikkaa. Mitenhän nykylapset viettävät kesälomansa? Pelaavatko vielä vesisotaa tai vaklauspiiloa?

      Olisi ihana elää aikaa, jolloin ihmisillä ei olisi muuta tekemistä kuin tavata toisiaan oikeasti. Silloin ei tulisi ongelmaa sellaisista älyttömistä asioista kuin voinko näyttäytyä näissä vaatteissa tai mistä voisi puhua, kun kaikkea ei ole jo etukäteen netissä kerrottu. Jokaisella kohtaamisella olisi merkitystä ja painoarvoa, kun kaikkea ei voisi jälkikäteen varmistaa somessa. Ihmiset kuuntelisivat toisiaan oikeasti. Olisi ihanaa, jos joka viikko voisi vaikka leipoa ja ne leivonnaiset tulisi viikon mittaan syötyä kylään tulevien ystävien kanssa kahvipöydässä. Ja että ei aina tarttisi jokaisessa leipomisen vaiheessa päivittää kuvaa faceen että kuinka sujuu ja kuinka aikaansaava olenkaan kun leivon. Elettäis vain oikeesti tätä hetkeä eikä näyteltäs omia sivupäivityksiä varten.

      Toisaalta tuntuu ilkeältä marmattaa tekniikan kehityksestä, kun se on tuonut niin paljon hyvää ja hyötyä tähän maailmaan. Esimerkiksi pitkäaikaissairaat voivat saada elämäänsä sisältöä ihan eri tavalla kuin aikana ennen nettiä.

    • Seiskaluokkalainen

      On ihan järjetöntä kun välitunneilla kaikki muut paitsi minä ja muutama muu katselee koko ajan puhelintaan, jotkut jopa lähettää viestiä samassa rakennuksessa oleville kavereille mutta kasvotusten ei millään voi puhua! Vihaan nykyaikaa ja onneksi en oo ainoa...

    • Totuus.tekee

      "Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
      Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
      heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta." -Pyhät Kirjoitukset

      THE END OF HISTORY HAS ALREADY BEEN WRITTEN -https://m.youtube.com/watch?v=krtljFVYQv0

      • Totuus.tekee.vapaaksi

        Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
        Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
        Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.


      • Anonyymi

        Jätä psykedeelien vetäminen tähän.

        Viestisi on kuin huumeissa kirjoitettua.


    • jusunta

      Menkää Afrikkaan jos pitää valittaa. Eiköhän tuu toiset ajatukset.

    • imbezillivilli

      Aloittajan ongelmana on vain se, että hän reagoi terveesti.

    • ruma-nainen

      Olin teini 80-luvulla ja ei se elämä ainakaan rumalla tytöllä ollut yhtään sen parempaa kuin nykyäänkään. Silloinkin oli samat kauneusihanteet ja ihmiset käyttäytyi silloinkin ihan samalla lailla ainakin mua kohtaan kuin nykyäänkin. Eli mulle koko 80-luku oli helvetillistä koska olin kumminkin nuori ja jolloin olisi pitänyt olla ulkoisesti näteimmillään, mutta koska olin jo silloin äärimmäisen paksu ja isoluinen sekä leveänaamainen niin olin oikea hirvitys ja kouluajat vasta yhtä helvettiä olikin.

      Mua haukuttiin vaikka mikskä pelkän ulkonäköni takia, vaikka en koskaan haukkunut ketään enkä sanonut ainoatakaan pahaa tai negatiivista sanaa kenestäkään, tosin eipä munkaa kukaan ollut missään tekemisissäkään joten miten ne mut olisi voinut edes tuntea. Kaikki johtopäätökset musta tehtiin ihan pelkän ulkonäön perusteella. Mua inhottiin ja syrjittiin kuin jotain tautista spitaalista, jopa luokan tytöille oli jo kauhun paikka jos mun takki sattui koskettamaan jonku toisen takkia. Jos satuin katsomaan, vaikka vain pikaisesti vilkaisemaankaan ketään niin siitä nousi iso haloo koska näin ruma ei olisi saanut muuta kuin katsoa vaan maahan ja hävetä omaa rumuuttaan eli mä en olisi saanut edes katsokaan kehenkään päinkään.

      Tunnille kun menin niin joskus mun pulpetti oli jopa viety piiloon tai pois, että mulle ei ollut paikkaa luokassa ja ainoat paikat sattui oleen niiden luokan ilkeimpien tyttöjen lähellä ja jos oli pakko mennä istuun sinne kun muualla ei olut pulpettia niin alettin huutaan, että "et sää siinä saa istua painu muualle siitä".

      Harmittaa kun olin niin nynny silloin enkä vain lopettanut koulua, mut olisi voitu järjestää johonki erityisluokalle koska koulunkäynti kiusaamisen takia oli helvettiä, mutta nynnyyteni takia kestin hiljaa vaan ne kaikki solvaukset ja pilkat, en edes opettajalle puhunut asoista. Nykyisellä luonteellani olisin heti lopettanut koulun siihen paikkaan, mutta silloin olin ihan ulalla ja saamaton nynny.

      • LuenKirjaa

        Sama. Olisi pitänyt leipoa molopäitä turpaan niin lujaaa, mutta minkäs teet, kun on kasvanut nössöksi sääntöjä tottelevaksi ihmiseksi.


      • Anonyymi

        Voi ei :( ikävää lukea tällaisia vääryyksiä, toivottavasti voit hyvin nykyään :)


    • nörttittyttö91

      ONNEKSI tietokone ja internet on olemassa. Mahdollistavat mielenkiintoisten asioiden tutkimisen paremmin kuin random kirjasto. Lisäksi monet asiat voi hoitaa netin kautta nopeasti, ulkomaiden nettikaupoista voit tilata mitä vaan jota ei Suomesta löydy ym.

    • erakkonaenen89

      Olen 27v nainen vihaan somea.
      En halua kuulua facebookkiin (kerran tästä vähän meinasi tulla ongelma) kun töissä ihmeteltiin miksi en ole fcebookissa. En yksinkertaisesti halua levittää elämääni missään somessa kaikkien nähtäville ja jutella virtuaali chätissä On mukavempaa jutella face to face. Jätän usein puhelimen kotiin kun menen ulos. En räplää puhelinta paljoa enkä pidä sitä tärkeänä.
      Haaveilen että saisin muuttaa johonkin korpeen sinne hankkisin koiran seuraksi .
      Saisin erakoitua rauhassa. Oman puutarhan ja kasvimaan haluisin.
      Myös iso kirjastohuone joka olisi omistettu pelkille kirjoille.

    • fsdghjgkgfd

      Amen. Osui niin nappiin tämä kirjoitus. Täysin samaa mieltä.

    • Sama täällä. Ja jos kaipaat saman henkistä seuraa niin laita mailia [email protected]
      Olis muuten hauska saada kerättyä porukka kasaan meistä samanhenkistä ja katsoa mitä siitä voisi syntyä?!

    • Jouluerätulillajapilkki

      Kasarikymmenellä vanhempieni kodin oven lopullisesti kiinnilaittaneena, alaikäisenä, voin kertoa, ettei silloinkaan ollut sen paremmin. Maaseutu hiljeni kun nuoret kulki kaupunkeihin. Kuuluin porukaan, joka jäi kiertelemään maatiloille töihin. Itsenäistä, mutta- työteliästä aikaa, ja vapaita ei ollut mahdollista usein pitää ihan joka toinenkaan viikonloppu.
      Mitähän sinulta aloittaja puuttuu? aloitekyky nuorella pitäisi olla talella. harrastuksiakin on, ja tietokoneesta ja kännykästä pääset eroon milloin vain, halutessasi- vaikka vuorokausiksi, viikoksikin kerrallaan.

      En enää itse tee lähempänä viittäkymppiä niin hulluna töitä kuin nuorena, sydäninfarktin jälkeen. Joskus käytän nettiä- nytkin, flunssatoipilaana, työpäiväni jälkeen.
      Valitsen aina luonnossa liikkumisen ja siellä olemisen kun on oikeasti muutama vuorokausi ihan aikaa, sitä oikeaa aikaa. on minun henkireikäni tässä risaisessa maailmassa. Joko kalastaen, muuten vain metsässä yöpillen, ja samoten, tai kesällä vaikka melontaretkellä käyden.
      Tiettyä selviytymistä aina lisää opiskellen. Vuosia sitten pyöräilin vielä pitemmät reissut, kesäisin, satoja kilometrejä suuntaansa. Nyt kun uo sydän ei ihan niin virkeä ole enää, oli muutettava taktiikkaa.

      Tämä on minun tarinaani. Mikä tarina on sinun, sen elät ja rakennat itse? Itsestäni on hauska hymyillä tyypeille, joita maastossa tulee joskus vastaan. Kuka ei ymmärrä miten tulet tehdään, tai millä karkotetaan kesäkuussa hyttysiä iholta, tai muuten vaan tyyppejä, joilta maastointiaanit on karanneet pullon henkeä nauttimaan kesken kalastuksen. Se rikastuttaa minun elämääni, kun tapaan monenlaisia ihmisiä. Joskus ihan aitoja luonnosta kiinnostuneita.
      Älä anna sen tietsikan estää sinua elämästä. Elä.

    • dghjdt
    • komppaan

      äärimmäisen ihana kirjoitus a.p.

    • Enhänminäoomittään

      Tiesittekö muuten sellaista juttua, minkä kuulin yltäkylläisellä 90-luvulla, jonka kertoi kaverini Niilo: "Ennen nostalgiakin oli parempaa!"

      Kyllä kai 80-luvullakin oli syrjäytyneitä ja kehitystä vastustavia ihmisiä. Sinällään tämä kirjoitus on kyllä varmasti oikeassa osastossa, sillä uskon tämän liittyvän vahvasti mt-ongelmiin. Joku siinä menneisyydessä tuntuu niin turvalliselta, ehkä lapsuuden huolettomuus ja äidin rakkaus? Kyse on kuitenkin enemmän oman pään sisäisestä asetelmasta tai käyttäytymismallista.

      Tosiasia nyt vaan on, että maaseutu autioituu edelleen ja se kehitys ei alkanut 70- eikä varsinkaan 80-luvulla. Syynä siihen ei ole pelkästään some, vaan tekniikan kehitys ylipäätään. Toisaalta maa- ja ulkotöissä ei tarvita niin paljon työvoimaa, mutta tilalle on tullut paljon siistiä sisätyötä vähemmän koulutetullekin väelle. Tottahan rappeutuvat urheilukentät ja autioituvat kylät vetävät mielen matalaksi, mutta siihen on kaksi ratkaisua. Joko jäädä kylille potkimaan kiviä ja tehdä ehkä pari lasta jossain vaiheessa tai sitten pyrkiä elämässä eteenpäin.

      Jos nyt välttämättä haluat kylillä pysyä, niin sinun ikäisenä olisi korkea aika alkaa jo tekemään jotain, eikä vain hengailla toimettomana. Jos uimarannalla ei ole elämää, niin järjestä sinne tapahtumia, joka vetää väkeä pois koneidensa äärestä. Rantalenttisturnaus, konsertti (sitä parempaa musiikkia) tms. Kunnastakin varmasti saa tukea, kun osaa tapahtuman oikein markkinoida.

    • Enhänminäoomittään

      Tiesittekö muuten sellaista juttua, minkä kuulin yltäkylläisellä 90-luvulla, jonka kertoi kaverini Niilo: "Ennen nostalgiakin oli parempaa!"

      Kyllä kai 80-luvullakin oli syrjäytyneitä ja kehitystä vastustavia ihmisiä. Sinällään tämä kirjoitus on kyllä varmasti oikeassa osastossa, sillä uskon tämän liittyvän vahvasti mt-ongelmiin. Joku siinä menneisyydessä tuntuu niin turvalliselta, ehkä lapsuuden huolettomuus ja äidin rakkaus? Kyse on kuitenkin enemmän oman pään sisäisestä asetelmasta tai käyttäytymismallista.

      Tosiasia nyt vaan on, että maaseutu autioituu edelleen ja se kehitys ei alkanut 70- eikä varsinkaan 80-luvulla. Syynä siihen ei ole pelkästään some, vaan tekniikan kehitys ylipäätään. Toisaalta maa- ja ulkotöissä ei tarvita niin paljon työvoimaa, mutta tilalle on tullut paljon siistiä sisätyötä vähemmän koulutetullekin väelle. Tottahan rappeutuvat urheilukentät ja autioituvat kylät vetävät mielen matalaksi, mutta siihen on kaksi ratkaisua. Joko jäädä kylille potkimaan kiviä ja tehdä ehkä pari lasta jossain vaiheessa tai sitten pyrkiä elämässä eteenpäin.

      Jos nyt välttämättä haluat kylillä pysyä, niin sinun ikäisenä olisi korkea aika alkaa jo tekemään jotain, eikä vain hengailla toimettomana. Jos uimarannalla ei ole elämää, niin järjestä sinne tapahtumia, joka vetää väkeä pois koneidensa äärestä. Rantalenttisturnaus, konsertti (sitä parempaa musiikkia) tms. Kunnastakin varmasti saa tukea, kun osaa tapahtuman oikein markkinoida.

    • nostalginen

      Tämä oli hyvä ketju. Tuli mukava fiilis lukea samanlaisia ajatuksia kuin itselläkin on. Kyllä tekniikalla ja netillä on hyvät puolensa kuten ostosten teko ja tiedon hankinta mutta silti ne ahdistavat. Minäkin 80-luvun lapsena kaipaan 80- ja 90-lukua. Varmaan se vaikuttaa nostalgiaan että on itse ollut tietynikäinen mutta kyllä elämä oli muutenkin silloin yksinkertaisempaa ja tuntui että kaikella on tarkoitus. Nykyään tuntuu että on paljon päämäärätöntä sekoilua ja pinnallista hössötystä. Ehkä se johtuu minusta, voi se olla niinkin koska olen masentunut, mutta käsittääkseni myös minua nuoremmat ja vanhemmat ovat usein kokeneet samoin. Yksi netin parhaita puolia on metsästää Youtubesta hyviä kasari- ja ysäribiisejä.

      • YXXA

        Enpä oikein uskalla kirjoittaa mitään kun koko ajan jännittää, että koska ne kirjaimet suostuvat ruudulle ilmestymään. Eilen menin ihan palasiksi, kun huomasin että hartaasti odottamaani vastausta ei ollut tullut, koska alkuperäinen viesti ei ollutkaan mennyt perille. Syytä en tiedä vieläkään. Siis onko tähän tällaiseen nyt pakko alistua? Eikö mitään vaihtoehtoa tämmöiselle ole? Kyllä on, nimittäin tietokonevihan tuotteistaminen! Kysymys on vain siitä, kuinka se tehdään ja siksi kutsunkin kaikki etsimään tapoja, joilla oma vihaa voi tehokkaammin purkaa. Itse olen jo vuosia haaveillut sulkakynäyhdistyksestä, jossa vanhoilla sulkakynillä kokoonnutaan kirjoittamaan onnittelukortteja ja muita tervehdyksiä kauniilla vanhalla käsialalla. Haaveenani on myös säännölliset tietokoneen potkiaiset, jolloin säännöllisin väliajoin kokoonnutaan jonnekin syrjäiselle paikalle tarkoituksena vain ja ainoastaan potkia joku tietokone hajalle ja huutaa sydämensä kyllyydestä, että "Saatanan rakkine" ja muita vastaavia iskulauseita. Eihän tarkoitukseen sopiva vanha paska jostain löydy, jos ei muualta niin kaatopaikalta. Työpaikoilta poistettuja malleja voi myös kysyä, mutta tietenkin niin, ettei todellinen käyttötarkoitus selviä. Sitten kun on kunnolla potkittu ja aggressioita purettu, niin on hyvä mennä viihteelle vähän ryyppäämään ja nykyteknologiaa haukkumaan. Samalla voisi ideoida erilaisia muita toimintamalleja ja tuotteita, joissa ja joihin tietokonn kohdistuvaa vihaa voisi purkaa. Itse asiassa tämä asian ympärille voisi jopa saada yhdistyksen tai kerhon, mutta ei se välttämätöntä ole. Pääasia on keksiä keinoja, joilla saada purettua tietokoneisiin kohdistuvaa vihaa pois. Ja tämä ei sitten ole vitsi. Jos olet kanssani samaa mieltä, niin kirjoita minulle, mutta älä tietokoneella vaan paperilla seuraavaan osoitteeseen: Ilkka Tarvainen, Torpparintie 3 A 4, 28450 Vanha-Ulvila. Sähköistä viestiä otan enää vastaan vain pakon edestä. Voi olla, että saan runsaasti vihapostia tietokoneita rakastavilta ihmisiltä, mutta annankin jonkun kaverini valikoida asialliset kirjeet. Muistakaa, että alistuminen ei ole koskaan ainoa vaihtoehto!


    • Anonyymi

      Hei hei hei vieläkös joku samaistuu tällaisiin ajatuksiin kuin ap on kirjoittanut? Luin näitä tekstejä ja omat ajatukset samalla aaltopituudella nykymeiningin kanssa. Alle 30 v. olen.

    • Anonyymi

      Wautsi mikä HYVÄ ja asiallinen ketju !

      Ihan ihmeissäni luin tätä nuorten ihmisten viisautta, minä olen 6-kymppinen.

      Tämä on niin hyvä ketju, että tästä pitäisi koota kirja!
      Kirjana nämä tekstit voisivat olla hyvänä pohjana... jollekin nykymaailmaa tutkivalle, niin että tutkija tekisi kirjan jossa nämä nuorten kokemukset liitettynä.

      Ketju jo 5 v sitten aloitettu! Kirjoittajat 5 vuotta vanhempia nyt.
      Mitä nyt kuuluu? - Sama meno jatkuu, eikö. Mutta pahempana!

    • Anonyymi

      Tätähän elämä on.

    • Anonyymi

      Voi miten hirmuisen hyvä aloitus tämä! Vaikka aloitus on vuodelta 2014, niin ihan hämmästyn, miten ajankohtainen se on.
      - Mitähän tämän ketjun aloittajalle nyt kuuluu?

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, todellakin! Itse olen syntynyt ennen digiaikaa. Olen silti aktiivinen digin käyttäjä, ja netissäkin ollut ihan alkuajoista lähtien - kun piti vielä vahtia tarkkaan kelloa ettei tulee kalliiksi ja mikä vauhti! Huvittaa ja amalla ottaa päähän tämä nykyinen kitinä (tästäkin) kalleudesta ja hitaudesta! Aivan selvä muutos huonompaan tapahtunut ihmisten käytöksessä, sinnikkyydessä, kunnianhimossa yms. Ei hyvä ollenkaan!

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Koko maailma on mennyt niin päin helvettiä viimeisen 3 vuoden aikana että itse toivon että tulis maailmanloppu. Omakin elämä ollut pelkkä iso tragedia ja pahemmaksi vain menee vuosi vuodelta.

      AhdistunutMies

      • Anonyymi

        Jotakin omituista tosiaan tapahtui koronatoimien alettua valtion toiminnassa eikä pelkästään Suomen. Median ja netin sensuuri toisin ajattelevia kohtaan sekä masinoitu vihakampanja lisäksi, korkealta ohjattu toimi hiljentämään epäilijät ja koeasteella olevien piikkien kyseenalainen tyrkytys ilman totuuspohjaa ja vastuuta, natotus ja venäjävihan lietsonta. Epäreiluus korona,- yritys, ja sähkötuissa korkeiden hintojen aikana. Aivan sairaaksi on meno mennyt. Ei enää tee mieli lukea lehtiä koska vaikuttamisyritystä huomasin liikaa.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä asiasta. Ihmettelen miksi ihmiset eivät huomaa, että käytös, jatkuva älypuhelimen tuijotus tyhmentää ihmisen, Maailma tuhoutuu. Kaikki älypuhelimet pitäisi tuhota.

    • Anonyymi

      Ei se ole tietokoneen, internetin eikä edes älyluurien vika kun paskavammaiset ihmisapinat eivät osaa näitä käyttää oikein ja jäävät koukkuun kaikenmaailman turhiin sovelluksiin. Some ja muut haittasivut pitäisikin kieltää maailmanlaajuisesti. Näistä laitteista on suuri apu jos näitä vain osaa hyödyntää oikein eikä anna näiden hallita koko elämää. Kaikillahan tietenkään ei ole muuta elämää nykyaikana, joka kieltämättä on aivan anaalista, kuin nämä laitteet ja itsellä vähän sama homma.

    • Anonyymi

      Hienoa ja yhä niin ajankohtaista ajattelua ollut nuorella.
      Tähän nettiorjuuteen pakotetaan, välillä tosi agressiivisesti.
      Itseä ei älykännykkä kinnosta vieläkään ja se herättää kummastusta.

      • Anonyymi

        Niinpä.


    • Anonyymi

      Sinun ongelmaasi on tasan yksi lääke. Joka viikko, pakkaa rinkka ja etsi karttasovelluksesta laavu. Siitä ei todellinen maailma parane. Vietät siellä yön tai kaksi, nauti tulen lämmöstä, tee ruokaa, ihmettele lintujen lentelyä ja luontoa ympärilläsi. Ei tule ikävä nykymaailmaa, sillä luonnossa jokainen on kuin kotonaan. Sieltä ihmiset ovat peräisin ja sinne ne kuuluvat

    • Et ole ainut. En tiedä miten edes kirjottaisi tän.... Mut 1981 oon syntynyt ja muistan kuinka elämä oli ihanampaa silloin 90 luvulla kun olin nuori ja commodore 64 oli vielä uusinta uutta. Siis mä sekoan oikeesti tähän digi maailmaan. Ja muutenkin (sanokaa muut mitä haluaa), mä inhoan nykyää musiikkia, just tuli tv:stä Juliet Jonesin sydän "miksi naiset aina rakastuvat renttuihin" huippu biisi, mut nyt sen "laulo" joku vitun muoti homo, en oikeesti kestä. Kaikki kaunis pitää raiskaa ja tehdä homomaiseksi, vittu mä inhoon sitä saatanan nyh nyh hoilaamista. Missä On aito Rock ja Punk??? Sama teeveessä, pelkkää paskaa (esim putous) väkisin yritetään vetää jotain paska huumoria samoilla naamoilla. Kattokaa saatana Uuno Turhapuroa, siinä on meininkiä PRKL.! !! Missä on lautapelit ja yhdessä oloaika?? Pelataanko kymmenen tikkua laudalla, kirkonrottaa, poliisi ja rosvo tms? Muistatteko edes kuin hauskaa ne oli? Vittu mä hajoan ja tossa oli vaan murto-osa kaikesta mikä on ihan perseestä. Hajotkaa tähän digi paskana!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe