Harhat lapsella

jaouruuu

Kun olin n. 7 vuotias minulla oli kuulemma harhoja.
Tästä on siis kaksi näkemystä, äitini näkemys ja lääkäreiden näkemys. Äidin näkemyksen mukaan harhat olivat normaalia lapsen leikkimistä ja mielikuvituksen käyttöä ja lääkärit liioittelivat jotta saisivat minut suljetulle osastolle jotta kaupunki saisi rahoitusta.
Lääkärit siis kokivat että suljettu osasto ja lääkitys olisi oikea keino hoitaa minua. En kuitenkaan sinne koskaan joutunut, en tiedä miksi. Itse en muista paljoa noista ajoista mutta aina on ollut hyvin vilkas mielikuvitus minulla.
Mietin vain että onko tosiaan mahdollista että minulla ei ollut mitään harhoja vaan salaliittolääkärit keksivät kaiken rahan takia? Äitini on alkoholisti.

4

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iron Fist

Hienoa, että et joutunut psykiatrian ansaan. Nykyinen tilasi ja terveytesi sekä tulevaisuutesi saattaisi todella erilainen, jos sinut psykiatrian koura olisi vienyt, synkkä.

• lääkäri harhoissaan

Ihan normaalia, että lapsella on satu- ja mielikuvitusmaailma. Kun äitis on alkoholisti, niin on mahdollista, että olet joutunut lapsena turvautumaan normaalia enemmän kuviteltuun maailmaan.
      Jos sinua ei ajattelusi vaivaa ja koet eläväsi tavallsita elämää, niin unohda moinen juttu.

• lapset ei ole hulluj

Harmittaa, kun lasten ei anneta olla lapsia. Välillä oikein yrittämällä yrittää nyt aikuisena nähdä asioita lapsen silmin, kun mielikuvitus oli niin vahva, että leikeissä oikeasti pystyi eläytymään johonkin hahmoon, tai kuinka paljon jännittävämpiä ihan tavalliset lautapelit olivat, kun pystyi oikeasti menemään sisälle siihen maailmaan. Nykyään edes realistisesti mallinnetut tietokonepelit ei pysty luomaan samanlaista seikkailua, kuin joku lapsena pelattu käärmeet ja tikapuut... eikä siihen voi keksiä muuta, kuin se lapsen mielikuvitus.

Monesti syy lapsella "todettuihin" ongelmiin on niinkin yksinkertainen, kuin ruokavalio mikä voi aiheuttaa lapselle "häiriöitä"(googlatkaa vaikka adhd ja sokeri)

Skitsofrenialiitonkin sivuilla lapsen skitsofrenian alkumerkeiksi mainitaan kaikkea muuta kuin harhat! Vasta nuoruudessa/aikuisiällä nähdyt harhat otetaan sairauden merkkinä.

Ja kuinka monella lapsella onkaan ollut mielikuvitusystäviä? Itse sitä tuskin muistaa, mutta kukanenkin voi vanhemmiltaan/hoitajiltaan kysyä asiasta, kun tuskin kovin moni muistaa elämäänsä alle nelivuotiaana...

• Lällätilää

Voi kristus. Mäkin olin kai umpihullu jo 6 vuotiaana kun keittelin robottirasvaa mullasta naapurin poitsun kanssa vaikka ei ollut robotteja näkyvissäkään. Ja kuvittelin että pihakeinu on auto tai hevoskärryt. Psykopaatin minusta varmaan tekee se, että kerran ihan natiaisena repäisin kastemadon kahtia ja tutkin mitä se on syönyt. Tunsin tosin heti kamalan huonoa omaatuntoa luontokappaleen nirhaamisesta kun olen aina pitänyt eläimistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11467
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9940
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5619
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2623
    Aihe