Itse matkustelen paljon ympäri maailmaa ja on tullut lennettyä monella eri lentoyhtiöllä. Surukseni olen seurannut Finnairin jo pitkään jatkunutta alamäkeä monella osa-aleella. Suurimman romahduksen on mielestäni kokenut asiakaspalvelu. Mitä tahansa yrittää Finnairin asiakaspalvelussa hoitaa, niin toiminta on täysin ala-arvoista. Asioita ei hoideta kuten on sovittu, eikä kukaan vastaa mistään. Viime lennon yhteydessä jouduin soittamaan viisi kertaa Finnairille, kun maksamani jalkatilapaikka olikin annettu pois ja minut oli siirretty täysin muualle istumaan (huomasin tämän tehdessäni netissä check in'ä vuorokautta ennen lennon lähtöä). Viisi virkailijaa jokainen neuvoi eri tavalla. Kukaan ei lopun viimein tiennyt, miksi tai kuka paikkani oli siirtänyt. Kukaan ei myöskään ottanut vastuuta tapahtuneesta. Sain rahani viiveellä takaisin, koska minulle ei enää voitu ostamaani paikkaa antaa. "Emmehän me enää voi ketään pois siirtää". Jaa, no minut kyllä siirsitte helposti! Raha on täysin tois sijainen asia, mutta selkävaivasena jalkatilapaikka pakollinen. Ei paljon rahojen palautus lohduttanut. Tämä oli vaan yksi Finnairin moga monien joukossa. Teinkin vajaa vuosi sitten periaatepäätöksen, etten kotimaisin siivin enää lennä. En myöskään enää yhtään ihmettele, että Finnairin asiakasmäärät romahtavat, kun henkilökuntaa ei todellakaan kiinnosta. Vien euroni hyvillä mielin muiden maiden lentoyhtiöihin, joita sentään kiinnostaa tehdä työnsä ja hoitaa asiakkaansa.
Finskin alamäki
7
98
Vastaukset
- matkaajaseinäjoki
Samoja kokemuksia. mikään ei toimi jouhevasti.
- Valtionyhtiö...
Erittäin hyvin kiteytetty tosiasia.
Finnairin asiakaspalveluhenkilöstön asenne on jotenkin sellainen että me ollaan täällä vaan töissä. Hoida itse omat asiasi. Monilla muilla lentoyhtiöillä asiat hoidetaan kuntoon ja puutteet/epäonnistumiset selvitetään, hyvitetään automaattisesti.
Vaikka hällä väliä asennetta oli havaittavissa myös Lentokenttä-ohjelmasarjassa Blue 1:n ilmatarjoilijoilla. Valittivat ettei matkustaja saisi näyttää nyrpeätä naamaa kun tilatut ateriat ja/tai palveluita jää saamatta. Palveluasenne oli sitä luokkaa että emmehän me sille mitään voi jos ateriat jäävät saamatta. Suomeksi sanottuna EVVVK. Asiakasnäkökulmasta olisi jotain muutakin tehtävissä kuin vain todeta tilanne. - kuinka vihreää ruoho
Vie rahasi Lufthansalle, heidän checkin-systeemin linkki johti väärään paikkaan ja keskeytti lähtöselvityksen ja kauan aikaa sitten varaamani ns. paras paikka jäi jumiin - minulle itselle enkä voinut tsekata itseäni sisään.
Se siitä, se paikka meni jollekin toiselle ja minä sain näiden viime hetken varaajien jämäpaikan.
Ja mitäs Lufthansa kertoi minulle puhelimessa? Eivät voi siellä asialle mitään näin etukäteen, menepäs kentälle heti ekojen joukossa eli reilua tuntia suunniteltua aiemmin aamuvarhaisella, siellä se hoituu. Arvatkaa hoituiko? Aivan. "Kun ei ketään voi siirtää kysymättä asianosaiselta."
Kiitos. Teenkö tästäkin periaatepäätöksen? En enää lennä Lutthansalla. No en tietenkään tee. Koska lennän muutenkin aivan poikkeuksia lukuunottamatta Finnairilla. Kun homma vaan toimii. Ja puh aspa asiantuntevaa ja saa asiat korjattua.- Yhteiskunnan elätti
Taidat olla finskin ilmapiika. Valtionyhtiön rotta.
- wifebeater Singha
Mistä lähtien Pattayalla matkaaminen kerran vuodessa on paljon ja ympäri maailmaa? Lopeta jo!
- Tikkis vaan
Olem samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa. Selvä romahdus asiakaspalvelussa on havaittavissa. Paria viimeistä kommenttia en sen sijaan ymmärrä. Voisitte jättää kommentoimatta, jos ei ole mitään sanottavaa. Taitaa olla niitä typpejä, jotka käyvät rääpimässä päätään joka viestiketjuun. Aika köyhää taitaa elänä olla, jos ei ole muuta tekemistä. Mistä muuten "wifebeater Sigha" tietää, kuinka paljon ja missä ketjun aloittaja matkaa? :D
- Huolissakävijä
tunnettu juttu Pattayan junttibaareissa tuo paikkajuttu. Kirjoittaja tiedetään vallan hyvin Pattayalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi564556Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal884262- 713718
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963647Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1172687- 352488
- 372382
- 242369
- 382359
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232234