Olen parikymppinen parisuhteessa elävä nuori nainen. Kuukautiseni ovat n. viikon myöhässä ja raskaustesti näytti positiivista. Ehkäisystä on huolehdittu, mutta siitä huolimatta olen nyt raskaana. En halua siis kommentteja ehkäisyyn liittyen.
Onko teidän mielestänne opiskelu ja riittämätön varallisuus riittäviä syitä raskauden keskeyttämiseen tässä tilanteessa? En myöskään tunne olevani valmis kasvattamaan lasta. Olen raskausviikolla 4-5.
Asiallisia vastauksia kiitos.
Raskaudenkeskeytys opiskeluaikana
214
4248
Vastaukset
- en tajua?!
Jos se sinun mielestäsi on riittävä syy, niin miksi ihmeessä tulet sitä täältä kyselemään? Ei me muut sitä voida sulle kertoa. Tämä myöskin on raskaus palsta, tuolla abortti palstalla saat kivemmin vastauksia niin puolesta kuin vastaankin :)
- Et tajuakkaan
Joten minkä vuoksi vastaat kun et tajua, eihän tuossa ole mitään tolkkua.
- huolellisuutta kehii
Vieläkö löytyy noin tyhmiä ihmisiä jotka ei ymmärrä mitä on ehkäsy?????????
Abortti ei ole mikään ehkäsy keino.Kaiken lisäksi lääkäriltä on saatavilla katumus pilleriä
jos ei ehkäsyä ole muistanut. - Vapaamaalari
huolellisuutta kehii kirjoitti:
Abortti ei ole mikään ehkäsy keino.Kaiken lisäksi lääkäriltä on saatavilla katumus pilleriä
jos ei ehkäsyä ole muistanut.Vieläkö löytyy noin lukutaidottomia ihmisiä`?
Aloittaja teki varsin selväksi että ehkäisyä on käytetty mutta vahinko on silti päässyt tapahtumaan. Kommentistasi oli varmasti paljon apua aloittajalle joten kiitos siitä tonttu! - Ketjureaktioita
Vapaamaalari kirjoitti:
Vieläkö löytyy noin lukutaidottomia ihmisiä`?
Aloittaja teki varsin selväksi että ehkäisyä on käytetty mutta vahinko on silti päässyt tapahtumaan. Kommentistasi oli varmasti paljon apua aloittajalle joten kiitos siitä tonttu!Sinun kommentista ei apua ole senkään vertaa, päinvastoin tuo komenttisi saattaa johtaa siihen että aloittaja rohkaistuu pitämään lapsen, täysin kykenemättömänä vanhempana hän pilaa sen lapsen, se saattaa taas johtaa uusiin virheisiin jotka tapahtuvat lapsen tekemänä. Ja olethan sinäkin tavallaan jonkun virhe koska erehdyit kommentoimaan.
Nämä asiat ovat jatkumoita. - Itse olet virhe
Ketjureaktioita kirjoitti:
Sinun kommentista ei apua ole senkään vertaa, päinvastoin tuo komenttisi saattaa johtaa siihen että aloittaja rohkaistuu pitämään lapsen, täysin kykenemättömänä vanhempana hän pilaa sen lapsen, se saattaa taas johtaa uusiin virheisiin jotka tapahtuvat lapsen tekemänä. Ja olethan sinäkin tavallaan jonkun virhe koska erehdyit kommentoimaan.
Nämä asiat ovat jatkumoita.Taidat itse olla joku virhe kun et ymmärrä että se että ei ole valmis ja on vähän rahaa ei tee kenestäkään kykenemätöntä tai huonoa vanhempaa, joten jos keskustelun aloittaja pitäisikin lapsen niin tuskin hän sitä pilaa.
mielestäni se että ajattelee että ei ole valmis eikä paljoa rahaa on ajattelevaisen ja rakastavan vanhemman merkki. Näitä kun ajattelee niin sen voi liittää siihen että haluaa lapselle parhaan mahdollisen elämän. Rahaa kun ei ole ja ei ole valmis niin ajattelee ettei lapsen kanssa pärjää ja että hän on onneton.
mutta siltikään kyse ei pitäisi olla varsinkaan rahasta koska lapsesta tedään onnellinen kun hän kasvaa hyvässä ja rakastavassa ilmapiirissä. - Se ei riitä
Itse olet virhe kirjoitti:
Taidat itse olla joku virhe kun et ymmärrä että se että ei ole valmis ja on vähän rahaa ei tee kenestäkään kykenemätöntä tai huonoa vanhempaa, joten jos keskustelun aloittaja pitäisikin lapsen niin tuskin hän sitä pilaa.
mielestäni se että ajattelee että ei ole valmis eikä paljoa rahaa on ajattelevaisen ja rakastavan vanhemman merkki. Näitä kun ajattelee niin sen voi liittää siihen että haluaa lapselle parhaan mahdollisen elämän. Rahaa kun ei ole ja ei ole valmis niin ajattelee ettei lapsen kanssa pärjää ja että hän on onneton.
mutta siltikään kyse ei pitäisi olla varsinkaan rahasta koska lapsesta tedään onnellinen kun hän kasvaa hyvässä ja rakastavassa ilmapiirissä.Ai sekö sinun mielestäsi tekee ihmisestä hyvän vanhemman että hän OLISI hyvä jos OLISI rahaa, ja jos vaikka OLISI vähän fiksumpi ja vanhempikin vielä niin sekin tekisi hänestä paremman vanhemman?
Eihän tuollainen potentiaalinen erinomaisuus lasta ilahduta mitenkään ihan oikeassa elämässä joka tapahtuu nykyhetkessä.
Sinun teoriallasi minäkin olen Jeesus, koska jos olisin Jumalan poika niin silloinhan minä olisin Jeesus, joten tavallaan siis olen jo, vaikka tuo yksi asia ei täsmääkkään.
Rahaa saa tarvitseva ihminen tehtyä lapsilleen jos sille rahalle niin tarvetta on, mutta eipäs taida olla halua ja tarvetta aloittajalla.
Ei hänellä myöskään älykkyyttä ole jos kyselee neuvoja lapselleen täältä avohoitopotilaiden yhteisöstä. - Ehkäsy oli kunnossa
huolellisuutta kehii kirjoitti:
jos ei ehkäsyä ole muistanut.Tos kyl selvästi lukee et ehkäsystä huolehdittiin mutta se silti tuli raskaaksi... Itse olen kaksi poikaa saanut ja toinen sai alkunsa kondomista ja e-pillereistä huolimatta ja toinen kierukasta ja kondomista huolimatta!! Ehkäsykeinoista mikään ei ole 100% varma....
- Ehkäisy kiellettävä?
Kunpa kukaan ei käyttäisi minkäänlaista ehkäisyä Suomessa, siten saisimme lisää veronmaksajia ja ilmaistyöntekijöitä tähän vanhenevaan maahamme.
Abortin sijaan voi lapsen antaa vaikkapa adoptioon!
http://tinyurl.com/24su824su - No7päivää
Ehkäisy kiellettävä? kirjoitti:
Kunpa kukaan ei käyttäisi minkäänlaista ehkäisyä Suomessa, siten saisimme lisää veronmaksajia ja ilmaistyöntekijöitä tähän vanhenevaan maahamme.
Abortin sijaan voi lapsen antaa vaikkapa adoptioon!
http://tinyurl.com/24su824suSeitsemän päivää lehti on täysin prseestä. Seiska tulisi kieltää lailla.
- eräsharhaaskeleen te
Ketjureaktioita kirjoitti:
Sinun kommentista ei apua ole senkään vertaa, päinvastoin tuo komenttisi saattaa johtaa siihen että aloittaja rohkaistuu pitämään lapsen, täysin kykenemättömänä vanhempana hän pilaa sen lapsen, se saattaa taas johtaa uusiin virheisiin jotka tapahtuvat lapsen tekemänä. Ja olethan sinäkin tavallaan jonkun virhe koska erehdyit kommentoimaan.
Nämä asiat ovat jatkumoita.Älä tee aborttia,jos sinulla on vanhemmat niin he varmaan auttavat sinua.Minä olen ollut samanlaisessa tilanteessa,kerroin niin pojan kuin omille vanhemmille tulkoon vaikka portti kielto kotiin mutta minä kerroin.Äiti itki ja samoin isä ,että he kyllä auttavat minulla oli lukio pahasti kesken ,mutta pidin yhden vuoden vapaata ja kun tyttö oli vuoden vein hoitoon ja kävin koulun loppuun muutaman kuukauden synnytyksen jälkeen asuin vanhempien kanssa sitten muutimme vauvan kanssa yksiöön vuokralle .Ja hyvin meni kyllä oli itku päiviä minulla alussa,mutta lapsi pisti minut jaksamaan,lapsen isä ei halunut nähdäkään mutta kyllä yhdeksi kesäksi kelpasin silloin.Mutta vanhempansa kyllä avusti rahallisesti ja hoitivat tyttöä että sain lukea kokeisiin ja tavata kavereita.Nyt olen naimisissa ja mieheni halusi harha askeleeni nimelleenn ja näin .Olemme nyt itse ukkija ja mummoja.Sanon sinulle että mieti tarkkaan ,en tiedä millainen tilanne sinulla on.Nykyisin on turvakoteja yksinhuoltajille älä tee koulun takia aborttia ja leipää kyllä saat vaikka seurakunnaltasi jos ei läheiset auta.Minä toivotan että teet oikean ratkaisun jota et tarvitse miettiä jälkeen päin.Haluan kuulla mitä päätit
- worried93
Ehkäsy oli kunnossa kirjoitti:
Tos kyl selvästi lukee et ehkäsystä huolehdittiin mutta se silti tuli raskaaksi... Itse olen kaksi poikaa saanut ja toinen sai alkunsa kondomista ja e-pillereistä huolimatta ja toinen kierukasta ja kondomista huolimatta!! Ehkäsykeinoista mikään ei ole 100% varma....
Siis sinullako oli kondomi JA e-pillerit? :O Ja silti tulit raskaaksi? Eli kondomi meni rikki kesken aktin, ette huomanneet ja pillerit eivät pelastaneet? D: Olitko ottanut e-pillerit säännöllisesti, olivatko yhdistelmäehkäisy- vai minipillerit ja mitä merkkiä ne olivat? Kyselen siksi koska huolestuin omasta ehkäisystäni nyt.
- ????
Siis miten voi olla raskaana vaikka on huolehtinut ehkäisystä?? tätä en ymmärrä.
- oletko vajaa vai?
Et tajuakkaan kirjoitti:
Joten minkä vuoksi vastaat kun et tajua, eihän tuossa ole mitään tolkkua.
Sinun vastauksessa ei ole mitään tolkkua! Olisi ehkä kannattanut pitää mölyt mahassaan. Edellinen vastaus oli aivan selkeä ja ymmärrettävä, ei kenenkään terve järkisen tarvitse tulla kyselemään palstoilta että onko hänellä riittävä syy tehdä abortti.
- ijhwahwatpih
Sinä ja vain sinä itse voit moraalisesti tehdä sen päätöksen keskeytätkö raskauden. Se on yksin sinun päätös, et voi hakea "synninpäästöä" sille täältä muilta ihmisiltä.
- ......
Aina se jaksaa ihmetyttää, että miksi ihmiset tulevat tälläisiltä palstoilta kyselemään että onko oikein tehdä ebortti yms.. Se on tosiaan jokaisen oma päätös ja jokaisen omasta etiikasta kiinni.
Ja käsittämättömintä on se, että tälläisiä asioita kysytään raskaus palstalsta ja jotkut jopa joskus vauvakuume palstalta. Täällä on abortti palsta jossa saatttaa olla ihmisiä jotka ovat samassa tilanteessa/joskus olleet. Tämä palsta pitää raskaana olevia naisia jotka erittäin varmasti haluavat raskauttaan myöskin jatkaa eikä aborttia mieti.
Synninpäästöä et tosiaan täältä saa, etkä oikeututusta teoillesi. Ja jos sinusta tuntuu ettet pärjää, niin miksi edes kyselet?! - provo 1565811.
...... kirjoitti:
Aina se jaksaa ihmetyttää, että miksi ihmiset tulevat tälläisiltä palstoilta kyselemään että onko oikein tehdä ebortti yms.. Se on tosiaan jokaisen oma päätös ja jokaisen omasta etiikasta kiinni.
Ja käsittämättömintä on se, että tälläisiä asioita kysytään raskaus palstalsta ja jotkut jopa joskus vauvakuume palstalta. Täällä on abortti palsta jossa saatttaa olla ihmisiä jotka ovat samassa tilanteessa/joskus olleet. Tämä palsta pitää raskaana olevia naisia jotka erittäin varmasti haluavat raskauttaan myöskin jatkaa eikä aborttia mieti.
Synninpäästöä et tosiaan täältä saa, etkä oikeututusta teoillesi. Ja jos sinusta tuntuu ettet pärjää, niin miksi edes kyselet?!provo
- oma valintasi
Minun mielestäni ap:n kertomat kaksi syytä eivät ole riittäviä, mutta kukin tekee tietysti niin kuin itse oikeaksi näkee.
Opiskelua voi jatkaa aina myöhemmin elämässä. Elämä ei lopu lapseen.
Riittämätön varallisuus: tässä yhteiskunnassa on kuitenin huolehdittu varsin hyvin siitä, että v ähävaraisenkaan ei ole rahan takia mikään pakko tehdä aborttia. Luksuselämää (matkoja, jatkuvaa ulkona syömistä, kaikenlaista ostelua) ei varmastikaan ole luvassa, mutta ethän sinä elä niin pienellä varallisuudella varustettuan opiskelijanakaan? Elintasosi säilynee suunnilleen samana kuin opiskellessa, jos tulet saamaan pienintä äitiys-/vanhempainpäivärahaa, lapsilisää ja elatustukea.
Hyviä syitä aborttiin voisivat olla sellainen mielenterveys että et pysty huolehtimaan lapsesta jonkin mielisairauden takia tai olet hänelle jopa vaarallinen. Tai niin kehitysvammainen ettei kyky riitä. Ehkäpä sekin että sinut on raiskattu ja raskaus on alkanut siitä.
Kuka tuntisi muka olevansa etukäteen täysin valmis vanhemmaksi? Eivät välttämättä edes tietoisesti raskaaksi hankkiutuneet. Lapsen kanssa oppii kyllä vähitellen.- Jordaness
Ä L Ä VÄLITÄ säälittävästä hyökkäävästä hyeeena laumasta.
Olen itse lähemmäs 5-kymppinen ja minulla on lapsia. Lapsia, joita en koskaan antaisi pois ja joita suojelen ja rakastan viimeiseen hengenvetoon.
Elämässäni on kaukaisuudessa abortti. Tänä päivänäkin vielä pistän kädet kyynerpäitä myöten ristiin ja olen enemmän kuin kiitollinen kun suomessa on mahdollisuus aborttiin. Hetkeekään en ole koskaan katunut.
Tsemppiä alottajalle, itse tiedät tilanteesi parhaiten. Ja se kuka kuvittelee olevansa niin pyhimys täällä että tuomitsee alottajan ajatuksen, menkööt saunan taakse ja tehkööt meille muille palveluksen ja lopettakoot itsensä sinne. - hyeena kimpussa
Just niin, sunkaltasia lapsen tappamiseen yllyttäviä, omia syyllisyystraumojaan täällä hoidattavia verenhimosia hyeenoja alottajan tuleekin varoa.
" joita suojelen ja rakastan viimeiseen hengenvetoon"
Tollaset paatuneet murhaajaämmät ei tajua minkään muun kun kuolettavan pohjattoman ITSErakkauden päälle... aidosta äidinrakkaudesta et tiedä yhtikäs mitään.
"Hetkeekään en ole koskaan katunut."
Vois tulla eri ääni kalmanlöyhkäseen kellokkaaseen jos niille "toivomilles ja suojelemilles" lapsille tapahtuis jotain...
"menkööt saunan taakse ja tehkööt meille muille palveluksen ja lopettakoot itsensä sinne."
Mitä jos vaikka ite tekisit niin? Ois pelastus ja pelkkä helpotus niille vielä hengissä säilyneille lapsiparoilleskin. - Jordaness
hyeena kimpussa kirjoitti:
Just niin, sunkaltasia lapsen tappamiseen yllyttäviä, omia syyllisyystraumojaan täällä hoidattavia verenhimosia hyeenoja alottajan tuleekin varoa.
Tollaset paatuneet murhaajaämmät ei tajua minkään muun kun kuolettavan pohjattoman ITSErakkauden päälle... aidosta äidinrakkaudesta et tiedä yhtikäs mitään.
Vois tulla eri ääni kalmanlöyhkäseen kellokkaaseen jos niille "toivomilles ja suojelemilles" lapsille tapahtuis jotain...
"menkööt saunan taakse ja tehkööt meille muille palveluksen ja lopettakoot itsensä sinne."
Mitä jos vaikka ite tekisit niin? Ois pelastus ja pelkkä helpotus niille vielä hengissä säilyneille lapsiparoilleskin.Eihän sinulle voi kuin nauraa - hyeena parka. Vai olisiko piraija sopivampi ilmaus sinulle.
Jospa ahdasmielisten ajatustesi ja kapean katsantokantasi kanssa antaisit muillekin tilaa elää ja olla.
Voi kuinka nauttisinkaan päästä kanssasi istumaan ja juttelemaan saman pöydän ääreen. Olet mielipiteinesi niitä harvoja joita kohdalleni on osunut. Valitettavasti tuskin voisin nauramatta kuunnella sinun paatoksella kerrottuja faktojasi.
Olisin toivonut jotain parempaa, nerokkaampaa, älykkäämpää lähestymistapaa. Veikkaan, että et tuolla tavalla saa kuin sinua inhoavia ihmisiä. Anna kun arvaan - tarkoituksesi on kuitenkin saada abortit estettyä, saada mielipide muuttumaan. Tuolla saat monessa juuri päinvastaisen reaktion.
Miten voit nukkua yösi rauhassa kun edesautat päätöstä abortin suuntaan? - pirailja siellä
hyeena kimpussa kirjoitti:
Mitä jos vaikka ite tekisit niin? Ois pelastus ja pelkkä helpotus niille vielä hengissä säilyneille lapsiparoilleskin.sinähän se tässä hinkuat raadella lapsia palasiks!!!
"kapean katsantokantasi kanssa antaisit muillekin tilaa elää ja olla."
Siellä se paraskin tekopyhisteleen kun et anna toisten edes ELÄÄ!! :D ei voi tosiaan muuta kun nauraa nololle sokeudelles..
"Olet mielipiteinesi niitä harvoja joita kohdalleni on osunut"
Taidat olla kuitenkin marginaalisessa vähemmistössä, harvemmat kun näkee viattomien lasten turhaa tappamista ihan ongelmattomana..
" et tuolla tavalla saa kuin sinua inhoavia ihmisiä."
Keskityppä nyt vaan niihin omiin lapsivihamielisiin tuototoksiis ja mieti mihin niillä pyrit. Tuolla saat monessa juuri päinvastaisen reaktion. Uskallatko edes kuvitella montako lapsipoloa on työnnetty kalman kitaan sun "neuvojes" saattelemana, piinaako lasten levottomat sielut yön pimeinä tunteina?
- xxxxxxx
Se on sinun oma lapsesi joka kasvaa kohdussasi. Et tietenkään sitä asiaa nyt tajua mutta myöhemmin kun haluatkin perustaa perheen, tämä kyseinen abortoimasi lapsi voi kummitella mielessäsi silloin. Miksi tällä ei ole nyt oikeutta syntyä, ihan vaan sen vuoksi että elämästäsi saattaa tulla hankalampaa? Anteeksi jos kuulostan tuomitsevalta mutta oman lapsen saaminen on maailman kauneimpia asioita, mitään vastaavaa et tule koskaan kokemaan. Mieti nyt tarkkaan tukiverkot ym. ja ethän sä yksin jää, kai lapsen isällä on sen verran selkärankaa että tajuaa olevansa itse yhtä lailla vastuussa.
- tietäväinen.
Ei siellä kohdussa mitään lasta ole vielä 4-5 rv:llä senkin tomppeli!
Aborttia vaan, ei yksi keskeytys vielä maailman populaation vaadetta kaada. - valheturvalle
Mitä sitten senkin tomppeli kuvittelit siellä kohdussa kasvavan jos ei ihmislapsia?? Jotain muuta lajia vai kenties niitä kuuluisia "solumöykkyjä"?
"ei yksi keskeytys vielä maailman populaation vaadetta kaada."
Kuula kalloon vaan sunkaltasille murhanhinguille... montakohan lapsiparkaa oot kerenny jo pistää kylmäks.. sua ei maailma tartte eikä kukaan jää suremaan.
- kukaan ei ole valmis
Kun kerran mielipidettä kysyt, niin mielestäni antamasi syytä eivät ole oikeita syitä. Opiskeluaikoina näin paljon opiskelijoita vauvojen kanssa ja ystävälläni oli myös vauva. Olen itsekin saanut aikoinaan lapsen ihan yksin. Tällä hetkellä elätän miestäni, itseäni ja kohta kolmea lasta yksin, koska miehelläni ei ole töitä. Aina sitä pärjää jollain tavalla. Kyllä minuakin silloin aikoinaan, kun lapsen sain yksin, niin ympäristö painosti aborttiin yhtenä syynä juuri se, että taloudellisesti on raskaampaa. Mutta eipä sitä voi lapsen elämää mitata rahassa. Jos hetkellisesti on tiukempaa, niin pitää hetkellisesti laskea elintasoa ja ostaa lapselle tavarat käytettyinä yms.
Minulle on nyt tosiaan tulossa kolmas lapsi. Tunnenko jotenkin olevani erityisen valmis kasvattamaan häntä? En..mutta tiedän kokemuksesta, että kun vauva syntyy, niin silloin tulen olemaan valmis, ja paras "opettaja" on vauva itse. Siinä valmistautumisessa auttaa ihan myös naisen fysiikka. Rinnat valmistautuvat maidon tuloon ja elimistö valmistautuu valvomaan öitä. En vielä tunne mitään erityistä yhteenkuuluvuutta lapsen kanssa, vaikka hän potkii vatsassa...mutta tiedän jälleen kokemuksesta, että kun saan hänet syliini, niin rakastan häntä enemmän kuin mitään muuta tässä maailmassa (paitsi tietysti aiempia lapsiani, heitä tietysti rakastan myös, niin että välillä tekee kipeää).
Senpä vuoksi raskausaika on pitkä...äidiksi ei tulla hetkessä...Ja lapsi kasvaa hitaasti...vuosien varralla hän opettaa sinut kasvamaan äidiksi myös...Kyllä se on niin, että lapset kasvattavat myös vanhemmuuteen...ei tarvitse olla valmis äiti raskausviikolla 5. - Eihän se abortti
koskaan ihan se ensimmäisin vaihtoehto ole, mutta itsehän teet päätöksen. Kyllä sitä opiskella voi, vaikka lapsia onkin. Tietty siihen tulee pieni tauko, mutta suomessa on kuitenkin päivähoitojärjestelmä.
Joutuuhan ihmiset käymään töissäkin, vaikka heillä on lapsia. - ninnu3
Sanoisin, että älä tee arbottia...itse tein viime lokakuussa ja kadun sitä NIIN kamalasti...olen nyt raskaana 5 3 samalle miehelle, ja niin onnellinen! Syynä aborttiini olivat parisuhteeseemme liittyvät syyt, ja minut valtasi epätoivo, ettei suhteesta tule kuitenkaan mitään ja sitten olen yksin...Sinä olet kuitenkin vielä parisuhteessakin! Jos suhteenne on vahva, se varmasti kestää myös vauvan tulon. Ja muista: kyllä elämä kantaa ja me naiset olemme vahvoja!
Heräämössä huusin lohduttomasti, kun tajusin, että abortti, kaavinta siis, on tehty. Minun ei olisi saanut tehdä sitä omalle lapselleni...:( :(
En halua tuomita, mutta haluan tuoda esiin sen, että abortti voi kaduttaa mielettömästi, ja tehtyä ei saa tekemättömäksi :(.
Nyt olen onnellinen, että olen taas raskaana, mutta koskaan en tule tuota kuollutta vauvaani unohtamaan...:( Ja suren sitä vieläkin. Tämä uusi vauva ei mitenkään kuollutta korvaa. Minulla on kaksi vanhempaa lasta myös.
Toisaalta olen sitä mieltä, että asiat tapahtuvat siten, kun niiden täytyy tapahtua. Ehkä jostain syystä meidän täytyy vain saada tämä tuleva vauva?
Äidiltäni olen kuullut, että hän oli muiden painostuksesta taipunut tekemään abortin ennen minua. Jos tuo vauva olisi syntynyt, minua ei olisi olemassa. - Ei muiden asia
Kesken olevien opinnot ja riittämätön varallisuus (ja mm. velat) on aborttihakemuksessa ainakin riittäviä sosiaalisia syitä abortille. Varsinkin kun olette huolehtineet ehkäisystä ja se on pettänyt.
Se, mitä mieltä muut ovat niiden riittävyydestä perusteiksi on kai aivan makuasia. Eihän sinun pitäisi muiden arvoihin, mielipiteisiin päätöksiin nojata omassa tilanteessasi kun ei kukaan muu kuin sinä elä elämääsi eikä jaa huoliasi ja ahdistustasi.
Vain omista voimavaroistasi ja niiden riittävyydestä asia riippuu. - 7+3
Itse sanon, että tee kuten parhaaksi näet äläkä kuuntele mitä täällä puhutaan. Jos olet aivan satatuhatprosenttisesti varma, ettet koe olevasi vielä valmis niin kannattaako sitä edes kysyä? Toisaalta tulit kysymään joten et taida olla sen satatuhatprosenttisen varma. Oletko kysynyt miehesi mielipidettä asiaan?
Omasta mielestäni nuo eivät olisi riittäviä syitä aborttiin, mutta mikäli kysyt asiaa sen kannalta, että saisitko aborttia niin vastaus on, että tod. näk. saisit kun vetoat henkilökohtaisiin syihin, juurikin varallisuuteen ja keskeneräisiin opintoihin ja ehkäisy petti yms. Ei sua nyt pakoteta olemaan raskaana jos et sitä sataprosenttisesti halua olla.
Itse olen myös raskaana, vasta 4 4 ja tavallaan samanlaisessa tilanteessa sillä erotuksella, että minä haluan tämän lapsen. Ja tavallaan siksi, että en ole edes koulussa vielä, mutta syksyksi koulutukseen hakeutumassa. Tällä hetkellä työtön. Että ei ole hyvät lähtökohdat täälläkään. Kyllä sitä kuitenkin tullaan pärjäämään, vaikka joutuukin paljon tukeutumaan yhteiskunnan apuun.
Kyllä sinäkin pärjäisit, mutta tee niin itse parhaimmaksi koet. - Vaikea valinta
Sulla on jo kolme pätevää syytä, niin kuin sanoit. Itse olisin varmasti tehnyt saman päätöksen sun iässä. Toisaalta, jos elätte suhteessa sitoutuneesti, eli molemmat rakastatte toisianne, miltähän teistä tuntuu abortti sitten 10 vuoden päästä kun pitkän ehkäisyn jälkeen huomaattekin, ettet voi saada lasta. Lapsi on myös lahja, eikä mikään itsestään selvyys enään nykyään.
- Pirre59
Kouluja pystyy käymään nykyään kätevästi
tietotekniikan avulla , joten jälkikasvu ei ole
kuin pieni hidaste .
Jos suhde on hyvä niin lapsi on suuri ilo
ja lahja. - Älä tapa lasta.
Olet ihan lapsen tasolla kun et osaa huolehtia ehkäisystä.
- mieti huolella
Mikäli lähinnä taloudellinen tilanne huolettaa sinua, niin sen vuoksi en suosittele aborttia. Kannattaa miettiä asiaa laajemmin.. Koskaan ei tiedä miten elämässä käy.. Itse jäin lapsen täyttäessä 1v yh:ksi, kun miestä ei enää perhe-elämä jaksanutkaan kiinnostaa. Ja minulla oli opiskelut vielä kesken ja taloudellisesti oli kyllä äärimmäisen tiukkaa. Mutta ei se pieni lapsi mahdottomia vaadi (ainakaan ennen kun ovat isompia koululaisia/ teini-ikäisiä harrastuksineeen); lapsilisät riittää mainiosti. Tärkeintä on se syli ja yhteinen aika :)
- KKX
Muista että abortti on aina murha. Ei auta piiloutua lakien ja muiden mielipiteiden taakse. Voiko äiti murhata lapsensa?
- hästäg nipo
Kyllä voi, olen itse tehnyt niin. 17-vuotiaana, vaikka isä olisi tahtonut, että synnytän lapsen. Onneksi päästin vahinkovauvan ajoissa maailman vaivoista. Hänen elämästään ei olisi hääviä tullut. Eikä siitä isästäkään ollut kuin siittäjäksi. Todisteena pari muksua muille naisille. Onneksi nämä äidit ovat järkinaisia ja hoitavat lapsensa siittäjän singottua siemenensä seuraavaan.
Minä ajattelen, että asian kanssa on vain elettävä. Tehty mikä tehty. Sillä järjellä ja niillä resursseilla, jotka silloin oli. Kymmenen vuoden jälkeen syntyneet harkitut lapset eivät hyödy yhtään marttyyrina nyyhkimisestä. Aikuisen ihmisen pitää kyetä tekojensa seuraukset kestämään ilman turhaa teatteria.
Hienoa, että jaksetaan tuomita. Itsellä on vähän sellainen ajatus, että niistä väkisin pidetyistä helposti tulee hiukan häiriintyneitä ja mahdollisia murhaajia muiden äideille ja lapsille... Tuskin ainakaan KKX auttavaa kättä tarjoaa?? - olet kuvottava hyi
hästäg nipo kirjoitti:
Kyllä voi, olen itse tehnyt niin. 17-vuotiaana, vaikka isä olisi tahtonut, että synnytän lapsen. Onneksi päästin vahinkovauvan ajoissa maailman vaivoista. Hänen elämästään ei olisi hääviä tullut. Eikä siitä isästäkään ollut kuin siittäjäksi. Todisteena pari muksua muille naisille. Onneksi nämä äidit ovat järkinaisia ja hoitavat lapsensa siittäjän singottua siemenensä seuraavaan.
Minä ajattelen, että asian kanssa on vain elettävä. Tehty mikä tehty. Sillä järjellä ja niillä resursseilla, jotka silloin oli. Kymmenen vuoden jälkeen syntyneet harkitut lapset eivät hyödy yhtään marttyyrina nyyhkimisestä. Aikuisen ihmisen pitää kyetä tekojensa seuraukset kestämään ilman turhaa teatteria.
Hienoa, että jaksetaan tuomita. Itsellä on vähän sellainen ajatus, että niistä väkisin pidetyistä helposti tulee hiukan häiriintyneitä ja mahdollisia murhaajia muiden äideille ja lapsille... Tuskin ainakaan KKX auttavaa kättä tarjoaa??isällä oli jotain järkee ja ennenkaikkee sydäntä mutta sinä liiskasit lapses koko elämän.. !!
"Hänen elämästään ei olisi hääviä tullut."
Mikäs ennustajaeukko se siellä inisee? Sinäkö siitä elämästä oisit helvetttiä tehny? Oiskohan siltä lapselta pitäny kysyä kuoleeko mieluummin vai elääkö "ei niin hääviä" elämäänsä? No joo, sun verikäsissäs tuskin kenenkään muunkaan elämä hääviä on, mutta jossain muualla kylläkin.. johon sillä lapsellakin ois ollu täys oikeus!!
"Kymmenen vuoden jälkeen syntyneet harkitut lapset "
Sääli niitä... ei oo elämä hääviä ollu, paatuneen viemäri-iitan armoilla. Sentään vielä selvinneet hengissä vaikka hemmoteltu omanapa-akka voi pistää kylmäks millon tahansa. Toivottavasti päätyy ajoissa kunnon ihmisten hoiviin, ja jokatapauksessa niistä tulee ennenpitkää jotain häiriintyneitä ja jatkaa tota sun murhauiluperinnettä omallakin kohdalla. Tunnevammasessa ilmapiirissä missä kukoistaa pelkkä tappava itserakkaus kun ei mitään hyvää voi kasvaa. - Lentiiran puoskari
olet kuvottava hyi kirjoitti:
isällä oli jotain järkee ja ennenkaikkee sydäntä mutta sinä liiskasit lapses koko elämän.. !!
Mikäs ennustajaeukko se siellä inisee? Sinäkö siitä elämästä oisit helvetttiä tehny? Oiskohan siltä lapselta pitäny kysyä kuoleeko mieluummin vai elääkö "ei niin hääviä" elämäänsä? No joo, sun verikäsissäs tuskin kenenkään muunkaan elämä hääviä on, mutta jossain muualla kylläkin.. johon sillä lapsellakin ois ollu täys oikeus!!
Sääli niitä... ei oo elämä hääviä ollu, paatuneen viemäri-iitan armoilla. Sentään vielä selvinneet hengissä vaikka hemmoteltu omanapa-akka voi pistää kylmäks millon tahansa. Toivottavasti päätyy ajoissa kunnon ihmisten hoiviin, ja jokatapauksessa niistä tulee ennenpitkää jotain häiriintyneitä ja jatkaa tota sun murhauiluperinnettä omallakin kohdalla. Tunnevammasessa ilmapiirissä missä kukoistaa pelkkä tappava itserakkaus kun ei mitään hyvää voi kasvaa.Jaahas, taas tuli oikein taivastelja porukoihin, oikea kukkahattutätien äiti !!! Teikäläiset ovat kaikkein pahimpia mitä maa päällään kantaa! Voi herran jumala sentään, ylennät itsesi jopa Jumalan yläpuolelle!! Mutta täällä saat vain makeat naurut osaksesi etkä edes ansaitse halveksuntaa, koska olet selvästi tyhmä, lähestulkoon idiootin tasolla! Onneksi sinun sanomisillasi ei ole täällä mitään merkitystä!
- mitä sekoilet??
olet kuvottava hyi kirjoitti:
isällä oli jotain järkee ja ennenkaikkee sydäntä mutta sinä liiskasit lapses koko elämän.. !!
Sääli niitä... ei oo elämä hääviä ollu, paatuneen viemäri-iitan armoilla. Sentään vielä selvinneet hengissä vaikka hemmoteltu omanapa-akka voi pistää kylmäks millon tahansa. Toivottavasti päätyy ajoissa kunnon ihmisten hoiviin, ja jokatapauksessa niistä tulee ennenpitkää jotain häiriintyneitä ja jatkaa tota sun murhauiluperinnettä omallakin kohdalla. Tunnevammasessa ilmapiirissä missä kukoistaa pelkkä tappava itserakkaus kun ei mitään hyvää voi kasvaa."ylennät itsesi jopa Jumalan yläpuolelle!!"
Eihän täällä kukaan muu niin tee, paitsi sinä ja muut lapsentappamisen sairaat ylistäjät, SINÄkö muka oisit jotenkin ylijumalallisen oikeutettu päättään kenenkään toisen elämän lopettamisesta??? Ja kehtaat tekopyhistellä muille näitä valhesyytöksiäs.. taidat tosiaan olla vielä pahasti vajukki muutenkin, etkä pelkästään moraaliltas..
" olet selvästi tyhmä, lähestulkoon idiootin tasolla! "
Noniin, sieltähän se säälittävä nälvintäsonta taas kerran lähti tursuaan kun epätoivoselta omissa lapsentappamisen syyllisyystraumoissaan rypevältä aivokääpiö-psykopaatilta ne "argumentit" loppu :DDD hävisit TAAS, luuseri pelle.. ;)) - Lentiiran puoskari
mitä sekoilet?? kirjoitti:
"ylennät itsesi jopa Jumalan yläpuolelle!!"
Eihän täällä kukaan muu niin tee, paitsi sinä ja muut lapsentappamisen sairaat ylistäjät, SINÄkö muka oisit jotenkin ylijumalallisen oikeutettu päättään kenenkään toisen elämän lopettamisesta??? Ja kehtaat tekopyhistellä muille näitä valhesyytöksiäs.. taidat tosiaan olla vielä pahasti vajukki muutenkin, etkä pelkästään moraaliltas..
Noniin, sieltähän se säälittävä nälvintäsonta taas kerran lähti tursuaan kun epätoivoselta omissa lapsentappamisen syyllisyystraumoissaan rypevältä aivokääpiö-psykopaatilta ne "argumentit" loppu :DDD hävisit TAAS, luuseri pelle.. ;))Ja aina vaan pidot paranevat :) Taisi kalahtaa jo kalikka melko kovaa luiseen kalloon, kun tuollaista tekstiä alkoi tulla, ja vieläpä todella huonolla suomen kielellä. Kirjoitustyylistäsi jo näkyy, että et ole juurikaan saanut sivistystä sen paremmin tiedon kuin kirjoitustaidonkaan tasolla. Jaa, että oikein sääliä tunnet kirjoitustani kohtaan? Se osoittaa ettet hallitse enää tunteitasi ja olet menettämässä loputkin hermoistasi. Mutta hienon sivistyssanan olet jostai noppinut, sillä tuo sana " argumentti " ei oikein millään sovi perin sivistymättömään kirjoitustyyliisi !
Voihan olla niin, että omasta mielestäsi olet selvinnyt voittajana jostain, ehkä lähinnä siitä, että olet älynnyt tonkia esiin pahimpia alatyylin sanoja suomen kielestä ja sitten laittanut niitä peräkkäin.... Ei sinusta oikein tuolla sivistyksellä paljoa vastusta mihinkään väittelyyn ainakaan saa, kun hermosi ovat noin onnettoman huonot!! Plus tietenkin vielä puutteelliset tietosi asioista. Plus onneton suomen kielen taitosi. Mitä taas tulee siihen, kumpi meistä osoittaa olevansa luuseri, ei liene lukijoilla epäselvyyttä. Ei sinulla ainakaan kovin korkeaa yhteiskunnallista asemaa VOI olla päätellen kehnosta kirjoitustaidostasi ja muutenkin kielenkäyttösi sopii paremminkin johonkin betonikärräri- osastolle !! :) :) Tulee kyllä ehkä mollattua suotta betonikärräreitä...
Koeta pärjäillä olemattomilla sosiaalisilla taidoillasi kuitenkin. Minulle sinusta nyt ei ollut minkäänlaista vastusta, mutta hyvä, jos itse koet selvinneesi jonkinlaisena voittajana. Ja vielä sen verran, että, vaikka kuinka täällä ja muualla kiukuttelet ja vastustat aborttia, niin sinun tapasi käsitellä asiaa ei ainakaan tuota muuta tulosta kuin sen, että jossain vaiheessa tulevat valkotakkiset sedät ja vievät sinut ansaitsemaasi hoitoon. Eiköhän sinustakin tule rauhallisempi kunnon lääkityksellä :))
Ammatti-ihmisenä olen sen verran teikäläisiä seurannut, että uskon, että JOPA sinuun voisi hoito tehota. Ellei se pääkoppa nyt ihan umpiluuta ole... Yksi pikku neuvo vielä: menepä nyt vielä muutamaksi vuodeksi koulun penkille, kun paranet, kyllä sinustakin VOI hyvällä tuurilla vielä tulla vaikka yhteiskuntakelpoinen. Sosiaaliset taidot ja kirjoitustaito sinun pitäisi kyllä opetella lähes alusta uudelleen. Edellä pikku vinkkejä nyt niin surkealta näyttävään elämääsi. Annan nämä aivan ilmaiseksi, ota tämä vaikka yhteiskunnan tarjoamana sosiaaliapuna ! :)
Ps. Ei minulla sinua vastaan mitään henkilökohtaista ole, päin vastoin on hyvä, että olet päässyt tänne purkamaan paineitasi. Enemmänkin olen arvostellut ylläpitoa, joka ei juurikaan ehdi tai halua siivota täältä kaikkein törkeimmät viestit pois! Sinulle hyvä ystävä voin vain toivottaa jaksamista ongelmasi kanssa. Näyttää kyllä vahvasti siltä, että olet moniongelmainen... Opi hyväksymään se asia, että joillekin asialle et kerta kaikkiaan VOI mitään, vaikka kuinka kiukuttelisit ja raivoaisit! Sellainen käytös nimittäin lipsahtaa helposti koomisuuden puolelle, kuten sinullakin nyt pääsi tapahtumaan...
Vanha sanonta: " Ei kansakoulupohjalta konttorihommiin " pitää sinun kohdallasi edelleen paikkansa :) - voi voi ressukkaa
mitä sekoilet?? kirjoitti:
"ylennät itsesi jopa Jumalan yläpuolelle!!"
Noniin, sieltähän se säälittävä nälvintäsonta taas kerran lähti tursuaan kun epätoivoselta omissa lapsentappamisen syyllisyystraumoissaan rypevältä aivokääpiö-psykopaatilta ne "argumentit" loppu :DDD hävisit TAAS, luuseri pelle.. ;))siellähän se kalikka tosiaan kalisee ja lujaa :D
"vieläpä todella huonolla suomen kielellä. Kirjoitustyylistäsi jo näkyy, että et ole juurikaan saanut sivistystä sen paremmin tiedon kuin kirjoitustaidonkaan tasolla"
Jooo ja sun törkysontas onkin niiiiin täydellistä että :DDD onhan se varoja räkyttää muille vaikka itelläs ei oo edes sitä alkeellisinta yleissivistystä saati sydämen viisautta mitä ei koulun penkkejä kuluttamalla saakaan,.. kun se normaali moraalinen äly puuttuu niin se puuttuu.
"Se osoittaa ettet hallitse enää tunteitasi ja olet menettämässä loputkin hermoistasi."
Hehheh, eihän mulla tässä mitään hätää oo, siellä se puntti tutisee kun ne tosiasiat ei vaan käänny sun puolelles vaikka kuinka kiljut ja ripuloit :)
"Ei sinusta oikein tuolla sivistyksellä paljoa vastusta mihinkään väittelyyn ainakaan saa, kun hermosi ovat noin onnettoman huonot!! "
Eihän sun kans ketään sivistyneempiä kiinnostakaan pidemmästi väitellä, kunhan vastaillaan vaan samalla taantuneella tasolla josko siitä edes joku uppois sinne traumojen valtaamaan kaaliin..
"Koeta pärjäillä olemattomilla sosiaalisilla taidoillasi kuitenkin"
Siellä se mutupsykoloogi vääntelee jotain ylimeedion diagnooseja muista pelkän nettipalstan ja parin viestin perusteella, säälittävää :DDD no, koita pärjäillä...
"Minulle sinusta nyt ei ollut minkäänlaista vastusta, mutta hyvä, jos itse koet selvinneesi jonkinlaisena voittajana."
Kelle sä tollasia huijauksia joudut vakuutteleen? :)
Vaikka kuinka täällä ja muualla kiukuttelet ja edistät aborttia, niin sinun tapasi käsitellä asiaa ei ainakaan tuota muuta tulosta kuin sen, että jossain vaiheessa tulevat valkotakkiset sedät ja vievät sinut ansaitsemaasi hoitoon. Eiköhän sinustakin tule rauhallisempi kunnon lääkityksellä :))
"Ammatti-ihmisenä"
:DDDDDD johan vitsin murjasit... siellä lataamojen pehmosten huoneiden lapositeissäkö niitä "ammattilaisia" lojuu? :DD huomaa kyllä, että sun kaltaset skitsopollat ei oo ammatti-ihmisiä nähnykään..
"Yksi pikku neuvo vielä: menepä nyt vielä muutamaksi vuodeksi koulun penkille,"
Luultavasti käyny enemmän kun sinä, puhumattakaan siitä sydämensivistyksestä jossa sulla on se ammottava aukko etkä saa paikatuks edes ylevimmilläkään koulutuksilla... jos nyt edes sen apuperuskoulun saisit joskus käytyä.
"sinustakin VOI hyvällä tuurilla vielä tulla vaikka yhteiskuntakelpoinen."
Mitä jos vaikka ite lopettasit ensin sen muiden tappamisen ja siihen viekottelun ennenkun räkytät muille yhtikäs mitään "yhteiskuntakelposuuksista"..
"Edellä pikku vinkkejä nyt niin surkealta näyttävään elämääsi."
Sultahan niitä taatusti kannattaakin ottaa vastaan kun tulos on tollanen ;DDD
"Näyttää kyllä vahvasti siltä, että olet moniongelmainen..."
Mulla ei katsos edelleenkään oo mitään ongelmaa eikä hätää, toisin kun sulla niiden piinaavien syyllisyystraumojen kans näkyy olevan :)) putipuhtonen omatunto kun on paras päänalunen :) oiskohan sunkin kantsinu kokeilla ettei ois menny tollaseks sekoraivoriehumiseks pitkin nettipalstoja.. mutta ehkä hyväkin kun toimit täällä varottavana esimerekkinä abortin mielen hajottavista vaikutuksista niin sua fiksummat älyää olla vajoomatta samaan kohtalokkaaseen virheeseen, jossa siinä surkeudessa pitää fantasioida että viisaampia valintoja tehneillä menee vielä heikommin.
"Sellainen käytös nimittäin lipsahtaa helposti koomisuuden puolelle,"
Niin, osaltaan kieroutuneesta mielenmaisemastas kertoo sekin että suojattomien lasten mukavuustappaminen ja viattomien uhrien elämän puolustus on jotenkin "koomista"....huhhuh, todellakin sairasta!!
- Mieti vielä!
Rakas ystävä, älä tee toista virhettä paikataksesi ensimmäisen virheen. Lapsesi on arvokas lahja, anna hänelle kunnioitettava ansaittu elämä, ainakin voit antaa lapsesi ennemmin adoptoitavaksi, kuin kylmästi abortoida hänet poissa silmistäsi.
Minä rukoilen puolestasi, ettet tekisi mitään hätiköityjä päätöksiä ennalta. Jaksamiseesi vaikuttaa myös hormoonitasojen vaihtelu näin alkuraskaudessa. Mielesi virkistyy ajan pitemmän ajan ja harkinnan myötä. Siunausta ja jaksamista. - luetko lisää
Ok asia selvä,siis käytitte ehkäisynä epärvoiski todettuja e-pillereitä ja ns vahinko pääsi tapahtumaan otan osaa.Kaikesta huolimatta kysyisin miksi ette käyttäneet kondomia? nyt taas valtiolla on lisää elätettavia voi tätä uusavuttomien maata
- arg
Ja taas näitä tietämättömiä, hormonaalinen ehkäisy kuten mikä tahansa ehkäisy on OIKEIN KÄYTETTYNÄ luotettava.
- älkää tuomitko enää
Kaikki tekee virheitä, onko virheetöntä ihmistä?
- Tammi1
missä on lapesen isä sitten,yhtei vastuu on edessä.
Ahdinko - Coconut
Hei!
Tein itse abortin taloudellisista syistä. Kadun sitä päivittäin -- oma lapseni ei tule koskaan olemaan sylissäni (itsellänikin opinnot oli kesken, ja parisuhde kariutui raskauteen... olisin jäänyt yksin).
Itu-projekti auttaa! Etsi googlella. Satu ja Esther juttelevat, auttavat ja tarjoavat apua myös synnytyksen jälkeen. Itse en kuulu kirkkoon, ja vaikka itu-projekti on kristillinen järjestö, kannattaa heihin ottaa yhteyttä. Saat sieltä myös minun tietoni (sano, että Gaëlin äiti haluaa sinua auttaa) ja autan sinua raskauden aikana ja lapsen synnyttyä vaikka lapsenhoidossa, saat käydä täällä syömässäkin kanssani. Pyydän koko sydämestäni, ettet tuhoaisi lastasi niinkuin itse tuhosin omani. Mitään en kadu niin paljoa elämässäni kuin omaa aborttiani.
Yhdessä me selviämme!
Jos silti päädyt aborttiin, niin toivon sydämestäni sinulle iloa, rakkautta ja kaikkea hyvää. - 17+17
Ja jo ala-asteella opitaan lukemaan. Aloittaja kerto jo heti ensitöikseen, että on tullut raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Aina pääsee yllättämään se, että miten ilkeitä ihmisiä tältäkin palstalta löytyy.
Itse olin aikanani 17-vuotias, avoliitossa ja käytin ehkäisynä e-pillereitä. Jokaikisen pillerin otin 110% varmuudella kellontarkasti. Silti tulin raskaaksi. Päädyin aborttiin, koska minulla ei ollut rahaa saati henkistä kypsyyttä lapsenkasvatukseen. Adoptiota en edes harkinnut.
Kaksinaamaiset ihmiset jaksavat suu vaahdossa huuttaa lasten oikeuksien perään, myös niiden syntymättömien, mutta samaan hengenvetoon ovat tuomitsemassa heitä joilla ei ole rahaa kasvattaa lastaan "oikein", saati sylkevät teiniäitien ja muiden kypsymättömien äitien päälle jotka asettavat itsensä ja vaikka bilettämisen lapsensa edelle. Niinpä niin, mikään ei riitä.
Jos sinä aloittaja, tai kuka tahansa muu vastaavassa tilanteessa oleva satut tämän lukemaan, niin haluan kertoa sinulle rakkaudella tämän: se on sinun päätöksesi, ei kenenkään muun. Sinä jos kuka mietit ja pohdit lapsesi hyvinvointia sen suhteen, että onko edes järkeä häntä synnyttää tähän maailmaan jos sinä et ole siihen valmis, puhumattakaan siitä, että synnyttäisit lapsen toisten kasvatettavaksi.
Muista kuitenkin seuraava asia: tulet aina ja ikuisesti muistamaan tekosi aina hautaan asti. Vaikka kuinka tekisit abortin oikeista syistä, ja vaikka se kuinka olisi sinun kohdallasi se oikea päätös... Tulet aina muistamaan tuon asian, ja omalla tavallasi tulet kantamaan siitä myös syyllisyyttä. Terveellä tavalla.
Aborttia en toivoisi koskaan kenenkään naisen joutuvan läpikäymään, mutta kyllä se silti joissain tapauksissa on silti se parempi vaihtoehto. Pääasia on se, että itse tiedät mitä teet ja varsinkin se, että olet päätöksestäsi täysin varma. Aborttia et saa tekemättömäksi, mutta sen mahdollisen lapsen kohdalla sinulla on jopa vielä vaihtoehtoja vaikket itse äidiksi kykenisikään.- 16+6
Kyllä, abortille on se toinenkin vaihtoehto: adoptio.
- Täysin eri asiat
16+6 kirjoitti:
Kyllä, abortille on se toinenkin vaihtoehto: adoptio.
Ei ole.
Adoptiossa hylätään lapsi. Abortissa alkuvaiheessa lasta ei koskaan edes muodostu. - tekopyhä mussuti
Täysin eri asiat kirjoitti:
Ei ole.
Adoptiossa hylätään lapsi. Abortissa alkuvaiheessa lasta ei koskaan edes muodostu."Adoptiossa hylätään lapsi."
Juu sinäkin ihan varmasti tulisit mieluummin murhatuks kun "hyljätyks " :DDDD hyvään kotiin.... ;)))
- mikä-on-edessä
Sukupuolisuhteet ja raskaudet ovat tavallisimmin jokaisen itsensä päätettävissä. Poikkeuksen voi tuoda raiskaus jossa naisen tahtoa ei huomioida. Jos ei ole "valmis" äitiyteen tai miehen kohdalla isyyteen pitäsi omia tekemisiä harkita paremmin. Lasta ei tässä kannata syyllistää (elininoimalla se pois) koska sillä ei ole ollut mahdollisuutta valintoihin. Aikuiseksi tulevalla pitäsi jo nykyaikana olla riittävästi tietoisuutta sukupuoliasioista joten raskaus ei voi tulla aivan yllätyksenä. Se mitä sitten seuraa onkin jokaiselle "pähkinä" purtavaksi, totta on tämäkin: vanhemmuuteen kasvaminen vie oman aikansa. Ei ole aivan helppoa tulla äidiksi tai isäksi, mutta tämähän ratkaistavissa omassa elämässä.
Lapsen saaminen ei volla olla yllätys koska mahdollisuus on normaalia sukupuolisuhteissa. Ihan oma kysymys on se, saanko toista osapuolta haluamaan samaan vastuunkantoon osallistumaan. Loppujen lopuksi ytimenä on halu kantaa vastuuta tekemisistään. - childfreelife
Sinulla on virallinen syy ja perustuu lakiin raskauden keskeyttämisestä 1§ 2 kohta.
Todellisuudessa täysin riittävä ja eettisesti kestävä syy raskauden keskeytykseen on oma halu, käytännössä näin on viikolle 12 saakka. Jos lääkäri yrittää painostaa synnytykseen, vaadi toista lääkäriä viipymättä ja valita valviraan.
Ei muuta kuin varaat ajan terkkarille.- hyi kuvotusta
Aborttipalstan vakituinen lapsia vihaava surmansuosija kalmanviekotteluineen täälläkin riehumassa....
- childfreelife
hyi kuvotusta kirjoitti:
Aborttipalstan vakituinen lapsia vihaava surmansuosija kalmanviekotteluineen täälläkin riehumassa....
Hei kemppaiska, ihmettelinkin hetken noita kymmeniä samankaltaisia yhteiskunnan tukien varaan laskettavaa elämää suitsuttavia potsauksia ketjussa. Sinähän se niitä tehtailetkin.
- Lentiiran puoskari
hyi kuvotusta kirjoitti:
Ja vielä toinenkin jumalaa korkeampi voima täällä!!! Hyi itseäsi...
- hätärääky käy
hyi kuvotusta kirjoitti:
"Hei kemppaiska"
Mitäs se sopisopaatti/Pro peenishment/Lespon flatus ja mitä kaikkia niitä oli täälläkin taas eräällä multinikeistään harhasekoilee...
- leena vaan
Mielestäni sinulla on riittävät syyt raskaudenkeskeytykseen. Ei tänne maailmaan kannata lapsia tehdä, jos ei niitä oikeesti halua. Lasten hoito ja kasvatus on kuitenkin aika kokonaisvaltaista ja muuttaa elämääsi tosi paljon. Mutta henkistä kanttia kysytään, pystytkö sitten elämään asian kanssa.
- alfauu
JAAHA.jOTKUT EIVÄT SAA LASTA VAIKKA KUINKA YRITTÄVÄT.OLEN MAALAISTUTKINUT JA NÄIDEN SAAMATTOMIEN KOHDALLA TOTEAN IHMINNEN PÄÄTTÄÄ MUTTA LUOJA SÄÄTÄÄ.ONNEKSI,ONNEKSI.......................................!
- mth14
Aborttihan on mielestäni murha. Lapsia ei tehdä vaan saadaan. Kaikki eivät saa kovasta yrittämisestäkään huolimatta. Pitäisin sinuna tulevan lapsen. Lapsi vatsassasi ei voi päättää mitään mutta elämän henki hällä siellä kuitenkin on. Sinä päätät haluatko viattoman ihmisen elämän päättää. Mutta abortit kannat mukanasi koko elämäsi ajan hautaan asti. Eivät ne mielestä ikinä poistu ja lääkäreillekin ne on ikäviä tehtäviä. Suomi ja suomalaiset on niin pieni kansa, että jos täällä ei väkiluku ala kasvamaan niin kohta tämä kansa kuolee sukupuuttoon.
- Hoh hoijaa--
Ei kenenkään tarvitse jatkaa raskautta vain siksi, että sinä tai joku muu ei kykene saamaan lasta.
- Uudestisyntymisen tarkoi
HEI! Olen lukenut henki maailmaan yhteydessä olevien viestejä, joiden mukaan jokainen sielu on valinnut vanhempansa siellä tehtyjen kehityssuunnitelmien mukaan. Näin ollen odottamasi lapsi on tarkoitettu syntymään juuri Sinun ja kumppanisi lapseksi, joten älä missään tapauksessa tee aborttia, koska Sinun ja odottamasi lapsen elämät on tarkoitettu kulkevan yhdessä, jotta kumpikin kehittyisitte teille parhaimmaksi suunnitellun elämän mukaisesti.
- Lentiiran puoskari
Voi herran jessus sentään, että vielä joku nykyaikanakin uskoo noihin täysin huuhaa-juttuihin jostain henkimaailmasta ja, että sielu olisi valinnut vanhempansa jo ennen syntymää!! Sieluille mahtaa tulla joskus aika tappelu, kuka saa fiksuimmat ja rikkaimmat vanhemmat... Sitten hävinneet joutuvat johonkin afrikkalaisen nälkää näkevän ruumiiseen... Et kai väitä tosissasi, että joku sielu olisi niin tyhmä, että valitsisi itselleen kehon jostain kehitysmaasta? Jossain täytyy olla miljardeja sieluja vapaana lentelmässä ja odottamassa uutta kehoa itselleen... Kyllä on ihmeellistä, että vielä nykyihmisiäkin voidaan näin perusteellisesti höynäyttää! Koettakaa nyt ottaa JÄRKI KÄTEEN lopultakin ja tunnustakaa, että ei kukaan VOI tietää mitä toisella puolella on! Uskonnot on luotu sen takia, että jokainen saa valita mihin uskoo, mutta tämä sielujuttu oli jo liian paksua soopaa!
- Henkinen kehitys
Lentiiran puoskari kirjoitti:
Voi herran jessus sentään, että vielä joku nykyaikanakin uskoo noihin täysin huuhaa-juttuihin jostain henkimaailmasta ja, että sielu olisi valinnut vanhempansa jo ennen syntymää!! Sieluille mahtaa tulla joskus aika tappelu, kuka saa fiksuimmat ja rikkaimmat vanhemmat... Sitten hävinneet joutuvat johonkin afrikkalaisen nälkää näkevän ruumiiseen... Et kai väitä tosissasi, että joku sielu olisi niin tyhmä, että valitsisi itselleen kehon jostain kehitysmaasta? Jossain täytyy olla miljardeja sieluja vapaana lentelmässä ja odottamassa uutta kehoa itselleen... Kyllä on ihmeellistä, että vielä nykyihmisiäkin voidaan näin perusteellisesti höynäyttää! Koettakaa nyt ottaa JÄRKI KÄTEEN lopultakin ja tunnustakaa, että ei kukaan VOI tietää mitä toisella puolella on! Uskonnot on luotu sen takia, että jokainen saa valita mihin uskoo, mutta tämä sielujuttu oli jo liian paksua soopaa!
Sielu ei kuulemma yksin päätä ns. karman eli uudestisyntymisen periaatteen mukaan tulevia vanhempiaan, vaan se päätetään yhdessä korkeampien henkien ohjauksessa. Sopivien vanhempien valintaan vaikuttaa ns. karman lain mukaan mm. sielun sen hetkinen henkisen kehityksen aste ja siitä riippuva tulevan kehityksen suunta. Rahan palvontaa pidetään tuonpuoleisessa hyvin negatiivisena asiana henkisen kehityksen kannalta, mikä on elämässä onnistumisen kannalta kaikkein tärkeintä.
- bhgas
Henkinen kehitys kirjoitti:
Sielu ei kuulemma yksin päätä ns. karman eli uudestisyntymisen periaatteen mukaan tulevia vanhempiaan, vaan se päätetään yhdessä korkeampien henkien ohjauksessa. Sopivien vanhempien valintaan vaikuttaa ns. karman lain mukaan mm. sielun sen hetkinen henkisen kehityksen aste ja siitä riippuva tulevan kehityksen suunta. Rahan palvontaa pidetään tuonpuoleisessa hyvin negatiivisena asiana henkisen kehityksen kannalta, mikä on elämässä onnistumisen kannalta kaikkein tärkeintä.
Ihan yhtä lailla voidaan vaikka uskoa, että sielulle on päätetty antaa aborttikokemus, jolloin tarkoitus on, että uusi sielu ei synny.
- henkinen kehitys tär
bhgas kirjoitti:
Ihan yhtä lailla voidaan vaikka uskoa, että sielulle on päätetty antaa aborttikokemus, jolloin tarkoitus on, että uusi sielu ei synny.
Useimmiten ei ole kysymys uusista sieluista, vaan vanhojen sielujen syntymisestä uudestaan maan päälle, jotta he voisivat jatkaa henkistä kehitystään kohti rakkauden, toisten huomioimisen ja auttamisen tiellä epäitsekkäästi yms. Me eli sielumme joudumme elämään niin monta elämää, että olemme kehittyneet henkisesti riittävän pitkälle.
- Lentiiran puoskari
henkinen kehitys tär kirjoitti:
Useimmiten ei ole kysymys uusista sieluista, vaan vanhojen sielujen syntymisestä uudestaan maan päälle, jotta he voisivat jatkaa henkistä kehitystään kohti rakkauden, toisten huomioimisen ja auttamisen tiellä epäitsekkäästi yms. Me eli sielumme joudumme elämään niin monta elämää, että olemme kehittyneet henkisesti riittävän pitkälle.
Eikö tuo ole juuri sielunvaellusoppia? Taas täyttä huuhaata koko teoria. Eli asiaa ei kukaan ole ikinä todistanut oikeaksi sen paremmin kuin mitään muutakaan teoriaa. Miksei vain hyväksytä sitä, että kun ihminen kuolee, niin se on sitten siinä. Ei siitä mihinkään mitään sielua erkane. Mutta, sitä ei liene kukaan kiistänut etteikö osa meistä jää elämään kuoleman jälkeen. Ihminen kuoltuaan mätänee ja sitä kautta ruokkii muuta elämää, joka jatkuu ja jatkuu eli periaatteessa ihminen ei ikinä kuole. Ihminen vaan on luotu tai syntynyt sellaiseksi, että haluaa elää ikuisesti. Mitä hyötyä siitä on, ei mitään! Emmehän me mitään tiedä emmekä muista olosuhteista ennen syntymäämme. Ilmeisesti ei silloinkaan kohdallamme mitään ollut eikä se haittaa meitä yhtään. Miksi pitäisi siis haitata se, mitä kuolemamme jälkeen meille tapahtuu? Ei ainakaan mitään sen pahempaa kuin eläessämmekään! Kun tajunta sammuu, niin se on sitten siinä. Kuka haluaa uskoa, uskokoon, ehkä minäkin olen joskus halunnut uskoa iankaikkiseen elämään, mutta vanhemmiten olen tullut siihen tulokseen etten halua nähdä sen kummemmin vanhoja tuttujani kuin sukulaisianikaan ! Olen vapautunut uskonnon ikeestä ja suurin osa on siihen kotikylällämme aikoinaan saarnanneet ja seuroja pitäneet lahkolaiset: vapaaseurakuntalaiset laestatiolaiset ja helluntailaiset. Nämä tuomitsivat meitä helvettiin vuoron perään kuka mistäkin syystä. Monissa vanhemmissa niiden käytös herätti pelkoa ja osaa vanhemmista saivat jopa jehovan todistajat käännytettyä uskoonsa. Surastaan karmeaa näin jälkeenpäin ajateltuna!!! Onneksi me nuorempi ikäpolvi pääsimme niistä eroon. Monet saarnaajat olivat suorastaan jumalia!
- ellu4
Minä tekisin abortin ja kävisin kouluni loppuun. Sehän on selvä asia, että jos opiskeluista pitää raskaus- ja vauva-ajan takia taukoa, opinnoista osa pääsee unohtumaan, eikä valmistuessaan lopulta ole samalla viivalla muiden kanssa. Työelämään pääseminen muutenkin vaikeaa pienen lapsen kanssa. Kyllä hankkisin ensin tutkinnon ja työn, sitten vasta lapsia. Niinpäin se kaikki on paljon helpompaa, ja taloudellinen tilannekin varmasti parempi kuin nyt. Ja sehän se on lapsellekin parempi.
Olen sitä mieltä, että jos yhtään epäröi, niin lasta ei kannata tehdä. Koska se on peruuttamatonta. Niin on toki aborttikin peruuttamaton, mutta ainakaan se ei tuo mitään muutosta nykytilanteeseen. - yp:n provoko
Tässä maaassa ei kenenkään ole mahdottomuus pärjätä lapsenkin kanssa missä tahansa tilanteessa. Yhteiskunta huolehtii perheistä ja etenkin yksinhuoltajista (jos semmoseks jää) avokätisesti erilaisilla etuuksilla. Monet muutkin hankkii lapsia opiskelukaikana, eikä se oo niillekään mikään ongelma. Asiat saa kyllä järjestettyä jos vaan haluaa. Mutta jos ei vaan ja biletykset ym. kiinnostaa enemmän niin ainahan niitä tekosyitä itsekkyydelle ja mukavuudenhalulle riittää..
Lapsi haluaa tulla elämääsi nyt ja voi elää vain tämän yhden ja ainoan kerran. Hän on voittanut jopa asetetut esteet (ehkäisyn) joten eikö hänet ole silloin todella tarkoitettu tulemaan? Opiskella voi vaikka koko loppuelämän. Kannattaa muistaa myös että tämä saattaa olla se ainoa lapsi jonka koskaan voit saada. Myöhemmin se ei ehkä enää onnistukaan.- hshsh
"Hän on voittanut jopa asetetut esteet (ehkäisyn) joten eikö hänet ole silloin todella tarkoitettu tulemaan?"
Jos joku käyttää ehkäisyä, niin silloinhan on päivän selvää, että tarkoituksena on, että lasta ei tule.
- ihmettelijä1
Miksi et hakeutunut lääkäriin,jotta olisit "tabletilla" saanut avun,ei tarvitsisi kaavintaan mennä.Minä en ainakaan luopuisi lapsesta,sanontahan kuuluu:lapsi tuo leivän mukanaan.
- ???
Miksi ihmeessä harrastat yhdyntää, jos et halua lisääntyä?
- ...
Erikoinen kysymys, et ilmeisesti ole saanut koskaan osaksesi huomiota. Seksi itsessään on nautinto ja nautinnot kuuluvat elämään.
- uffe radikaaöix
Lesot pois höpöttämästä omista näkemyksistään.Lisääntykää te keskenänne kuten tähänkin asti.
- ellu4
"Miksi ihmeessä harrastat yhdyntää, jos et halua lisääntyä?"
... Ihmisen fysiologia on sellainen, että ihminen nauttii seksistä ja siksi sitä harrastaa, vaikka lapsenteko ei olisikaan tarkoituksena. Tieteellinen fakta, ja typerä kysymys. - kmk1
Minä en yleensäkään ymmärrä lasten hankintaa jos tietää jo etu käteen ettei talous sitä kestä.
Ja minkä takia sitten pitää valittaa jos lapsi perheiltä otetaa tukia pois.
Ensin kandee mietti' elämän tosi asioita ennenkuin tekee mitään harkitsematonta ja se pätee monessa asiassa! - ole onnellinen
kyllä sinun täytyy kantaa seurauksesi vaikka pilaisit elämäsi toivottavasti isukki on mukana oli taikka ei mutta äiti olet nyt jos teet abortin niin päätät ihmiselämästä ja se jää kummittelemaan mieleesi ja voihan se lapsi tulla myös etsimään äitiänsä olit missä vaan aina sama lapsi tuijottaa sinua ja kysyy miksi äiti teit sen mitä pahaa hän on sinulle tehnyt ja se hakee ikuisesti äitiänsä mutta pilasit elämäsi yhden panon takia jos olet sinkku niin ei kaikki miehet halua kasvattaa toisten kakaroita mutta tiesit mitä teit joten kanna vastuusi onnea kummallekkin ja onnea elämään
- ghghfhf
Saat kyllä tukia yhteiskunnalta, jos aiot pitää lapsen. Opiskelunkin voi tietääkseni väliaikaisesti keskeyttää. Älä tee hätäisiä päätöksiä, vaan ota ensin asioista selvää ihan virallisista lähteistä eikä täältä palstalta.
Mutta jos et tosiaan ole valmis, niin sitten et ole valmis. Abortti on ihan ymmärrettävä ratkaisu sun tilanteessa.
Tiedoksi vaan muillekin, että 5-viikkoinen sikiö ei ole lapsi, se ei ole vielä mikään. Sillä ei ole minkäänlaista tietoisuutta. Aborttia aikaisessa vaiheessa ei voi rinnastaa murhaan tai tappoon mitenkään, ja ihmiset jotka väittävät niin, ovat idiootteja.- idioottien touhuja
"5-viikkoinen sikiö ei ole lapsi, se ei ole vielä mikään"
Tolla tavoinhan sitä lapsen julmaa tappamiskynnystä sitten pitää yrittää väkisin madaltaa... helpottaako edes hetkeks? Pikkuinen elävä ihminenhän se siellä jo on, mikä ottaa näitä murhaavilla kivuliaan koville. - minna5
dhgh...Sinun täytyy katsoa ja lukea tieteellisiä ja koulutusohjelmia!
Jättämällä kommentin - olet kouluttamattomia. - 78998
Sikiöksi kutsutaan ihmistaimenta joka on ylittänyt Rv9 -->
tuolla viikolla se on jakautuneita soluja pelkkä solumöykky. 78998 kirjoitti:
tuolla viikolla se on jakautuneita soluja pelkkä solumöykky.http://www.vau.fi/Hidden-pages/From-old-structure/Raskaus-viikko-viikolta/
- Lentiiran puoskari
idioottien touhuja kirjoitti:
Tolla tavoinhan sitä lapsen julmaa tappamiskynnystä sitten pitää yrittää väkisin madaltaa... helpottaako edes hetkeks? Pikkuinen elävä ihminenhän se siellä jo on, mikä ottaa näitä murhaavilla kivuliaan koville.Ei ole 5-viikkoinen vielä mikään ihminen eikä tajua mistään mitään. Uskovaiset saavat täällä paljon pahaa aikaa, kun ovat joka asiassa moralisoimassa, sama se on eutanasian kanssa. 5- viikkoisella ei ole vielä tietoisuutta eli ei tarvitse jälkeenpäin surra, että olisi ketään tappanut. Jos uskovaiset olisivat saaneet päättää aborteista, niin meillä olisi valtava määrä vammaisia lapsia ja kaikki kärsisivät. Ajatelkaa nyt ihmeessä edes sitä järjellänne, ellei se ole kokonaan sumentunut. Pahimpia ovat nuo hihhulit eli laestadiolaiset ja muut vanhilliset. Onneksi he ova tpieni joukko, mutta sitäkin äänekkäämpi. Onneksi heidänkin nuorisonsa jo hiljalleen ovat luopumassa älyttömistä lahkoistaan!!! Yleensäkin olen siihen tyytyväinen, että järki alkaa voittaa niin monessa asiassa, uskotaan yhä enemmän tieteeseen ja ihmisten kärsimykset vähenevät, kun kaiken maailman hihhuli-uskovaiset menettävät jalansijaansa. Mellastakoot muslimit ja muut arabimaissa, eikä niistä sitäpaitsi meillä ole koskaan ollut sellaista harmia kuin näistä omista lahkolaisistamme.
- stereotypia kukkii
idioottien touhuja kirjoitti:
Tolla tavoinhan sitä lapsen julmaa tappamiskynnystä sitten pitää yrittää väkisin madaltaa... helpottaako edes hetkeks? Pikkuinen elävä ihminenhän se siellä jo on, mikä ottaa näitä murhaavilla kivuliaan koville."Uskovaiset saavat täällä paljon pahaa aikaa, "
Missä sellasta nyt olikaan? Ei tässä niiden kiperien biologisten faktojen toteemiseen mitään uskontoja tartteta.
"5- viikkoisella ei ole vielä tietoisuutta eli ei tarvitse jälkeenpäin surra, että olisi ketään tappanut."
Turhaa sä sitä tietosuuttas jankutat, se kun ei tee ihmistä olemattomaks eikä edes elämättömäks.
Ajattele nyt sillä järjelläs jos häivääkään on enää jäljellä eikä ne aborttitraumas oo sumentanu sitkin vähää mitä ehkä joskus oli. Moraalis tais ainakin mennä sinne viemäriin lapsen kera. Puhdasta omaatuntookaan ei takasin enää saa vaikka täällä nyt kuinka ympäriinsä säälittäviä valheitas mellastat. - liian kiperää??
78998 kirjoitti:
tuolla viikolla se on jakautuneita soluja pelkkä solumöykky.Ja hätärääky kävi kun laietttiin "liian" todellisia kuvia esille :DDD
parempia kuvia
30.3.2014 23:01
täällä,
http://www.ehd.org/prenatal-images-index.php
...jotain ihan muuta kun pelkistetysti piirrettyjä epämääräsiä mönttejä. - kiperiä kuvia juu
liian kiperää?? kirjoitti:
Ja hätärääky kävi kun laietttiin "liian" todellisia kuvia esille :DDD
parempia kuvia
täällä,
...jotain ihan muuta kun pelkistetysti piirrettyjä epämääräsiä mönttejä.Ei nuo alkuviikoilla mun silmään oikein ihmiseltä näytä... tuommonen epämääräinen olento siellä vasta on
- ketä huijaat?
liian kiperää?? kirjoitti:
Ja hätärääky kävi kun laietttiin "liian" todellisia kuvia esille :DDD
parempia kuvia
täällä,
...jotain ihan muuta kun pelkistetysti piirrettyjä epämääräsiä mönttejä.juu juu... ihan siellä vaan on "epämääräsen olennon" pää, nenä, suu ja silmät, "epämääräset" kädet, jalat, sormet ja varpaat...jne. ;)) Mitä jos vaikka hankkisit lasit jos ei muuten näy? Vai onko ne totuuden sumentavat sokkolappuset turhan tiukasti simmuilla? :)
- huohtaas
ketä huijaat? kirjoitti:
juu juu... ihan siellä vaan on "epämääräsen olennon" pää, nenä, suu ja silmät, "epämääräset" kädet, jalat, sormet ja varpaat...jne. ;)) Mitä jos vaikka hankkisit lasit jos ei muuten näy? Vai onko ne totuuden sumentavat sokkolappuset turhan tiukasti simmuilla? :)
ketään en huijjaa kunhan vain oman mielipiteeni sanoin ja kun mun silmään ei vielä ihmiseltä näytä niin ei näytä. sille en mitään mahda jos sun päähän ei mahdu se tosiasia että kaikki ei ole sun kans samaa mieltä.
minkään asian suhteen ei ole olemassa yhtä tiettyä totuutta
- hk,,
älä tee sitä mitä kadut myöhemmin,, muuta en voi sanoa,,
- minna5
Näkyy TV alkio jo tuntuu, kun hän haluaa tappaa, nopeutunut syke ja hän oli peloissaan ....! !!!
Älä tee aborttia, on olemassa suuri riski, että et enää ole lapsia ...
Lapset kasvavat nopeasti, vauva on vähän vanhempi ja pidät oppimista. Abortti vaan ellet kykene pitämään huolta ja elättämään.
Jatkossa pidä jalat ristissä äläkä jaa itseäsi!- Impilahti
Milloinka levitän?-Nuorena ei ole varaa eikä vanhana taas voimaa lapsen ihanteellisen kasvatuksen saralla.
- Antti5
Asiallinen vastaus: Minun mielestäni juuri mikään ei ole riittävä syy raskauden keskeyttämiseen.
- oldmama
Olen lähes nelikymppinen nainen, ollut yhdessä mieheni kanssa yli 15 vuotta. Odotamme vasta nyt ensimmäistä lastamme. Miksi vasta nyt? Vuosikausia siirsimme lapsen "hankkimista" tulevaisuuteen milloin milläkin verukkeella, mutta lopulta totesimme, että sopivaa hetkeä ei näköjään tule, joten lapsi saa tulla jos on tullakseen. Meillä on tasapainoinen parisuhde ja talous, mutta siitä huolimatta ei ollut tuntunut siltä, että olisi ns. valmis vanhemmaksi. Uskon kyllä, että pikku hiljaa kasvamme siihen. Vaikka olen edelleenkin hieman hämilläni tästä uudesta elämäntilanteestamme, enkä vielä tajua, mitä on tullut tehtyä ;), niin täytyy sanoa, että tällä hetkellä maaaailman ihanin asia on se, kun tuntee oman vauvan muksautukset tuolla massussa
- Lapsellakaksivaihtoe
Varmaan abortin saa,mutta pitää muistaa että silloin surmautetaan oma lapsi.
tällaiseen tilanteeseen tullaan kun ei välitetä ehkäistä KUNNOLLA.
Sitten kysellään muilta, että mitä pitää tehdä ja jätetään se hirvein vaihe lääkärien harteille. - vahinkoko
Ihmisiä on riittämiin , kenenkään ei tarvitse pelätä ihmiskunnan loppua . Siis mikäs olikaan tarve tehdä lapsia , nooooo sehän löytyy korvienvälistä . Mä haluuuun , eikö aikuinen pääse haluistaan funtsimalla mikä on ihan oikeasti tarpeen ?
- gyn hoitaja
Sosialaliset perustelut suomessa riittää .
miksi sekstailet jos et haluu lasta?
- Seksin takia
"miksi sekstailet jos et haluu lasta?"
Ihmiset harrastaa seksiä yleensä muu kuin lapsenteko mielessä. Siksihän ehkäisyä käytetään, ja joskus ehkäisy pettääkin. Minulle kävi niin. En tosiaan sekstaillessani ole miettinyt että haluan lapsia vaan haluan seksiä. Tuskin yhden illan panoja etsivät miehetkään lapsenteko mielessä seuraa pokaavat.
- Lentiiran puoskari
Älä nyt paskaa jauha, että " ehkäisystä on huolehdittu " voi voi sentään. Ja aikuinen PITÄISI sinunkin jo olla! Se oli ainoa järkevä lause kirjoituksessasi, että et ole valmis kasvattamaan lasta! Etkä tule ikinä olemaankaan! Aika vähäisillä järjenlahjoilla koetat täällä elämässä selviytyä. No- uskon kuitenkin , että tämä on provo, sillä ei nykyisin kukaan täysjärkinen tosissaan tuollaisia kirjoittele. " Niin metsä vastaa... jne... " kuten olemme jo vastauksista huomanneet. Eli sellaisia ovat vastaukset kuin on aloituskin.
- autonomia
Rakas ahdingossa oleva..
Muistutan sinua siitä,että jos päädyt aborttiin,tuhoat AINA yhden ainutlaatuisen, aluillaan olleen ihmis-elämän...
Tämä on tieteellisesti tutkittu ja todennettu FAKTA.
Joten,ystävällisesti vetoan sinuun, PÄÄDY suojelemaan ja varjelemaan elämää,älä tuhoamaan sitä...
Kaikkea hyvää sinulle ja onnea jo etukäteen tulevalle lapselle ja isälle!!- Lentiiran puoskari
Nimimerkki " autonomia " taas leikkii jumalaa, kun sanoo, että on " tieteellisesti todettu ja FAKTA " Sitä asia nimenomaan ei ole. Jos asia on kokeellisesti ja tieteellisesti osoitettu todeksi, niin koetapa esittää mistä tieto löytyy? Eli taisi nyt tulla puhuttua vähä ohi.. eli on parempi kuin et täällä faktojasi esittele! Täällä on niin helppo puhua nimimerkin takaa vaikka mitä, pahimpia muutamat uskovaisiksi tekeytyvät. Vaikken välttämättä niin raamattuun uskokaan, niin siitä olen samaa mieltä että VAROKAA VÄÄRIÄ PROFEETTOJA !! Autonomia on yksi niistä.... Ilman omaa tuntoa oleva toisten tuomitsija, pahinta lajia. Toivottavasti koet helvtin jo täällä maan päällä ja joudut vastaamaan kerettiläisistä puheistasi!!!!
- että ei vai :D
"Sitä asia nimenomaan ei ole."
Ne sun "faktatko" tässä sit pätee :D no eipä se uutta oo ettei lapsentappamisestaan traumatisoituneille ennenkään oo ne muille itsestäänselvät biologistieteelliset tosiasiat kelvannu.. vaan ne kun ei omia mutuja inttämällä olemattomiks ja pelkiks näkemyksiks muutu vaikka kuinka mylvit.
"Toivottavasti koet helvtin jo täällä maan päällä "
Noh, tuskin kukaan järkevä hinkuaa sinne sun seuraks ;) ei vaikka kuinka hönkäät viekottelujas, ehkä jotkut tyhmimmät voikin mennä siihen halpaas. Fiksuimmat kuitenkin älyää olla hyppäämättä sinne upottavaan tulijärvees, ja siks antaa lastensakin jatkaa elämää, ja sekös sua kirveltääkin :) olet mitä varottavin esimerkki täällä hulluna riehuessas abortin vakavista vaaroista. - Lentiiran puoskari
että ei vai :D kirjoitti:
Ne sun "faktatko" tässä sit pätee :D no eipä se uutta oo ettei lapsentappamisestaan traumatisoituneille ennenkään oo ne muille itsestäänselvät biologistieteelliset tosiasiat kelvannu.. vaan ne kun ei omia mutuja inttämällä olemattomiks ja pelkiks näkemyksiks muutu vaikka kuinka mylvit.
Noh, tuskin kukaan järkevä hinkuaa sinne sun seuraks ;) ei vaikka kuinka hönkäät viekottelujas, ehkä jotkut tyhmimmät voikin mennä siihen halpaas. Fiksuimmat kuitenkin älyää olla hyppäämättä sinne upottavaan tulijärvees, ja siks antaa lastensakin jatkaa elämää, ja sekös sua kirveltääkin :) olet mitä varottavin esimerkki täällä hulluna riehuessas abortin vakavista vaaroista.Tässä siten toinen hermonsa menettänyt fanaatikko !! Onneksi saat purkaa traumojasi täällä ettet mene kadulle pahojasi tekemään. Abortti on ja pysyy, vaikka kuinka täälä metelöisit. Lapsentappajista vaahtoat, vaikka on jo monesti todettu, että muutaman viikon ikäistä sikiötä ei voi vielä sanoa miksikään lapseksi. Kas, kun et kohta samaan hengenvetoon ala vouhottaa, että masturbointi on synti !? Siinähän joka kerta, kun spermat lentää, niin lentää ainakin yksi elämä hukkaan.
Olipa sinulta aika hienosti yritetty päästä fiksujen osastolle... :) Hieman ampui nyt yli...
Menehän nyt takaisin sinne uskovaisten osastolle meluamaan oman tasoiseesi seuraan! Saa toki mielipiteitä olla, mutta teillä hihhuleilla on se paha ominaisuus, että esitätte niitä faktoina! En tiedä meneekö tämä vastaus nyt oikeaan kohtaa, mutta se, jolle tämän olen tarkoittanut ei liene sentään NIIN tyhmä ettei sitä älyäisi ! - fanaatikko riehuu
että ei vai :D kirjoitti:
Noh, tuskin kukaan järkevä hinkuaa sinne sun seuraks ;) ei vaikka kuinka hönkäät viekottelujas, ehkä jotkut tyhmimmät voikin mennä siihen halpaas. Fiksuimmat kuitenkin älyää olla hyppäämättä sinne upottavaan tulijärvees, ja siks antaa lastensakin jatkaa elämää, ja sekös sua kirveltääkin :) olet mitä varottavin esimerkki täällä hulluna riehuessas abortin vakavista vaaroista."toinen hermonsa menettänyt fanaatikko"
ympäriinsä eikä tajua omaa fanaattista sekopäisyyttään... nimimerkkis mukasesti taidat tosiaan olla joku juonikas puoskari tai vähintään joku kriminaali...
"Lapsentappajista vaahtoat, vaikka on jo monesti todettu, että muutaman viikon ikäistä sikiötä ei voi vielä sanoa miksikään lapseksi."
Ai, sunko tai jonkun muun iljettävät tosiasiat kieltävän traumaatikon toteemiset tässä se "fakta" olikin :D
"masturbointi on synti !?"
Katsos kun me normaalit yleissivistyneet ihmiset ollaan selvillä alkeellisimman perusbiologian faktoista, kuten siitä että sukusolut ja ihmisyksilöt (kuten alkiot) on "hiukan" eri asia ;))))
"Olipa sinulta aika hienosti yritetty päästä fiksujen osastolle... :)"
Jos sinä edustat sitä "fiksujen" osastoa XD niin jään erittäin mieluusti tänne "ei-fiksujen" puolelle ;DDDD
"Menehän nyt takaisin sinne uskovaisten osastolle"
Mihin uskovaisten osastolla kun en sellanen edes oo? Kato vaikka se sulla kuinka kipeesti ottaakin, niiden tieteellisten FAKTOJEN toteemiseen kun ei edelleenkään mitään Raamattuja tartteta vaikka kuinka mieluusti takerrut hädissäs tähän kulahtaneeseen stereotypiaas ;))
Jokohan pian älyät hakeutua sinne hoitoon.. tai palautetaan sinne pehmoseen selliis, kun noi traumas jylläilee jo huolestuttavassa määrin...ettet vaan vihas lietsomana ala listiin enempää väkee jotka on "väärää" mieltä.
Kokemuksesta: Jos Suomi24 poimii jonkin aiheen yläpalkkiin, niin vastauksissa ei yleensä hyvä seuraa...
- kevät 14
Hei
Olet miettinyt kysymääsi asiaajo kerta täältä pyydät mielipiteitä tai paremminkin "kokemusta", että riittääkö nuori ikä ja sosiaaliset perusteet abortin tekemiseen. Kyllä ne riittävät.
Mutta!, mietihän vielä oletko itse sinut päätöksesi kanssa tulevaisuudessa. Eli onko mahdollista että katuisit tekemääsi päätöstä tulevaisuudessa. Mutta jos et muuta mieltä, niin ole yhteydessä terveysasemaan ja mene nopeasti keskustelemaan asiantuntijan kanssa aiheesta.
Turhaa nuo ihmiset täällä jeesustelevat "synninpäästöjen hakemisella tms." kun ei heille kuulu tuomita tai käskeä sinua suuntaan jos toiseen!!! Pyydän asiallista käytöstä vastaajilta koska aihe on muutenkin arka muillekin ihmisille.
Jokaisella ihmisellä on oikeus elää ja mielestäni se jo että ihminen kokee ettei kykene äidiksi vielä noin nuorena ja tuossa elämäntilanteessa on viisautta. Suomessakin on surullisia kohtaloita kun ollaan vahingon takia ajauduttu äidiksi. Onneksi laki on kuitenkin se että taataan ihmiselle mahdollisuus olla vastuuntuntoinen edes näin jälkikäteen. Elämässä voi sattua vahinkoja kaikille ihmisille milloin milläkin osa-alueella, vaikka kuinka tuntisi hallitsevansa asiansa. Älkää tuomitko toisia noin helposti. Asioita pitää ajatella muiden osallisten ja osatekijöiden kautta.- tekopyhä lässynlää
"Jokaisella ihmisellä on oikeus elää"
Mut lapsen itsekäs kohtuun tappaminen on ihan ok juttu?
" taataan ihmiselle mahdollisuus olla vastuuntuntoinen edes näin jälkikäteen"
Vastuusta ne luuserit luikertaa pakoon tappamalla viattoman lapsen, kun taas vastuulliset siinä tilanteessa antaa lapsen häntä kauan odottaneeseen perheeseen jatkamaan ihmisoikeutettua elämäänsä.
"Älkää tuomitko toisia noin helposti"
Juuri näin. Älkää tuomitko lapsia kuolemaan niin hepposesti!
- Trollailua
Mitä hittoa sinä täällä kyselet pitääkö sinun lopettaa raskaus vai ei!? Mikä 15-vuotias olet jos et osaa sinä ihan itse päättää.
Taitaa olla taas provo tämäkin ja etusivulle pääsi. No onneksi olkoon sitten siitä. - Teet oikein
Aivan järkevät ja riittävät syyt.
- nainen 51v
Tee abortti, jos et ole mielestäsi vielä valmis äidiksi. Onneksi Suomessa on voimassa laki, joka takaa naiselle oikeuden aborttiin.
- Macrame
Se on sun oma mielipide mikä ratkaisee. Tuttavapiirissäni jotkut ovat pitäneet lapsia, toiset tehneet abortteja. Jos raskaus ei ole kovin pitkällä, niin sulla on vielä aikaa miettiä. Lääkärissä kannattaa käydä kuitenkin heti, siellä voi puhua vaihtoehdoista.
- Kannattaa miettiä
Jos elät parisuheessa niin oletko puhunut kumppanisi kanssa? Jos et se kannattaa tehdä ennen päätöksen tekemistä, koska hänkin on asianosainen tässä asiassa joten hänenkin pitää saada sanoa mielipiteensä. Päätös on loppujen lopuksi sinun mutta kumppanille kannattaa silti kertoa.
Mutta mielestäni se että ei ole valmis tai on vähän rahaa on riittävä syy, mutta täällä sinun ei muiden mielipiteitä kannata kerätä koska päätös on yksin sinun. Asiaa kannattaa kumminkin miettiä eikä heti ensikäsittelyssä tokaista ettei ole valmis sillä elämä muuttuu joillakin sen jälkeen kun abortin on tehnyt. - AMMATTIAPU
Asiallisia vastauksia et netistä saa, siirry siis nopsaa terveydenhoitajan puheille. Tee mitä oikeaksi katsot. Mutta MIETI miltä tilanne tuntuu vuosien päästä, suretko lasta silloin? Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, mutta entä se vaihtoehto että tämä on ainut kerta kun lapsen pystyt saamaan?? Tee silti oma ratkaisusi, sen kanssa voit elää oli niin tai näin.
- hshdjhskhfkj
"Onko teidän mielestänne opiskelu ja riittämätön varallisuus riittäviä syitä raskauden keskeyttämiseen tässä tilanteessa?"
-> kyllä ne ovat. Siltikin on niin, että nykyään yhteiskunnan turvaverkot ovat sellaiset, että sinusta ja vauvasta pidetään huolta, vaikka eläisit köyhyysrajalla. Ei yllättäviin tilanteisiin ole kukaan valmis, mutta luonto on järjestänyt asiat niin, että äiti oppii lapsensa kasvattamisen.
-> abortti on aina raskas kokemus, jota kantaa vuosia mukanaan. Lapsi on myös iso projekti, mutta vähässä ovat ne ihmiset jotka katuvat lapsiaan kun ne ovat syntyneet. Elämäsi jatkuu lapsen saamisen jälkeenkin. Lapsesta on, vaikkakin oma vaivansa, myös suuri ilo, loputon jopa. Sen tietää sitten, kun on oma lapsi, mikä se rakkaus on tätä kohtaan. Sitä ei voi sanoilla kuvata. - tiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Olet nuori ymmärrän sinua hyvin. Olin itse vastaavassa tilanteessa ja tein silloin raskauden keskeytyksen. Nyt harmittaa valtavasti koska en silloin ymmärtänyt miten kallisarvoinen asia raskaus on. Ota huomioon, että uutta tilausuutta tulla äidiksi et välttämättä saa uudelleen. Minulla on tällä hetkellä yksi lapsi jota rakastan yli kaiken ja vasta nyt ymmärrän mistä nuorena luovuin. Lisää lapsia en ole saanut yrityksistä huolimatta. Kerro asiasta myös poikaystävälle koska hänellä on oikeus tietää.
Raha ja pieni toimentulo ei ole järkevä syy aborttiin. Ihminen sitä aona selviää meillä on hyvä sosiaaliturva. - Virkamies Yössä
Voit jatkaa opiskelua lapsen syntymän jälkeen. Yritä muistaa myös ettei täällä muutkaan ole varmoja toimeentulostaan, mutta yritetään silti. Onko lapsen isä sellainen, että voisit kuvitella haluavasi lapsen hänen kanssaan suunnitellusti?
- HuuHaaPuuHaa
Vaikka tää onkin ylläpitopoikain SuoliBrowo.. tyhjänpäiväin keskustelu-mainostilan myyntikikka.
Yhtä kaikki, tietääkseni Suomessa on neuvolajärjestelmä perheneuvolapalvelut vielä tietääkseni olemassa, ellei ViherKokoomus Urpilaisenkanssa niitäkin ole jo Ryssinyt..??
Sieltä kyllä saa asiantuntevaa palvelua näihinkin ongelmiin, ettei täällä huuhaa saitilta tarvi niitä levitellä.. - älä tapa
ei ole kuin muutama syy tehdä abortti ne on jos synnytys on vaaraksi äidille tai on raiskattu tai jos lapsi on erittäin kehitysvammainen tai äiti on yhteiskunnalle vaarallinen/mielenvikainen ei ole muita syitä se ei ole syy että koivu metsässä ei kasva kuusia tai ei ole rahaa ei sitä ole kenelläkään muullakaan tai ostin lg telvision kun olis pitänyt ostaa samsugm kyllä ihmiselämä on silloin aika hataralla pohjalla mutta jos ei ole omaa tuntoa niin syyksi riittää mikä vain kun siirrytään kesä aikaan niin 1000 ihmistä saisi kuolla mielenvikainen ajattelee noin
- ihminen.....
Abortti on syntiä, koska se on murha. Älkää ikinä tehkö aborttia! Kääntykää Jumalan puoleen, pyytäkää Pelastusta, Uskokaa Jeesukseen, pyytäkää syntejä yksitellen anteeksi, tehkää parannus kaikista synneistä!
www.divinerevelations.info
Jos sinä lukija olet tehnyt abortin, käänny NYT Jumalan puoleen ja pyydä anteeksiantoa. Todistusten mukaan abortoidut lapset olisivat Taivaassa. Raamattu ei suoraan sano tätä. Mutta ihmiset, joille on esim näytetty Taivasta, he ovat nähneet siellä abortoituja lapsia.
Vain uskomalla Jeesukseen voi pelastua. Jeesus sanoo myös, että päästäkseen Taivaaseen tulee myös tehdä Taivaan Isän Tahto... ja tulee katua, pyytää anteeksi syntejä yksitellen, tehdä parannus, kieltää itsensä, seurata Jeesusta, lukea Jumalan Sanaa Raamattua, elää Jumalan Tahdon mukaisesti, Jumalle, EI itselle jne. Jos uskoo, mutta päättää edelleen valita itsensä ja elää synnille, ei Raamatun mukaan Pelastu. Vaan uskossa Jeesukseen Kristukseen pitää kieltää itsensä ja elää Jumalalle ja noudattaa Jumalan Tahtoa.
Jumalan Sana on Raamattu. Jumala on yksi Taivaan Isänä, Poikana Jeesus Kristus ja Pyhänä Henkenä.- ihminen.....
Ev. Johanneksen mukaan 3:16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen vaan saisi iankaikkisen elämän.
1 Johanneksen kirje 3:
6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä per kele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
Jaakobin kirje 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
Matt. 7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. 20 Hedelmistä te siis tunnette heidät. 21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
Ikuinen Taivas ja Ikuinen Kärsimys - Hel vetti ovat Todellisia. Maanpäällisen jälkeen ihmisen sielu menee joko Taivaaseen tai Kärsimys - Hel vettiin. - Lentiiran puoskari
ihminen..... kirjoitti:
Ev. Johanneksen mukaan 3:16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen vaan saisi iankaikkisen elämän.
1 Johanneksen kirje 3:
6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä per kele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
Jaakobin kirje 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
Matt. 7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. 20 Hedelmistä te siis tunnette heidät. 21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22 Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' 23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'
Ikuinen Taivas ja Ikuinen Kärsimys - Hel vetti ovat Todellisia. Maanpäällisen jälkeen ihmisen sielu menee joko Taivaaseen tai Kärsimys - Hel vettiin.Johan oli taas kunnon provo- kommentti! Tas yksi jumala lisää tähän sairaaseen porukkaan, mitä täällä pyörii. Teetä itsellesi kuva, jota ihmiset saavat palvoa ja rukoilla etteivät joudu helvettiin! Ei sinussa muuta vikaa ole, kuin se, että elät Vanhan Testamentia aikaa. Vahinko, minun kannaltani olet yksi kadotettu sielu jälleen.... Siis kadotettu nyky-yhteiskunnan kannalta. Voi voi, en voi muuta sanoa.
- jussi16
olisi miettinyt, ennenkuin petit poikaystävää
- LapsiKustannus
Ei tänne kannata suomalaisten lapsia lisää synnyttää, vaan lisää mamuja tänne loisimaan.. Niille kyllä rahaa riittää.
Kataisen-Oppi= kantasuomalaisilta etuja pois säästetään vähävaraisten kustannuksella, että Ökyrikkaat rikastuis lisää ja että mamulle lisää tukia, heitähän ei säästöt koske..
Tää on ViherKokoomuksen viesti lapsentekoiässä oleville suomalaisille,..
Vihreiden Niinistö,kin itkee jälkiviisaasti lehdessä miten lapsilisäsäästöt muka kirpaisi ja että käytiin viimeisellä rajalla..
Höpöhöpö,, oikeistolainen ViherNiinistö kurittaa surutta kantasuomalaisia ja lahjoittais vielä enemmänkin mamuille ja kehitysapuun, suomalaisten lapsiperheiden kustannuksella..
Jos se olisi poliittisesti mahdollista, nyt kuitenkin hallituksen liitokset natisee siinämäärin että ei ole varaa enää yhteenkään "lisäloikkaukseen"- ....................
Mitähän ne ökyrikkaat ovat rahojensa eteen tehneet?
Vastaus: Aivan helvetisti töitä!
Tee itsekkin, niin saatat rikastua. Lopeta ruikuttaminen köyhyydestäsi, koska se on oma vikasi!
- tsemppiä
Tässä eräs tuttu 16v. tyttö tuli raskaaksi. Tilanne oli tosi vaikea hänelle. Päätti pitää lapsen. Alku oli vaikeaa, mutta nyt lapsi on jo vuoden ja tyttö rakastaa lasta todella paljon ja iloitsee hänestä.
Lapsi on lahja. - pähkinä
Onpas kummallinen tilanne elämässä: sukupuolihalut ovat kovat ja orgasmi pitäisi saada mutta sitten se mahdollisuus, että tulee äidiksi tai isäksi niin vastuusta pitäisi päästä irti. Miksi ihmiset eivät halua ottaa vastuuta myös orgasmin jälkeisestä elämän tilanteesta jos lapsi tai lapsia tulee? Nautinnon halut kyllä käy mutta ei vastuut?
- JussiNuss
Synnytäs se kyrvankuula ja anna mustilaesille hoetoon!
- ...
lapsi nautti elämästä
- Epätoivo=
On lahja""
Kenelle on ja kenelle ei..??
Tiedän tapauksen lähipiiristä, nuori nainen tuli yllättäen raskaaksi, eli päihderiippuvasta elämää siittäjästä ei varmaa tietoo..
Synnytti lapsen yritti elää lapsensa kanssa yh-äitinä. Kuitenkin kaveripiiri houkutteli vanhaan elämäntapaan, päihteiden sekakäyttö,alko,huumeet,pillerit,jne..
Eihän siitä lapsenkanssa elämisestä mitään tullut nyt lapsi jo yli 5v on huostaanotettu, äidille tuntemattomassa hoitopaikassa, (lapsen turvallisuus,huom.otettuna)..
Tapaamisoikeus äidillä määräajoin sovitussa erillisessä paikassa..
Pääsääntöisesti lapsi on rikkaus.. mutta on myös poikkeustapauksia..
Epätoivoisissa tilanteissa abortti on myös oikeutettua perusteellisen harkinnan mukaan, siksi se mahdollisuus on säädetty sivistyneiden ja kehittyneiden hyvinvointivaltioiden lakiin..Joita ei hallitse kiihkouskovaiset hihhulit.. - PäättäkääYhdessä
Kuka on lapsen ISÄ? Aviomies, avopuoliso, poikakaveri, joku muu, tuntematon?
- Minä vaan
Et sinä tarvitse aborttiin muita syitä kuin että et ole valmis äidiksi etkä halua tätä lasta. PISTE! Nuorisokodissa työskennelleenä ja kaupungin vuokrataloissa asuneena olen nähnyt liiankin monta lasta, joiden olisi ollut parempi olla syntymättä. Sori vaan kaikille, joiden mielestä abortti on murha (ja onhan se ehkä), mutta kyllä se hiljainen kituminen on vielä pahempaa.
Sinun tapauksessasi kun ehkäisyä on käytetty, en ala myöskään siitä asiasta sen kummemmin moralisoimaan.
Jokaisella lapsella on oikeus olla toivottu! Hyvää jatkoa sinulle, mitä nyt sitten päätätkin valita :) - Säälittävä provo
Provo. Ei voi muuta sanoa.
Eiköhän jokainen nainen ole kykenevä itse päättämään milloin voi tehdä abortin, ei siitä tarvitse tulla ulisemaan suomi24:een.
Se on jokaisen oma asia.- Lentiiran puoskari
Provo saattaa olla, mutta miksi sanot sen , että " säälittävä " ? Ketä sinä säälit tuossa? Vai haetko sanonnallasi kenties jotain ylemmyydentuntoa itsellesi, eli, että katsot asiaa ylhäältä alas? Tuo nimittäin ei ollut mielipide, vaan vastaprovo, jos et huomannut? Muuten olen samaa mieltä kanssasi, että provo mikä provo. Mutta, mehän tässä tyhmiä olemme, kun lähdemme näihin provoihin mukaan! Ei niitä kukaan kirjoittelisi, jos niihin ei koskaan kukaan vastaisi. Vaikka kuinka harmittaisi jonkun provokaatiot, niin ei kannata silti lähteä mukaan, ei silä ainakaan omaa itsetuntoa kohoteta!
- pohjanmies66
Nyt tyttö pidä housut jalassa, ettet tule toista kertaa raskaaksi. Tästä nähdään kuinka muna on makiaa. Pidä kehtolapsesi.
- yksinhuoltaja
Teitkö sen lapsen ihan yksin? Miksi et vaadi lapsen isää osallistumaan vastuun kantoon? Miksi miesten vastuu aina unohdetaan ja naiselle jätetään vain kaksi vaihtoaehtoa: 1) yksinhuoltajuus tai 2) abortti? Miksi miehillä on vapaus jättää kaikki vastuut lapsesta naisen kannettavaksi? Miksi koulutusjärjestelmä ei ota huomioon sitä, että monet äiditkin haluaisivat opiskellla mutta missä järjestyy lapsen hoito? Onko tässäkin miehet ollut asioita päättämässä? Miksi miehet eivät halua kantaa vastuuta siittämistään lapsista?
- kroppi
Abortti on niin selvästi mitä julmin ja karmein murha, että abortin puolustajat tai ns. neutraalit lähteet yrittävät lähes poikkeuksetta kääntää huomion pois lapsesta. Abortista puhuttaessa ja kirjoitettaessa käytetään sanoja kuten ”raskausmateriaali” (suom. lapsi t. vauva), ”raskauden keskeytys”, ”kohdun tyhjentäminen” (suom. lapsen t. vauvan tappaminen ja poistaminen äidin kohdusta) jne. Lapsen tappamisen sijasta keskustelu käännetään monesti naisten oikeuksiin.
Yksi yleisimmistä argumenteista abortin puolesta on, että jokaisella naisella tulisi olla oikeus päättää, mitä hän haluaa oman ruumiinsa kanssa tehdä. Tässä pähkähullussa väitteessä on vähintään kaksi valtavaa virhettä.
Ensinnäkin, vaikka naisella olisikin oikeus ruumiiseensa, abortissa ei ole kyse naisen ruumiista vaan lapsen ruumiista. Vauva ei ole naisen ruumista (odottava nainen ei ole kahdeksanraajainen), vaan naisen ruumiissa. Jos jokaisella tulee olla oikeus päättää omasta ruumiistaan, miksei abortoitavan lapsen anneta päättää hänen oman ruumiinsa kohtalosta?
Suomessakin naiset tekevät abortin sosiaalisista syistä ja argumentit ovat yleensä lapsi rajoittaa ikävällä tavalla naisen elämää, ei pääse bilettämään, matkustelemaan tai taloudellinen syy, lapsi syntyy huonoon elämään mikä on aika erikoinen peruste. Kuka päättää millaisen elämän lapsi tulee elämään ja antaa sen perusteella kuoleman tuomion.
2. maailmansodan jälkeen Usa:ssa on tehty yli 50 milj. aborttia, se kertoo aika hyvin nykyajan ihmisen raadollisuuteen ja murhan himoon, vain sen takia että lapsi ikävällä tavalla rajoittaa nuoren naisen shoppailua, bilettämistä, matkustelua, uraa tms.
Tässä eräs kristillinen yhteisö vertaa nykyistä aborttibuumia holokaustiin on todella osuva, ei sen takia että sen ovat tehneet kristityt, vaan ihan sen ajankohtaisuuden vuoksi. Holokaustissa ihmisiä poltettiin uuneissa ja nykyään syntymättömiä tapettuja ihmisiä poltetaan sairaaloiden krematorioissa ja lämpövoimalissa.
Suosittelen katsomaan, on teksitetty suomeksi. Elokuva käy ensin holokaustia ja tappamista läpi, josta siirrytään aborttiin.
http://www.youtube.com/watch?v=7y2KsU_dhwI- natsikortti
Natsikortti vedetty, nimimerkki kroppi. Väittely hävitty.
- kroppi
Taisit sinä "natsikortti" hävitä ja hävisit lahjakkaasti. Yli 50 milj. lasta murhattu kohtuun, en edes tiedä paljonko euroopan tilanne on, mutta varmaan saman verran. Voidaan karkeasti arvioida, että nykyinen Nuori Nainen on tappanut enemmän ihmisiä kohta, kun Stalin. Kommunismi, joka on Ateistinen ideologia, on tappannut vähän yli 100 milj. ihmistä. Hitler on pikkutekijä.
Höpöhöpö ehkäisystä ei varmaan ole huolehdittu. Pelkkää huolimattomuutta.
- kuka-päättää
Jokaisen lapsen on aina joku mies siittänyt. Miksi miehellä ei ole vastuuta panohommien jälkeen? Kuka on säätänyt lain jossa miehiltä on otettu vastuut isyydestä pois? Miksi naisen kehon pitää olla aina miesten käytössä josta nainen itse ei saisi päättää mitään?
Pillerit on olemassa. Varmempaa touhua niiden kanssa kun pelkän kumin, itse en luota kumiin laisinkaan.
- Ja sen kyllä huomaa
.
- Kelan täti
Sinuna pitäisin lapsen. Voit keskeyttää opintosi ja kasvattaa lapsen ja laittaa lapsen sitten parin vuoden iässä päiväkotiin ja jatkaa opintojasi. Saat KELAlta äitiyspakkauksen ja lapsilisän. Onko lapsen isä sinun miesystäväsi/puolisosi? Jos ei niin hänen täytyy maksaa elatusmaksut. Harkitse tarkkaan.
- Kenssi Ala
Siitähän tulee sitten Kelan lapsi.
- Margareta
Adoptioon antaminen on myös yksi vaihtoehto abortin sijaan. Suomessa on paljon lapsettomia pariskuntia, jotka eivät voi itse saada lasta. Rakkautta lapselle voi osoittaa myös siten, että tajuaa itse, ettei pysty lapsesta huolehtimaan. Nykyään avoin adoptio mahdollistaa lapseen yhteydenpidon halutessasi nyt tai myöhemmin elämässäsi! Toivon sinulle kaikkea hyvää ja tsemppiä vaikean ratkaisun edessä! Voit myös hakeutua adoptioneuvontaan tai sairaalan sosiaalityöntekijän juttusille pohtimaan oikeata ratkaisua abortti vai adoptio!
- nautinto-kyllä
Opiskelijana sinun pitäisi tietää miten niitä lapsia tehdään tai ehkäistään tulemasta. Sukupuolihalutko sammutti järkesi oman kehon hallinnan suhteen? Miksi suostuit seksiin jos unohdit toisen osapuolen vastuut myös panohomman jälkeen? Vai annoitko sille siittävälle miehelle täyden vapauden vastuista? Ota nyt edes joskus järki käyttöön ja totea molempien osapuolten vastuu myös orgasmin jälkeisestä elämästä.
- Liika myöhäistä
Minua jotenkin naurattaa nämä ihmeelliset jälkiviisaudet, jotka on turhanpäiväisiä tilanteen huomioon ottaen. Mitä hyötyä on tässä kohtaa saarnata ehkäisystä kun vahinko on tapahtunut? :D
- kroppi
Liika myöhäistä kirjoitti:
Minua jotenkin naurattaa nämä ihmeelliset jälkiviisaudet, jotka on turhanpäiväisiä tilanteen huomioon ottaen. Mitä hyötyä on tässä kohtaa saarnata ehkäisystä kun vahinko on tapahtunut? :D
Jos vahinko on käynyt, niin onko naisella oikeus lapsen "ruumiseen" ja tappaa lapsi?. Kumpi vaihtoehto sinun mielestäsi oilisi parempi, murha vai adoptio "elämä".
- Tsemiä toivotellen
Opiskelun keskeneräisyys on yksi yleisimpiä syitä raskauden keskeyttämiseen. Sen saa ilman muuta, ja on ainakin minun ja lääkäreidenkin mielestä hyväksyttävä syy. On vain sinun päätös, mitä teet. Jos vielä et ole siittäjän kanssa missään tekemisissä niin toinen yleinen keskeytyssyy on juuri se, ettei vakituista parisuhdetta ole, tai se on hataralla pohjalla. Eli yksinhuoltajana on erittäin epätodennäköistä saada opintoja valmiiksi, jos ei ole turvaverkkoja eli ilmaista hoitoapua aina kun tarvii lukea tenttiin tai yleensä koulupäivinä. Sinä päätät, koska tiedät elämäsi kuviot. Tsemppiä vaan, olet kai jo päätöksen tehnyt, koska tämä on jo vanha ketju.
Hei, älä missään nimessä tee abortia, ennen kun saat selvä mikä on abortti.
https://www.google.fi/search?q=abortti&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=fQY4U-2FN8SRtQbUpoHwBg&sqi=2&ved=0CD4QsAQ&biw=1280&bih=651
On vaikea olla äiti ja opiskelja, mutta ei mahdotonta. Uskon että on muita maita jossa paljon köyhimpiä ihmisiä kun sinä. Sinun tulee olla valmis kasvattamaan lasta, koska se on nyt sun velvollisuus, mutta usko, että hänestä tulee rakkain ja lähin pikku ihmenen joka rakastaa ja tarvitsee sua. Hän jo nyt rakastaa ja tarvitsee sua.- opiskelu tärkeämpää
Hei älä pilaa omaa elämääsi tekemällä siitä alkiosta lasta joten raskaudenkeskeytys eli abortti on paras sinulle. Rohkeasti jatkat vain opiskeluasi ja huolehdit ehkäisystä paremmin saat kyllä tuon raskaudenkeskeytyksen koska tuo alkio on noin aluillaan. sinun kanttaisi ottaa hormonikierukka jonka saa lääkäriltä vaikka et ole vielä synnyttänykkään se on tosi helppo ja 100 prossainen ehkäisykeino ainaki9n viideksi vuodeksi. Tsemppiä kehiin et ole ainoa tässä maassa jolla nuo samat ongelmat.
- kroppi
Aika tyypillinen vastaus. Lapsen saa murhata, kun opiskelu on tärkeäpää tai bilettäminen, shoppailu tms.. Olet hieno ihminen.
- lapsen elämä tärkein
Tiedoks vaan ummikolle, alkiosta ei voi "tehdä" sellaista mikä se jo on.
"abortti on paras sinulle"
Sitäkö se oli sulle? Ei oikein siltä vaikuta ;)
"100 prossainen ehkäisykeino"
Itseasiassa mikään muu ei ole 100% kuin selibaatti.. mutta tupla (tai tripla) varmistukset kehiin sitten vaan jos on pakko levitellä haaroja ja riskeerata.
- elämä on pyhää
Tarkoitukseni ei ole tuomita tai olla ilkeä mutta sanon tämän nyt ihan suoraan; vaikka lain mukaan sinulla on oikeus tehdä abortti sosiaalisista syistä niin moraalisesti mikään ei oikeuta sinua valuttamaan lastasi viemäristä alas. Ihmiselämää on kunnioitettava aivan sen alkumetreiltä asti! Ymmärrettävästi tilanteesi on tukala mutta muista että lapsesi tilanne on varmasti vielä tukalampi jos päädyt raskaudenkeskeytykseen. Kaikea hyvää sinulle, toivottavasti pidät lapsesi.
http://www.lopettakaatappaminen.info/
http://hyviauutisia.net/seksuaalimoraali/abortti/ - Rohkeutta aborttiin
Suomessa saa omasta tahdosta abortin. Jos tunnet ettet ole valmis, niin tee abortti ja jatka elämää. Äärettömän harvoin joku joka on kerran tullut raskaaksi ei tule myöhemmin uudestaan, joten sitä älä pelkää. Tunnen useita jotka ovat pitäneet lapsen tilanteessa, jossa koko muu elämä jää kesken, eivätkä he enää ole päässet työelämään kiinni. Opiskele ja hanki työ ja mieti vasta sitten lapsia. Suomen sosiaaliturva heikkenee koko ajan ja niinpä jos sinulla ei ole työtä, putoat helposti koko elämän kestävään köyhyysloukkoon, josta ei ole poispääsyä. Työelämään pääsemiseksi tarvitaan koulutus ja työkokemusta. Jos jäät yhteiskunnan tuille jo ennen kuin olet valmistunut, on vaikeaa enää pienen lapsen äitinä päästä mihinkään töihin. Tsemppiä!
JK- abortti ei ole murha, vielä pahempi on hankkia lapsi,jos ei siitä pysty huolehtimaan. Siitä tulee rangaistus äidille ja lapselle sekä isälle, kun ei kykenekään huolehtimaan. Syyllisyyttä, tuskaa ja syrjäytymistä.- älä jauha sontaas
Vai että oikein rohkeutta tappamiseen...?!! Hyi helvata.. Mikähän suakin riivaa kun pitää (muitakin) houkutella sinne samaan onnettomuuksien loukkuun missä ite ryvet.. vai tartteeko edes kysyä.
" tee abortti ja jatka elämää."
Monella vaan helpommin sanottu kun tehty.. joutuu huomaan miten "kiva" onkaan jatkaa loppuelämänsä lapsenmurhan sekopäistävä syyllisyystuska tunnoilla.
"Tunnen useita jotka ovat pitäneet lapsen tilanteessa, jossa koko muu elämä jää kesken, "
Lässyttelet näitä naurettavia valhesontias kun et tiedä mistään mitään.. lapsi ei todellisuudessa estä juurikaan yhtään mitään "muuta elämää", etenkään myöhemmin ja kaikki on sillon järjestettävissä. Joillekin tietysti viletykset, reissailut jne. on tärkeempää kun oman lapsen elämä..
"on vaikeaa enää pienen lapsen äitinä päästä mihinkään töihin"
Abortista seonneena hermonsa repineenä, psyykensä pirstaloineena ja omantunnon ryvettäneenä traumaatikkona vieläkin vaikeempaa.. kenties loppuelämän mielenterveyshoidokkina jossain lataamossa. Monet ennenaikasessa haudassa oman käden kautta kun se lapsentappaminen ei tuonukaan sitä kuviteltua "vapautta, voimaantumista" ja "ikuisen onnen huumaa"..
"JK- abortti ei ole murha,"
Mitähän se ihmisen suunnitelmallinen tappaminen sit on?
" vielä pahempi on hankkia lapsi,jos ei siitä pysty huolehtimaan"
Kaikkein tyhmintä ja pahinta on riistää lapseltaan koko ihmiselämä ja riutua itse loppuelämän kiduttavissa syyllisyystraumoissa. Se on monille kuin elinikäinen vankilarangaistus, joskin ihan ansaittu sellanen. Syyllisyyttä, tuskaa ja syrjäytymistä. Parempi siis katsoa kuin katua katkerasti, ja antaa lapsi mieluummin vaikka toiseen perheeseen kuin survoa väkivalloin pöntöstä alas.
- vanha
HuH, Huh- ihmisten tuomioilla ja teilaamisilla ei näytä olevan
mitään rajaa. Sanassa kai sanotaan-älkää tuomitko ettei teitä
tuomittais. Mene keskustelemaan lääkärin ja asiantuntijain kanssa.
Jos olet päätynyt aportti ratkaisuun niin se on kai sinun tilanteessa
sillon sinun päätettävissä. Sinä tiedät tilanteesi parhaiten. Tosiasia
on että kukaan ei kaikkia lapsia ehdi tehdä niitä on tulossa kuin turkin
hihasta joillekin. Paljonhan raskauksia keskeytyy ilman keskeytystä.
Voimia sinulle asian läpikäymiseen ja tulevaisuuteen. Kyllä niitä
varmaan tulet joskus tekemään. Aportti ei ole murha eikä tappokaan.
Pidä huolta itsestäsi äläkä kanna syyllisyyttä.- no eipä tosiaan
" ihmisten tuomioilla ja teilaamisilla ei näytä olevan
mitään rajaa."
tää ilmenee karmeimmin aborttiklinikoilla ja yli 10 tuhannen turhana kuoleman tuomiona vuosittain, ja sinä olet kiihkoomassa niitä aina vaan lisää täällä???
"se on kai sinun tilanteessa
sillon sinun päätettävissä"
Viime kädessä kylläkin viranomaisten.
"Tosiasia
on että kukaan ei kaikkia lapsia ehdi tehdä"
Näkyyhän ne hyvinkin olevan "ehditty tehdä" kun pitää ryhtyä tappamispuuhiinkin..
"Paljonhan raskauksia keskeytyy ilman keskeytystä."
Niin mitä sitten? Ne on kuolleet luonnollisesti, ei tappamalla kuten aborttien uhrit.
"Aportti ei ole murha eikä tappokaan."
Mitähän sitten kuvittelet pikkuisten ihmisten elämän väkivalloin lopettamisen olevan??
"äläkä kanna syyllisyyttä."
Miksei? Ihan syystähän sitä monet lapsensa tappaneet kantaa, mikä on merkki siitä että terveen omantunnon ja inhimillisen moraalin jämiä on vielä edes jossain jäljellä. - elämä on pyhää
"Abortti ei ole murha eikä tappokaan" Miksi sinä kutsut lapsen elämän riistämistä? Eikö se sinusta ole murha?
- ei hyödytä enää
Aloitushan on kolme viikkoa vanha. Kysyn vaan että, miks ihmeessä pitää työntää vanhoja aloituksia etusivulle? Kaikki tulee kommentoimaan puolesta ja vastaan, vaikka aloittaja on jo luultavasti päässyt selvyyteen ja tehnyt ratkaisunsa asian suhteen.Tuskimpa on vahdannut kolme viikkoa tätä ketjua ja epäröinyt mitä tekisi.
Jos ap tuleekin tänne lukemaan vastauksia jo valintansa tehneenä, niin ei välttämättä ole ilo lukea "abortti on murha!" kommentteja. Tai vastaavasti jos on päättänyt pitää lapsen niin sitten lukea mielipiteitä siitä miksi ei kannattaisi.
No, jaksamisia vaan aloittajalle! Mitä sitten päätitkään tehdä.. - Hedelmä
Yksinhuoltajana saat kaikki tuet ja korotetun lapsilisän ja asumistuen suurempaan asuntoonkin ja varmaan vielä kunnalta asunnon.Voit olla kolme vuotta kotona äitiysrahalla ja samalla opiskella.Tai voit viedä lapsesi tarhaan ja siitä ei mene mitään maksua kun olet yksinhuoltaja.Saat elatusmaksua lapsen isältä.Eli mummoni kasvatti 15 lasta papan kanssa köyhissä oloissa ja mummo sanoi aina että LAPSI TUO LEIVÄN TULLESSAAN,kun minä aloin 17 vuotiaana odottamaan esikoistani.Ja niin se oli,nyt aika on toinen myös siksi että ei sinua katsota karsaasti vaikka et ole aviossa.Käy ylioppilasterveydessä ja keskustele asiasta siellä ennenkuin teet mitään TYHMÄÄ: Et ole yksin.
- Mies-Nainen=
Yleensä terve mies ottaa jos nainen vaan antaa..
Eräs työkaveri kertoi joskus kun oltiin kaljalla baarissa, miten hän ja hänen vaimonsa ovat tutustuneet.
Silloin vielä tuntemattomana he olivat kohdanneet tansseissa, sitten saatolle ja sänkyyn. Kaveri alkoi laittaan kumia kalunsa päälle ehkäisyä ajatellen ennen panohommia.
Nainen silloin juuri hänen nimensä vasta oppinut tietämään oli tokassut että hän haluu tuntee sen paljaalta ja vetässy kumin kalunpäältä. Kaveri kysyi että onko ehkäisy kunnossa johon nainen että joo..joo.. mä haluun tule nyt jo..
Sitten temput tehtiin ja tietynajan kuluttua tämä nainen ilmoitti olevansa raskaana tälle kaverille.
Kysyin että oletko varma onko lapsi todella sinun.? Kaveri totesi että ei ihan varma, mutta heille syntyi tämä lapsi ja vielä pari lisääkin. Ovat vieläkin yhdessä ja kait jotakuinkin onnellisina..
Tämä kertomus tosielämästä osoittaa tätä miehen/naisen "vastuuta" näissä lapsentekohommissa.
Elämä on.. - genetiikkaa
Huhhuh...toivottavasti mies ei oo yhtä tyhmä! Lapsesta vois tulla vielä tyhmempi...
- juhjol
Ei auta valittaa ku on jo paska puntissa. Onpahan ainakin tekemistä jatkossa.Seuraavat 18 vuotta.
http://tinyurl.com/syndett
- Ura/Lapset
Eihän näitä "vahinkoja" tulisikaan jos kumpikin niin mies kuin nainenkin olisivat vastuullisen järkeviä intohomon ja kiimansakkin keskellä.
Ehkä luonto on kuitenkin asiat niin järjestänyt että järki tahtoo kaikota kiimankiihkeydessä.. ja se koskee niin naista kuin miestäkin. Silloin jos kummaltakin niin huhuh..
Siksi kait synyvyys harkitsevassa ja järkevässä nykysuomessa onkin laskenut, varsinkin korkeastikoulutettujen keskuudessa.
En tiedä onko tutkittu miten nämä vahinkoraskaudet jakautuu eri väestöryhmien kesken,
Karkea tuntuma on että alemman tuloluokan keskuudessa syntyvyys yeensäkkin on runsaampaa kuin urasuoritteisessa ylemmässä tuloluokassa.?? - Opiskelija.
Saa myös abortin. Työtön,työssä käyvä,sairas,terve,värillinen,eläkeläinen,eronnut,naimisissa oleva saa myöskin abortin.
- gshfdghfg
Olen aina sanonut että tytöt 20v, eivät ole tästä maailmasta. Siis voiko mitään yhtä tyhmää olentoa olla? Pysähtykää joskusk uuntelemaan tuonikäisen ulosantia, tulette hämmästymään, sitä aivopierujen määrää.
- AlistusPäivi
No saa kuka vaan kun on perusteet, kunhan ei erehdy kysyyn Päivi Räsäseltä eikä Paavilta, edellämainitut edustaa taantumusta ja naisen alistamista..
- Poikasen äet
Hei AP. Yksikin noista syistä riittävä mutta ei sinun tarvitse perustella miksi päätöksesi on abortti. Jokaisen lapsen oikeus on syntyä tänne haluttuna lahjana. Älä syyllistä itseäsi. Muistathan että hormonit voivat jonkin aikaa viedä alakuloiseksi. Aborttikin toimenpiteenä on mieleen jäävä. Mutta nyt toimiin pikaisesti. Kenelle vaan voi käydä juuri näin kuin sinulle. Panosta opiskeluun,nauti parisuhteestanne ja elämästä. Kaikkea hyvää sulle : ).
- nainen 51v
Suomessa on olemassa laki raskauden keskeyttämisestä. Se on tullut voimaan 1.6.1970.
- Tee mitä tehtävä on
Anna lapsesi Facebookkiin. Kyllä se siellä pärjää.
- SOKKA IRTI!!!
AAH!!
- Siisseli**
Suomessa jokainen haluava saa abortin, kipi kapi lääkärille. Äläkä hyvä ihminen täällä kysele, näithän mitä idiootteja tällä foorumilla hilluu. Terveydenhuollon ammattilaisilta saat asiallisia ja oikeita vastauksia kysymyksiisi.
- älä rahan takia
Rahasta se ei ainakaan voi olla kiinni. Pieni lapsi ei tarvitse juuri mitään muuta kuin hoitoa.
- ....
Jos et halua,ei tarvitse! Ei se niin monimutkaista ole!
- vastaaja.
"saako opiskelija abortin?"
Saa. - Di1
Parempi teettää se abortti kuin tehdä lapsi ei toivottuna tähän maailmaan!
Ihan tarpeeksi hyvät perusteet jo siinä, ettet sitä halua ja piste.Näinhän asia tietysti on: Mutta paljolta säästyttäisiin, JOS NUORET IHMISET, joille raskauden keskeytyksiä tehdään eniten, OPETTELISIVAT HUOLEHTIMAAN KUNNOLLA EHKÄISYSTÄ!
Minusta ihminen on "kypsä" seksuaaliseen kanssakäymiseen vasta sitten, kun OSAA JA KEHTAA KÄYTTÄÄ EHKÄISYVÄLINEITÄ NIIN, ETTEI EI-TOIVOTTUJA RASKAUKSIA LÄHDE ALULLE!- Wanda**
maruna_alkuperainen kirjoitti:
Näinhän asia tietysti on: Mutta paljolta säästyttäisiin, JOS NUORET IHMISET, joille raskauden keskeytyksiä tehdään eniten, OPETTELISIVAT HUOLEHTIMAAN KUNNOLLA EHKÄISYSTÄ!
Minusta ihminen on "kypsä" seksuaaliseen kanssakäymiseen vasta sitten, kun OSAA JA KEHTAA KÄYTTÄÄ EHKÄISYVÄLINEITÄ NIIN, ETTEI EI-TOIVOTTUJA RASKAUKSIA LÄHDE ALULLE!Minulla ei nyt ole tässä tilastotietoja, mutta käsitykseni mukaan suuri osa aborteista tehdään perheenäideille, jotka eivät jaksa uutta juuri siinä hetkessä tai ovat muuten sitä mieltä, että lapsiluku on täynnä. Tietysti jos lapsiluku on täynnä, olisi järkevää harkita sterilisaatiota. Se on nykyisin naisillekin pieni polikliininen toimenpide. Miehen vasektomiasta puhumattakaan.
- Näin se on
1) Se, onko käyttänyt ehkäisyä vai ei, ei vaikuta abortin saamiseen. Ketään ei pakotetan saamaan lasta vastoin tahtoaan.
2) Kertomasi syyt ovat riittäviä sosiaalisia syitä, jotta saat abortin.
Suomessa ei ketään pakoteta saamaan lasta vastoin tahtoaan. Jos yksi lääkäri kieltäytyy, löytyy toinen joka kirjoittaa sen lapun.
Omasta mielestäni abortti tulisi Suomessa vapauttaa täysin 12 raskausviikolle asti. Ei ole oikein, että naiselta tentataan syitä keskeytykseen, kun miehen ei tarvitse mitenkään perustella omaa osuuttaan asiaan. - lässyn läääää
"kuin tehdä lapsi ei toivottuna tähän maailmaan"
Taas tätä naurettavaa tekopyhää hurskastelua.. Lapsella ois muitakin toivojia kun se synnyttäjä. Kukaan lapsi tuskin on kaikkien "ei-toivoma". Ja vaikeempi olla "toivottu" jos ei saa edes ELÄÄKÄÄN...
" tarpeeksi hyvät perusteet jo siinä, ettet sitä halua"
Ei kylläkään lainsäädännössä riittävä ;) onneks. - Twmjgdapj
Millainen tukiverkosto sinulla on? Asuvatko vanhempasi tai sisaruksesi (tai isän puolelta) samalla paikkakunnalla? Onko sinulla mahd. saada työtä odotusajaksi, jotta saat korkeammat tuet? Olin itse samassa tilanteessa aikanaan, joten samaistun tilanteeseesi. Toivottavasti isä tukee sinua päätöksessäsi, mitä ikinä teetkään. Minulle ei käynyt niin :(
- Wanda**
Mielestäni on kohtuutonta sotkea asiaan viattomia sivullisia. Ei se minun vikani ole, jos sisko hankkiutuu raskaaksi. Isovanhemmista puhumattakaan, he ovat osansa tehneet.
Onkohan taas kerran kyseessä "provo"? Ihmettelen kuten moni muukin, miten ihminen voi tulla raskaaksi, MIKÄLI TODELLA ON HUOLEHTINUT EHKÄISYSTÄ? Itse en ole kokenut vielä yhtään vahinkoraskautta enkä sen puoleen aborttiakaan. (Kerran olen luullut olleeni raskaana, jota suuresti ihmettelin, koska EHKÄISYSTÄ OLI HUOLEHDITTU. No, en sitten ollutkaan raskaana.)
- 15+14
Ehkäisyneuvolassa asennettu ohjeiden muokaan vuositarkastettu kierukka petti!
- jangi.
Niin se vaan on, että kyllä Suomessa vielä sen verran hyvät sosiaalietuudet on, että lapsen kanssa aina pärjää.
Ja löytyy niitä mukavia miehiäkin jotka ovat valmiita suhteeseen ja kasvattamaan lasta kuin omanaan.
Pitääkö naisen aina saada joku nuori linnarenttu vierelleen jotta pärjää?
-ei todellakaan.
Eli*:
-pidä lapsi, älä tapa
- ota mukava mies kumppaniksi, sellainen vähän hiljainen hössö, ehkä, mutta hyvä isä.
-ja tee vielä toinen lapsi.
-elä elämäsi onnellisena, kuten miehesi ja lapsesi!
MAHDOTONTA?
Olen 46v. mies.
-kun vaan nainen on ok -näköinen ja kokoinen (minua lyhempi) niin miksi en löisi hynttyitä yhteen, vaikka jo yksi lapsi? Olen lapsirakas mies ja sukuni on kaikin puoli auttavaista. Pärjäisimme varmasti.
Ja jatkossa: älkää tyhmätkään naiset menkä tekemään... - seuraavat-päivät
Naisten tietomäärät sukupuolisuhteista näyttää olevan aivan olemattomat. Jatkuvaa valitusta siitä jos nyt tullaan raskaaksi, niin mitä sitten piytäisi tehdä? Miksi antaudutte orgasmin tavoittelussa miehelle joka ei halua kantaa vastuuta siittämistään lapsista. Ketä tässä voidaan syyttää tyhmyydestä? Suhteiden pitää olla sellaisia jossa kumpikin osapuoli tuntee ja kykenee ja HALUAA vastuunsa. Lapsen saaminen seksin kautta ei pitäisi olla kellekään yllätys koska näinhän me ihmiset olemme lisääntyneet. Sinäkin olet tällä tavalla maailmaan tullut vai luuletko tulleesi ihan noin vaan tyhjästä? Pitää muistaa, että orgasmin jälkeistä elämääkin pitää kestää: kyllä ne seuraavat päivät tulee molemmille osapuolille.
- luottamus-toiseen
Olisiko kannattanut opiskella ensin ihmissuhdetaitoja? Miksi naisen pitää tulla raskaaksi suhteesta jossa se mies osapuoli ei halua kantaa mitään vastuuta panohomman jälkeen? Onhan näitä onnettomia naisia vaikka kuinka paljon. Parisuhteen ydinajatus on "luottamus toiseen" ja jos tätä luottamusta ei ole tai ei saa ei kannata ryhtyä panohommiinkaan. Ei se orgasmin tavoittelu niin tärkeää ole, että järki kannttaa sammuttaa kokonaan. Kevytmielinen seikkailu ei todellakaan ole järkevää.
- huhuu2
Oliko tarkoitus puhdistaa omaatuntoa tällä kysymyksellä? Miksi haet hyväksyntää omalle ratkaisulle, vetoatko ihmisten komentteihin , jolloin ratkaisu siirtyy ja syyllisyys toiselle ihmiselle. Kasva aikuiseksi, tee omat ratkaisusi,kukaan toinen ei elä sinun elämääsi.
Eikös abortin käsittääkseni kuka vaan saa jos tarpeeks ajoissa on ja terveydentila siihen sopiva? Ja tartteeko mitään erityisempiä syitä ees olla, jotkut ei vaan halua lapsia ja sen takia tekee abortin. Mut iso asiahan toi on, ja sä oot se kuka asiasta päättää. Teet abortin, jos ite koet sen parhaaksi ratkasuksi, mutta mieti huolella, ettei myöhemmin ala sitten kaduttaan? Mutta jos nyt päättäsitkin pitää lapsen, niin kyllä asioilla on kuitenkin tapana järjestyä, opiskeluja voi jatkaa kyllä mutta mitä varallisuuteen tulee niin kyllä varmasti elään pystyis, mutta köyhästi. Isoin asia onkin toi että pystysitkö kasvattaan lasta?
- Työtön, työtön
Se on kurjaa se kasvattaminen liiassa köyhyydessä jos saa joka centin laskea jatkuvasti niin ottaa psyykkeen päälle.
Kohta onkin kokonaan sosiaaliluukulla jumissa kun mitään töitä ei kannata ottaa vastaan kun menee tuet ja vähemmän jää käteen.
- Looginen ajattelu
Millä perusteella täällä väitetään että abortti on peruuttamaton prosessi? Rojut ränniin ja taas on uutta elämää aluillaan. Lapsen synnyttäminen se peruuttamatonta on kun siitä ei enää laillisesti eroon voi hankkiutua.
- logiikka hoi
Millonkas niitä aborteilla tapettuja tai ketään kuolleita on saatu henkiin herätettyä? Katumusko siihen auttaa?
"Lapsen synnyttäminen se peruuttamatonta on kun siitä ei enää laillisesti eroon voi hankkiutua."
Koskaan kuullu ADOPTIOSTA? :)
- joo, anna mennä vaan
Kyllä saat. Lukioaikana ihastukseni meni jakamaan itseään jollekin YT-miehelle, vaikka eihän silloin tunnettu näitä termejä ATM, KTM tai YTM, mutta pointti on se, että hyvän perheen "kiltti tyttö" meni vähän jakamaan ilman ehkäisyä ja oli seuraavassa vaiheessa saamassa abortti Satakunnan Keskussairaalassa.
Näin meillä Porissa. - .................
Tässä taas osoitus Suomi24:n pelisilmästä, että tällainen aihe nostetaan tuonne yläpalkkiin...Fiksua.
- Sääliksi käy
Jos ei lasta halua niin se on riittävä syy.
Vastuutonta alkaa tekemään lasta vanhemmilleen. En kyllä ymmärrä kun joku täällä sellaistakin kehoitti. Minulla sairas sisar kiristää vanhempiamme jatkuvasti lapsenvahdeiksi. Työssäkäyvät vanhemmat ovat lopen uupuneita ja kamalassa stressissä. Heti kun alkaa vapaapäivät niin tuupataan levoton kakaralauma ovesta sisälle.
Järkyttävää touhua.
Järkevintä on käydä opinnot loppuun ja koittaa päästä työelämää kokemaan. - minävuan1988
On riittäviä syitä. Äläkä välitä negatiivisistä kommenteista. Itse tiedät mikä on kaikille paras omassa tilanteessasi.
- kohtalomme
Syitä on monia, mutta taidat olla niitä naisia joiden kohtalo on tulla höynäytetyksi pahemman kerran. Tarkoitan tällä sitä, että olet joutunut korvaan kuiskuttelija uroon uhriksi, ne ensin lupaavat "ikuista rakkautta" mutta kun uusi nainen ilmestyy näkökenttään niin vanha unohtuu ja samassa unohtuu myös ne siitetyt lapsetkin. Ei näitä korvaan kuiskuttelija miehiä kiinnosta mikään muu kuin panohomma ja kun arjen rasitteet ja vastuut tulee elämään niin siinä ne lapsetkin unohdetaan. Näin niitä yksinhuoltajaaäitejä tulee tai sitten niitä jotka joutuvat päättämään raskauden. Voisi vain kysyä: miksi miehet eivät halua kantaa vastuuta siittämistään lapsista?
- osaanollaasiallinen
Tuo on riittävä syy.
- Tee vain lapsi
Ei kannata tehdä aborttia.
- ...
Kerrotko avaaja, että mitä ehkäisyä käytitte, että me muut osaamme valita toisin?
- jättää naimatta
tai pimppiä antamatta paljaalle kul`lille,jyystää vain sauvalla.
- pik843
Rahat saa jotenkin riittämään , kun tekee tarkat listat esim. kauppareissuille, eikä osta mitään ylimääräistä!
- hyväntekijä
Jokainen syntymätön lapsi on lahja maapallolle, muistakaa se
- peesi sinulle! <3
hyväntekijä
Puhut asiaa! Olen kanssasi täysin samaa mieltä! :) - eroon saastasta
Sairasta sontaa senku tursuaa... teeppä SINÄ omanapanen kalmanylistäjä se paras palvelus maailmalle ja poista ihan ITTES vaan pilaamasta muiden elämää ;))))))
- jokainen ..
jälkiabortoitu lapsenmurhaaja-akka on lahja maailmalle ja koko moraaliselle ihmiskunnalle
- järkihoi
Taidat olla uusavuton, mikä helvettti sua estää opiskelemasta ja hoitamasta lasta yhtäaikaa ... minulta se onnistui ja kasvatti pikkusen omaa luonnetta .... toisaalta mitäs jaoit tavaraas jos et seurauksia ymmärtänyt ... nykyään jo ala-asteella olevat taitavat tietää miten lapsia tehdään ... ehkä sinun kannattaa unohtaa opiskelu, kun ei järki riitä
- eräsharhaaskeleen te
Älä tee aborttia,jos sinulla on vanhemmat niin he varmaan auttavat sinua.Minä olen ollut samanlaisessa tilanteessa,kerroin niin pojan kuin omille vanhemmille tulkoon vaikka portti kielto kotiin mutta minä kerroin.Äiti itki ja samoin isä ,että he kyllä auttavat minulla oli lukio pahasti kesken ,mutta pidin yhden vuoden vapaata ja kun tyttö oli vuoden vein hoitoon ja kävin koulun loppuun muutaman kuukauden synnytyksen jälkeen asuin vanhempien kanssa sitten muutimme vauvan kanssa yksiöön vuokralle .Ja hyvin meni kyllä oli itku päiviä minulla alussa,mutta lapsi pisti minut jaksamaan,lapsen isä ei halunut nähdäkään mutta kyllä yhdeksi kesäksi kelpasin silloin.Mutta vanhempansa kyllä avusti rahallisesti ja hoitivat tyttöä että sain lukea kokeisiin ja tavata kavereita.Nyt olen naimisissa ja mieheni halusi harha askeleeni nimelleenn ja näin .Olemme nyt itse ukkija ja mummoja.Sanon sinulle että mieti tarkkaan ,en tiedä millainen tilanne sinulla on.Nykyisin on turvakoteja yksinhuoltajille älä tee koulun takia aborttia ja leipää kyllä saat vaikka seurakunnaltasi jos ei läheiset auta.Minä toivotan että teet oikean ratkaisun jota et tarvitse miettiä jälkeen päin.Haluan kuulla mitä päätit
- ihmisen E puolesta
Mutta onko varaa tehdä murha?
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1373542Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen402785Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .402679Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232548Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302545- 1161895
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3231619Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741508Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3161414- 661268