Mistä koulusta ekonomiksi / jatko -opintoihin?

Opiskelen parhaillaan IT -tradenomin tutkintoa hyvää vauhtia, ja tarkoitus olisi jatkaa kauppikseen vähintään maisterin papereihin asti. Turussa voi IT -tradenomin papereilla hakea englanninkieliseen kaksi vuotta kestävään kansainvälisen ICT - johtajuuden koulutusohjelmaan, mistä valmistuu liiketalouden ja hallinnon maistereita, ja ohjelma antaa valmiudet jatkaa opintoja tietojärjestelmätieteiden tohtorin tutkintoon.

Aloin kartoittamaan vaihtoehtoja, ja katselin Aalto -Yliopistoakin yhtenä vaihtoehtona, voisi olla työmarkkinoilla kovaa valuuttaa, jos olisi opiskellut päätyyn asti ja tehnyt lopputyön Aalto -yliopistoon. Toisaalta, Turku on tuttu kaupunki, ja tämä on kotikaupunkini, joten Turun yliopisto on se lähin paikka, mitä harkitsen tämän tutkinnon jälkeen. Mielipiteitä? Onko jollakulla foorumilaisista kokemusta IT -tradenomina hakemisesta Aalto -yliopistoon ja onko siellä vastaavaa linjaa, eli kansainvälisen johtamisen ja hallinnon maisteriohjelma? Entä minkälaisia tutkimussuuntauksia siellä mahtaa olla väitöskirjan tekoa ajatellen?

3

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Troms!

      En tiedä, mutta työmarkkinoilla ei koulu ratkaise varsinkaan, jos olet Suomessa opiskellut. Sen sijaan oma halu ja paljon.

    • markusk1

      Serkku opiskelee It-tradenomiksi. Todella helpolta koululta vaikuttaa. Paljon työharjoittelua ja löysät aikataulut. Ite aloitin tietojenkäsittelytieteellä yliopistossa ja luin samalla kauppatieteitä. Vaihdoin pääaineen kauppiksen puolelle ja teen parasta aikaa kandia. Tässä olen kans ajatellu että olis hyvä valmistua tietojenkäsittelytieteestäkin. Nämä tosiaankin sopii hyvin yhteen. Esim. Gradu --> ERP järjestelmistä tms..

      Aaltoon oon hakenu kaks kertaa enkä päässy. Erittäin vaikea päästä. Luulen että kaikki ketkä pääs on käynyt valmennuskurssin. Ite en käyny.

      Pääsykoe on monivalintatehtäviä täynnä ja pitää osata tekniikan ja muistaa kirjat melkeen ulkoa. Tietääkseni Kauppatieteen opiskelijat voi Aallossa lukea sivuaineeksi tietojenkäsittelytiedettä. Ainakin siellä mainostetaan sitä ja muunlaista monitieteellistä opiskelua.

      Joskus sitä haaveilee, että hakis sitte Aaltoon maisteripuolelle, mutta uskon että sinnekkin on tosi vaikea päästä.

    • Piip

      Aivan sama mistä valmistut ekonomiksi. Kandin saa aikaan parissa vuodessa halutessaan ja maisterinkin samassa ajassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1685
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1332
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1240
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      112
      1072
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      927
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      875
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      50
      858
    8. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      230
      830
    9. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      22
      780
    10. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      739
    Aihe