lakatkaa jo kitisemästä

suru puserossa

Olen nyt syksystä asunut Ruotsissa, ja törmännyt pariinkin suomalaiseen, joilta kuulee tätä "ruotsalaiset eivät pidä suomalaisista" soopaa.

Jos kuljet ympäri verkkareissa, likaisilla hiuksilla ja olet töykeä muita kohtaan, ja koko ajan jo etukäteen varma, että sinua syrjitään, niin aika äkkiä käy niin, ettei sinusta pidetä. Kyse ei ole mistään suomalaisvastaisuudesta, vaan siitä, että olet - ärsyttävä-.

Tuolla joku jossain keskustelussa kysyi, onko kenenkään ruotsalaiset naapurit kutsuneet kylään. Oletkos itse kutsunut niitä ruotsalaisia omaan kotiisi? Niin se metsä vastaa kun sille huudetaan... Entä moniko täällä on Suomessa asuessaan kutsunut koko kylän luokseen vierailulle ihan vaan siksi, että ollaan naapureita?

60-70-luvuilla Ruotsiin muuttivat ne, ketkä eivät töitä Suomesta saaneet. Nykyään ei enää ole näin, ja se tiedetään. Juu, olen kuullut vitsiä, että teillä on kaikilla puukot, mutta kysyttiin mun ruotsalaisilta kavereilta Suomessa kun oltiin käymässä, että onko ne homoja. Vitsi vitsinä, ja yhdessä tälle naurettiin.

Voisitteko kaverit olla edes vähän vähemmän marttyyreja, koska me muut saadaan sitten siivota teidän jälkenne, kun meitä pidetään yhtä luulosairaina, kun teitä.

Kiitän.

3

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heidå

Nikille "suru puserossa"

Älä usko kaikkia kirjoituksia täällä.
      Suurin osa on niin_nollin ja varmaan parin muunkin tarkoituksella tehtailemia eikä heistä kukaan ole varmaan koskaan käynytkään Ruotsissa. Joidenkin elämä saattaa olla sidottu esim. pyörätuoliin tai ovat henkisesti hurlumhei, joten ei sellaiset tiedä muusta maailmasta mitään. Jokin tyydytys varmaan tulee tuosta, että kommentoi päivittäin, usean tunnin ajan eri ryhmien palstoilla ja esittää muka-tietävää.
      Sitten kun ovat saaneet provosoitua jonkin kirjoituksellaan, niin kihisevät onnesta. Yleensä niiden seuraava viesti on edellistä hyökkäävämpi, rivompaa kieltä yms.

Yleensä oikeat ruosut vain vilkaisevat tätä muutaman päivän ajan ja toteavat että silkkaa skeidaa palsta täynnä. Itse kurkkaan toivorikkaana pari kertaa kuussa, että joko on tyyli muuttunut ja paskanjauhajat häipynyt mutta vielä ei ole sitä iloa suotu, ja tämän käyntikerran myötä tulikin sitten maaliskuun mitta täyteen.

• suru puserossa

Niin_nol, vastaan nyt vain tämän yhden kerran, koska tiedän, että olet provo: nyt puhun Suomessa syntyneistä, jotka ovat muuttaneet Ruotsiin, en Suomessa asuvista suomalaisista, joilla on keskenään eri äidenkielet.

heidå, en meinannut niinkään näitä tämän palstan kommentteja, vaan sitä, kuinka paljon täällä Ruotsissa asuessa kuulee muilta suomalaisislta millon mitäkin surutarinoita, jotka eivät tosiasiassa liity niinkään mihinkään kansallisuuteen ja rasismiin, vaan ihan yleiseen elämässä epäonnistumiseen, joka olisi tapahtunut missä tahansa. Ei siinä mitään, surullista sinänsä kun ei asiat ala kaverilla onnistuakseen. Kuitenkin tuntuu, että on kyse omien vaikeuksien pakenemisesta, ja sitten sysäämisestä ympäristön syyksi. Raivostuttavaa on se, että minua pidetään saman tason kitisijänä, kuin näitä surkuja.

• Niin se kai on

Maastamuuttaja viihtyis paremmin jos lähtis itsevarmana. Ne jotka valittaa, on semmoisia helppoheikkejä jokka luulee ett taivas aukee heti mut mitään ei viitsis oman viihtymisen hyväks tehä. Ja tuo häiriköivä palstapolliisi niiinnol ei oo tainnu tosiaan kotooan päästä ees Ruotsiin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      65
      2147
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1732
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      244
      1402
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1347
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1202
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1165
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      360
      1143
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      330
      1108
    Aihe