hei! haluaisin kysellä tätä asiaa. voiko tälläinen nainen saada lasta, siis tulla raskaaksi, joka sairastaa tätä sairautta?
Skitsofrenia
12
320
Vastaukset
- No such thing
Skitsofrenia ei ole sairaus. Eli totta kai voit saada lapsen siinä missä kuka tahansa muu. Mikäli käytät jotain neurolepteja ("psykoosilääkkeitä") on tietenkin edellytyksen toimintakyvyn puolesta merkittävästi huonommat, mutta se on eri kysymys ja keskustelu. Terve järki tietenkin sanoo, että lapsen hankintaa kannattaa miettiä vasta, kun elämä on aisoissa ja elämän perusteet kunnossa.
- todella katkera
Tottakai skitsofrenia on sairaus. Vieläpä perinnöllinen sellainen. Jos lapsen meinaa tehdä, kannattaa katsoa, että lapsella on erittäin järkevä ja vastuuntuntoinen isä. Mielellään myös muuta välittävää sukua saatavilla. Minun äidilläni on skitsofrenia ja täysi sairaudentunnottomuus. Hän pilasi elämästäni ensimmäiset 40 vuotta. Kannattaa miettiä tarkkaan. Itse en onneksi ole sairastunut mutta en todellakaan hanki lasta. Paska ketju katkeaa minuun.
- No such thing
todella katkera kirjoitti:
Tottakai skitsofrenia on sairaus. Vieläpä perinnöllinen sellainen. Jos lapsen meinaa tehdä, kannattaa katsoa, että lapsella on erittäin järkevä ja vastuuntuntoinen isä. Mielellään myös muuta välittävää sukua saatavilla. Minun äidilläni on skitsofrenia ja täysi sairaudentunnottomuus. Hän pilasi elämästäni ensimmäiset 40 vuotta. Kannattaa miettiä tarkkaan. Itse en onneksi ole sairastunut mutta en todellakaan hanki lasta. Paska ketju katkeaa minuun.
Skitsofrenia ei ole sairaus vaan pseudosairaus. Saat toki uskoa keijukaisiin ja hammaspeikkoihin, jos haluat. Siitäkään huolimatta reikien syy ei ole hammaissa asuvat peikot eikä skitsofrenia ole sairaus. Harhaluulot ja se, että kuulee ääniä ei tarkoita, että olisi jokin sairaus.
- Jjhhhh
Olen skitsofreenikko ja minulla on lapsi. Raskauden aikana vaan ei kannata syödä lääkkeitä. Ellet tule ilman niitä toimeen, ei oikein kannata hankkiutua raskaaksi. Itse söin raskauden aikana hivenen Klorpromatsiinia muinoin. Kysy ihmeessä lääkäri.ltä.
- suosittelen
Kannattaa lopettaa psyykenlääkkeet ja hankkiutua raskaaksi.
- hei2
Haluaisin kysellä myös yhtä asiaa, nimittäin että voiko yksinkertainen ihminen niinku lisääntyä? Mitenkä niinkun alhainen äö vaikuttaa lisääntymiselinten toimintaan? Onko älyllisesti vajailla edes lisääntymiselimiä? Tietääkö kukaan?
- n*ekeri = kani
älyllisesti vajaat lisääntyy enemmän. mitä älykkäämpi, sitä vaikeampaa on löytää kumppania.
- 23+90
Ei voi tulla raskaaksi.Skitsofrenia-bakteerit tappavat siittiöt.Voit naida naksutella ihan niin paljon kuin huvittaa ilman ehkäisyä.
- ei-bakt.
Bakteerit eivät puhkaise skitsofreniaa, vaan loiset ja virukset:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Skitsofrenia
Näin ollen skitsofreniaa sairastava voi rauhassa tulla raskaaksi halutessaan.
- Piste.
"Tottakai skitsofrenia on sairaus. Vieläpä perinnöllinen sellainen. Jos lapsen meinaa tehdä, kannattaa katsoa, että lapsella on erittäin järkevä ja vastuuntuntoinen isä. Mielellään myös muuta välittävää sukua saatavilla. Minun äidilläni on skitsofrenia ja täysi sairaudentunnottomuus"
Kuulostat ihan kallonkutistajalta.
Hehän väittävät aina tuosta sairaudentunnottomuudesta ikäänkuin tietäisivät asioiden todellisen laidan ja "Potilas" on kuin pompulteltava pallo.
Samaa p*skaa höpöttävät terveillekin.... riittää että olet joskus saanut leiman papereihisi niin lekurien puolustuspuhe menee aina tuohon sairaudentunnottomuuteen.
Kyllä sen lapset saat hankkia ja saa kuka tahansa, sitä ei estä mikään v*tun laki tässä maailmassa, ei myöskään mielenterveyslaki.- Totta puhut
"sitä ei estä mikään laki tässä maailmassa" pitää paikkansa. Perustuslain (LUKU 2) mukaan on yhdenvertaisuus lain edessä, joten "skitsofreenikolla" on sama oikeus vanhemmuuteen kuin "muilla".
- ..................
Missä on väitetty ettei muka olisi?
En minä ainakaan yhteiskuntaa tottele, sanoivatpa mitä hyvänsä. Paperit taas puolestaan puhuu p*skaa eikä niistä tarvitse välittää. Leima on vaan virallista.
Kaikesta tässäkin valtiossa saa tapella mutta hyvä kun itse on vahva niin pystyy tekemään mitä tahansa välittämättä mitä yhteiskunta on mieltä siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639770
- 1435537
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792573