205

prööpröö

Pösön kytkin poljin ottaa tosi ylhäältä, joko kohta edessä kytkinremppa vai auttaisko vielä säätö?

-87

15

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tän mä tiedän

      Ootas mä hierasen tota mun kristallipalloa.

      Joo, menee vielä, pikkasen säätöä vaan ja menee siihen asti kun alkaa luistamaan.

    • prööpröö

      Jep, jotain tollasta aattelin itekki.

      Mutta ihan vaan jos toi olis semmoinen yleinen juttu 205 pösössä.

    • 205 GTI

      1.4 vai mikä kone, tuo pösön kytkin mekanismi on kyllä per...mutta helppohan sitä säätää on, löysää vaijeria, mutta viittaa tosiaan että levy on jo loppuunsa kulunut, pikkukoneessa tullut sellainenkin vastaan että taipunut / murtunut se haarukka mutta tosin siinä 1,1 taisi olla

    • prööpröö

      1.4 moottori
      Eli askartelua on tiedossa...Ei kai se auta muu kuin vetää haalarit päälle...
      Katellaan ny ensin jos vaikka vahingossa toi vaijerin säätö auttais.

      • 205 GTI

        Kyllä haalarit päälle ja kytkin hommiin...ps tuo 205 1.4 kaasarikoneella taitaa olla paras pösö mitä tehty...jos sinkityllä korilla, uudemmat pösöt kyllä pitäisi lailla kieltää...ainakin suomeen tuotuna, siksi kaameita vikapesiä: 206, 307, 406,407,508,3008 kokemuksia on...ku suvussa em malleja ja vikoja riittää...oma 205 GTI myös aika heikko: alatukivarret, vetoakselit, pyörälaakerit melkeen saa vaihtaa samalla kun moottoriöljyt...ja ovien saranoissa olevat peltitapit...etupenkkien kehikkokin tehty rautangasta...ja mittaristo rohisee ja näyttää mitä sattuu...,mutta ajolleen hyvä ja moottori toimii vaikka vuotaa aina jotain nestettä


    • Seb. Löe.

      104,106, 207, 308, 309, 404, 5008 -nämäkö meinasi unohtua, pitää olla tarkkana?

      205- kytkinpaketin hinta n. 100 €.

      • sitroen.

        Vasta kesällä vaihdoin 205:n kytkimen. Alta satasen Motonetissä koko paketti. Olisi riittänyt pelkkä levy, vaan ostin koko paketin ettei sitten tarvii polkupyörällä hakea lisää osia jos ei pelkkä levy riitä.
        Työläs vaihtaa yksinään. Saisi olla kaksi taljaa, joista toisella lasketaan ja nostetaan voimansiirtopaketti. Ja se jossakin ohjekirjassa annettu valeakselin läpimitta 19,7 milliä on väärin. On oikeasti ohuempi vaan en muista ulkoa mittaa. Eikä siinä ole silmälaakerin ohennusta koska silmälaakeriakaan ei ole.

        Jos ja niinkuin aloittaja mainitsi, se kytkinpolkimen vapaaliike menee pieneksi, niin vaijerin säätö auttaa.
        Levyn loppuminen alkaa kun kiihdytettäessä huomaat, että moottorin kierrokset nousee yllättäen vauhdin siitä kummemmin kasvamatta. Kestää kuitenkin ainakin vuoden ajella, ei mene kytkimen pito yllättäen.

        Korjaamolta kysyin vaihtotyön hintaa. Jotain 500 euron paikkeille sanoivat olevan. Ja kyllä sen kanssa aikaa menee niin kauan, että oikea hinta se on. Kuitenkin alan miehenä vaihdoin itse, vaikka vähän puutteellisemmassa ympäristössä ja kauanhan siinä meni.


    • swlobodan

      Se on 500 autoon kallis tollanen 500 remppa...

      Satasen rempatkin pistää jo mietityttään että kannattaako alkaa ruuvaan.

      • halvalla pääsee

        Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. 500 euroa on aina 500 euroa, tekee sen remontin mihin autoon hyvänsä.

        Jos edullinen auto saadaan toimivaksi 500 eurolla, niin eikö se ole sama jos ostaisi toisen 500 euron auton ja antaisi tuon korjattavan romuttamolle? Erona on se, että tuo korjattu 500 euron auto ei ainakaan tule hajoamaan samantien tuosta korjatusta kohteesta

        Jos taasen ajattelee että ostaa tilalle vaikkapa 3000 euron auton, niin niistäkin voi se kytkin tms laueta, aikalailla samalla todennäköisyydellä.

        Itse ajan noin 700 euron autolla ja sijoitan auton korjauksiin ja huoltoihin noin 400 - 500 euroa vuosittain. Ja miksikö? Siksi että saan näin kaikkein edullisimmat kilometrit, luotettavuuden ja mukavuuden kärsimättä.

        500 euroa on muuten aikalailla sama raha mitä 3000 euron auto menettää arvoaan vuodessa...


      • swlobodan
        halvalla pääsee kirjoitti:

        Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. 500 euroa on aina 500 euroa, tekee sen remontin mihin autoon hyvänsä.

        Jos edullinen auto saadaan toimivaksi 500 eurolla, niin eikö se ole sama jos ostaisi toisen 500 euron auton ja antaisi tuon korjattavan romuttamolle? Erona on se, että tuo korjattu 500 euron auto ei ainakaan tule hajoamaan samantien tuosta korjatusta kohteesta

        Jos taasen ajattelee että ostaa tilalle vaikkapa 3000 euron auton, niin niistäkin voi se kytkin tms laueta, aikalailla samalla todennäköisyydellä.

        Itse ajan noin 700 euron autolla ja sijoitan auton korjauksiin ja huoltoihin noin 400 - 500 euroa vuosittain. Ja miksikö? Siksi että saan näin kaikkein edullisimmat kilometrit, luotettavuuden ja mukavuuden kärsimättä.

        500 euroa on muuten aikalailla sama raha mitä 3000 euron auto menettää arvoaan vuodessa...

        No en tiijä onko toi ny kovinkaa luotettava auto jos vuosittain pitää laittaa 400-500 euroa korjauksiin, liekö mukavaakaan kokoajan rassata.

        Vetää teipilla ja purkalla kasaan ja laittaa halvalla myyntiin jos meinaa tarvita isompaa korjausta, kyllä trokarit ostaa.


      • Rabotsnik
        swlobodan kirjoitti:

        No en tiijä onko toi ny kovinkaa luotettava auto jos vuosittain pitää laittaa 400-500 euroa korjauksiin, liekö mukavaakaan kokoajan rassata.

        Vetää teipilla ja purkalla kasaan ja laittaa halvalla myyntiin jos meinaa tarvita isompaa korjausta, kyllä trokarit ostaa.

        Osta sinä se uusi tyyris auto sitten kun tai jos joskus saat kasaan niin paljon rahaa. Ja käytä sitten pari kertaa vuodessa tonnin huolloissa, joissa vaihdellaan mustia laatikoita toisiin. Bensaakin kuluu enemmän kuin ennen katalysaattoriaikaa tehdyissä. Verottaja tosin verottaa vanhaa autoa enemmän, ettei suosisi luonnonvaroja säästävää kulkemista. Vaan niinhän ne öljyntuottajat muutenkin näitä kansamme sisäisiä vihollisia ohjailevat.


      • halvalla pääsee
        swlobodan kirjoitti:

        No en tiijä onko toi ny kovinkaa luotettava auto jos vuosittain pitää laittaa 400-500 euroa korjauksiin, liekö mukavaakaan kokoajan rassata.

        Vetää teipilla ja purkalla kasaan ja laittaa halvalla myyntiin jos meinaa tarvita isompaa korjausta, kyllä trokarit ostaa.

        Se on erittäin luotettava auto, kun oleelliset paikat on huollettu jo ennakkoon. En odota että esimerkiksi laturi hajoaa ja jään tielle sen vuoksi, jos mikään paikka oireilee yhtään niin kuntoon vaan samantien.

        Tuo 400-500 euroa vuodessa pitää sitten sisällään mm. sellaisia menoeriäkin kuin renkaiden hankinta ja tuulilasin uusiminen. Itseasiassa tarkistin kirjanpidostani ja viimeisen viiden vuoden huoltoihin ja korjauksiin on mennyt keskimäärin 356 euroa / vuosi.

        Eikä sitä tosiaankaan tarvitse koko aikaa rassata. Valitsee sellaisen ajan vuodesta kun on aikaa tehdä huoltoa ja uhraa siihen muutaman päivän ja puuhastelee rennosti ilman mitään stressiä sen mitä on tehtävää.

        "Vetää teipilla ja purkalla kasaan ja laittaa halvalla myyntiin jos meinaa tarvita isompaa korjausta, kyllä trokarit ostaa."

        Niinno, millä sitten ajattelit ajaa 25tkm vuodessa? Ei taida onnistua tuolla kertomallasi menetelmällä.


      • ,,sss..o
        halvalla pääsee kirjoitti:

        Se on erittäin luotettava auto, kun oleelliset paikat on huollettu jo ennakkoon. En odota että esimerkiksi laturi hajoaa ja jään tielle sen vuoksi, jos mikään paikka oireilee yhtään niin kuntoon vaan samantien.

        Tuo 400-500 euroa vuodessa pitää sitten sisällään mm. sellaisia menoeriäkin kuin renkaiden hankinta ja tuulilasin uusiminen. Itseasiassa tarkistin kirjanpidostani ja viimeisen viiden vuoden huoltoihin ja korjauksiin on mennyt keskimäärin 356 euroa / vuosi.

        Eikä sitä tosiaankaan tarvitse koko aikaa rassata. Valitsee sellaisen ajan vuodesta kun on aikaa tehdä huoltoa ja uhraa siihen muutaman päivän ja puuhastelee rennosti ilman mitään stressiä sen mitä on tehtävää.

        "Vetää teipilla ja purkalla kasaan ja laittaa halvalla myyntiin jos meinaa tarvita isompaa korjausta, kyllä trokarit ostaa."

        Niinno, millä sitten ajattelit ajaa 25tkm vuodessa? Ei taida onnistua tuolla kertomallasi menetelmällä.

        Oma lukunsa on, uudet autot, alle 100tkm ajetut, joihin menee pahimmilaan - 10 000 e korjauksiin, sama ennen 200tkm.uudestaan.


      • pösilön psaaat
        ,,sss..o kirjoitti:

        Oma lukunsa on, uudet autot, alle 100tkm ajetut, joihin menee pahimmilaan - 10 000 e korjauksiin, sama ennen 200tkm.uudestaan.

        Uusin pösöihin ja sitikoihin , ei kunnon autoihin...tollasta rahamäärää mene..psa ei harrasta takaisinkutsuja: luottavat siihen että joka niin päss...että ostaa uutena pösön niin ei se ymmärrä vaatia takuuseen lukuisia suunnittelu mokia vaan kiltisti itse maksaa ja kehuu eipä ole takaisinkutsuja !!!!


      • 205gti
        halvalla pääsee kirjoitti:

        Se on erittäin luotettava auto, kun oleelliset paikat on huollettu jo ennakkoon. En odota että esimerkiksi laturi hajoaa ja jään tielle sen vuoksi, jos mikään paikka oireilee yhtään niin kuntoon vaan samantien.

        Tuo 400-500 euroa vuodessa pitää sitten sisällään mm. sellaisia menoeriäkin kuin renkaiden hankinta ja tuulilasin uusiminen. Itseasiassa tarkistin kirjanpidostani ja viimeisen viiden vuoden huoltoihin ja korjauksiin on mennyt keskimäärin 356 euroa / vuosi.

        Eikä sitä tosiaankaan tarvitse koko aikaa rassata. Valitsee sellaisen ajan vuodesta kun on aikaa tehdä huoltoa ja uhraa siihen muutaman päivän ja puuhastelee rennosti ilman mitään stressiä sen mitä on tehtävää.

        "Vetää teipilla ja purkalla kasaan ja laittaa halvalla myyntiin jos meinaa tarvita isompaa korjausta, kyllä trokarit ostaa."

        Niinno, millä sitten ajattelit ajaa 25tkm vuodessa? Ei taida onnistua tuolla kertomallasi menetelmällä.

        205 mallista olisi saanut todella luotettavan auton 1.4 kaasarii koneella: kun olisi: taka akseliin jo tehtaalla nipat laitettu ja voitelu huolto ohjelmaan, ovien sarananointi olisi pitänyt kunnolla tehdä, alatukivarret heikot pyörälaakerit huonosti suojattu edessä ja vetoakselit vahvemmaksi...1.4 moottori tyyppivika pieni öljyvuoto kannentiivisteestä jakopään puolelta, em jos kunnolla tehty niin ikuinen peli...ruiskuvehkeet erikseen: mitä enempi ranskis autossa sähköllä toimivia osia sitä enempi kuses...vikojen kanssa, mutta perusmallilla menee kun em huoltaa: naapuri 205 1.4 -89 värkillä yli 400tkm ajellut, em heikkoja kohtia vaihdellut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1942
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      147
      1544
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1207
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe