Minulla on suuri metallinen pesukori, jossa puuvillainen pestävä kangaspussi. Pyykkiä tulee meillä kauhean paljon, joten minulla on pyykin kanssa aina täystyö. Aina välillä pyrin tyhjentämään koko pesukorin ja ottamaan kangaspussiin pesuun. Nyt jälleen kävin pesukorin pohjia myöten läpi, kun pohjalle aina tuppaa jäämään parittomia sukkia tms. Pesin nuo pitempään pesukorissa olleet sukat pariin kertaan 60 asteen pesussa, kun huomasin, että pesukorin kangaspussissa oli pieniä tummanharmaita täpliä. Koska kylpyhuoneessa on kosteutta ja myös pyykissä, niin ilmeisesti nuo pienet täplät ovat hometta. Pesin pussin 95 asteessa ja ajattelematta asiaa sen enempää, laitoin kuvatuskoneeseen. Kun otin pussin kuivatuskoneesta, huomasin, että täplät olivat tallella. Laitoin nyt pussin uudelleen 95 asteen pesuun sen jälkeen, kun olin lorauttanut täpien päälle etikkaa.
Kysymys: onko home kuollut, vaikka tahrat jäivät? Ovatko muut 60 asteessa pestyt pyykit "hometurvallisia", vaikka ovat olleet tuossa pyykkikorissa? Eipä ole aiemmin käynyt näin :(.
hometta pääsi pesukoriin
2
338
Vastaukset
- Sisäilmasto
Nostakaapa kylppärin lämpötilaa ja parantakaa tuuletusta. Ei nimittäin kuulu asiaan, että kylpyhuoneessa on koko ajan kosteutta.
Pyykkisi on homevapaata käytyään 60 asteisessa pesussa, samoin pyykkipussi, jossa "homepisteet" olivat. Oletko muuten varma, että täplät ovat hometta? Ettei vain kyseessä olisi valkaisematon puuvillakangas ns. jatkän lakanakangas, jossa on pieniä mustia pisteitä?- :(((
Pitäisi varmaan käyttää välillä laittialämmitystä. Se kuivattaa ilmaa, mutta olen välttänyt lattialämmitystä sen takia, että se on varsinainen energiasyöppö. Varsinaisessa kylpyhuoneessa ei ole mitään tuuletusikkunaa mutta kodinhoitohuoneessa on pieni tai oikeastaan pikkiriikkinen ikkuna. Tuuletus on muutenkin meillä tosi kehnoa kun koko asunnossa on vain pari pientä tuuletusikkunaa (makuuhuoneissa) muuten pitää tuulettaa parvekkeen kautta eikä sekään aina onnistu, kun naapureilta tulee tupakansavua :(. Minä en ymmärrä, että asunto on varustettu niin vähäisellä määrällä tuuletusikkunoita. Tämä asia on harmittanut minua tuon tuostakin. Ilmeisesti talo on suunniteltu toimivan ilmastoinnin varassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383809Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 64724
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708