Hei
minulle on tulossa muutaman viikon päästä tiikerin kirjava tanskandoggi narttu pentu
ja asun kerrostalossa
minua huolettaa se miten naapurini reagoivat näin suureen koiraan kun alueellamme on paljon koiran vihaajia ja varsinkin jos kyse on todella suuresta koirasta
haluan kysyä teiltä jotka asuvat kerrostalossa minkä lainen tunne teille tulisi jos odotat hissiä alhaalla ja kun hissin ovet aukeavat niin siellä on valtavan kokoinen tumma koira
Miten reagoisitte pelkäisittekö te vai olisitteko väliin pitämättömiä?
Tanskandoggi kerrostalossa?
6
297
Vastaukset
- Kyllä siinä
kuule kenelle tahansa tulee kurkusta vaan vaimea äännähdys "Gulp" ja ajatusmaailma juoksee sitä rataa että "tässäkö tää kaikki nyt oli?" tai "hyvästi julma maailma".
Paas kattoin vaan hyvän sään aikana sitä ok-taloa maalta ja muuta sinne ajoissa ettei tarvi häädön kera.
Oleksää nyt sitten yhtään kerinny miettiin miten aiot kassoottaa tuon Murren tottelevaiseksi, ettei se säikytä jokaista mummoa ja mammaa? Friskit nuoret miehet eivät pelkoansa näytä, mutta varautuvat vastaantuloonne jakovainaalla. - tiikeri pentu
Olen ajatellut muuttoa ennen kuin koira kasvaa niin isoksi ja on minulla hyvä kokemus koiran kouluttamisesta kun kyse ei ole ensimmäisestä koirasta
- U_U-b
Varmasti saat paljon pahoja katseita ja juorujen levittelyä, kun doggisi kasvaa ja sille iskee murkkuvaihe. Kaikki kun eivät ymmärrä, että nuoret koirat voivat olla hankalia tietyssä iässä. Katsovat vain, että "iso (eli olettavat, että aikuinen) ja hyppii ja riehuu > vaarallinen".
Tykkään itse tanskandoggeista mielettömästi, ja yhdellä tuttavalla on niitä kolme ja asuvat kerrostalossa. Yksi doggeista käy jopa vanhusten rapsuteltavana hoitokodissa.
Onhan talossa muuten hissi? - tiikeri pentu
On kerrostalossamme hissi en muuten kyseistä rotua ostaisi jos hissiä ei olisi
- MietiViela
Mieti nyt vielä kerran. Onko sen koiran hyvä olla siellä kerrostalossa? Olteko niin itsekäs, että seuraat vain omia halujasi siitä luontokappaleesta välittämätä?
Olet varmaan vasta lapsi joten ehkä ymmärrät kun kuvaan asian näin: sen ison koiran elämä kerrostalossa on kuin sinut suljettaisiin häkkiin. Vaikka sinua ruokittaisiin ja hoidettaisiin siinä häkissä kuika hyvin, olisi elämäsi siellä kuitenkin siellä aika onnetonta. - käytös se on
En välitä siitä onko hissin ovien auetessa vastassa tanskandoggi vai chihuahua vaan siitä onko se koira omistajansa hallinassa vai ei. Pentukoirilta siedän kyllä kaikenlaista sillä tiedänhän itsekkin ettei se pentu osaa luonnostaan olla välinpitämätön vieraita kohtaan vaan se pitää ensin opettaa mutta vieraalta aikuiselta koiralta, koosta riippumatta, en siedä laukkujeni tonkimista, vasten hyppimistä, rähjäämistä saati näykkimistä. Pienemmän koiran voi sentään tarvittaessa fyysisesti blokata menemästä vieraiden ihmisten iholle, isomman koiran kohdalla painotan hyvää peruskoulutusta ja sosiaalistamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311315Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373853Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1093019Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1192374Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812035Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17770Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143725- 53699