Kylpyhuoneen muovitapetin maalaus

vieraileva

Onko kylpyhuoneen muovitapettia mahdollista maalata märkätiloihin soveltuvalla maalilla? Kuva : http://aijaa.com/img/b/00064/13112063.jpg

Olisi kiva päivittää kylpyhuonetta, mutta suurempaa remonttia ei ole järkeä tehdä, koska taloyhtiöön on tulossa jossain vaiheessa putkiremontti..

Esimerkiksi Biltemasta saa tällasita
Akrylaattimaali Käyttöalue
Likaa hylkivä, pesunkestävä, vesipohjainen tehokkaasti peittävä ja täyteläinen maali keittiön, eteisen, märkätilojen, julkisten tilojen ja muiden kovalle kulutukselle joutuvien pintojen pintamaalaukseen sisätiloissa. Sisältää märkätiloissa tarvittavia sienten torjunta-aineita.

Erityisominaisuudet
Erittäin täyteläinen ja peittävä. Sisältää runsaasti sidosainetta. Kestää hyvin pesua, joten soveltuu myös pinnoille, jotka altistuvat suoralle vesisuihkulle.)

6

11041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea lm

      Moi
      En tiedä kuinka biltema orjeitunut olet..mutta jos haluat sen ihan oikeasti tehdä kestämään niin voisin lausua seuraavaa.... kyllä maalaus on mahdollista ja jonkin verran myös käytössä esim. isompien kaupunkien vuokrataloyhtiöissä...sijoittajien kohteissa ja muutenkin...muutama seikka kannattaa huomioida sitä ennen. jos haluat maksulliset ohjeet niin laita viestiä [email protected]

    • esim.

      Laittaisit uuden muovitapetin vanhan päälle. Kosteuden kestävällä muovitapetti liimalla.

    • maalarimestari

      Niin kummalliselta kun se kuullostaakin niin maalaa ensin vaikkapa Tikkurilan repko
      pohjamaalilla joka on muuten ulos muovitettuihin pelteihin tarkoitettu ulkomaali kunhan olet ensin pessyt huolellisesti maalarinpesuaineella ( vaikka ko.maali tarttuu hieman likasempaankin muovitukseen minkä vuoksi nimenomaan tolla.
      ja pintamaalaa Tikkurilan Luja pintamaalilla mahdollisimman kiiltävällä.
      Tästä menetelmästä on paljon hyviä kokemuksia muovitetuissa kylppäreissä.
      Itse välttelisin halpoja maaleja joista ei ole mitään aiempia kokemuksia.
      Ei kannata alkaa kokeilla kun tiedossa on kuinka onnistuu.

    • 77888888888999999999

      Yllättävän hyvin pysyy kylppärinkin seinässä ja kestää kosteutta pesunkestävät vesiliukoiset maalit, jo remonttiässäkin. Vesiliukoisten maalien kanssa on paljon helpompi pelailla. Telalla(sellaisella pienellä rullalla) kun vetää niin niitä voi aina paikkaillakkin niin että ei koko kylppäriä kattoon asti tarvitse maalata eikä raitoja edes näy. Hyvin kannattaa aina pestä pohjat mihin maalaa, jos rasvan tai paskan päälle maalaa niin se hilseilee pois ja siitä tulee hankala pinta.
      Mä olen pitkään pitänyt vuokrakämppänkin kylppärin muovitapetin siistinä tällä menetelmällä. K.o. kämppään tulee kyllä aikanaan kylpääriremppa ja siksi ei sitä kannata paljon lähteä laittelemaan ennen sitä, lavuaarin päälle olen vähän kaakeliakin laittanut.

    • Kevät toi maalarin

      Minulla on menossa juuri samankaltainen projekti, kun kyllästyin saumoihin, joita ei ollut hitsattu vaan liimattu ja liima oli muuttunut keltaiseksi ja pursui rumasti saumoista.
      Yritin keksiä jotakin jolla saumat olisi voinut peittää koska seinissä sinänsä ei ollut mitään vikaa.
      Maalaustarvikeliikkeessä sanoivat että yksinkertaisinta on maalata seinät kokonaan.

      Sain ohjeet. Hioin ensin hiomakoneella pinnan. Pesin aineella, jota ei tarvinnut laimentaa eikä huuhdella jälkeenpäin.
      Sitten pohjamaalaus ja sen päälle maali joka on tarkoitettu kosteitten tilojen maalaamista varten.

      Tulos on erittäin hyvä.

      Mutta jälkiviisaana totesin että jos olisin tiennyt mitä nyt tiedän, niin olisin voinut maalata saumat pelkällä pohjamaalilla. Ei olisi mennyt aikaa teippauksiin, hiomisiin, pesuun ym. esivalmisteluihin. Olisi riittänyt pelkkien saumojen molemminpuolinen teippaus. Saumoja oli vaan 5 kpl!

      Maalia olisi kulunut ehkä 0,25 l.

    • Harrastemaalari

      Maalaus onnistuu, ensin pesu esim. Tikkurilan maalipesulla. Pohjamaalaus 1 kerta Tikkurilan Panssari Aqualla ja pintamaalaus 2 kertaa Tikkurilan Luja-maalilla esim puolihimmeä tai kiiltävä. Panssari Aqua tarttuu muovipintaan, koska se on tarkoitettu esim. valmiiksi pinnoitetuille peltikatoille, se muodostaa tartuntasillan jonka päälle Luja maalin voi vetää. Se vielä, että muovimatto pitää olla rakenteeltaan kiinteä ja kova, pehmeälle ja joustavalle pinnalle ei suositella maalausta. Aineet maksoivat noin 100 euroa, kun maalattavaa pintaa oli 15 m2. Nämä ohjeet sain Tikkurilan neuvontapalvelusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      281
      3744
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2469
    3. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      88
      1720
    4. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1650
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      326
      1572
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      408
      1426
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      67
      1383
    8. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      78
      1320
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1289
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      89
      1218
    Aihe