Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Stressaantunut tietämättään?

stressaantunutvaiei

Hei! Olisi sellainen kysymys, että voiko ihminen kärsiä stressistä tietämättään? Tai voiko olla stressaantunut, vaikka olo ei tuntuisi siltä?

Olen nyt keskellä ylioppilaskirjoitusrumbaa ja viimeisen puolen vuoden aikana on tullut ravattua lääkärissä ties minkälaisten erilaisten vaivojen takia, joita lääkärit eivät saa hoitamalla pois taikka osaa selittää. Kärsin muunmuassa korkeista verenpaineista, korkeasta sykkeestä, ihottumista, vatsavaivoista, hiusten lähdöstä ja korvien soimisesta.

Mieleltäni olen ollut melko levollinen ja olo ei ole laisinkaan stressaantunut. Olen jopa nukkunut hyvin, vähintään 6 tunnin yö unia. Ainoastaan fyysinen oloni on tällä hetkellä melko heikko ja se, ettei syytä ole löytynyt vaivaa jonkin verran mieltä. Nyt olenkin alkanut miettiä, että voisivatko kaikki nuo vaivat selittyä stressillä? En viitsi lääkäriin mennä sadatta kertaa vain kyselläkseni stressistä, joten kysynpäs nyt täältä, jos jollain olisi tietoa.

2

965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stressiä

      Voi olla!
      Minulla oli monta vuotta kaikenlaisia fyysisiä vaivoja, joissa ei ollut selvää syytä. Mikään ei auttanut tai jatkuvia lääkekuureja. Kunnes sitten eräs tapahtumaketju sai minut heräämään. Olin lähes burn outin partaalla. Tunnen stressin ensimmäisenä nimenomaan kehossani vaikka mieli olisi aivan tyyni jne. Nyt vuosia myöhemmin, kun olen oppinut un tunnen kehoni stressaantuvat osaan ja tiedän mitä tehdä.
      Liikunta auttaa minua, kunnon yöunet, minulle ainakin 8 h, säännöllinen elämänrytmi ja ruokailu, hieronta jne. Sillä saan yleensä itseni taas tasapainoon.

    • 1+1

      Todellakin, monestihan stressi onkin alitajuista. Ihottumia saattaa puheta stressin seurauksena ja sydämen syke nousta tai vaikka tulla lisälyöntisyyttä ym.

      Stressi myös kuluttaa elimistön voimavaroja ja saattaa aiheuttaa jonkin vitamiinin tai hivenaineen puutosta ja sitä kautta aiheuttaa pikku vaivoja. Muistaakseni ainakin magnesium-tasoja stressi pudottaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe