Jos jään osittaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle 1.5.2014, miten kannattaa pitää vuosilomat?
Voisiko kenties ottaa jo aiemmin 1.4. -31.3. ansaitut lomat, kahtena perättäisenä kuukautena kesällä 2014 , jottei ansaitaraja ylittyisi. siis 2vk.lomaa ja 2 vk.eläkettä? esim kesä- ja heinäkuussa?
Epäilen ettei onnistune, vai mitä mieltä olette?
Myös" lomapaluuraha" voi olla ongelma, pitäisikö vai voisiko sen ottaa sovittaessa vapaana?
Osatyökyvyttömyyseläke/ lomakorvaus/ Kunta työnantajana
8
1398
Vastaukset
Minkälaisilla vaivoilla nykysiin pääsee osittaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle?
- tiu tau tilhi
- mitä tehdä jos ?
Kannattasko pitää lomat pois ennen kuin ottaa vastaan mahdollisen osatyökyvyttömyyseläkkeen?
mitä tehdä jos ? kirjoitti:
Kannattasko pitää lomat pois ennen kuin ottaa vastaan mahdollisen osatyökyvyttömyyseläkkeen?
Kannattaa myös vilkaista 50 .
Kaikkialla on paikka tyhjälle päälle.
H.mitä tehdä jos ? kirjoitti:
Onhan sun joka tapauksessa pidettävä tämän lomakauden lomat 30.4. mennessä.
Sen jälkeen pidät lomat koska pidät.
(huoh, en ymmärrä kysymystä)- Miten menee?
minttupuu kirjoitti:
Onhan sun joka tapauksessa pidettävä tämän lomakauden lomat 30.4. mennessä.
Sen jälkeen pidät lomat koska pidät.
(huoh, en ymmärrä kysymystä)Kyllä tulevan kesän 2014 lomat on ansaittu jo kaudelta 1.4.2013 - 31.3.2014.
Myös edessä olevat talven 2014-2015 lomat aina tuonne 30.4. asti ansaittu samana aikana.
Eri asia on jos pitää lomia enakkoon.
Nyt olen ansainnut yhteensä 38päivää vuosilomaa, johon ei lasketa launtaita mukaan, vaan pelkät arkipäivät.
Jos jään osatyökyvyttömyyseläkkeelle ennen varsinaista kuuminta kesäkautta, niin olisi ikävää jos vuosilomarahat kesällä, tulisivat osa-aikatyöstä, eli lomakorvaus olisi puolet vähemmän kuin ilman eläkettä, samoin kuin "paluuraha".
Ja osittaisella ei saisi tietojeni mukaan ylittää saatua ansaitarajaa edes vuosilomalla, josta olen saanut kahtaalaista tietoa. Siis ansaitarajan ylittämisen pelossa , ettei tulo kasvaisi liian isoksi, niin halusin tietää olisiko mahdollista pitää lomat erissä?
Jotain muutoksia on tullut tämän vuoden alusta?
Olen aivan sekaisin näistä asioista, ja odottelen vasta myönteistä päätöstä eläkeyhtiöstä, mikä kait kohdallani on pelkkä läpihuutojuttu monien infalidisoivien sairauksien vuoksi. - tiu tau tilhi
Miten menee? kirjoitti:
Kyllä tulevan kesän 2014 lomat on ansaittu jo kaudelta 1.4.2013 - 31.3.2014.
Myös edessä olevat talven 2014-2015 lomat aina tuonne 30.4. asti ansaittu samana aikana.
Eri asia on jos pitää lomia enakkoon.
Nyt olen ansainnut yhteensä 38päivää vuosilomaa, johon ei lasketa launtaita mukaan, vaan pelkät arkipäivät.
Jos jään osatyökyvyttömyyseläkkeelle ennen varsinaista kuuminta kesäkautta, niin olisi ikävää jos vuosilomarahat kesällä, tulisivat osa-aikatyöstä, eli lomakorvaus olisi puolet vähemmän kuin ilman eläkettä, samoin kuin "paluuraha".
Ja osittaisella ei saisi tietojeni mukaan ylittää saatua ansaitarajaa edes vuosilomalla, josta olen saanut kahtaalaista tietoa. Siis ansaitarajan ylittämisen pelossa , ettei tulo kasvaisi liian isoksi, niin halusin tietää olisiko mahdollista pitää lomat erissä?
Jotain muutoksia on tullut tämän vuoden alusta?
Olen aivan sekaisin näistä asioista, ja odottelen vasta myönteistä päätöstä eläkeyhtiöstä, mikä kait kohdallani on pelkkä läpihuutojuttu monien infalidisoivien sairauksien vuoksi.http://motiivi.jhl.fi/portal/?a=getArticle&issueId=18&articleId=312
Kannattaa KVG.
- Tykkään rahasta
Jätä loman käyttö "viimetippaan". Eli paljon pitämättömiä lomapäivia.
Mutta sitten tuleekin selkäpipiksi etkä EHDI pitämään vuosilomia ollenkaan,ennen eläkkeelle jäämistä. Mitä siitä seuraa,voit vain arvata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1407929Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.313126Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3822198Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841760Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1471583Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211421- 1001229
- 151228
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371152- 181112