Joko on aika ostaa?

Von Rommenhausen

Hinnat romahtavat niin ettei ehdi sanoa "lisävakuus".

Joko palstan tuhnuttelijat kohta ostavat? Onko joku jo tehnyt kaupat? Joko on säästöt nostettu korkeakorkoiselta pankkitililtä ja siirretty lyhytaikaiselle käyttelytilille?

Itse taidan vielä odotella. Kohta kypsät kinkut putoavat puusta ja sitten vasta tehdään tili.

9

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • golddigger

odoteltu sinde 2001. tilinteon aika alkaa olla käsillä. hinnat valuu kokemäenjokena ja tornional. pian me kyttääjät tehdään muhkeat tilit, viedään vaimot viineri-leikkeelle, ja me maksetaan!

• No hei välittäjä

Päätit siis päästää epätoivoisen parkaisusi,ei kait kukaan ole niin tyhmä että nyt ostaisi koska laskuhan vasta alkoi.
      Palkkiosi tippuu ja tippuu,kenties olet työtön kohta?

• spedeus

Ei missään nimessä kannata ostaa. Kannattaa rauhassa muutamia vuosia seurailla tilannetta ja lukea tältä palstalta vinkkejä. Esim jos 2004 olisit ostanut Helsingin keskustasta ylihintaisen 3000€/m2 asunnon, olisi siitä hädintuskin 80% nyt maksettu!!! Ajattele jos nyt rommaa 50% niin sun nykyisestä 4500€ arvoisesta neliöstä on jäljellä enään 2250€ oikeeta hintaa ja velkaa yhä 600€!! Kyllä kannattaa vuokralla yhä rauhassa seurata tilannetta ja ostaa vasta ennnen seuraavaa nousua. Luki kyllä kertoo milloin se alkaa.

• miksi kiirehtiä?

Odotuksella ja tilanteen seuraamisella täällä ollaan myös. Markkinoiden ilmapiiri on rauhaton, ja hinnat ovat jopa (eipä olisi uskonut, että ei löydy 40% tilastoon enää nousukohteita riittävästi) tilastojen valossa menossa alaspäin. Ei kiire, joten ehkä 2016 on ostohetki. Miksi kiirehtiä, kertokaapa, palstan "viisaammat"?

• ajoissa ostanut

No vaikka esimerkiksi siksi, että hinnat ovat mitä suuremmalla todennäköisyydellä tuon 2 vuoden jälkeen korkemmalla kuin nyt. Niin on myös vuokrakuittipinon huippu.

Kysy vaikka niiltä jotka jäivät jo 12 vuotta sitten odottelemaan tuohon sinun tyyliisi.

• Esim 2004???

Ostitko asunnon kun olit opiskelija? Täällä vallitsee käsittämätön ajattelutapa jota oikein julkisesti tuodaan esiin, jos ette tiedä että ihmisiä syntyy jokavuosi niin nyt tiedätte.
      Se on eriasia ymmärrätekö sitä, tuskin.

• Minä muuten ostin asunnon opintojen loppuvaiheilla. Toki olin samalla töissä (kuten olen ollut 15-vuotiaasta lähtien).

Miten se liittyi palstan Kareihin ja kumppaneihin? Vai tarkoitatko, että Kari on jo heittänyt veivinsä ja uusi Karisukupolvi on muodostumassa? Näin voi hyvinkin olla.

• Luki.

Varmaan muodotumassa.

Mutta uusi muuli sukupolvi on jo mouodostunut ja niitä on paljon niin paljon että jos aika kelloa voisi siirtää taaksepäin niin moni muodostaisi uudet ajatukset ja liittyisi Karin sukupolveen joka on muodostumassa parhaillaan.

• whoknowswins

Olen ikäpolvea, jonka työuran alkuun osui viime lama ja siitä selvisin osin tyhmänrohkeudella niin, että ensiasunnon ostin kuopan pohjalla. Tästä opin, ettei Suomen päättäjiin ja markkaan ollut luottamista. Euroon luotan ja IMF:n ja EK:n lähitulevaisuudessa muodostamaan valvontakomissioon paremmin luin Suomen päättäjiin. Suomalaisilla päättäjillä on töppien jälkeen liikaa mahdollisuuksia paeta vastuutaan eurovirkoihin.

Teen voitavani, että jälkikasvuni ymmärtäisi lähteä täältä opintojen jälkeen muille maille. Tällä hetkellä paras vaihtoehto on Kanada. Se on maa, jossa tulijat pisteytetään ja parhaat pääsevät sisään. Suomeen otetaan ulkoa käytännössä pelkkää pohjasakkaa elätettäviksi.

Uuden muulipolven kasvattaminen omista lapsistaan tänne vero- tai työttömyysikeen alle olisi vastuutonta. Rikkaat ovat tästä maasta jo lypsynsä lypsäneet ja nyt on keskiluokan vuoro. Itse tein sen mahdolliseksi kovalla työllä, muuleilemalla ja asuntokauppojen voitoilla. Nyt nostan 3500 eur./kk. ansiosidonnaista ja sen loputtua poistun maasta.

Sosiaalihuoltovaltion aika Suomessa on ohi. Saapa nähdä milloin kansan syvät rivit sen tajuavat ja mitä sitten tapahtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      8
      12412
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      5
      11183
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3122
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2849
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2388
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      44
      2155
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1965
    Aihe