Eli tilasin laitteen jossa lukee "worldwide voltage" Iso-Britanniasta ja huomasin nyt että siinähän on aivan vääränlainen pistoke. Otin muutamia kuvia:
http://aijaa.com/img/b/00443/13112863.jpg
http://aijaa.com/img/b/00082/13112862.jpg
http://aijaa.com/img/b/00444/13112861.jpg
Pystyyköhän tuon pistokkeen vaihtamaan vai olisiko helpointa hommata sellainen adapteri? Kun mietin tuota sulaketta tuolla niin ei ole kyllä hajuakaan mitä sille sitten kävisi. En siis tosiaan tajua näistä asioista yhtään mitään..
Auttakaa urpoa hädässä (pistokkeesta..)
32
637
Vastaukset
- 10+
Ei muuta kuin pistoke vaihtoon. Helppo homma kun laite ei tarvitse edes suojajohdinta.
- anni5
Hyvä juttu! Mutta mitä tuolle sulakkeelle pitäisi tehdä, jättää vain paikoilleen?
- 10+
anni5 kirjoitti:
Hyvä juttu! Mutta mitä tuolle sulakkeelle pitäisi tehdä, jättää vain paikoilleen?
Pistokkeissa olevia sulakkeita ei Suomen sähköjärjestelmässä tarvita. Tavallinen sukopistotulppa vaan vaihtoon.
http://www.biltema.fi/ProductImages/35/large/35-176_l.jpg - anni5
10+ kirjoitti:
Pistokkeissa olevia sulakkeita ei Suomen sähköjärjestelmässä tarvita. Tavallinen sukopistotulppa vaan vaihtoon.
http://www.biltema.fi/ProductImages/35/large/35-176_l.jpgKiitos paljon!
- Laiton viritys
anni5 kirjoitti:
Kiitos paljon!
Laiton viritys laittaa tuohon schuko..., pitäisi laittaa litteä europistoke jos se on kaksoiseristetty (kaksi neliötä sisäkkäin laitteeseen merkittynä) ja piuhan pitää olla silloin aina tehdastekoinen. Onko laitteen puolella myös pienempi pistoke, missä kaksi tappia?
Matka-adapterilla ensiapua... - Slk-opas
Laiton viritys kirjoitti:
Laiton viritys laittaa tuohon schuko..., pitäisi laittaa litteä europistoke jos se on kaksoiseristetty (kaksi neliötä sisäkkäin laitteeseen merkittynä) ja piuhan pitää olla silloin aina tehdastekoinen. Onko laitteen puolella myös pienempi pistoke, missä kaksi tappia?
Matka-adapterilla ensiapua...Suojaeristettyyn laitteeseen saa asentaa schuko eli suojakosketin pistotulpan.
- Aika muuttanut
Slk-opas kirjoitti:
Suojaeristettyyn laitteeseen saa asentaa schuko eli suojakosketin pistotulpan.
Pykälät/tulkinnat on näemmä muuttuneet jossain välissä, nyt sallittu ja aiemmin ei.
http://www.tukes.fi/kodinsahkoturvallisuus/3_6.html - ei mitään väliä
Slk-opas kirjoitti:
Suojaeristettyyn laitteeseen saa asentaa schuko eli suojakosketin pistotulpan.
Suojaeristetyssä laitteessa on ihan sama millainen pistotulppa siinä on turvallisuuden kannalta siis. joko shkuko tai litteä pistotulppa nolla tulppaa ei kannata laittaa koska sen joutuisi vuolemaan kuitenkin että käy suoja maadoitettuun pisto rasiaan.
- 10+17
Helpoiten pääset jos vaihdat koko johdon. Toisessa päässä on varmaan kolminapainen plugi. Sellainen neliskulmainen jossa on viistetyt kulmat. Hankit samanlaisen jossa on valmiina suko toisessa päässä. Maksaa muutaman euron.
Saatta löytyä valmiina kotona jo. - Teoriassa??
Oletteko muuten varmoja että teoriassa on oikein jättää tuo keraaminen sulake pois?
Sähköverkkoon liitettävät laitteet on suuniteltava siten että laite vioittuessaan kestää virran, jonka pistotulppaa syöttävä sulake suojaa. Jos näin ei ole niin laite varustetaan omalla sisäisellä sulakkeella, viimeistään siinä kohdassa missä laitteen virrankesto heikkenee.
Esimerkki lienee vaikka vanha pöytätietokoneen poweri, laitat 115V säädölle ja kytket 230v niin lasiputki käryää, ohitat lasiputken rautanaulalla ja kokeilet saman uusiksi niin lopputuolos on munakranaattia vastaava ilotulitus ja verkon sulake kärähtää sitten jossain vaiheessa, jos kärärtää.
anni5 tiedoksi. Joo siis vaihda pistotulppa vain, niin itsekin tekisin suomessa tollaisia pistotulppia tuskin löytyy mistään tai toinen vaihtoehto on matka-adapteri. Herätän vain teoreettista keskustelua.- Juupa joo
Jos pistokkeessa on 13A sulake (Kuten aloittajan kuvassa näkyy olevan) , niin kyllä sen korvaa mittaritaulussa oleva 10A sulake.
Case closed! - Teoriassa
Juupa joo kirjoitti:
Jos pistokkeessa on 13A sulake (Kuten aloittajan kuvassa näkyy olevan) , niin kyllä sen korvaa mittaritaulussa oleva 10A sulake.
Case closed!Juu itseasiassa tunnustan että en osannut lukea noita arvoja, eli 13A mitähän tuo 62 sitten tarkoittaa??
Vaikka itse ensimmäisenä ajan täältä palstalta jo lähtöasetelmissa paskan tärkeät sisäjohtoasentajat tyhjänpäiväiseneen EU-standardineen valaistukseen ja sähköön jatkamaan mmjn taivutusta niin ota huomioon että nuo vääntelijät laittaa nykyisin melkein joka rasiaan C16 johodonsuojan.
Eli teoriassa ei riitä ;)
Nojoo anni5 voi kuitenkin huoletta unohtaa nämä tyhjänpäiväiset pätemiset tyystin ja vaihtaa normaalin pistotulpan. Ensikerralla kun laitteessasi on lisäksi keltavihreä maadoitusjohdin niin jätä se hieman pidemmälle lenkille :D :D :D - 10+
Jos tuntee vähänkään tuota engelsmannien sähkösysteemiä, ymmärtää pistokkeessa olevan sulakkeen tarkoituksen...
- teoriassa
10+ kirjoitti:
Jos tuntee vähänkään tuota engelsmannien sähkösysteemiä, ymmärtää pistokkeessa olevan sulakkeen tarkoituksen...
Paljon siel sit pystyy vetää tommosest rasiast virtaa??? Meinaa eihän noissa niiden kaikissa tulpissa ole mitään sulakkeita, mulla on ollutkin noita tulppia ja roikkia?
Pidemiaikaisessa käytössä suomalainen pistotulppa ja rasia on jo 16A virralla lätäkkönä lattialla kun vähänkin on kielekkeen jouset löystyneet, hapettuneet tai pistotulppan johto kireällä niin että virta kulkee vain kielekkeen reunojen kautta...
Ei tuo tulppa näytä paljon suomalaista vahvarakenteisemmalta? Turvallisuudesta vähän tingitty siis?
- Samppa 1982
Valoitappa hiukan mikä laite.
- veikkaaja
Nimimerkin huomioiden niin hiustenkuivaaja tai tms.
- teoriassa
"Jos tuntee vähänkään tuota engelsmannien sähkösysteemiä, ymmärtää pistokkeessa olevan sulakkeen tarkoituksen... "
Ketokaa nyt joku et miten siel toi sähkönjakelu pääpiirtein pelaa? eikö sielä oo mitään sulakeita muuta kuin sitten pistotulpassa?- 10+
Pistorasiat ovat ketjutettu järeällä kaapelilla silmukaksi ja suojana on hyvin iso sulake jos sitäkään.
- teoriassa
10+ kirjoitti:
Pistorasiat ovat ketjutettu järeällä kaapelilla silmukaksi ja suojana on hyvin iso sulake jos sitäkään.
Ok, kiitti.
Ei mulla muuten noita johtoja ollutkaan, taitaa olla niitä toisia samannäköisiä pistotulppia missä on kolme lattaa kolmion muodossa mutta latat ovat viistosti, toisin kuin tuossa mallissa latat ovat kohtisuoraan..
Eli periaatteessa sulake pitää olla joka pistotulpassa tai voit vetää rasiasta pari kiloamppeeria.... - Silmukka
teoriassa kirjoitti:
Ok, kiitti.
Ei mulla muuten noita johtoja ollutkaan, taitaa olla niitä toisia samannäköisiä pistotulppia missä on kolme lattaa kolmion muodossa mutta latat ovat viistosti, toisin kuin tuossa mallissa latat ovat kohtisuoraan..
Eli periaatteessa sulake pitää olla joka pistotulpassa tai voit vetää rasiasta pari kiloamppeeria....Toi brittisysteemi on oikeasti nerokas. Tehdään pistorasiasyttö riittävän tanakaksi esim 30A ja laitetaan siihen töpseliin laitteen kaipaama sulake esin 1,25A matkaradioon, 13A lämpöpatteriin jne
- Samppa 1982
Onko liian monimutkaista L ja N Jos niin älä piruvie tee mitään.
- Make 1972
"Onko liian monimutkaista L ja N Jos niin älä piruvie tee mitään."
Taas tällainen "jos et osaa älä tee mitään" -neuvo.
Mikset kertonut sen L:n ja N:n merkityksiä tai opastanut tiedon lähteelle?
Kukaan ei koskaan voi oppia mitään, ellei ensin selvitä asiaa ja sitten kokeile.
On ollut aika, jolloin sinäkään et käsittänyt sähköistä mitään.
Jos olisit kuunnellut jokaista "älä tee mitään"-neuvoa, et vielä tänäänkään osaisi mitään!
L on "Live" eli vaihe, ja N on "Neutral" eli nolla. L on se ruskea johto ja N on sininen. Juuri vaihe (L) on se, josta saa sähköiskun, jos siihen koskee.
Suomessa vaihe tulee yleensä pistorasian oikeanpuoleisesta rei'ästä.
Jos laitteen liitäntäjohdon ruskean johdon kytkee pistotulpan siihen piikkiin, joka menee oikeanpuoleiseen reikään, menee vaihe silloin ruskeaan johtimeen, joka on teoriassa oikea kytkentätapa. Minä kytkisin näin päin, vaikka yleensä asialla ei ole merkitystä.
Brittipistoke menee pistorasiaan vain yksin päin, joten siellä vaihe mennee aina ruskeaan johtimeen. Kun kyseessä on laite, joka on tarkoitettu käytettäväksi Briteissä, voi vaiheen ja nollan paikoilla olla merkitystä, mutten tunne tätä asiaa riittävästi voidakseni sanoa siitä mitään varmaa.
Itse kuitenkin kytken johdot pistotulppaan siten, että ruskea johto saa vaiheen (oikeanpuoleisesta pistorasian rei'ästä). Väärin se ei ainakaan mene tällöin.
Jos laitejohdossa on kolmaskin johdin, keltavihreä, kytketään se aina ja poikkeuksetta pistotulpan maadoitusliittimeen. Ja toisaalta: pistotulpan maadoitusliittimeen ei koskaan eikä missään tapauksessa kytketä laitejohdon muunvärisiä johtimia. Jos kytkijä on asiastaan epävarma, kannattaa käväistä sähköliikkeessä asiansa kanssa. - Leader
Make 1972 kirjoitti:
"Onko liian monimutkaista L ja N Jos niin älä piruvie tee mitään."
Taas tällainen "jos et osaa älä tee mitään" -neuvo.
Mikset kertonut sen L:n ja N:n merkityksiä tai opastanut tiedon lähteelle?
Kukaan ei koskaan voi oppia mitään, ellei ensin selvitä asiaa ja sitten kokeile.
On ollut aika, jolloin sinäkään et käsittänyt sähköistä mitään.
Jos olisit kuunnellut jokaista "älä tee mitään"-neuvoa, et vielä tänäänkään osaisi mitään!
L on "Live" eli vaihe, ja N on "Neutral" eli nolla. L on se ruskea johto ja N on sininen. Juuri vaihe (L) on se, josta saa sähköiskun, jos siihen koskee.
Suomessa vaihe tulee yleensä pistorasian oikeanpuoleisesta rei'ästä.
Jos laitteen liitäntäjohdon ruskean johdon kytkee pistotulpan siihen piikkiin, joka menee oikeanpuoleiseen reikään, menee vaihe silloin ruskeaan johtimeen, joka on teoriassa oikea kytkentätapa. Minä kytkisin näin päin, vaikka yleensä asialla ei ole merkitystä.
Brittipistoke menee pistorasiaan vain yksin päin, joten siellä vaihe mennee aina ruskeaan johtimeen. Kun kyseessä on laite, joka on tarkoitettu käytettäväksi Briteissä, voi vaiheen ja nollan paikoilla olla merkitystä, mutten tunne tätä asiaa riittävästi voidakseni sanoa siitä mitään varmaa.
Itse kuitenkin kytken johdot pistotulppaan siten, että ruskea johto saa vaiheen (oikeanpuoleisesta pistorasian rei'ästä). Väärin se ei ainakaan mene tällöin.
Jos laitejohdossa on kolmaskin johdin, keltavihreä, kytketään se aina ja poikkeuksetta pistotulpan maadoitusliittimeen. Ja toisaalta: pistotulpan maadoitusliittimeen ei koskaan eikä missään tapauksessa kytketä laitejohdon muunvärisiä johtimia. Jos kytkijä on asiastaan epävarma, kannattaa käväistä sähköliikkeessä asiansa kanssa.Ihan vakiokamaa. Tommosia neuvoja tulee tyypillisesti moneltakin sähkömieheltä, palstoilla ja ihan livenä myös.
En sano että todellakaan kaikki mutta monella tuntuu olevan suunnaton tarve kertoa joka välissä kuina sähkö on vaarallista ja itse ei saa edes valokytkintä käyttää vaan pitää tilata sähkäri tekemään sekin.
Suunnaton pelko siitä että maalikko oppii tekemään yksinkertaisen kattovalon vaihdon itse eikä tämmönen itsestään epävarma sähkäri sitten saa enää tuntea olevansa jumalasta seuraava.
Sähkötyöt onnistuu vain sähkäriltä, ja ennenkaikkiaan sähköosaaminen muodostuu tukesin 3h mittaisesta turvallisuustutkinnosta joista sitten kaikkein kovimmat luut työkokemuksen myötä tulevat oikein johtajina tänne boustailemaan eikä parhaimmillaan osaa oomin lakia edes tasavirralle. kuten tämäkin yksi verkostoasentaja täällä meille hiljattain todensi. - 1 - 1 = -0
Leader kirjoitti:
Ihan vakiokamaa. Tommosia neuvoja tulee tyypillisesti moneltakin sähkömieheltä, palstoilla ja ihan livenä myös.
En sano että todellakaan kaikki mutta monella tuntuu olevan suunnaton tarve kertoa joka välissä kuina sähkö on vaarallista ja itse ei saa edes valokytkintä käyttää vaan pitää tilata sähkäri tekemään sekin.
Suunnaton pelko siitä että maalikko oppii tekemään yksinkertaisen kattovalon vaihdon itse eikä tämmönen itsestään epävarma sähkäri sitten saa enää tuntea olevansa jumalasta seuraava.
Sähkötyöt onnistuu vain sähkäriltä, ja ennenkaikkiaan sähköosaaminen muodostuu tukesin 3h mittaisesta turvallisuustutkinnosta joista sitten kaikkein kovimmat luut työkokemuksen myötä tulevat oikein johtajina tänne boustailemaan eikä parhaimmillaan osaa oomin lakia edes tasavirralle. kuten tämäkin yksi verkostoasentaja täällä meille hiljattain todensi.Taas tätä leader'iksi itsensä kuvittelevan henkilön vuorisaarnaa ja vuodatusta.
"Leader" on muka Suomen ainoa kaikkitietävä "mestari" (= itseoppinut ilman asianmukaisia lupia ja tietotaitoa toimiva söheltäjä/ tuhertaja!), "mutta kukaan muu, varsinkaan ammattikoulun tai insinööritutkinnon suorittanut sähkömies ei muka tiedä sähköstä mitään".
No, näitä suuruudenhulluja tunaroijia eli "leadereita" löytyy vähän joka alalta. :( - Leader
1 - 1 = -0 kirjoitti:
Taas tätä leader'iksi itsensä kuvittelevan henkilön vuorisaarnaa ja vuodatusta.
"Leader" on muka Suomen ainoa kaikkitietävä "mestari" (= itseoppinut ilman asianmukaisia lupia ja tietotaitoa toimiva söheltäjä/ tuhertaja!), "mutta kukaan muu, varsinkaan ammattikoulun tai insinööritutkinnon suorittanut sähkömies ei muka tiedä sähköstä mitään".
No, näitä suuruudenhulluja tunaroijia eli "leadereita" löytyy vähän joka alalta. :(Olen itseoppinut kyllä! Tosin tänäpäivänä on myös työnitakia viralliset luvat jouduttu (palkallisesti) suorittamaan S3 luokkaan tai siinä luokassa olen nimettynä, mutta turvallisuustutkinto on suoritettu S2 millä en tee yhtään mitään kun ei ikinä tule olemaan varaa mennä sellaiseen työhön josta saan työkokemusta S1 tai S2 töistä.
Enkä pidä itseäni mitenkään erinomaisena tietäjänä vaan keskivertona joka haluaa oppia kokoajan uutta ja tällä palstalla porukkaa kyllä riittää minua opettamaan. Tyhmät kysymyksetkään ei palstalla ärsytä vaan ennenkaikkeaan nämä sähkömiehet jotka tulevat huutelemaan sähkön vaaroista, tuksein luvista ja siitä että itse ei saa tehdä mitään että ei vahingossakaan mitään opi.
Ehkä siksi ärsyttää että itse olen oppinut kaiken sen vähän mitä tiedän, tekemällä enkä missään muualla. Lähes yhtä ärsyttävä ryhmä on nämä vanhat papat jotka tulevat tänne huutelemaan että tietävät sähköstä kaiken kun on jo 150 vuotta kokemusta jostain mopon CDI-boxin korjaustöistä ja näin asettavat isensä toisten yläpuolelle kun keskustelu menee muuten heille liian vaikeaksi. - Selevä juttu! ;))
Leader kirjoitti:
Olen itseoppinut kyllä! Tosin tänäpäivänä on myös työnitakia viralliset luvat jouduttu (palkallisesti) suorittamaan S3 luokkaan tai siinä luokassa olen nimettynä, mutta turvallisuustutkinto on suoritettu S2 millä en tee yhtään mitään kun ei ikinä tule olemaan varaa mennä sellaiseen työhön josta saan työkokemusta S1 tai S2 töistä.
Enkä pidä itseäni mitenkään erinomaisena tietäjänä vaan keskivertona joka haluaa oppia kokoajan uutta ja tällä palstalla porukkaa kyllä riittää minua opettamaan. Tyhmät kysymyksetkään ei palstalla ärsytä vaan ennenkaikkeaan nämä sähkömiehet jotka tulevat huutelemaan sähkön vaaroista, tuksein luvista ja siitä että itse ei saa tehdä mitään että ei vahingossakaan mitään opi.
Ehkä siksi ärsyttää että itse olen oppinut kaiken sen vähän mitä tiedän, tekemällä enkä missään muualla. Lähes yhtä ärsyttävä ryhmä on nämä vanhat papat jotka tulevat tänne huutelemaan että tietävät sähköstä kaiken kun on jo 150 vuotta kokemusta jostain mopon CDI-boxin korjaustöistä ja näin asettavat isensä toisten yläpuolelle kun keskustelu menee muuten heille liian vaikeaksi.Jos todella tekisit ammatiksesi alan töitä, niin sinulla on kovin kieroutunut asenne alan turvallisuusmääräyksiin. Eli asiakkaasi voivat olla jopa hengenvaarassa! Lisäksi itseoppineet tuntevat heikosti elektroniikan tai sähkötekniikan teoriapuolta. Olen monesti törmännyt kavereihin, jotka esim. eivät ole sisäistäneet antenni-/ siirtojohtoteorioita, vaan he ovat omaksuneet aivan virheelliset käsitykset asioista.
Tähänastisen kertomasi valossa koko ajan vahvistuu se oletus, että oikeasti olet työttömyyskortistossa oleva harrastelija, joka anonyymisti esiintyen yrittää tehdä myös elektroniikan korjausbisnestä ilman asiaankuuluvaa pätevyyttä sekä ilman vaadittavia lupia. Puhumattakaan siitä, että sinut löytäisi minkään valtakunnan yrittäjärekisteristä. Tämä myös selittäisi sen, miksi vuodatat tänne jatkuvasti Tukes-itkupotkuraivareitasi.
Todennäköisesti teet siis töitäsi pimeästi ja samalla nostat työttömyyskorvausta. ”Ammattitaitosi” rajoittuu vain vuotavien elkojen
https://www.google.fi/search?q=bad caps&oq=bad caps&aqs=chrome..69i57j0l5.7540j0j8&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8
vaihtoon, jonka työn oppii vaikka koulutettu apina. Muut ammattitaitoa vaativat korjaukset kuitataan sanomalla asiakkaalle, ”että on sellainen vika, jota ei voi korjata”. - Leader
Selevä juttu! ;)) kirjoitti:
Jos todella tekisit ammatiksesi alan töitä, niin sinulla on kovin kieroutunut asenne alan turvallisuusmääräyksiin. Eli asiakkaasi voivat olla jopa hengenvaarassa! Lisäksi itseoppineet tuntevat heikosti elektroniikan tai sähkötekniikan teoriapuolta. Olen monesti törmännyt kavereihin, jotka esim. eivät ole sisäistäneet antenni-/ siirtojohtoteorioita, vaan he ovat omaksuneet aivan virheelliset käsitykset asioista.
Tähänastisen kertomasi valossa koko ajan vahvistuu se oletus, että oikeasti olet työttömyyskortistossa oleva harrastelija, joka anonyymisti esiintyen yrittää tehdä myös elektroniikan korjausbisnestä ilman asiaankuuluvaa pätevyyttä sekä ilman vaadittavia lupia. Puhumattakaan siitä, että sinut löytäisi minkään valtakunnan yrittäjärekisteristä. Tämä myös selittäisi sen, miksi vuodatat tänne jatkuvasti Tukes-itkupotkuraivareitasi.
Todennäköisesti teet siis töitäsi pimeästi ja samalla nostat työttömyyskorvausta. ”Ammattitaitosi” rajoittuu vain vuotavien elkojen
https://www.google.fi/search?q=bad caps&oq=bad caps&aqs=chrome..69i57j0l5.7540j0j8&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8
vaihtoon, jonka työn oppii vaikka koulutettu apina. Muut ammattitaitoa vaativat korjaukset kuitataan sanomalla asiakkaalle, ”että on sellainen vika, jota ei voi korjata”.Siis olen ihan palkansaaja, en yrittäjä eikä tuollaisia elkoja vaihtamalla mitään tienaa asiakashan vaan kysyy että miten korjaus maksaa noin paljon kun uudenkin saa halvemmalla.
Mutta se mitä itselleni ostan niin aina kysyn "avli nolla hintaa, en tarvi kuittii", en niinkään siksi että itse säästän siinä, vaan ennenkaikeaasn Siksi että se on taas kerran valtiolta pois ja sitä kautta siitä minun työttömyyskorvauksesta.
Rakennetaan automaatiota ja robotiikkaa erillaisia ratkaisuita tuotannon ongellmiin jossa työtä jota tehdään käsin halutaan siirtää koneelliseksi, ei niinkään pakkausteollisuutta. Ja siis tämähän minulle ei ole suinkaan helppoa vaan juuri passtelin haastavaa hommaa. Käytännössähän olen nimenomaan harrastaja.
Tähänhän riittää S3-urakointioikeus muistaakseni kilovolttiin asti. Noilla MMJ:n väänteliöillä on useasti virheellinen käsitys siitä että S3 on jokin kylmälaiteasentajan pistotulppa-asennuslupa. Mutta todellisuudessahan S3-luvilla saa tehdä kaiken ryhmäkesuksesta eteenpäin, eli itse koko tuotantokoneen sisäiset kytkennät eikä se kartuta kokemusta S2-töihin.
Ja muutenkin se on joku ihan toinen kaveri joka naputtelee TC:llä mmjitä rakennuksen seiniin ja kytkee pistorasioita sekä valokytkimiä. Eli koskaan en saa työkokemusta S2 tai S1 töistä.
On totta että anteenni/radio on minulle täysi mysteeri mutta keskustelen kyllä aiheesta mielelläni jos vaikka jotian uutta tietoa tarttuisi ja samalla saat itsellesi tyydytystä kun saat osoittaa että "leader ei tiedä mistään mitään" Aloitetaan vaikka tästä:
http://www.escol.com.my/Projects/Project-01(FM-Radio)/Proj-01.html
Miten tuo L1 kela määritetään, kolme ja puoli kierrosta säädettävällä sydämellä?? miten saan tuollaisen kelan??
Mitä tarkoitat siirtojohtoteorialla? - Sherlock Holmes
Leader kirjoitti:
Siis olen ihan palkansaaja, en yrittäjä eikä tuollaisia elkoja vaihtamalla mitään tienaa asiakashan vaan kysyy että miten korjaus maksaa noin paljon kun uudenkin saa halvemmalla.
Mutta se mitä itselleni ostan niin aina kysyn "avli nolla hintaa, en tarvi kuittii", en niinkään siksi että itse säästän siinä, vaan ennenkaikeaasn Siksi että se on taas kerran valtiolta pois ja sitä kautta siitä minun työttömyyskorvauksesta.
Rakennetaan automaatiota ja robotiikkaa erillaisia ratkaisuita tuotannon ongellmiin jossa työtä jota tehdään käsin halutaan siirtää koneelliseksi, ei niinkään pakkausteollisuutta. Ja siis tämähän minulle ei ole suinkaan helppoa vaan juuri passtelin haastavaa hommaa. Käytännössähän olen nimenomaan harrastaja.
Tähänhän riittää S3-urakointioikeus muistaakseni kilovolttiin asti. Noilla MMJ:n väänteliöillä on useasti virheellinen käsitys siitä että S3 on jokin kylmälaiteasentajan pistotulppa-asennuslupa. Mutta todellisuudessahan S3-luvilla saa tehdä kaiken ryhmäkesuksesta eteenpäin, eli itse koko tuotantokoneen sisäiset kytkennät eikä se kartuta kokemusta S2-töihin.
Ja muutenkin se on joku ihan toinen kaveri joka naputtelee TC:llä mmjitä rakennuksen seiniin ja kytkee pistorasioita sekä valokytkimiä. Eli koskaan en saa työkokemusta S2 tai S1 töistä.
On totta että anteenni/radio on minulle täysi mysteeri mutta keskustelen kyllä aiheesta mielelläni jos vaikka jotian uutta tietoa tarttuisi ja samalla saat itsellesi tyydytystä kun saat osoittaa että "leader ei tiedä mistään mitään" Aloitetaan vaikka tästä:
http://www.escol.com.my/Projects/Project-01(FM-Radio)/Proj-01.html
Miten tuo L1 kela määritetään, kolme ja puoli kierrosta säädettävällä sydämellä?? miten saan tuollaisen kelan??
Mitä tarkoitat siirtojohtoteorialla?Katsoin nimimerkin "Leader" antia tälle elektroniikkapalstalle. Ei löytynyt mitään muuta, kuin tuota sairaalloista Tukes-vouhotusta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12183713/#comment-67397785
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12199858/#comment-67416164
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12164709/#comment-67120640
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12115363/#comment-66776452
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12115363/#comment-66790159
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12115363/#comment-66709185
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12079888/#comment-66389246
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12079888/#comment-66385265
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12046848/#comment-66134347
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12033232/#comment-65997113
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12024680/#comment-65916104
Panin myös merkille sen, että suurin osa noista Leaderin Tukes_vouhotus_postauksista oli vastaus siihen, kun joku oli ensin postannut [email protected] hakutuloksia.
Eli jos lasketaan todennäköisyyksiä, niin tämä "leader" näyttää olevan tämä Mikkelin mies, joka ärsyyntyi noista hakutuloksistaan. Toisekseen, tämä leaderin tukes-vaahtoaminen alkoi vasta sen jälkeen ja siinä ketjussa, jossa tuo [email protected] ilmoitus oli. Kyseinen ketju on kylläkin poistettu, mutta todennäköisesti löytyy vielä hakukoneiden välimuistista, jos joku viitsii kaivella.
Eli tapaus "The Leader" lienee nyt selvitetty! - Leader
Sherlock Holmes kirjoitti:
Katsoin nimimerkin "Leader" antia tälle elektroniikkapalstalle. Ei löytynyt mitään muuta, kuin tuota sairaalloista Tukes-vouhotusta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12183713/#comment-67397785
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12199858/#comment-67416164
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12164709/#comment-67120640
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12115363/#comment-66776452
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12115363/#comment-66790159
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12115363/#comment-66709185
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12079888/#comment-66389246
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12079888/#comment-66385265
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12046848/#comment-66134347
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12033232/#comment-65997113
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12024680/#comment-65916104
Panin myös merkille sen, että suurin osa noista Leaderin Tukes_vouhotus_postauksista oli vastaus siihen, kun joku oli ensin postannut [email protected] hakutuloksia.
Eli jos lasketaan todennäköisyyksiä, niin tämä "leader" näyttää olevan tämä Mikkelin mies, joka ärsyyntyi noista hakutuloksistaan. Toisekseen, tämä leaderin tukes-vaahtoaminen alkoi vasta sen jälkeen ja siinä ketjussa, jossa tuo [email protected] ilmoitus oli. Kyseinen ketju on kylläkin poistettu, mutta todennäköisesti löytyy vielä hakukoneiden välimuistista, jos joku viitsii kaivella.
Eli tapaus "The Leader" lienee nyt selvitetty!Eli et osaa neuvoa nuorelle harrastajapojalle edes yksinkertaista kelan mitoitusta yhteen yleisimmistä valmispiireistä joita 9-vuotiaat lapset juottelee koluelektroniikan sarjoissa vaikka kuinka olet kouluttautunut mahtavaksi sähköasiantuntiaksi? Vielä ne samat kunniamitallit kaulassa joilla boustailit siinä poistetussa viestiketjussa?
- Revi tuosta! ;)
Leader kirjoitti:
Eli et osaa neuvoa nuorelle harrastajapojalle edes yksinkertaista kelan mitoitusta yhteen yleisimmistä valmispiireistä joita 9-vuotiaat lapset juottelee koluelektroniikan sarjoissa vaikka kuinka olet kouluttautunut mahtavaksi sähköasiantuntiaksi? Vielä ne samat kunniamitallit kaulassa joilla boustailit siinä poistetussa viestiketjussa?
Etkös sinä ole jo saanut ongelmiisi neuvoja jo aikoja sitten, esim sivulta:
http://www.vauva.fi/keskustelu/1474904/ketju/oisko_jollai_rasavil_haalari_164cm
Sivulta siis pari lainausta esimerkkinä:
"Hei pervo, eikös me jo tehty selväksi, että pysyt pois täältä?!?"
"No sä oot just se sama, joka etti jotain muovivaippoja ittelleen. Pois pois täältä."
"ööö... mitä se haittaa jos joku pervo maksaa sinulle
käytetystä toppahaalarista? Siis että mitä väliä mihin toppahaalari menee sen jälkeen kun sitä et voi enää käyttää?
Ihan tämmöisestä pervoilusta en ole kyllä koskaan kuullut eikä nyt mielikuvituskaan riitä, mutta ihan miten vaan..." - Leader
Revi tuosta! ;) kirjoitti:
Etkös sinä ole jo saanut ongelmiisi neuvoja jo aikoja sitten, esim sivulta:
http://www.vauva.fi/keskustelu/1474904/ketju/oisko_jollai_rasavil_haalari_164cm
Sivulta siis pari lainausta esimerkkinä:
"Hei pervo, eikös me jo tehty selväksi, että pysyt pois täältä?!?"
"No sä oot just se sama, joka etti jotain muovivaippoja ittelleen. Pois pois täältä."
"ööö... mitä se haittaa jos joku pervo maksaa sinulle
käytetystä toppahaalarista? Siis että mitä väliä mihin toppahaalari menee sen jälkeen kun sitä et voi enää käyttää?
Ihan tämmöisestä pervoilusta en ole kyllä koskaan kuullut eikä nyt mielikuvituskaan riitä, mutta ihan miten vaan..."Yhdentekevää luuletko että minä olen tuo jukkens väität että tukesvouhkaus alkoi jukkenssista mutta tosiasiassa Sinä rupesit niihin aikoihin seuraamaan elektroniikkapalstaa minä olen täältä ylimieliset sisäjohtoasentajat ajanut pois jo silloin kun aito Henrikson oli palstalla vallassa jota sinä et koskaan ole edes nähnyt.
Samapatuo näytä nyt että osaat mitoittaa kelan tuohon tda7000-piirin ja anna näin Leaderin tuntea Tukes-jumalan raivo. - --------------------
Leader kirjoitti:
Yhdentekevää luuletko että minä olen tuo jukkens väität että tukesvouhkaus alkoi jukkenssista mutta tosiasiassa Sinä rupesit niihin aikoihin seuraamaan elektroniikkapalstaa minä olen täältä ylimieliset sisäjohtoasentajat ajanut pois jo silloin kun aito Henrikson oli palstalla vallassa jota sinä et koskaan ole edes nähnyt.
Samapatuo näytä nyt että osaat mitoittaa kelan tuohon tda7000-piirin ja anna näin Leaderin tuntea Tukes-jumalan raivo.Olen kyllä ollut täällä elektroniikkapalstalla jo noin 15 vuotta ja vastaillut harrastelijoiden kysymyksiin asiallisesti, kunnes sinä vaippa-/ luukkupöksy tulit tänne vouhkaamaan olemattomia. Olen tietoisesti generoinut satunnaisia nimimerkkejä, koska minulle ei ole tärkeää se, että lukijat tietävät henkilöllisyyteni. Eli mieluummin esiinnyn anonyyminä.
En ole sisäjohtoasentaja, vaikka arvostan sitäkin työtä (ja sähköturvallisuusmääräyksiä) toisin kuin sinä. Eikä muutkaan arvauksesi ole osunut kohdilleen, joten lienee syytä viedä se kristallipallosi sieltä vaippapinon syövereistä vuosihuoltoon!
Ehkä sinun parempi on vain pervoilla siellä vauvapalstoilla tai ainakin lopettaa tuo typerä vouhkaaminen, joka ei kuulu elektroniikkafoorumeille. Uusimpia ilmoituksiasi näyttää olevan:
http://www.tori.fi/etela-savo/Reiman_kurarukkaset_kokoa_5_11349427.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512284Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖261127Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut841007Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt55922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me127867vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22793Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49769