Minulla on myyntialalta/asiakaspalvelusta reilun 20 vuoden kokemus. Sen jälkeen olen tehnyt toimistotyötä. Jos nyt hakisin kaupan alalle myyjän hommiin, niin miten palkka katsotaan kun näytti olevan kaikenlaisia kokemukseen perustuvia palkkaluokkia? Lähdenkö nollilta vai otetaanko jo saamani kokemus huomioon? Kertokaa myös mielipiteenne voiko esim. kaupassa myyjänä toimiva saada heti jo 2000,- kuukausiliksaa vai mistä lähdetään liikkeelle. Nykyinenpalkka onparempi ja tuolla summalla tulisin toimeen. Alanvaihto kuitenkin kiinnostaisi, koska asiakaspalvelu on minulla verissä.
myyjän pakkaluokat PK-seutu
4
123
Vastaukset
- Ei ikinä korotuksia
Oman kokemukseni mukaan joka helskatin pätkä lähtee "nollilta"...
- 12+11
Kyllä minun mielestäni kokemus otetaan huomioon jollain tavalla. Myös alalle sopivasta koulutuksesta tulee kokemusvuosia, esim. merkonomin papereilla sain suoraan sen kolmannen vuoden palkan.
Ja palkan määrähän riippuu toki tehdyistä tunneista, kuukausipalkkalaisia taitavat olla lähinnä myymäläpäällikkö ja apulaismyymäläpäällikko, loput tuntisoppareilla. Minulla oli ekana vuonna brutto keskimäärin 1600e/kk, toisena vuonna 2250/kk, tänä vuonna sijoittunee jotakuinkin sinne kahteentuhanteen. - alk.per.
Millä logiikalla palkkasi sitten on noussut. Eivät palkankorotus voi olla noin paljoa vuodessa! Olisin iloinen jos saisin saman palkan kuin nyt. Aikanaan vuosiliksa oli yli 50000 euroa ja nyt 24000 ja olen tähän tyytyväinen. Enempää ei ole kyllä varaa pudottaa. Harmittaa vain kun ei ole tarpeeksi työtä eikä päivät kulu. Olis kiva olla asiakaspalvelussa taas pitkästä aikaa kun se tulee niin luonnostaan.
- 12+11
Olikohan tämä nyt minulle kysymys, kun kuitenkin tuossa edellisessä viestissä palkoista puhuin.
Niin siis logiikkahan tuossa palkannousussa on ihan yksinkertaisesti se, että vuonna 2013 tein enemmän töitä kuin vuonna 2012?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059