Anteeksi en antaa voi koskaan

Loppu.

enkä tahdokaan.

23

334

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisit sä

edes kertoa keneltä kenelle, jos olisit tosissasi. ;)

• Tuntemattomalla

Miksi et voi antaa anteeksi ja miksi et tahdo antaa anteeksi?
      Onko jokin syy miksi pitää tuollaista linjaa pitää? Eikö sopu olisi aina mukavempaa? :)

• Loppu.

En tahdo siksi, koska hän ei ole tarpeeksi tärkeä minulle jotta antaisin anteeksi sen miten on minua kohdellut. Ihan sovussa ollaan, kun ei olla tekemisissä. :)

• Pienet on piirit
        Loppu. kirjoitti:

En tahdo siksi, koska hän ei ole tarpeeksi tärkeä minulle jotta antaisin anteeksi sen miten on minua kohdellut. Ihan sovussa ollaan, kun ei olla tekemisissä. :)

Jos sinusta on asia ok ja toinen osapuolikin on tyytyväinen niin ok.
        Toivotaan ettei jäänyt mitään hampaankoloon sillä joskus se asia voi tulla vielä eteen. Omasta mielestäni on parempi antaa anteeksi kun toinen sitä pyytää niin tulee parempi fiilis puolin ja toisin. Eihän se anteeksiantaminen tarkoita mitään yhteenpaluuta. Ihmetyttää että jos hän ei ollut tärkeä ihminen niin miksi sitten et voi sopia ja miksi olit ylipäätään hänen kanssaan?

Tässä ihmiselämässä tulee monesti loukatuksi ja antaa itse loukkauksia ja sitä varten on anteeksiantaminen ja anteeksipyyntö.

Kuka meistä on synnitön se heittäköön ensimmäisen kiven. ;)

• Uusi keskustelussa
        Pienet on piirit kirjoitti:

Jos sinusta on asia ok ja toinen osapuolikin on tyytyväinen niin ok.
        Toivotaan ettei jäänyt mitään hampaankoloon sillä joskus se asia voi tulla vielä eteen. Omasta mielestäni on parempi antaa anteeksi kun toinen sitä pyytää niin tulee parempi fiilis puolin ja toisin. Eihän se anteeksiantaminen tarkoita mitään yhteenpaluuta. Ihmetyttää että jos hän ei ollut tärkeä ihminen niin miksi sitten et voi sopia ja miksi olit ylipäätään hänen kanssaan?

Tässä ihmiselämässä tulee monesti loukatuksi ja antaa itse loukkauksia ja sitä varten on anteeksiantaminen ja anteeksipyyntö.

Kuka meistä on synnitön se heittäköön ensimmäisen kiven. ;)

Minä voisin tähän kommentoida, että ompahan semmoinen ihmissuhde täällä takana, että olen vastedes paljon viisaampi. Ymmärrän, että eri persoonien kanssa ollaan eri tavoilla ja että säännöt ei joka suuntaan ole samat. Luotan myös enemmän vaistooni, enkä hyppää kaikkeen ajatuksella, että siinä on luottamusta, kun vaan päätän niin.

Anteeksi on tärkeää osata pyytää. Ihan yhtä tärkeää on osata antaa ja saada rauha. Omasta elämästäni ei tulisi yhtään mitään, jos en olisi kyennyt eri vaiheissa antamaan anteeksi.

Vilpittömyys on hyvä perusta kunnon ihmissuhteille. Onneksi minulla on sellaisia, jotka kantaa.

• 17+5

Anteeksi antaminen ei tarkoita,että otat sen ihmisen osaksi elämääsi. Tyhmää tukkia aivonsa katkeruudella.

• Loppu.

En ole katkera, en tunne oikein mitään enää tätä ihmistä kohtaan. Ei kaikkea tarvitse antaa anteeksi jos ei tahdo, eikä aina voi vaikka tahtoisikin.

• 17+5
        Loppu. kirjoitti:

En ole katkera, en tunne oikein mitään enää tätä ihmistä kohtaan. Ei kaikkea tarvitse antaa anteeksi jos ei tahdo, eikä aina voi vaikka tahtoisikin.

anteeksiantamattomuus nimenomaan on katkeruutta.

• Loppu.
        17+5 kirjoitti:

anteeksiantamattomuus nimenomaan on katkeruutta.

Sitten olen ilmeisesti katkera. :) Aina oppii uutta.

• koita ymmärtää
        Loppu. kirjoitti:

Jos on sattunut häneen ,on sattunut myös toiseenkin.
        Hänkin varmaan kärsii ,jos kannat suotta vihaa,Jos muistat mistä kaikki alkoi ,ei ollut viha ,vaan rakkaus.Tämä on meille molemmille kasvun paikka.
        Muistaa onhan elämässä pahempiakin kolhuja ja ne on voitettu.

Anteeksi ei pysty antamaan , jos yrittää ohittaa kivun ja tuskan.

• mistäs täällä voi
        koita ymmärtää kirjoitti:

Jos on sattunut häneen ,on sattunut myös toiseenkin.
        Hänkin varmaan kärsii ,jos kannat suotta vihaa,Jos muistat mistä kaikki alkoi ,ei ollut viha ,vaan rakkaus.Tämä on meille molemmille kasvun paikka.
        Muistaa onhan elämässä pahempiakin kolhuja ja ne on voitettu.

Anteeksi ei pysty antamaan , jos yrittää ohittaa kivun ja tuskan.

tietää mistä muiden jutut on alkaneet, sinunkaan juttusi. älä sekoita.

• finito
        Loppu. kirjoitti:

Mitä se sulle on tehnyt kun olet noin vihainen.

• keybtsrtgjj

Jos multa tulisi nyt yksi vuosien ystävä pyytämään anteeksi (ei ap. varmastikaan). olisin ikionellinen!

• sivusta vaan

Hyvin kiteytetty ap. Kysyisin miksi pitää antaa anteeksi ja kelle? Ei häneen pitäisi sattua, koska pystyy moiseen?

Ap et ole katkera sinua on vain koitettu lannistaa

• noin.

Ja kolikot ropisee sun laariin.

• moiseen

Ethän tiedä, mitä ap on itse tehnyt. Ilmeisesti käyttänyt hyväksi ainakin.

• miksi edes vastata
        moiseen kirjoitti:

Ethän tiedä, mitä ap on itse tehnyt. Ilmeisesti käyttänyt hyväksi ainakin.

Ilmeisesti? Ilmeisesti ap. on mies tai nainen, aina kunkin vastaajan mukaan.

• miten

hän on sua sit kohdellut?

• Tämmöstäkö täällä

on koko päivä jauhettu? Tyhjää paskanheittoa toisten tuntemattomien niskaan.
      Mutta mitäpä sen väliä, eihän nää ole muuta kun provoja, haetaan vaan ihmisiä ketkä on kohdelleet jotain kaltoin ja yritetään yhdellä alotuksella saada kaikki tuntemaan itsensä syylliseksi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      160
      4215
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      416
      3196
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2108
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1770
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1168
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1005
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      921
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      896
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe