Oppitunti.

päiväuneksija

Minulla on tapana kuvitella asioita. Liikkua mielessäni kuin toisessa todellisuudessa, jossa rakennan sekä puran, matkustan ja tutkin. Tiedän että se on vain omaa mielikuvitustani. En voi nähdä toisen muistoja, mutta minä rakennan pienistä palasista, jotka suurennan ajatusteni polttolasilla, sytytän hehkuun ja hengitän sisääni niiden savun.

Katson lapsuuttasi. Mietin millaista oli kasvaa isoveljen kanssa, miten suurelta hän näyttikään silloin ja miten etäiseltä kun toinen oli yhä lapsi, joka halusi leikkiä ja toinen jo nuori mies. Haluan tunkeutua syvälle sinuun ja oppia sinua. Tietää ja ratkaista se arvoitus miten sinusta tuli sinä.

8

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heti kun kysyt

Ei se mikään arvoitus ole vaan looginen jatkumo. Siinä ei ole mitään ratkaistavaa, koska voin kertoa sen itse.

• Mäenehdi

kuvitella mitään kovin pitkästi . Tää reality keskeyttää aina jaihan hyvä niin.
      isosta veljestä,, et silloin hän tuntui isolta ja vähän pelottavaltakin joskus.
      Piti varoa herättämästä ja hipsiä varpaillaan aamuisin ohi. Sitä väsytti tai sil oli varmaan krapula, en mä sitä tajunnut silloin.
      Mäntti se oli ja kaikentietävä ja pikkutarkka ja omituinen ja äkäpussi.
      Mut soitti se hyvää musaa.
      Paljon on hauskoja muistojakin. En kerro, mut on niitä enemmän, kuin huonoja.

Aika kuluu niin nopeasti, eikä niitä vuosia saa takaisin.

• saatokijoshaluaa

Ei ehkä kannata miettiä toisen asioita kovin tarkasti eikä miettiä miten toisesta tuli juuri se mikä on. Asiat ei aina ole niin musta-valkoisia..

• en ajattele arvoituk

Noita sanoja itsekin vastikään käyttäneenä (miten hänestä tuli hän) tavallaan ymmärrän aloittajan sitä puolta. Itse en kuitenkaan ole juuri ollenkaan kuvitellut mitään, enkä ajatellut minään arvoituksena, vaan mieluummin kuulisin häneltä itseltään elämänsä kulusta.

Vaikka kaikki hänessä tavallaan kiinnostaa, ja siinä mielessä lapsuuskin, niin enemmän kuitenkin se aika, kun on jo maailmalle lähtenyt. Itse ainakin koen muuttuneeni eniten aikana, jolloin en ole enää kotona asunut. Jos nyt joku yksittäinen asia hänen elämässään saa uteliaisuuteni heräämään, niin se on tämä Suomi on pieni maa -linkki. Että miten eräästä menneisyyteni mukavasta ihmisestä tuli hänen elämänsä tärkeä ihminen.

• päiväuneksija

Kyllä jotkut asiat lapsuudesta saattavat kantaa yllättävänkin pitkälle nykyhetkeen ja kai sitä jotenkin haluaa pystyä jakamaan kiinnostavan (ja rakastamansa) ihmisen koko elämän kaaren - edes ajatuksissaan.

• en ajattele arvoituk
        päiväuneksija kirjoitti:

Kyllä jotkut asiat lapsuudesta saattavat kantaa yllättävänkin pitkälle nykyhetkeen ja kai sitä jotenkin haluaa pystyä jakamaan kiinnostavan (ja rakastamansa) ihmisen koko elämän kaaren - edes ajatuksissaan.

Toki toki, en sitä kielläkään. Kerroin vain, mikä itseäni hänessä eniten kiinnostaa. Omasta lapsuudestani sanoisin, että sain aika hyvät eväät kotoani matkakaveriksi.

• Mäenehdi
        päiväuneksija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Ja kyllä haluaisin tietää ihmisestä,josta välitän, ihan kaikenlaiset hassut ja vähemmän hassut jutut ihan pienestä pitäen.

• Varsinkin Hassut
        Mäenehdi kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Ja kyllä haluaisin tietää ihmisestä,josta välitän, ihan kaikenlaiset hassut ja vähemmän hassut jutut ihan pienestä pitäen.

Tietäminen on kuitenkiin eri asia, kuin kuvitteleminen. Kelpais mullekin, kuten varmaan ihan jokaiselle kaipaajalle se oikea tieto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      47
      4097
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      62
      3753
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3288
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3190
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      89
      2154
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2108
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1959
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      1939
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1921
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1844
    Aihe