Raamatullinen seikkailuelokuva joutui myrskyn silmään - asetettiin esityskieltoon useissa arabimaissa
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288663959076.html
Raamatullinen seikkailuelokuva joutui myrskyn silmään - asetettiin esityskieltoon useissa arabimaissa
Varoitus ei riittänyt Russell Crowen ja Anthony Hopkinsin tähdittämä Noah-elokuva on joutunut myrskyn silmään jo ennen ensi-iltaansa.
Elokuva nähdään ensimmäistä kertaa valkokankaalla maaliskuun 28. päivänä Yhdysvalloissa. Suomessa elokuva saa ensi-iltansa huhtikuun alussa.
Jo hyvissä ajoin ennen Yhdysvaltain ensi-iltaansa elokuva on herättänyt suuria tunteita. Fundamentalistikristittyjä varten Paramount-elokuvastudio on joutunut lisäämään elokuvan alkuun varoitustekstin, jossa todetaan tarinankerronnassa otetun taiteellisia vapauksia.
Osassa arabimaailmaa puolestaan on todettu, ettei elokuvan esittämistä voi sallia edes varoitusteksteillä varustetussa muodossa. Qatar, Bahrain ja Yhdistyneet arabiemiirikunnat ovat jo kieltäneet elokuvan esittämisen niiden maaperällä.
Noah-elokuva perustuu raamatun kertomukseen Nooasta, joka rakensi arkin pelastaakseen perheensä ja lukuisia eläimiä vedenpaisumukselta.
Uskonnonvapaus toimii hienosti eräissä maissa
3
77
Vastaukset
- KovaÄijäLpr
Tilanteen ihmetteleminen kuvastaa kristinuskosten ja kaikkien uskovien typeryyttä. Kuvitellaan, että tää mun uskonto täällä kotinurkilla ja joku jenkkileffa oisivat jotain jossain. Jos oisit syntynyt lähi-idässä, oisit sun aivoilla islaminuskoinen.
Sori ei ole mitään jumalaa/jumalia, oppikaan elämään ja ajattelemaan omilla aivoilla, sinä et ole mikään jumalankuva, sinä olet vain yksi maapallon miljardeista ihmisistä.
Uskovat ovat kaikkialla yhtä taantumuksellisia ja kritiikittömiä. Synnyinpaikala on dominoiva merkitys, vai oletko syntynyt lähi-idässä valmiiksi aivot kristillsyyteen muokattuina?Kysymys oli uskonnonvapudesta ei uskosta. Jos olisin syntynyt muslimi maahan kääntyisin kyllä Kristityksi, vaikka seurauksena olisi kuolema. Näin Jeesus teki
- Koroljov
"Qatar, Bahrain ja Yhdistyneet arabiemiirikunnat ovat jo kieltäneet elokuvan esittämisen niiden maaperällä."
USA:n liittolaismaita muuten kaikki, ja sen rikoskumppaneita Syyrian sisällissodassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868543
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264648- 504178
- 593722
- 513186
- 502950
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432451
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086