Tänään iski taas täysin toivoton olo ja menin aivan voimattomaksi kun tuli niin varma tunne etten koskaan tule pääsemään eroon mielenterveysongelmistani. Olen 25-vuotiaana jo sen ikäinen etten enää voi työllistyä koska ei ole työkokemusta ja opiskelukin olisi sen myötä turhaa. Enkä halua opiskella vain sen takia että elämässä olisi jotain sisältöä.
En myöskään ongelmieni takia koskaan tule seurustelemaan, sen tiedän jo nyt tai olen oikeastaan tiennyt jo vuosia sitten. Ei minua enää oikeastaan edes kiinnosta juuri mikään jos nyt joskus edes on kiinnostanut. Pahinta tässä on se että olen vasta sen ikäinen että tätä tuskaa ja kärsimystä on edessä mahdollisesti vielä vuosikymmeniä. Kai sitä nyt vähemmästäkin vaipuu epätoivon valtaan. En edes jaksa yrittää parantua.
Täysin toivoton olo
5
275
Vastaukset
- 19+13
Haetaan sinulle nainen vaikka Thaimaasta.
Rakkaus korjaa sinutkin.
Jaksatpa sitten opiskella ja käydä töissä, kun on puoliso joka välittää.
Ehdotin Thaimaalaista naista ihan vaan siksi, jos kotimaasta tuntuu olevan vaikea saada naista kun on niin ujo. Thaimaassa naiset lähestyvät varmasti sinua.
Älä vaivu epätoivoon. Keinoja on monia parantaa elämää.- jvc@
Thaimaan rakkaus se on sitä "oikeaa" rakkautta.....
- Elämä on rangaistus
"Ehdotin Thaimaalaista naista ihan vaan siksi, jos kotimaasta tuntuu olevan vaikea saada naista kun on niin ujo. Thaimaassa naiset lähestyvät varmasti sinua."
Mahtaisikohan tuokaan onnistua minun kaltaiseltani henkilöltä sillä en ole ainoastaan vain ujo vaan kärsin erittäin vakavasta sosiaalisten tilanteiden pelosta sekä yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä. Vaatisi vielä entistä enemmän rohkeutta kun ei puhu toisen kanssa edes samaa kieltä.
Sekin on hyvin mahdollista etten edes pystyisi enää seurustelemaan kenenkään kanssa kun se on jo niin vieras pelkkänä ajatuksenakin minulle. Saattaa kuulostaa vain typerältä selittelyltä mutta tältä minusta todella tuntuu. - Tyksi tytteli
Vaikka ite käyn rajan takana niin voin sanoa ettei kaikille sovi se ulkomaan tuonti ihan oikeasti. Pitää olla silmää erotaakseen elättäjää hakevat aidoista :)
Suositan lukaisemaan aiheesta ja syventymään miten siitä voisi mahd. toipua:
http://www.helpguide.org/mental/social_anxiety_support_symptom_causes_treatment.htm
Tekstikin antaa jo oletaa ettei se ole helppoa vaan ei mahdotonkaa ajatus. Toinen paikka mihin kannattaa liittyä myös on tukinet jossa voi chatailla tukihenkilön kanssa ja keskustella palstalla. -> https://www.tukinet.net/keskustelu/index.tmpl - terapianvastainen
Muuten sama tilanne minulla, mutta olen yli kymmenen vuotta vanhempi. Elämä tuntui rangaistukselta jossain 25 paikkeilla, ja se tuntuu vielä pahemmalta, sillä toivoa ei paljon ole. Alle 30 iässä on vielä jotain toivoa.
"opiskelukin olisi sen myötä turhaa"
Kannattaa kokeilla opiskelua. Vielä ehdit.
" tätä tuskaa ja kärsimystä on edessä mahdollisesti vielä vuosikymmeniä."
Onneksi aika kuluu nopeasti, ja elämä on pian ohi.
Itseäni auttaa kestämään psykiatrian poliklinikalta vast'ikään saadut lääkkeet. Vuosikymmenen terapia ei auttanut tai tuonut mielekkyyttä elämään. Meni vain rahaa.
Seurustellut en ole minäkään. Koulun suorittaminen vei paljon aikaa ja vaivaa, enkä jaksanut yrittää suhteita. Työelämään en ole kuitenkaan päässyt.
Kokeile jos pääset ryhmäterapiaan (Kela-korvattuna) tai mene vertaistukiryhmiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal253202- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633- 351718
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801660- 281487
- 151455
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231444- 271415