Ruotsin tuorein katsastustilasto

Tilastoa

Ruotsin tuoreimmassa katsastutilastossa 3-vuotiaissa paras Toyota oli sijalla 30. Toyota RAV4, bensiini. Toyotat sijoittuivat näin:

30 Toyota RAV4, bensiini
33 Toyota Avensis Sedan, bensiini
45 Toyota IQ, bensiini
54 Toyota Auris, bensiini
67 Toyota Urban Cruiser, diesel
68 Toyota Aygo, bensiini
72 Toyota Urban Cruiser, bensiini
73 Toyota Verso, bensiini
92 Toyota Yaris, bensiini
105 Toyota Avensis Sedan, diesel
145 Toyota Prius, bensiini/sähkö (hybridi)
151 Toyota Yaris, diesel

Tuossa vielä kärkikymmenikkö:

1 Škoda Superb Sedan, diesel
2 Audi Q5, diesel
3 Audi A4 Sedan
4 Audi A6 Avant
5 Volkswagen Passat CC
6 Lexus RX , bensiini/sähkö (hybridi)
7 Audi A5 Coupé, bensiini
8 Škoda Superb Sedan, bensiini
9 Volvo C30 Coupé, diesel
10 Volvo S40 Sedan, bensiini/etanoli/E85

74

1653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruotsin myyntilastoa

      Helmikuu 2014 (suluissa helmikuu 2013)

      1. Volvo V70, 1 719 (1 371)
      2. VW Passat, 1 112 (1 079)
      3. Volvo S/V60, 949 (969)
      4. VW Golf, 933 (562)
      5. Volvo XC60, 696 (462)
      6. Volvo V40, 587 (751)
      7. BMW 5-serie, 463 (348)
      8. BMW 3-serie, 444 (332)
      9. Kia Cee'd, 440 (421)
      10. VW Polo, 392 (121)

      Lähde: Bil Sweden

      • yksityiskohtana

        98. Toyota Avensis 32 kpl (139)


      • KaIIe
        yksityiskohtana kirjoitti:

        98. Toyota Avensis 32 kpl (139)

        Ei käy Ave kaupaksi Ruotsissa.


      • Toyota Corolla
        KaIIe kirjoitti:

        Ei käy Ave kaupaksi Ruotsissa.

        Ruotsalaiset eivät ymmärrä mitään laadun päälle. Siitähän tuo vain kertoo. Mikäli he arvostaisivat laatua siellä ei myytäisi kuin vain Toyotaa.


      • Hassu setä
        Toyota Corolla kirjoitti:

        Ruotsalaiset eivät ymmärrä mitään laadun päälle. Siitähän tuo vain kertoo. Mikäli he arvostaisivat laatua siellä ei myytäisi kuin vain Toyotaa.

        "Toyota Corolla" on vielä hauskempi kuin corollapappa!


      • Takuuhuolto pelaa!

        Ceed!!!!


    • Tojo ei pärjää.

      Eipä vaan Tojo pärjää vaikka sillä ajetaan paljon vähemmän kuin esim. kärkikymmenikön autoilla mutta huolletaan kaksi kertaa useammin.

    • ei petrausta
    • audi tai sokota

      Voi itku. Päivä pilalla. Pakko vaihtaa merkkiä. En kestä kaverien v...uilua asiasta. Nyyyyh.....

      • huikee idis !

        Yksi teron tähänasti surkean elämän parhaita päätöksiä.


      • bemari
        huikee idis ! kirjoitti:

        Yksi teron tähänasti surkean elämän parhaita päätöksiä.

        En mää tojotasta luovu. Oli vain heikko hetki. Toyota on kaikkeni!


      • nuikka
        huikee idis ! kirjoitti:

        Yksi teron tähänasti surkean elämän parhaita päätöksiä.

        Mun mielestä kaikki itseään ja myymäänsä merkkiä kunnioittavat kauppiaat voivat olla myymättä teroille kahdestakin eri syystä, 1. Vaihdossa pitäis ottaa romua 2. Normaali autoilijoiden älykkyysosamäärä laskee, jos tero sais auton tojon tilalle.


    • toitojaterho

      Mut mä kiillotan aven kahteen kertaan ja tuon olohuoneeseen turvaan niin ei ruostu!

    • P e n t t i

      Ruotsalaiset tojottajat eivät ymmärrä noudattaa ohjetta katsastushuolloista toisin kuin suomalaiset tojottajat. Siinä syy surkeaan ruotsalaistilastoon ja Tojon laatuvääristymään.

      • Pitäiskö kääntää

        nuo papan ohjeet ruotsiksi ja yrittää julkaista jollakin ruotsalaisella keskustelupalstalla. Myös Kialan linkit olisi hyvä kääntää.


    • KuraaKaikkiTyynni

      Ja kyllä on surkeaa tuo VAG-autojen laatu. Ei ole kuin seitsemän mallia kärkikymmenikössä.

    • eiliset laadut

      Ruotsin tilasto synkkaa hyvin esim. takaisinkutsu-uutisten kanssa.

      Mitäpä sitä peittelemään, rikki, mikä rikki.

      • VolkkaRisti

        Turhaan länkytätte,Toyota on Valittujenkin Palojen mukaan taas kerran
        Luotetuin merkki Suomessa ja kärjessä kaikkialla. Enemmän voisi
        pitää meteliä esim. jostain Ranskan rutkuttimista jotka ovat olleet
        katsastustilastojen häntäpäätä jo tilastoinnin alkuajoista lähtien,kun
        Toyota on keikkunut kärkipäässä ellei peräti kärjessä. Koko tilastoinnin
        ajalta Toyotalla on eniten alkupään sijoituksia kiistatta. Hyvin on esim
        muistissa vielä joku Paskatin multilink jousitus,johon piti vuosittain
        vaihtaa muovikassillinen kaikenlaisia niveliä.


      • Anarkisti
        VolkkaRisti kirjoitti:

        Turhaan länkytätte,Toyota on Valittujenkin Palojen mukaan taas kerran
        Luotetuin merkki Suomessa ja kärjessä kaikkialla. Enemmän voisi
        pitää meteliä esim. jostain Ranskan rutkuttimista jotka ovat olleet
        katsastustilastojen häntäpäätä jo tilastoinnin alkuajoista lähtien,kun
        Toyota on keikkunut kärkipäässä ellei peräti kärjessä. Koko tilastoinnin
        ajalta Toyotalla on eniten alkupään sijoituksia kiistatta. Hyvin on esim
        muistissa vielä joku Paskatin multilink jousitus,johon piti vuosittain
        vaihtaa muovikassillinen kaikenlaisia niveliä.

        Mutta kun tämä on tojo-palsta niin täällä keskustellaan tojosta ja sen alati heikkenevästä menestyksessä katsastus- ja myyntitilastoissa. Vertailuissahan se on ollut aina peränpitäjä. Niistä "ranskanrutkuttimista" keskustellaan sitten ko.merkkien palstoilla. Sinnehän ei teroilla pitäisi olla mitään asiaa mutta aika ajoin sielläkin joku julistaa kuinka ylivoimainen tojo hänen mielestään on. Kuvaa hyvin perusteron mielenlaatua.


      • no voi hitto
        VolkkaRisti kirjoitti:

        Turhaan länkytätte,Toyota on Valittujenkin Palojen mukaan taas kerran
        Luotetuin merkki Suomessa ja kärjessä kaikkialla. Enemmän voisi
        pitää meteliä esim. jostain Ranskan rutkuttimista jotka ovat olleet
        katsastustilastojen häntäpäätä jo tilastoinnin alkuajoista lähtien,kun
        Toyota on keikkunut kärkipäässä ellei peräti kärjessä. Koko tilastoinnin
        ajalta Toyotalla on eniten alkupään sijoituksia kiistatta. Hyvin on esim
        muistissa vielä joku Paskatin multilink jousitus,johon piti vuosittain
        vaihtaa muovikassillinen kaikenlaisia niveliä.

        Siitäkö se johtuukin, että en aja Tojolla, kun en ole koskaan lukenut Valittuja Paloja. Vaarini sitä taisi joskus lukea mutta sillä ei ollut autoa eikä edes ajokorttia.


      • Hupitutkimus
        VolkkaRisti kirjoitti:

        Turhaan länkytätte,Toyota on Valittujenkin Palojen mukaan taas kerran
        Luotetuin merkki Suomessa ja kärjessä kaikkialla. Enemmän voisi
        pitää meteliä esim. jostain Ranskan rutkuttimista jotka ovat olleet
        katsastustilastojen häntäpäätä jo tilastoinnin alkuajoista lähtien,kun
        Toyota on keikkunut kärkipäässä ellei peräti kärjessä. Koko tilastoinnin
        ajalta Toyotalla on eniten alkupään sijoituksia kiistatta. Hyvin on esim
        muistissa vielä joku Paskatin multilink jousitus,johon piti vuosittain
        vaihtaa muovikassillinen kaikenlaisia niveliä.

        Volkkari oli muuten koko Euroopan luotetuin merkki. No niin tai näin, koko Valittujen Palojen "tutkimus" on kertakaikkiaan naurettava.


      • hyvä vw,yökk

    • Hah Hah

      Vuoden sketsihahmo: Toyotamies, takaisinkutsua pukkaa!!

    • MITÄÄÄÄÄÄÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

      Ja Ruotsin tilaston 8-vuotiaiden autojen 10 kärjessä listalla 5 Toyotaa.

      MIHIN EUROAUTOT HÄVISI ?????????????

      • nauru raikaa!

        Osalla listan kymppikärjellä, siis 3-vuotiailla, on ajettu enemmän kuin 8-vuotiailla japsiromuilla, eehheheeheee


      • toyo
        nauru raikaa! kirjoitti:

        Osalla listan kymppikärjellä, siis 3-vuotiailla, on ajettu enemmän kuin 8-vuotiailla japsiromuilla, eehheheeheee

        Carina II 1,6 -90 478 000 km ja vielä jatketaan isoin remontti laturin vaihto.


      • Sama tilanne

        Saksassa. Mitä vanhemmista ikäluokista puhutaan, sitä varmemmin Toyota on luotettavuustilastojen kärjessä. Japaniassa on onnistuttu tekemään pitkänajan laatua kohtuullisen menestyksekkäästi. Ainakin euromerkkeihin verrattuna paljon parempaa mutta kai sekin etumatka sulaa koska japanilaisia autoja valmistetaan nykyisin Euroopassakin. Se on valmistuksen laadun kannalta todella huono ratkaisu ja sellaista me eurooppalaiset saamme todella hävetä.


    • NoSe

      No, mitä sitten. Entäs 10 vuoden kuluttua? Toyota on kuitenkin maailman paras auto.

      • tietäjä.

        Toyota on varmasti maailman huonoin auto. Ruostepesä.


      • He,he
        tietäjä. kirjoitti:

        Toyota on varmasti maailman huonoin auto. Ruostepesä.

        Paras. Katoppa 9-10 vuotta käytetyt. Carina kestää sen miljoonan muitta muikeloitta. Eikä tarvii rassata, sen kun ajaa vaan.


      • kun hitsaa
        He,he kirjoitti:

        Paras. Katoppa 9-10 vuotta käytetyt. Carina kestää sen miljoonan muitta muikeloitta. Eikä tarvii rassata, sen kun ajaa vaan.

        ja hitsaa....ja hitsaa...


      • Tämä ns. tietäjä
        tietäjä. kirjoitti:

        Toyota on varmasti maailman huonoin auto. Ruostepesä.

        oli kaikkien jo tuntema palstan provo-Petteri jostain Porin-Rauman akselilta. Ilmoitelkaa kun nimi paljastuu.


    • voipahus

      Katsoin juuri 14v vanhan työautoni katsastusmenestyksen. Siellä se oli YKKÖSENÄ.

    • hoojhhhoijjjjjaaaa

      Niinpä niin, parempi olla ykkösenä vanhempien autojen tilastoissa kuin uusien autojen tilastoissa.
      Eihän 3-vuotiaiden tilastossa ole ensimmäisten 30-40 auton joukossa mitään merkittävää eroakaan.

      Kaikkihan sen tajuaa oikeasti.

      Nyt petterit uutta ketjua pystyyn ja äkkiä, kun tuli totuus esiin....

      • mitä väliä

        kun vaihtaa autoa niin usein, että tarvitsee käydä korkeintaan kerran katsastuksessa?? Mieluummin ajan autolla, jossa on mukavuutta ja ajo-ominaisuudetkin.


      • terot juksaa

        "Niinpä niin, parempi olla ykkösenä vanhempien autojen tilastoissa kuin uusien autojen tilastoissa."
        Tässä tuli totuus teron omasta suusta. Palstalla länkytetään kuinka terot ajavat uusilla, käteisellä ostetuilla tojoilla. Nyt onkin sitten hyvä että vanhat rottelot pärjäävät katsastuksessa. Mitä sillä on väliä kun tero kerran kirjoituksiensa mukaan ajaa uudella ? Ettei olisi tero nyt vähän juksannut ?


      • petterit pilliittää
        terot juksaa kirjoitti:

        "Niinpä niin, parempi olla ykkösenä vanhempien autojen tilastoissa kuin uusien autojen tilastoissa."
        Tässä tuli totuus teron omasta suusta. Palstalla länkytetään kuinka terot ajavat uusilla, käteisellä ostetuilla tojoilla. Nyt onkin sitten hyvä että vanhat rottelot pärjäävät katsastuksessa. Mitä sillä on väliä kun tero kerran kirjoituksiensa mukaan ajaa uudella ? Ettei olisi tero nyt vähän juksannut ?

        Meillä on kaksi autoa, pian ehkä kolme. Aina 3-5v välein ostetaan uusi ja vanhin auto menee vaihdossa. Vaimo ja lapset ajaa uudella ja minä sillä vanhalla. Niin ja uusi ostetaan aina käteisellä. Ja minä saan työautoksi aina siistin, vähänajetun ja varmasti hyvin huolletun pelin. Vähän liiankin siistin tälläisiin raksahommiin. Ja vanhimmasta autosta saadaan aina paras hyvitys kun merkki pysyy samana. Ja aina katsastuksesta ekalla on menty läpi. Toki valoja, tuulilaseja ja muuta pientä on tullut korjauslistalle. Ja arvaa merkki... joo on TOYOTA ;)

        Mites pettereillä tämä menee. Kukaan ei ilmeisesti perheessä halua sitä vanhaa ritsaa ainakaan työautoksi. Kuka nyt haluaisi lopputilin auton takia :D


    • Mie vaan

      Ruotalaiset suosii omia eli voloa. Kai Skoda on kärjessä kun ennen katsastusta kaikki kuluvat osat vaihdettu takuuseen. Kun ne on vain niin kikkareita.

      • direktiivikö?

        Kyllä mä olen aina Suomessa Toyotani katsastanut ja aina on
        läpi mennyt. Aitoja japanilaisia autoja tosin jää kaipaamaan kun
        tätä taistelua näiden EU-rotteloiden kanssa on seurannut.
        Pitäisikö ensi vuonna jo mennä Ruotsiin katsastamaan vai mistä
        tämä vouhkaaminen nyt johtuu?


    • niin ja seli seli
    • ...

      Minä en tiedä yhtään dsg- tai tsi-vikaista kulkinetta hinatun katsastukseen -> ei ne kaikki viat tule katsastuksessa ilmi. Sama koskee myös pikkuvikoja, ei katsastusmiestä kiinnosta. Katsastustilastot on vain tulivuoren huippu.

      • rane.

        Minä en tiedä yhtään dsg- tai tsi-vikaista autoa. Töissä ja muilla kavereilla näitä on pilvin pimein mutta ei niissä vikoja ole.


      • ...
        rane. kirjoitti:

        Minä en tiedä yhtään dsg- tai tsi-vikaista autoa. Töissä ja muilla kavereilla näitä on pilvin pimein mutta ei niissä vikoja ole.

        Niin on meilläkin töissä noita pilvin pimein ja jatkuvasti pajalla, kannattaa tutustua hieman aiheeseen - suomessa ja maailmalla. Googlella löytyy.
        Maailmalla laajoja takaisinkutsuja, eurooppa tässä vielä jäljessä.


      • tietäjä.
        ... kirjoitti:

        Niin on meilläkin töissä noita pilvin pimein ja jatkuvasti pajalla, kannattaa tutustua hieman aiheeseen - suomessa ja maailmalla. Googlella löytyy.
        Maailmalla laajoja takaisinkutsuja, eurooppa tässä vielä jäljessä.

        Höpö höpö. Taksikuskit ajavat paljon eikä noissa vaihteistoissa ole vikoja. Tojon dieseleitä särkyy 10 kertaa enemmän kuin TSI-moottoreita.


      • Höpö höpö
        tietäjä. kirjoitti:

        Höpö höpö. Taksikuskit ajavat paljon eikä noissa vaihteistoissa ole vikoja. Tojon dieseleitä särkyy 10 kertaa enemmän kuin TSI-moottoreita.

        Et sitten viittiny googlata, käy lukemassa vaikka tuulilasista pari juttua, siellä niitä "tyytyväisiä" dsg- ja tsi-kuskeja riittää.
        Minun lähipiirissäni noita on enää työsuhdeautoina - uuden saa tilalle kun vanha pajalla.


      • P e n t t i
        Höpö höpö kirjoitti:

        Et sitten viittiny googlata, käy lukemassa vaikka tuulilasista pari juttua, siellä niitä "tyytyväisiä" dsg- ja tsi-kuskeja riittää.
        Minun lähipiirissäni noita on enää työsuhdeautoina - uuden saa tilalle kun vanha pajalla.

        Kyllä firmoissa osataan laskea paremmin kuin sinä, että mitkä autot ovat OIKEASTI luotettavia ja OIKEASTI taloudellisia.
        Siksi Tojoja EI ole työsuhdeautoina. Lisäksi niitä ei työntekijät edes halua.


      • Pentti kakkonen
        P e n t t i kirjoitti:

        Kyllä firmoissa osataan laskea paremmin kuin sinä, että mitkä autot ovat OIKEASTI luotettavia ja OIKEASTI taloudellisia.
        Siksi Tojoja EI ole työsuhdeautoina. Lisäksi niitä ei työntekijät edes halua.

        No mua ei kiinnosta mitä firmat laskee ja kenen autovalmistajan kanssa syntyy sopparit milloin mistäkin syystä, tuo golffi olis tullu mulla aika kalliiksi jos olis oma ollut, liisari niin ei haittaa.
        Omaksi ostaisin japsin ehdottomasti, koska en pysty laittamaan kuin max 27t€ autoon, ei tehdä kalliita korjauksia päälle.
        Vielä rautalangasta, tää on kuule aika helppoa matikkaa, liisarigolffi -> ei korjauskuluja ITSELLE, oma golffi -> voi vittu sano....

        Sisko jo aikoinaan 20v sitten evästi, että eivät olis pösöä ottaneet jos ei olis liisari ollut, ja pajalla oli sekin romu vähän väliä, mutta heillä aina auto alla.


      • P e n t t i
        Pentti kakkonen kirjoitti:

        No mua ei kiinnosta mitä firmat laskee ja kenen autovalmistajan kanssa syntyy sopparit milloin mistäkin syystä, tuo golffi olis tullu mulla aika kalliiksi jos olis oma ollut, liisari niin ei haittaa.
        Omaksi ostaisin japsin ehdottomasti, koska en pysty laittamaan kuin max 27t€ autoon, ei tehdä kalliita korjauksia päälle.
        Vielä rautalangasta, tää on kuule aika helppoa matikkaa, liisarigolffi -> ei korjauskuluja ITSELLE, oma golffi -> voi vittu sano....

        Sisko jo aikoinaan 20v sitten evästi, että eivät olis pösöä ottaneet jos ei olis liisari ollut, ja pajalla oli sekin romu vähän väliä, mutta heillä aina auto alla.

        Jos lukisit uudelleen vielä edellisen :-)))) Ihan huolella?
        Ainoa juttu mikä minua harmittaa teidän Tojottajien takia on se, että ette ymmärrä omaa parastanne. Ja Euroopan prasta lisäksi.
        Valuutat valuu Euroopasta Aasiaan, mikä on todella tyhmää nykykyaikana.
        Tojot ovat Euroopassa in enää Venäjällä ja Suomessa.


      • Ei automaatteja
        tietäjä. kirjoitti:

        Höpö höpö. Taksikuskit ajavat paljon eikä noissa vaihteistoissa ole vikoja. Tojon dieseleitä särkyy 10 kertaa enemmän kuin TSI-moottoreita.

        enää taksikuskeille edes taideta myydä koska jäljet ja korvaukset pelottavat valmistajaa sekä maahantuojaa. Lisäksi hajonnut taksi on aina noloa mainosta valmistajalle.


    • Huomaaja.

      Eipä mene hyvin vaikka huolletaan kaksi kertaa enemmän kuin oikeat autot mutta silti ajetaan kaksi kertaa vähemmän.

      • European

        Näinhän se on. Tojolla on vaikeuksia mennä katsastuksesta läpi vaikka korjaillaan paljon ja ajetaan vähän.


      • Toyota ykkönen
        European kirjoitti:

        Näinhän se on. Tojolla on vaikeuksia mennä katsastuksesta läpi vaikka korjaillaan paljon ja ajetaan vähän.

        Osta uudet silmälasit ja silmäile Suomen katsastustilastoja
        vuosien varrelta ja hämmästy ja totea tyhmyytesi jos osaat.


    • Ckhjguh

      Vain seitsemän VAG-autoa kymmenen parhaan joukossa.

      • Petteri se vääntää

        asiat hyvin päin vaikka Volkkari on osoittautunut täyspaskaksi.


      • Osaatko lukea?
        Petteri se vääntää kirjoitti:

        asiat hyvin päin vaikka Volkkari on osoittautunut täyspaskaksi.

        VAG siis paras!


      • Osaan lukea
        Osaatko lukea? kirjoitti:

        VAG siis paras!

        ja tiedän paljon muutakin mistä sinulla ei ole aavistustakaan. Minä nimittäin korjailen noita ammatikseni joten älä poika rupea isääsi neuvomaan. Tiedän ongelmat tarkkaan ja paljon sellaista mistä sinä et ole edes kuullutkaan. Silti koko ajan paljastuu uusia juttuja joista huomaa ettei asioita ole maltettu kunnolla tutkia ennen valmistuksen aloittamista. Yhdessä vaiheessa hajosivat ilmastointikompressorit ja luulen että seuraava aalto tulee ensi kesän kynnyksellä.


      • osssss
        Osaan lukea kirjoitti:

        ja tiedän paljon muutakin mistä sinulla ei ole aavistustakaan. Minä nimittäin korjailen noita ammatikseni joten älä poika rupea isääsi neuvomaan. Tiedän ongelmat tarkkaan ja paljon sellaista mistä sinä et ole edes kuullutkaan. Silti koko ajan paljastuu uusia juttuja joista huomaa ettei asioita ole maltettu kunnolla tutkia ennen valmistuksen aloittamista. Yhdessä vaiheessa hajosivat ilmastointikompressorit ja luulen että seuraava aalto tulee ensi kesän kynnyksellä.

        Jokos hihnaTSI porsii?


      • Öljytikun lyhentäjä
        Osaan lukea kirjoitti:

        ja tiedän paljon muutakin mistä sinulla ei ole aavistustakaan. Minä nimittäin korjailen noita ammatikseni joten älä poika rupea isääsi neuvomaan. Tiedän ongelmat tarkkaan ja paljon sellaista mistä sinä et ole edes kuullutkaan. Silti koko ajan paljastuu uusia juttuja joista huomaa ettei asioita ole maltettu kunnolla tutkia ennen valmistuksen aloittamista. Yhdessä vaiheessa hajosivat ilmastointikompressorit ja luulen että seuraava aalto tulee ensi kesän kynnyksellä.

        Itse korjaan työkseni Toyotia. Dieselmoottoreita paukkuu vähän väliä, kaksoisvauhtimassapyörät hajoavat. Vikalista on niin pitkä, ettei viitsi kertoa. Hankala niitä on korjatakin kun pellit ovat niin ohuet, että lommo tulee jos vähän nojaa.


      • Viäntyyy
        Öljytikun lyhentäjä kirjoitti:

        Itse korjaan työkseni Toyotia. Dieselmoottoreita paukkuu vähän väliä, kaksoisvauhtimassapyörät hajoavat. Vikalista on niin pitkä, ettei viitsi kertoa. Hankala niitä on korjatakin kun pellit ovat niin ohuet, että lommo tulee jos vähän nojaa.

        Ei kai Tojo huvikseen siirtynyt käyttämään BMW-dieseleitä. Joku syy siihen on pakko olla olemassa. Loput saatte päätellä itse.


      • D4D pommi
        Viäntyyy kirjoitti:

        Ei kai Tojo huvikseen siirtynyt käyttämään BMW-dieseleitä. Joku syy siihen on pakko olla olemassa. Loput saatte päätellä itse.

        Alkaa Tojonkin moottorit kestämään.


    • Anonyymi

      Sama tilanne on nykyäänkin.

      • Anonyymi

        Niin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on.

        Kyllä.


    • Anonyymi

      Vähän ottaa päähän tuo tohjon erinomaisuus

      • Anonyymi

        Olihan Tuhnulla malleja jopa sadan joukossa, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olihan Tuhnulla malleja jopa sadan joukossa, hihii!

        Merkkikohtaiset erot ovat isoja. Japanilainen Toyota pärjäsi parhaiten eli jätti harvimmin tielle suhteessa autojen määrään. Ero kakkoseen Volkswageniin oli viidennes. VW jättää usein matkan kesken.

        Noin kaksi kertaa Toyotaa herkemmin hyytyivät Mercedes-Benz, Honda ja Audi.

        Eli Toyota se vaan kestää ja kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkkikohtaiset erot ovat isoja. Japanilainen Toyota pärjäsi parhaiten eli jätti harvimmin tielle suhteessa autojen määrään. Ero kakkoseen Volkswageniin oli viidennes. VW jättää usein matkan kesken.

        Noin kaksi kertaa Toyotaa herkemmin hyytyivät Mercedes-Benz, Honda ja Audi.

        Eli Toyota se vaan kestää ja kestää.

        Aloituksessa on katsastustilasto. Toyota ei pärjää.

        "Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
        Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.

        "Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.

        Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.

        Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."

        Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.


    • Anonyymi

      Japanilainen Toyota pärjäsi parhaiten eli jätti harvimmin tielle suhteessa autojen määrään.
      Premium-merkit hyytyvät hyvin usein teille teknillisiin murheisiin.

      • Anonyymi

        Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.

        "Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
        Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.

        "Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.

        Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.

        Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."

        Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on hinatuin.


    • Anonyymi

      Mikäs sen skoda octavian sijotus olikaan?

      • Anonyymi

        Huonoin.


      • Anonyymi

        Nykyään ihan kärkiryhmää.


    • Anonyymi

      Huonosti menee Toyotalla täälläkin.

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että Toyotalla menee jo niin huonosti ettei myy kuin vajaa kaksi ja puoli miljoonaa autoa enemmän kuin häpiälle jäänyt kansanauto?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe