Kysyisin palstan asiantuntijoilta nykyisistä suosituksista suolasta. Ihmisillehän suola ei tunnetusti tee hyvää, mutta silti sitä löytyy lähes kaikista ruoista.
Toisaalta eläinmaailmassa suola kyllä maistuu joillekin villieläimille, nuolevathan hirvet ja peurat sitä talvisin teiltä, joten kai ne täyttävät sillä jotain luontaista tarvettaan?
Tiedän että sokeri ja suklaa ovat kiellettyjen listoilla, eikä niitä pitäisi koiralle antaa, mutta pitääkö suolankin kanssa olla yhtä varovainen?
Koirat ja suola
4
278
Vastaukset
- verenpaine
Koiran munuaiset kestävät suolaa huonommin kuin ihmisen. Lisäksi joillain roduilla on perinnöllistä munuaisten vajaatoimintaa. Tämän takia koiraa ei voi ruokkia ihmisten ruuantähteillä. Ei niin, että sinä välttämättä niin tekisitkään, enhän minä sitä tiedä :)
Jos koiralle vaikka paistaa jauhelihaa, ei sitä kuulu maustaa, myöskään suolalla. Koiran valmisruuissahan on varmasti jotain suoloja, mutta pyötäsuolaa ne eivät tarvitse.
Lisäksi suolahan aiheuttaa janoa, jolloin koira juo paljon, jolloin sen täytyy päästä myös ulos usein. - suolaa suolaa
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Jotain tuollaista osasin epäilläkin. Tuo munuaisjuttu oli kyllä ihan uutta.
Hyvin näyttäisi tavallinen suolainen kotiruoka ja einekset kyllä kelpaavan noille nelijalkaisille, joten eivät sitten itse osaa karttaa sellaista, mikä on niille haitaksi. Ovat siinä siis suhteessa samanlaisia kuin me ihmisetkin. :) - kipale
Oon ite miettinyt tätä suolajuttua kanssa, kun joissain koiranruoissa kuitenkin on suolaa. Ainakin noissa best in murekkeissa lukee suola. Muistaakseni kanamurekkeessa luki että sisältää myös herneitä. Tätä ihmettelin kun olen lukenut ettei herneet/palkokasvit sovi koirille???
- sdfghjp
Kaikki tarvitsevat suolaa, myös koirat. Määrät ovat vain todella vähäisiä. Itse ruokin koiriani raakaruualla, jossa ei ole lainkaan suolaa. Lisään joka aamuateriaan noin 1/6 teelusikallista suolaa. Koirat ovat noin 10 kiloisia.Koirien valmisruuissahan on suolat ym. valmiina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3157907Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne916168Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733611Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322147Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222076- 391993
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1961954- 771733
- 461527
- 431487