Kysyisin palstan asiantuntijoilta nykyisistä suosituksista suolasta. Ihmisillehän suola ei tunnetusti tee hyvää, mutta silti sitä löytyy lähes kaikista ruoista.
Toisaalta eläinmaailmassa suola kyllä maistuu joillekin villieläimille, nuolevathan hirvet ja peurat sitä talvisin teiltä, joten kai ne täyttävät sillä jotain luontaista tarvettaan?
Tiedän että sokeri ja suklaa ovat kiellettyjen listoilla, eikä niitä pitäisi koiralle antaa, mutta pitääkö suolankin kanssa olla yhtä varovainen?
Koirat ja suola
4
245
Vastaukset
- verenpaine
Koiran munuaiset kestävät suolaa huonommin kuin ihmisen. Lisäksi joillain roduilla on perinnöllistä munuaisten vajaatoimintaa. Tämän takia koiraa ei voi ruokkia ihmisten ruuantähteillä. Ei niin, että sinä välttämättä niin tekisitkään, enhän minä sitä tiedä :)
Jos koiralle vaikka paistaa jauhelihaa, ei sitä kuulu maustaa, myöskään suolalla. Koiran valmisruuissahan on varmasti jotain suoloja, mutta pyötäsuolaa ne eivät tarvitse.
Lisäksi suolahan aiheuttaa janoa, jolloin koira juo paljon, jolloin sen täytyy päästä myös ulos usein. - suolaa suolaa
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Jotain tuollaista osasin epäilläkin. Tuo munuaisjuttu oli kyllä ihan uutta.
Hyvin näyttäisi tavallinen suolainen kotiruoka ja einekset kyllä kelpaavan noille nelijalkaisille, joten eivät sitten itse osaa karttaa sellaista, mikä on niille haitaksi. Ovat siinä siis suhteessa samanlaisia kuin me ihmisetkin. :) - kipale
Oon ite miettinyt tätä suolajuttua kanssa, kun joissain koiranruoissa kuitenkin on suolaa. Ainakin noissa best in murekkeissa lukee suola. Muistaakseni kanamurekkeessa luki että sisältää myös herneitä. Tätä ihmettelin kun olen lukenut ettei herneet/palkokasvit sovi koirille???
- sdfghjp
Kaikki tarvitsevat suolaa, myös koirat. Määrät ovat vain todella vähäisiä. Itse ruokin koiriani raakaruualla, jossa ei ole lainkaan suolaa. Lisään joka aamuateriaan noin 1/6 teelusikallista suolaa. Koirat ovat noin 10 kiloisia.Koirien valmisruuissahan on suolat ym. valmiina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1461970
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3001149Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.82963- 35888
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31819- 53799
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18756- 71754
Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44701Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56699