uusperheellisen äidin loppunpalaminen

yh ksi?

En kaipaisi ilkeiltä kommentteja tyyliin "mitäs läksit" vaan aitoja kommentteja niiltä jotka elävät uusperheen arkea.
Yhteisiä lapsia on, pieniä sellaisia ja heihin menee minulta 110% energiasta. Mies on paljon töissä eli arven pyöritys jää minulle. Mies tekee kotitöitä ja ruokaa ja auttaa minkä pystyy lasten kanssa. Kun mies on kotona aika jaetaan myös hänen omille lapsilleen. Alkuun ajattelin, että kiva kun tulevat ja lapse saavat tutustua jne. Äiti ei näin kuitenkaan halunnut ja minulle tehtiin selväksi, ettei minulla ole asiaa lasten elämään.
Mies yrittää kotona hoitaa parhaansa, käydä työssa, käyn myös itse töissä. Yhteistä aikaa miehen kanssa on lähinnä iltaisin kun lapset nukkuvat, tunti pari. Itse olisin valmis menemään nukkumaan samaan aikaan lasten kanssa, mutta mies haluaa seurustella jne.
Harrastukset ovat jääneet, kun ei energia ja viitsimys riitä.
Mies joustaa ex-vaimonsa tahdon mukaan sen minkä pystyy eli lähes päivittäin pitäisi repeytyä hänelle lasten kanssa olemaan, tekemään pieniä kotitöitä ja kuljettamaan lapsia harrstuksiinsa. Eli aikaa ei arkipäivisin ole montaa tuntia kotona olla.
Viikonloput ovat pyhitetty toisille lapsille, koska äidin täytyy saada vapaa-aikaa lapsistaan ja lapset tarvitsevat suhdetta isäänsä.
Eli viikonloput täytyy myös jakaa.
Missä kulkee raja, kuinka paljon täytyy minun äitinä jaksaa venyä ja venyä, tehdä kompromisseja ja aina olla luopumassa omasta yhteisestä ajasta?
Tämä on aiheuttanut se, että olet todella loppun palanut, kaadun väsyneenä sänkyyn ja nukun ja herään ahdistuneena ja stressantuneena uuteen aamuun.
Välillä tuntuu, että olisi parempi erota ja sopia milloin isä on lastemme kanssa, että saisin minäkin tätä kuuluisaa omaa aikaa.
Mikään ei huvita, ruoka ei maistu, väsyttää vaan.
Joskus olen sanonut, ettei kai kaikkiin lastenkaan vaatimuksiin tarvitse aina suostua, että voi sanoa, että tulen kun sovittu on. Että olisi jotain säännöllistä elämässä. Jokainen tietäisi mitä milloinkin tapahtuu. Mutta ei kun ei.

23

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kannata erota

No, en sano että mitäs läksit. Olen ollut itse samassa tilanteessa. Alkuun sanoisin sinulle, että ymmärrän lasten kuskaamisen harrastuksiin, mutta kotitöiden teko ex vaimolle on outoa. Onko miehesi entisen talutusnuorassa?
      En tiedä minkä ikäisiä lapset ovat, mutta aika menee äkkiä. Jaksa muutama vuosi niin helpottaa!

• menppä hoitoon

Miksi rikoit toisten perheen? Oma vika että olet mitätön kaikkien ihmisten silmissä.
      Tottakai mies auttaa lastensa äitiä, sinä olet vaan kotiapulainen hänelle ja pyykkäri. Hyvä kun saat kärsiä kun rikoit lasten elämän.

Hahhaaa....miltä tuntuu nyt kun saat saman kohtelun kun itse olet heille aiheuttanut Sinuako pitäs auttaa hah...

Mut provonhan sie kirjoitit, halusit vaan saada ihmiset huutamaan... hahaa.. nyt tiedät ette riko toistamiseen kenenkään perhettä.

• Kaikeka ei tarvitse

Meillä oli vastaavanlainen tilanne aikoinaan. Mies hyppäsi exän pillin mukaan joka asiassa. Aikani sitä katsoin ja sitten sanoin ukolle että:
        Sinä voit tehdä ihan mitä sinua huvittaa, ja vaikka kenen kanssa, en voi sinua alkaa muuttamaan. Mutta minun ei tarvitse niitä hyväksyä, minäkin voin tehdä ihan mitä tahansa. Ja että, jos nyt ei lopu tuo exän pillin mukaan hyppääminen, niin minä lopetan tämän suhteen.
        Se riitti meillä, sen jälkeen osattiin exälle sanoa ei.
        Ja olisin pitänyt sanani. Minun ei tarvitse hyväksyä ihan mitä vaan. En olisi vaatinut ukkoa muuttumaan, mutta olisin itse lähtenyt tilanteesta. Mutta mies ymmärsi itsekkin oman parhaansa.

• hoitoonvaan

Ihann oikeen pehreen rikkojalle.

• ratkaisu_häämöttää

Ota ero. Jos myöhemmin haluatte yrittää uudestaan, mikä ettei. Kun on isommat lapset, miehen lapset jo lähteneet pesästä.
      Voitte toki jatkaa seurustelevana parina. Mutta aattelepas, joka toinen viikko tai joka toinen viikonloppu saat VAPAATA AIKAA ITSELLESI! Silloin toki mies huolehtii teidän yhteisitä pikkuisistanne, ja saat vaikkapa nukkua pitkään, tai hoitaa kuntoasi, tai lähteä hienona tansseihin.
      Aatteleppa ite!

• Oikeus onneen34

No on sulla mies ! Nosta kissa pöydälle ja puhu suusi puhtaaksi miltä
      sinusta tuntuu. Tuollainen järjestely on aivan järjetön, en yhtään ihmettele jos
      väsymystä ja ahdistusta pukkaa, niin tekisi minullakin.

Mielestäni miehen ei tarvitse tanssia exän pillin mukaan, sinä olet vaimo ja
      sinun mielipiteelläsi täytyy olla painoarvoa. Exän täytyy hyväksyä se, että miehellä
      on oikeus tavata lapsia hänen omassa kodissaan. Tuo on exältä pelkkää
      kiusantekoa etteivät miehen kaikki lapset saa tavata toisiaan. Ihmettelen kyllä
      miestäkin, jos on niin tahdoton, että suostuu moiseen.
      On tuo loukkaavaa sinuakin kohtaan jos exän vaatimukset ajaa sinun
      näkemystesi edelle. Ehkäpä hän boikotoi lasten välityksellä teidän perhettä.

Jos et voi hyvin liitossa niinkuin kerroit, kannattaa lopettaa kärsiminen ja
      hakea ratkaisu. Älä kärvistele enää vaan ajattele mikä on parasta teidän
      omille lapsille ja itsellesi. Psyykkinen kuormitus uuvuttaa, joten uskalla
      sinäkin esittää edes jotain vaatimuksia. Ero olisi pakenemista vaikeasta
      tilanteestasi, nosta rähinä ja anna kaikkien harmillistien asioiden tulla ulos.
      Eihän noin kiltti mies uskalla itse vetää raja- aitoja. Vaadi muutosta !

• mieti mitä teit????

Yoivon mukaan mies ei katsele sua kauaa joka haukkuu hänen lasiaan ja lasten äitiä, kun itse on niin saamaton ja avuton, eikä myönnä että vikä on hänessä itsessään.
      Olen aika emäntä...
      Miehelle on tärkeintä omat lapset ja exä, sinä olet vasta siellä häntäpäässä, hoida sinä vaan sitä kotia ja siivoa, siihenhän se mies toisen eukon on ottanutkin.

• lapset kotiinne

Mies saa tavata lapsiaan missä haluaa, eli voi tuoda omaan kotiinsa ja siihen ei ole kellään sanomisia. Kunnioitan kyllä myös miestäsi joka ei laiminlyö tapaamissopimusta ja lapsiaan.

Tuokaa vaan kaikki lapset kotiinne ja tähän riittää pelkkä ystävällinen ilmoitus lasten äidille, ei hän voi mitään estää edes lain edessä. Ja tee sinä omat aikataulusi, levähdä hetki säännöllisesti niin että mies pyörittää huushollia ja sina levähdät tai voitte hoitaa yhdessä.

Hienoa huomata että sinä et estä isän ja lasten tapaamisia väsymyksestäsi huolimatta. Olispa minunkin lapsen isällä yhtä fiksu nainen. Meillä tapaamiset loppui/ei kunnolla edes alkanut kun mies niin nössö ja uusi nainen esti tapaamiset kun ei halunnut hoitaa kenenkään toisen lapsia.

• Koita kestää

Pitää paikkansa että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Mene nukkumaan lasten kanssa ja antaa sen äijän viihdyttää itse itseään, tietokone ja telkkari on sitä varten. En varmasti alkaisi miestäni viihdyttämään rätti väsyneenä enään. Varmasti se tilanne siitä ajan kanssa helpottaa.

• sitä saa mitä tilaa

Sulla on sellainen mies joka ei osaa sanoa EI.Siihen varmaan se edellinenkin suhde päättyi,kun ei osannut mies sanoa omalle äidilleen ei.Niin meillä kävi ja odotan vaan koska mies uuden löytää..Siinäpähän sit juoksee.

• Missä on aikuinen?

Avaaja kuvaa aivan normaalia lapsiperheen elämää. En minäkään aio sanoa, että mitäs lähdit. Tuollaista se elämä on silloin kun lapset ovat pieniä. He vievät energiasta 110 %.
      En ole uusperheellinen, mutta lasten ollessa alle kouluikäisiä, ei minullakaan riittänyt aikaa omiin harrastuksiin. Se on vain sitä normaalia lapsiperhearkea.

"Missä kulkee raja, kuinka paljon täytyy minun äitinä jaksaa venyä ja venyä, tehdä kompromisseja ja aina olla luopumassa omasta yhteisestä ajasta?"

Sellaista rajaa ei ole kummallakaan vanhemmalla, niin kauan kun lapset ovat pieniä.

• Jatkakaa samaan mall

Täytyy sanoa että nää on niin hauskoja juttuja lukea, että naurussa on usein pitelemistä!! Ei pahemmin tarvi vitsikirjoja ym satukirjoja lueskella kun käy tällä palstalla hihittelemässä..

Mistä joillakin riittää tuota kekseliäisyyttä ja tarinan kerronta taitoa, joka päivälle, pitää ihmetellä.

Joillekin toisen ihmisen haukkuminen on arkipäivää, joillekin vaan hupia... mutta kivahan näitä on lukea, menee päiväkin taas paremmin kun saa nauraa...

• .........

Ex vaimo on väärässä ! Kaikki mikä on teillä kotona on sinun ja miehesi päätösvallan alla ja kuuluu sinun elämään ja sinä kuulut heidän elämään !!! Ex vaimo ei kuulu teidän talouteen eikä saa puuttua teidän arkeen ... ...lasten tapaamisesta on tehty sopimus(ehkä) ja sitä noudatetaan !!! Ex vaimolle ei kuulu ketä asuu ja on isän luon (SE EI VAAN YKSIN KERTAISESTI KUULU EX:LLE KUNHAN LAPSET HOIDETAAN).

• kaljako tärkeempi?

Oletpa katkera kun miehellä on lapsia edellisen vaimon kanssa!! Näitä on kvia lukea kun uusi ihminen alkaa säätämään ja hankaloittamaan miehen ja lasten elämää.
        Toivonmukaan moni mies ei anna naistensa pompotella exäänsä ja lapsiaan, mutta jos itse haluaa olla tossun alla siksi ettei uusi nainen hylkää, niin mikä ettei, kunhan ei anna exälle ja lapsille kenenkään pottuilla.

MEIEN NYSKÄ EI KUULU MILLÄÄN LAILLA MIEHEN EXÄN JA LASTEN ELÄMÄÄN!! Heillä on vaan taipumus ottaa oman käden oikeus ja sotkea kaikki loputukin asiat tarkoituksella, ettei elättäjä jätä.

• .........
        kaljako tärkeempi? kirjoitti:

Oletpa katkera kun miehellä on lapsia edellisen vaimon kanssa!! Näitä on kvia lukea kun uusi ihminen alkaa säätämään ja hankaloittamaan miehen ja lasten elämää.
        Toivonmukaan moni mies ei anna naistensa pompotella exäänsä ja lapsiaan, mutta jos itse haluaa olla tossun alla siksi ettei uusi nainen hylkää, niin mikä ettei, kunhan ei anna exälle ja lapsille kenenkään pottuilla.

MEIEN NYSKÄ EI KUULU MILLÄÄN LAILLA MIEHEN EXÄN JA LASTEN ELÄMÄÄN!! Heillä on vaan taipumus ottaa oman käden oikeus ja sotkea kaikki loputukin asiat tarkoituksella, ettei elättäjä jätä.

HEI 1. MEILLÄ EI KÄYTETÄ ALKOHOLIA YM. PÄIHTEITÄ
        2.MUN EX VAIMO EI OLE MULLE PENNIN ARVONEN VIERAS IHMINEN 3.LAPSET MEILLÄ KÄYDESSÄ TOTTELEE MINUA JA UUTTA VAIMOA 4. MUUTEN PIDÄN VAIMONI PUOLTA EX VASTAAN ! EX VAIMO EI MEILLÄ SAADA YHTÄÄN MITÄÄN 5. LAPSET OVAT MEILLÄ TASAVERTASIA JA HEISTÄ HUOLEHTINEN ON ENSIARVOISTA MUTTA EX:ÄT ON ULKOPUOLISIA

• simpsalapimp...
        ......... kirjoitti:

HEI 1. MEILLÄ EI KÄYTETÄ ALKOHOLIA YM. PÄIHTEITÄ
        2.MUN EX VAIMO EI OLE MULLE PENNIN ARVONEN VIERAS IHMINEN 3.LAPSET MEILLÄ KÄYDESSÄ TOTTELEE MINUA JA UUTTA VAIMOA 4. MUUTEN PIDÄN VAIMONI PUOLTA EX VASTAAN ! EX VAIMO EI MEILLÄ SAADA YHTÄÄN MITÄÄN 5. LAPSET OVAT MEILLÄ TASAVERTASIA JA HEISTÄ HUOLEHTINEN ON ENSIARVOISTA MUTTA EX:ÄT ON ULKOPUOLISIA

No hermoromahdus on lähellä.. kantsiskos ottaa lepolomaa??? Erittäin hauska puheenvuoro sulla. Sanoisin että noin synkkiä kirjuutellaan krapulassa, huudetaan ja melskataan, haukutaan syyttömät ihmiset ja korostetaan omaa egoaan.. anna tulla vaan synkkä mieli pois... mene kukkuloille huutamaan, hoilota ilmaan synkän sydämen kaiku..sitten rauhoitu, istu mättäälle ja tunne miten rauhallisuus hiipii sieluusi. No joo... mutta tuo karjunta pisti hymyilemään ja maalaamaan...mutta jos ennustaisin, sanoisin että olet hyvin onneton nykyisessä parisuhteessa. Hanki uusi.

• .......
        simpsalapimp... kirjoitti:

No hermoromahdus on lähellä.. kantsiskos ottaa lepolomaa??? Erittäin hauska puheenvuoro sulla. Sanoisin että noin synkkiä kirjuutellaan krapulassa, huudetaan ja melskataan, haukutaan syyttömät ihmiset ja korostetaan omaa egoaan.. anna tulla vaan synkkä mieli pois... mene kukkuloille huutamaan, hoilota ilmaan synkän sydämen kaiku..sitten rauhoitu, istu mättäälle ja tunne miten rauhallisuus hiipii sieluusi. No joo... mutta tuo karjunta pisti hymyilemään ja maalaamaan...mutta jos ennustaisin, sanoisin että olet hyvin onneton nykyisessä parisuhteessa. Hanki uusi.

Ei alkuunkaan mutta ex on ex= taaksejätetty elämä ei kuulu enään sellasiin henkilöihin jota mun pitää suojata miltään... ...ei keskustella eikä tavat ei pidetä yhteyttä ainoastaan haen lapset ex anopin luota. Ex ei ole mulle mitään siivottu pois elämasta !

• ..........
        simpsalapimp... kirjoitti:

Niin en ole ex:lle velvolinen mistään ainoastaan lapsille maksan elatusmaksu en muuta ex saa hoita harrastukset mitä helillä harrastetaan. Tapaamiset on paperilla sovittu ja lapset ovat ainoastaan silloin mun luona ja jos ex:lle ei päivät sovi niin hankkii omakustannus hintaan hoitajan... ...jos on muuta säätöä niin lähivanhempi voi aina vaihtua

• Sympatiat miehelle

Avaajalla on hirveän hyvää isäainesta oleva mies, joka yrittää pitää kaikista lapsistaan huolta.
      Sääli vain, että hänellä on ollut elämässään naisia, joiden kanssa hän on saanut enemmän lapsia, kuin mihin tämän perfektionistisen miehen resurssit tuntuvat riittävän.
      Vaimo 1 ja vaimo 2 yrittävät nyt jakaa lapsivastuun tämän yhden hyvän isän kanssa ja jälkeenpäin ei voi tosiaan sanoa, että mitäs läksit.

Voisi sanoa, että paljonko on tarpeeksi tai liikaa lapsia yhdelle isälle?

• Samma här

Enemmän minäkin mietin tämän miehen jaksamista, jos tämä kaikki on totta:

"Mies on paljon töissä eli arven pyöritys jää minulle. Mies tekee kotitöitä ja ruokaa ja auttaa minkä pystyy lasten kanssa. Kun mies on kotona aika jaetaan myös hänen omille lapsilleen."
        ---
        "Mies yrittää kotona hoitaa parhaansa, käydä työssa,..."
        ---
        "Mies joustaa ex-vaimonsa tahdon mukaan sen minkä pystyy eli lähes päivittäin pitäisi repeytyä hänelle lasten kanssa olemaan, tekemään pieniä kotitöitä ja kuljettamaan lapsia harrstuksiinsa. Eli aikaa ei arkipäivisin ole montaa tuntia kotona olla.
        Viikonloput ovat pyhitetty toisille lapsille, koska äidin täytyy saada vapaa-aikaa lapsistaan ja lapset tarvitsevat suhdetta isäänsä.
        Eli viikonloput täytyy myös jakaa."

Avaaja ei ole lainkaan huolisaan miehensä jaksamisesta, vaan kyselee missä on hänen "oma aikansa." :O

• Laita kiertoon

Juu, avaajan mies kuulostaa niin täydelliseltä, että uskon hänellä olevan lapsilaumastaan huolimatta vielä ottajia. Jos itse olisin vapaa ja löytäisin tuollaisen namusen, niin kyllä kelpaisi.

Yhteen en muuttaisi ja lapsia en kyllä enää hänen kanssaan tekisi, koska niitä hänellä tuntuu nyt olevan jo riittämiin. Heilastelisin vain, jos hänellä riittäisi siihen aikaa... ;)

• katkerat naiset

Uusperheen äiti loppuun palaa, on se säälittävää ja rankkaa.

Mutta jos yh äiti loppuun palaa, on se äiti huono ja juoppo ja h...a ja laiska, ja tunkemassa lapsiaan isälle jatkuvasti...

• tuhkasta nousee uusi

Ap.. muistahan kärytä oikein kunnolla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe