Moxonidin pelottaa, tuleeko kovin haittaavaikutuksia??

mömmöjäkö

Kaikkea kokeiltu ja nyt sain tuon lääkkeen. Pelottaa vain kun on keskushermostoon vaikuttava lääke, että mikä "mömmö" se oikein on?? Yleisiin haittavaikutuksiin luin kuuluvan niin paljon, esim. sekavuuden, väsymyksen, huimauksen jne. tunnetta, voimistaa alkoholin vaikutusta ja saattaa vaikuttaa autolla ajokykykyyn jne.... aika kauheita vaikutuksia RR lääkkeistä!!!!
Kirjoitinkin tuohon alapuolelle jo toisenkin aloituksen, kun minulla on selittämätön verenpaine ja paljon kaikkea kokeiltu ja nyt sain tuon lääkkeen. Mitä kokemuksia muilla on ko. lääkkeestä. Kiitos!

9

7631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilleriäposkeen

      Suuta kuivattaa ja kovaa väsymystä, onko muilla samanlaisia oireita tästä Moxonidin verenpainelääkkeestä ?

    • xxxyyyx

      Miksi joillekin juuri tuota määrätään, kun on paljon muitakin ?
      Kyllä pelottaisi minuakin.
      Vanha ketju, mutta saa kai ihmetellä.
      Mitenköhän menee ko. aineen syöjillä ?

      • Anonyymi

        Pelottaa kun luin näitä kokemuksia lääkkeestä. Olen ottanut 2 päivänä tätä lääkettä. Molempina seuraavina öinä olen herännyt aamuyöllä klo 3.00- 4.00 aikoihin. Vaikea nukahtaa uudelleen. Yläpaineeni on ollut vuosia liian korkea, eikä enää oikein mikään lääke tunnu siihen tepsivän. Sain verenpainetaudin vasta 70- vuotiaana. Aluksi 5 mg lääke tepsi. Verisuonet ovat kai tulleet tiensä päähän.


    • kaijaj

      Minulle määrättiin nyt betasalpaajia. Se väsyttää armpottomasti; 10 h yöunet ja parit päiväunet päälle, nilkat ja jalkaterät olleet turvoksissa siitä lähtien kun sen aloitin ja tuntuu että vaikka kuinka hengitän niin en saa happea. Syön nyt kolmea verenpainelääkettä päivässä. Betasalpaajista pyydän että saan luopua haittavaikutusten vuoksi. Lääkäri on kirjoittanut hoitomerkinnän Kantaan ja siinä on että seuraavaksi kokeillaan moxonidia . Haittavaikutukset ?

    • Anonyymi

      Sekavuus
      Väsymys
      Niskat ihan jumiin
      Nukkuminen heräilyksi
      Outoja hermojuttuja

      yhteisvaikutus muiden lääkkeiden kanssa ja alkoholin kanssa ihan auki ja arveluttaa

      Voiko keskushermostoa säätää ilman haittoja?

      Englanniksi on usein enemmän ja eri ohjeita kuin suomeksi.

      Kokemuksia?

      • Anonyymi

        Väsymystä, unihäiriöitä ja suun kuivumista ainakin myös minulla.

        Aamulääkkeenä Candesartan.
        Nyt tuntuu, että paineet nousussa jälleen, eli ei tunnu oikein tehokkaalta ☹️
        Aamulla oli paineet 140/ 97.


    • Anonyymi

      Olisiko niin, että meidän kehomme on luonut meille juuri sopivat paineet eikä niiden muuttaminen keinotekoisesti ole hyväksi. Miksi kaikilla pitäisi olla samoin? Sisareni, yli 70 v, oli kohtalaisessa kunnossa, käveli, hoiti kotiaskareita, ulkoili. Ei lääkityksiä, vain päänsärkyä varten.
      Jostakin pikkujutusta hän joutui menemään lääkäriin. Todettiin, että verenpaine oli korkea ja eikun lääkitys. Paine laski, mutta samalla alkoi päätä huimata, jalat täristä ja tuntui että kaatuu taaksepäin. Nyt hän ei enää voi kävellä ilman keppejä tai kävelyrollaattoria. Olen päättänyt olla muuttamatta omia paineitani lääkkeillä.

    • Anonyymi

      Minullakin on kokeiltu monia verenpaine lääkkeitä nyt olen syöny toista kuukautta tätä on sekava olo huimausta päänsärkyä lihas heikkoutta.Pelottava olo.

    • Anonyymi

      Seuratkaa omalla mittarilla, ja pitää toki tutkia mistä verenpaine johtuu. Onko taustalla esim kilpirauhasen liika -vajaatoiminta. Omaa tyhmyyttä jos otatte kaiken mitä lääkärit määrää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe