Kaikkea kokeiltu ja nyt sain tuon lääkkeen. Pelottaa vain kun on keskushermostoon vaikuttava lääke, että mikä "mömmö" se oikein on?? Yleisiin haittavaikutuksiin luin kuuluvan niin paljon, esim. sekavuuden, väsymyksen, huimauksen jne. tunnetta, voimistaa alkoholin vaikutusta ja saattaa vaikuttaa autolla ajokykykyyn jne.... aika kauheita vaikutuksia RR lääkkeistä!!!!
Kirjoitinkin tuohon alapuolelle jo toisenkin aloituksen, kun minulla on selittämätön verenpaine ja paljon kaikkea kokeiltu ja nyt sain tuon lääkkeen. Mitä kokemuksia muilla on ko. lääkkeestä. Kiitos!
Moxonidin pelottaa, tuleeko kovin haittaavaikutuksia??
9
8086
Vastaukset
- pilleriäposkeen
Suuta kuivattaa ja kovaa väsymystä, onko muilla samanlaisia oireita tästä Moxonidin verenpainelääkkeestä ?
- xxxyyyx
Miksi joillekin juuri tuota määrätään, kun on paljon muitakin ?
Kyllä pelottaisi minuakin.
Vanha ketju, mutta saa kai ihmetellä.
Mitenköhän menee ko. aineen syöjillä ?- Anonyymi
Pelottaa kun luin näitä kokemuksia lääkkeestä. Olen ottanut 2 päivänä tätä lääkettä. Molempina seuraavina öinä olen herännyt aamuyöllä klo 3.00- 4.00 aikoihin. Vaikea nukahtaa uudelleen. Yläpaineeni on ollut vuosia liian korkea, eikä enää oikein mikään lääke tunnu siihen tepsivän. Sain verenpainetaudin vasta 70- vuotiaana. Aluksi 5 mg lääke tepsi. Verisuonet ovat kai tulleet tiensä päähän.
- kaijaj
Minulle määrättiin nyt betasalpaajia. Se väsyttää armpottomasti; 10 h yöunet ja parit päiväunet päälle, nilkat ja jalkaterät olleet turvoksissa siitä lähtien kun sen aloitin ja tuntuu että vaikka kuinka hengitän niin en saa happea. Syön nyt kolmea verenpainelääkettä päivässä. Betasalpaajista pyydän että saan luopua haittavaikutusten vuoksi. Lääkäri on kirjoittanut hoitomerkinnän Kantaan ja siinä on että seuraavaksi kokeillaan moxonidia . Haittavaikutukset ?
- Anonyymi
Sekavuus
Väsymys
Niskat ihan jumiin
Nukkuminen heräilyksi
Outoja hermojuttuja
yhteisvaikutus muiden lääkkeiden kanssa ja alkoholin kanssa ihan auki ja arveluttaa
Voiko keskushermostoa säätää ilman haittoja?
Englanniksi on usein enemmän ja eri ohjeita kuin suomeksi.
Kokemuksia?- Anonyymi
Väsymystä, unihäiriöitä ja suun kuivumista ainakin myös minulla.
Aamulääkkeenä Candesartan.
Nyt tuntuu, että paineet nousussa jälleen, eli ei tunnu oikein tehokkaalta ☹️
Aamulla oli paineet 140/ 97.
- Anonyymi
Olisiko niin, että meidän kehomme on luonut meille juuri sopivat paineet eikä niiden muuttaminen keinotekoisesti ole hyväksi. Miksi kaikilla pitäisi olla samoin? Sisareni, yli 70 v, oli kohtalaisessa kunnossa, käveli, hoiti kotiaskareita, ulkoili. Ei lääkityksiä, vain päänsärkyä varten.
Jostakin pikkujutusta hän joutui menemään lääkäriin. Todettiin, että verenpaine oli korkea ja eikun lääkitys. Paine laski, mutta samalla alkoi päätä huimata, jalat täristä ja tuntui että kaatuu taaksepäin. Nyt hän ei enää voi kävellä ilman keppejä tai kävelyrollaattoria. Olen päättänyt olla muuttamatta omia paineitani lääkkeillä. - Anonyymi
Minullakin on kokeiltu monia verenpaine lääkkeitä nyt olen syöny toista kuukautta tätä on sekava olo huimausta päänsärkyä lihas heikkoutta.Pelottava olo.
- Anonyymi
Seuratkaa omalla mittarilla, ja pitää toki tutkia mistä verenpaine johtuu. Onko taustalla esim kilpirauhasen liika -vajaatoiminta. Omaa tyhmyyttä jos otatte kaiken mitä lääkärit määrää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887