Karaten jatkaminen Jyväskylässä!

luhiz

Aloitin viime syksynä Shukokai Karaten Savonlinnassa ja nyt muutin vuoden alusta Jyväskylään vain todetakseni, että täällä paikallinen Shukokaiseura onkin Laukaassa :/ Ehdin puoli vuotta harrastaa tuota ja saada jo ekan vyön. Mieli tekis jatkaa! Siks haluisin kysyy mielipidettä noista muista tyylisuunnista, mitä Jyväskylässä pystyy harrastamaan: 1. Shotokan- Ryu, 2. Shorin- Ryu Seibukan ja 3. Shorinjiryu- Renshinkan. Onko ideaa, mikä näistä ois varteenotettavin tapa jatkaa Karatee?

9

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • renshinkanroi

      Itsehän harrastan Renshinkan-Karatea ja voin todeta että on mukavaa, varsin potkupainotteista välillä mutta jotku potkut on aika vaikeita, koska keltane vyö mutta siinäpä niitä tulee opeteltua. Tekniikat suht helppoja. Suosittelen, vasta oli Soken kesäleiri jyväskylässä.
      kokeile ainakin :)

      • Okei! Tiiätkö ollenkaan, että alkaako harjoittelu ikäänkuin alusta, vaikka on käynyt ensimmäisen vyön Shukokai-karatessa? Onko ikäänkuin perusasiat samankaltaisia näissä suuntauksissa? Ois jees nimittäin ettei tarvis ihan tyhjältä pöydältä aloittaa :)


      • renshinkanroi
        luhiz kirjoitti:

        Okei! Tiiätkö ollenkaan, että alkaako harjoittelu ikäänkuin alusta, vaikka on käynyt ensimmäisen vyön Shukokai-karatessa? Onko ikäänkuin perusasiat samankaltaisia näissä suuntauksissa? Ois jees nimittäin ettei tarvis ihan tyhjältä pöydältä aloittaa :)

        Periaatteessa ei tarvitse mutta se on sitte eri asia käytännössä, suosittelen osallistumaan seuraavalle peruskurssille ja asiasta tehen kysyä :)


      • Kisapanu
        luhiz kirjoitti:

        Okei! Tiiätkö ollenkaan, että alkaako harjoittelu ikäänkuin alusta, vaikka on käynyt ensimmäisen vyön Shukokai-karatessa? Onko ikäänkuin perusasiat samankaltaisia näissä suuntauksissa? Ois jees nimittäin ettei tarvis ihan tyhjältä pöydältä aloittaa :)

        Perusasiat voivat Shukokain ja Renshinkanin välillä olla poikkeavia, mutteivät liian ratkaisevasti. Perusta Renshinkanissa on pääasiassa lantion kierrosta tulevassa voimassa. Kurssin käyminen voi kuulostaa turhauttavalta tietty, ohjatut harjoitukset pyörivät jo viuhaa tahtia, voit tulla mukaan kokeilemaan miten sujuu! Kurssit alkavat sitten myöhemmin, voisit ajatella että olisit "koeajalla" :D


    • Kisapanu

      Moro Luhiz! En tiedä missä mietteissä olet Jykyläkaraten suhteen tällä hetkellä, mutta ajattelin vastata tähän ketjuun antoisasti!

      Jyväskylässä tosiaankin on Karatea muihin kaupunkeihin verrattuna vain harvakseltaan, pinnalla ovat Jigotain karatejaoksen Renshinkan ja tuo Laukaan Shukokai. Itse olen 7v kohta Jigotaissa harrastanut kolli ja suosittelen hyvinkin lämpimästi Renshinkania, tarjoaa hyvinkin antoisaa tekemistä motivoituneelle ja avoimelle harjoittelijalle. Seurasta löytyy kaksi 4. danin omaavaa Senseitä, sekä jokunen voimankäyttöön/vapariin osittain orientoitunutta mustavyötä, joten rosteriin ei välttämättä lukeudu pelkkä karate, vaan kamppailua piisaa kyllä!

      Suomen Renshinkanissa on ollut iänikuisena murheenkryyninä oppien eroavuudet opettajien/kaupunkien välillä, mutta lähiaikoina ollaan taas päästy hyvin jyvälle siitä, mitä Japanissa harjoitellaan. Kilpailusta puhuttaessa itse voin vastailla hyvinkin paljon, kuulun Karateliiton kumitemaajoukkuehaastajiin ja olen sekä hippa että Renshinkan SM - mitalisti. Seura koulii tarvittaessa oman tyylin sali tai Sm - kilpailuihin, itse Karateliitosta erosimme 2012 syksyllä.

      Kurssit ovat edullisia, 100E (puoleen hintaan opiskelijoille) maksaa. Kursseista löydät tietoa jigotain nettisivuilta.

      Mikäli kiinnostuit, tervetuloa! Olen itse toinen tämän syksyn kurssin ohjaajista, maanantain vuorolla!

      • Kiitoksia infosta! Aion jatkaa kyllä Karaten tiellä. Syyskuussa näyttää alkavan peruskurssi elikkäs taidan aloittaa siellä sitten. En tiiä vielä miten käy tuon aiemmin hommatun keltaisen vyön kanssa, että riittääkö se tässä tyylilajissa, mutta hyötyä siitä on varmasti joka tapauksessa.


    • Nuupakka

      Jyväkylässä harjoittelee myös pieni Shotokan porukka Fudoka ry:n nimellä

    • arstetsui

      Jos haluat, että maksat harjoittelustasi omaisuuksia, samoin leireistä ja että pieni porukka lonii sun rahat, mitkä pulitat noista leireistä, jatka ihmeessä shukokaissa. Mikäli taas arvostat omaisuuttasi ja hinta-laatusuhdetta, mene johonkin muuhun seuraan. Kokemusta on molemmista vaihtoehdoista, eikä ole enää tarvinnut leireillä aamuharkoissa haistella vanhan viinan katkua etummaisesta rivistä, tai katsella puolikännistä senseitä, joka on valvonut ja ryypännyt edellisen yön. En tällä nyt tarkoita Jyväskylän seuran vetäjiä, vaan enempi tuolta etelästä tullutta porukkaa. Takavuosina oli kuulemma ollut vielä hurjempaa se meno niillä. Sinänsä ne oli teknisesti ihan osaavia äijiä pikku pieruissakin mutta kun en itse ryyppää. niin kuvotti katsella ja varsinkin maksaa niitä ihan tähtitieteellisiä leirimaksuja, joista kukaan ei tainnut edes kuittia saada.

    • shenshei

      Kuittia? Onko se jotakin syötävää?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2281
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      121
      1673
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      13
      743
    Aihe