BX16 TRS:n (-88) lämmönsäätönuppi ei tottele enää. Puhallin ja lämmönsijainti pelaa OK.
Avasin sen pikkupaneelin säädinten ja keskipuhaltimen ympäriltä ja vika ei tunnu olevan sitä kautta korjattavissa, vaan säätövaijeri on irronnut "sieltä takaa" ja ilmeisesti koko paneeli ( mittaristoista hansikaslokeroon) tulisi irroittaa mikä kuulostaa jo hankalalta.
Kuulin että lämppärin säätövaijeriin pääsisi käsiksi matkustajan puolelta jalkatilasta, niin että vaijerin voisi vetää sieltä ulos ja käyttää sitä näin lämmönsäätöön. Kesäksi sen voisi sitten lykätä piiloon.
Onko jollain kokemuksia tällaisesta "ratkaisusta"?
BXn lämmityksen säätö
7
632
Vastaukset
- Rami
että alimmaisen hanskalokeron irrottamalla pääse käsiksi lämmityskennon päätyyn ja siinä olevaan venttiiliin.
- shamrock
Se säätimien päällä oleva paneeli lähtee helpolla parissa minuutissa: Lämppärin nupit vetämällä pois ja niiden alta ruuvit auki. Kampea ne yläsuuttimet irti, kanavien sivuissa on metallikynnet. Kampea niitä auton keskilinjaa kohti ja paneeli on irti. Vedä ulos ja irroita sytkärin piuhat. Nyt itse säädinpaneeli on näkyvissä, se on neljällä ruuvilla kiinni. Irroita ruuvit ja ujuta paneeli ulos.
- lämpövä
shamrock kirjoitti:
Se säätimien päällä oleva paneeli lähtee helpolla parissa minuutissa: Lämppärin nupit vetämällä pois ja niiden alta ruuvit auki. Kampea ne yläsuuttimet irti, kanavien sivuissa on metallikynnet. Kampea niitä auton keskilinjaa kohti ja paneeli on irti. Vedä ulos ja irroita sytkärin piuhat. Nyt itse säädinpaneeli on näkyvissä, se on neljällä ruuvilla kiinni. Irroita ruuvit ja ujuta paneeli ulos.
... aiemmin irroittaa sitä "pintapaneelin" alla olevaa säädinpaneelia (mulla keltainen), mutta se ei tuntunut lähtevän olleenkaan liikkeelle vaikka ruuvit oli irti. Paneelin alareunassa oli myös yksi klemmari jonka irroitin (enkä saanut takaisin :).
Mutta jos sen tosiaan pitäisi irrota siitä, niin pitääpä vielä katsoa uudestaan.
Kiitos tiedoista. - shamrock
lämpövä kirjoitti:
... aiemmin irroittaa sitä "pintapaneelin" alla olevaa säädinpaneelia (mulla keltainen), mutta se ei tuntunut lähtevän olleenkaan liikkeelle vaikka ruuvit oli irti. Paneelin alareunassa oli myös yksi klemmari jonka irroitin (enkä saanut takaisin :).
Mutta jos sen tosiaan pitäisi irrota siitä, niin pitääpä vielä katsoa uudestaan.
Kiitos tiedoista.Se asennus on siitä hassu, että se paneeli (siis se valkoinen muovirunko jossa on se piirilevy), on sen kojelaudan mustan rungon takapuolella. Eli irroitettuasi ruuvit, koko pakettia pitää nostaa ylöspäin jotta saat ne paneelin korvakkeet vedettyä kojelaudan rungossa olevien korvakkeiden yli.
Linkin takaa löytyy kuva jossa tuo säädinrunko on irrallaan tuossa keskellä kojelautaa. Se irtoaa siis kokonaisuudessaan eikä pelkästään se kellertävä piirilevy.
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/shakaalinmustaunelma.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4738 - lämpövä
shamrock kirjoitti:
Se asennus on siitä hassu, että se paneeli (siis se valkoinen muovirunko jossa on se piirilevy), on sen kojelaudan mustan rungon takapuolella. Eli irroitettuasi ruuvit, koko pakettia pitää nostaa ylöspäin jotta saat ne paneelin korvakkeet vedettyä kojelaudan rungossa olevien korvakkeiden yli.
Linkin takaa löytyy kuva jossa tuo säädinrunko on irrallaan tuossa keskellä kojelautaa. Se irtoaa siis kokonaisuudessaan eikä pelkästään se kellertävä piirilevy.
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/shakaalinmustaunelma.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4738...kokeillaan vielä. Kiitos taas.
Kuvassa on muuten aika pelottavan näköinen johtoviidakko :) lämpövä kirjoitti:
...kokeillaan vielä. Kiitos taas.
Kuvassa on muuten aika pelottavan näköinen johtoviidakko :)Ei kai se johtoviidakko tässäkään paremmalta näytä ... :D
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/shakaalinmustaunelma.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4737- bx-cruising
shamr0ck kirjoitti:
Ei kai se johtoviidakko tässäkään paremmalta näytä ... :D
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/shakaalinmustaunelma.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4737Terve Sham,
Saisko udella, bexistinä toiselta, onko tuon kojetaulun irroittaminen vaikeakin työ tehdä ??
Vaatiiko erikoisjuttuja ? Aikaa ?? Tilat ?
Itsellä hiukan mietinnän alla eräs rojekti ;) joka saattaa tyssätä omaan mahdottomuuteensa jo alkumetreillä, mutta edellyttäisi joko osittain tai kokonaan kojetaulun irroittamista lähes vastaavalla tavalla kuin omassasi.
Jestas :) Ompa oikeesti paljon spagettia ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75703
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381