Hei,
Millä kannattaa mennä Heathrowlta Piccadillylle, meillä on useamman tunnin lennon vaihtoväli siinä, joten ajteltiin kävästä happihyppelyllä Lontoossa.
Paljonko metro maksaa, voiko lipun ostaa euroilla/Visalla ja kauanko metromatka kestää?
Vai mitä suosittelette, meillä on reilu 6h tuo aika.
Heathrow-Piccadilly millä?
6
489
Vastaukset
- Lonski
Metrolla. Piccadilly-linella (ei sieltä muita linjoja lähdekään!). Maksaa muutaman punnan (6 zonea). Lontoossa käytetään puntia, ei euroja. Matka kestää n. 40-50 min. Toinen vaihtoehto on käyttää junaa, Heathrow Expressiä. On nopeampi, mutta maksaa munamaitoa. Netistä löydät kyllä tarkemmat hinnat metroon ja junaan.
- jukissss
kannattaa myös muistaa, että mikäli poistutte asemalta samalla teidän täytyy maksaa lentokenttävero. Toki ei se nyt maata merelle vie, mutta Heathrowlla ne on suhteellisen korkeat etenkin jos sitä vastaan voi olla ytimessä pari tuntia.
- sama suunnitelma
WTF. Ei lentokenttävero liity mihinkään asemalta poistumiseen, vaan lentoyhtiö maksaa sitä kaikista lennoista, jotka päättyy tai alkaa kentälle. Jos on välilaskullinen lento, tottakai lentokentältä saa poistua.
Heathrow Express menee Paddingtonin asemalle eli todella kauas kaikesta, sitä ei kannata harkita, kokonaisaika kipuaa usein samaksi. Piccadilly Line menee keskustaan.
Kannattaa ottaa huomioon, että Heathrow on tosi ruuhkainen kenttä. Siellä pitää olla vähintään 2h aiemmin ja silloin jo menee riskillä. 3h on turvallisempi. Terminaali kolmosella kestää noin 20min pidemmällä oleville porteille ja vitosen kaukolennot menee usein b- tai c-osasta, jonne mennään junalla 15-20min a-osasta. Portit tulee taululle tunti ennen lähtöä ja portilla on oltava 25min ennen lähtöä.
Metro kestää suuntaansa kolme varttia, joten kuuden tunnin pysähdys on hyvin lyhyt käynti. - 10vuottatäälläasunut
sama suunnitelma kirjoitti:
WTF. Ei lentokenttävero liity mihinkään asemalta poistumiseen, vaan lentoyhtiö maksaa sitä kaikista lennoista, jotka päättyy tai alkaa kentälle. Jos on välilaskullinen lento, tottakai lentokentältä saa poistua.
Heathrow Express menee Paddingtonin asemalle eli todella kauas kaikesta, sitä ei kannata harkita, kokonaisaika kipuaa usein samaksi. Piccadilly Line menee keskustaan.
Kannattaa ottaa huomioon, että Heathrow on tosi ruuhkainen kenttä. Siellä pitää olla vähintään 2h aiemmin ja silloin jo menee riskillä. 3h on turvallisempi. Terminaali kolmosella kestää noin 20min pidemmällä oleville porteille ja vitosen kaukolennot menee usein b- tai c-osasta, jonne mennään junalla 15-20min a-osasta. Portit tulee taululle tunti ennen lähtöä ja portilla on oltava 25min ennen lähtöä.
Metro kestää suuntaansa kolme varttia, joten kuuden tunnin pysähdys on hyvin lyhyt käynti.Ihan vain huomautuksena Paddington sijaitsee Lontoon "keskustassa". Huono termi muutenkin tuo "keskusta" Lontoosta puhuttaessa.
- Eläselitä
10vuottatäälläasunut kirjoitti:
Ihan vain huomautuksena Paddington sijaitsee Lontoon "keskustassa". Huono termi muutenkin tuo "keskusta" Lontoosta puhuttaessa.
Puhut asiaa - kaverini kämppä on Paddingtonin aseman vieressä ja siinä on Hyde parkit ja kaikki niin lähellä ettei keskustampaan voi pasta. Oxford Circukseen kävelee vartissa suunnilleen.
Olen lentänyt Heathrowlta aika monta kertaa ja ollut joskus portilla tuntia enne lentoa - ei ongelmaa.
Itse varmistaisin vielä lähtömaassa että laukut ovat tsekattu päämäärään asti eivätkä jää pyörimään karuselliin :)
Tosiaankin jos vain käsimatkatavaralla on liikenteessä niin silloin kentällä ei tarvitse olla kuin tuntia ennen (itse tsekkaan laukun netissä ja olen yleensä kentällä 1.5h aiemmin). 2 tuntia suositellaan jos lentää "overseas" eli EU rajojen ulkopuolelle ja kolme tuntia nyt on ihan hullua...
Helpoin ja halvin ehkä mennä vaan sillä Piccadilly linjalla esim. Piccadilly Circukselle. Onpahan jotain nähtävää ja Paddingtonilla ei tarvitse pähkäillä mitä tekee ja mihin menee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882