Hei!
Olen 14-vuotias ja hankkimassa omaa koiraa. Meillä on jo yksi 5-vuotias koira, joka on ns. äitini koira. Syy miksi haluan oman koiran niin pahasti, on osittain siinä, että hauan koiran, joka kiintyy kaikkein vahvimmin minuun. Onko mahdollista, että koira oppisi vanhemmalta koiralta seuraamaan äitiä, vaikka olisin oikeastaan ainut joka sitä hoitaa? Eikö koiran pitäisi kiintyä minuun, jos minä ulkoilutan sitä, leikin sen kanssa eniten, harjaan ja koulutan sitä, ja se nukkuu minun huoneessani?:)
Koiran kiintyminen
3
67
Vastaukset
- Ei se noin toimi
Kuule, koira on ihan itsenäinen olento ja tekee omat päätöksensä alkaako pitää sinusta ja kiintyykö sinuun eniten vai ehkä kaikkein vähiten. Ja mitä väliä sillä on? Tiedätkö ja ymmärrätkö varmasti että siihen koiran omistamiseen kuuluu se että sen kanssa sitten mennään sinne ulos vaikka pakkasta olisi kolmekymmentä astetta ja räntää sataa päin pläsiä vaakasuorassa? Se on homma joka kestää vähintään tunnin kerralla ja niitä tehdään neljä päivässä. Siinä menee melkoisen monta tuntia hukkaan jonka voisit viettää kaverien kanssa. Sitten tulee ne jokapäiväiset ruoan antamiset, veden laittamiset sekä ajoittain tehtävät turkinhoidot ja manikyroinnit.
Kun odottelet että pääset muuttamaan omaan kotiin ja otat sinne sen haukun, niin silloin ei ole vaaraa että koira kiintyisi johonkin muuhun kuin juuri sinuun. Kannattaa siis odotella. Muuten käy äkkiä niin että äidilläsi on kaksi koiraa ja sinulla ei yhtään. - 7+19
Tuskin olisin ottamassa koiraa, jos en tietäisi, että sitä pitää hoitaa. Tajuan koiran mukana tulevan vastuun, ja aion hoitaa sen ihan itse. Siitä ei sun tarvitse huolehtia.
- täipääankka
Koira kyllä näkee kuka on perheen pää, joten vaikka touhuaisit koiran kanssa 24/7, se saattaa silti kunnioittaa äitiäsi enemmän ja olla hänelle mielinkielin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224730Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43354Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1253147Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss252573Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu602280Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181759Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91364Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171225Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut81223Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky4968