Unet

Kohta uneton

Olen suhteemme alkuaikoina ollut rankankin mustasukkainen, mutta tuo ikävä piirteeni on hiipunut ajan ja luottamuksen vahvistumisen myötä (vaikka mies kerran pettänyt työkaverin kanssa..). Nyt olen alkanut näkemään unia miehestäni eri naisten kanssa. Unet herättävät minut yöllä ja tietenkin sen päälle unen saaminen on vaikeaa. Väsy alkaa painaa jo muutaman yön heräilyjen vuoksi. Mietinkin pitäisikö minun kertoa miehelleni näistä ikävistä unista? Niiden tapahtumat kun alkavat typerästi kaivella mieltäni päiväsaikaankin... Kyllähän se kohta kysyykin, mikä vaivaa... En vain millään haluaisi myöntää tyhmiä uniani ja ajatuksiani. Miten itse suhtautuisitte tämmöiseen kumppaninne kertomana? En halua takaisin siihen mustasukkailu-rumbaan. Se on niin inhottavaa molemmille osapuolille. Kait nuo unet on jotain alitajuista, omia ajatuksiani, vaikken sitä halua myöntääkään..

11

3992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen83

      Mä nään myös sellasia unia tosi usein että mun mies pettää mua ja hengailee toisten naisten kanssa, joskus ei edes huomaa mua eikä välitä, joskus mä petän häntä unissani, joskus jotkut yrittää satuttaa mun miestä, tai mua, joskus juoksen karkuun , joskus juoksen perässä....

      Kerran mä heräsin siihen ku itkin ihan kauheesti, olin nähny sellasta unta että jotkut ihme voimat (ufot tms.) oli ottanu mun miehen ja vaihtanu sen vähän samannäköseen mut ihan eri ihmiseen, sit mä huusin et älkää viekö mun miestä pois tuokaa se takas ym.

      Kerran me oltiin mun miehen kanssa jossain sen tapasessa tositv-parisuhde- ohjelmassa mitä telkkarista muutenkin tulee, ja lopussa oli oli vain mä, mun mies, ja yks muu tyttö. Mun miehen piti sit valita että valitseeko hän minut vai sen toisen. Voittaja pari saisi sitten 2000e rahaa... Noh heräsin taas itkuun ja hoin että valitse mut , valitse mut...

      Että tällasta äksöniä mun yöt on. Unen päästä on muutenkin vaikee saada kiinni, ja sit heräilen monesti yössä ja taas on vaikee saada uudestaan unta... Oon kertonu mun unia miehelleni, niin ja me ei olla tietääkseni koskaan toisiamme petetty, mä itse oon joskus aikasemmis nuoruudensuhteissa pettänyt, mut en nykyään!!!

      Niin ja vaikka olisin jo herännyt unesta, niin silti voin itkeä ja olla hysteerinen, ja olla ns. vieläkin siellä unessa... Empä tiedä mitä tehdä, että saisin rauhalliset yöunet... =(

    • Elisa

      Ehkä et olekaan työstänyt pettämistä niin lopullisesti mielessäsi, kuin yrität itselles vakuuttaa? Ehkä sun kannattas puhua miehes kanssa. Sanoa, että sua ärsyttää nämä höhlät unet, mutta et voi mitään sille, että näät niitä. Musta tuntuu, että jo se, että kerrot sen hänelle, auttaa sressaamasta ja keskittymään onnellisiin uniin. Muista kuitenkin korostaa, että pidät unia typerinä. Esim. oma mieheni oli alussa tosi mustasukkanen vaikken häntä ole koskaan pettänytkään. Nyt jos hän kertoisi näkevänsä tollasia unia, niin saattasin raivostua, että taasko se kyttäys alkaa. Mutta jos hän vain sanosi, että ne ovat omasta mielestäänkin älyttömiä, ja hän vain ihmettelee mistä ne tulevat, voisimme yhdessä miettiä asiaa. Luulen asian johtuvan jostain epävarmuudesta, mutta jos se ei liitykkään mieheesi, vaan esim. töihin, mutta unessa kohdistat sen tuttuun mustasukkaisuuden tilanteeseen?

      Nyt tais tulla aika sekava vastaus, mutta toivottavasti oli jotain apua :)

    • Tapio

      viestisi lopussa, unet ovat todellakin vain oman alitajunnan kuvia omista toiveista tai peloista.
      Tässä tapauksessa peloissa, eli pelkäät niin paljon miehesi pettävän uudelleen, että ne pukkaavat uniisi.

      Kerro mieluummin miehellesi pelkääväsi hänen pettävän sinua uudelleen, jotta hän voi yrittää vakuuttaa sinulle uskollisuutta eteen päin.

      Unesi eivät todellakaan ole mitään enteitä tulevasta, vaikka käytännössä uudelleen pettäminen ei harvinaista olekaan, siitä varmaan pelkosikin johtuu.

    • näin

      Et ole vielä kokonaan päässyt ylimustasukkaisuudesta ja silloin alitajunta työstää sitä unissa. Kerro miehellesi ja yöllä, kun heräät käperry hänen kainaloon ja yritä todeta, että se oli vain pahaa unta.

    • xxx

      kun olen ollut sellaisten miesten kanssa jotka eivät ole rakastaneet minua, ovat pettämisunet olleet sen rakkaudettomuuden unikuvia... Joka kerran äijä on kärähtänyt jostain nähtyäni sellaista unta, tosin se on saattanut olla vain muiden naisten perään haikailua, ei varsinaista seksiä. Mutta siis unet tuovat joskus alitajunnasta tajuntaan asioita, jotka ihminen on vasta alitajuisesti huomannut.

    • neiti82

      Ollaan seurusteltu vuosi ja nyt asuttu pari kuukautta yhdessä. Ikinä en vois ihanampaa miestä löytää. Hän kaikkea mitä oon aina halunnut ja ehdottoman luotettava. Pahaa mieltä tuottaa vaan nämä unet!

      Monta kertaa oon nähnyt semmosta unta, et ollaan poikaystävän kanssa juhlimassa kylillä ja sit se lähtee kaverinsa kanssa käymään jossain. Hetken päästä yritän soittaa sille enkä löydä puhelimestani sen numeroa. sitten mulle tulee hirvee paniikki et miks mä en saa sitä kiinni ja et mistä mä löydän sen jne jne. Se on hirveetä ku niissä unissa tulee hirvee pakokauhu!

      Muutamassa unessa olen löytänyt poikaystäväni nuoleskelemasta toisen muijan kaa. Tää pelko varmaan johtuu siitä, ku löysin aikoinaan exäni tekemässä noin.

      Ja kaikista pahin juttu oli, ku unessa poikaystäväni ajoi kolarin eikä hän selvinnyt siitä. Mä heräsin siihen ku unessa itkin niin hirveesti. Ja kun sain silmät auki ja huomasin, et poikaystäväni nukkuu vieressäni, niin sitten vasta rupesikin itkettämään! että ku kaikki olikin hyvin.

      Mä en ymmärrä mistä noi unet tulee, vaikka luotan poikaystävääni 100%. Ehkä mä vain alitajuntasesti pelkään menettäväni hänet...

      Mitä mieltä te ootte??

    • ZZzzzZZZ

      Sinuna kertoisin miehellesi koska se on sinua vaivaava asia..Miehesi ymmärtää kyllä ja sinä saat nukkua paremmin.Oletko ajatellut jos,vaikka puhut unissasi? :)

    • uneton

      on tullut nähtyä lukemattomat kerrat miehestäni unta, jossa hän pettää minua, jättää minut, löydän hänet omasta sängystäni exänsä kanssa tms. olen kertonut usein heti aamulla mitä unta näin, eihän unilleen mitään voi.
      mies on lähinnä naureskellut. itse olen tullut hieman vainoharhaiseksi unien takia, eivätkä ne ole todellakaan mitään mukavia.
      mutta ne ovat vain unia...(kertovat usein mitä itse ajattelet asioista oikeasti)

    • Anonyymi

      Minäkin olen nähnyt tällaisia unia. Voin sanoa, että ovat kamalimpia painajaisia mitä minulla on ollut, varsinkin siltä kannalta, miltä vielä herättyäänkin tuntuu. Olen ajatellut ottaa niitä puheeksi, jos kumppanin kanssa juttelu auttaisi.

      • Anonyymi

        Puheeksi otin, muttei sekään ole auttanut. Edelleen näen noita painajaisia. Ehkä pitäisi vielä syvemmin kaivella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puheeksi otin, muttei sekään ole auttanut. Edelleen näen noita painajaisia. Ehkä pitäisi vielä syvemmin kaivella.

        Ja uusia aiheita unille tulee vain jatkuvasti. Mitähän ihmettä voisi tehdä, jos ei niiden perkaminen ja niistä puhuminen tunnu auttavan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe