Haluaisin kysellä muiden kokemuksia. Eli mulla synnytyksestä aikaa melkein 4 viikkoa. Ensisynnyttäjä kyseessä. Jälkivuotoa tulee edelleen. Sitä en ihmettele, luin, että joillain kestää jopa 2 kk. Mutta ihmetyttää vuoto silti. Alkuun se oli normaalisti runsasta ja 2 viikon jälkeen alkoi selkeästi vähentyä ja muuttua vaaleanruskeaksi. Taisi olla yksi päivä välissä, kun vuotoa ei tullut lainkaan. Nyt viimeisen viikon aikana vuoto on muuttunut täysin veriseksi ja kirkkaaksi ja sen määrä on hiljalleen kasvanut. Suht pienillä siteillä kuitenkin pärjään. Mutta mietityttää mitä tämä on, kun vuoto muuttui takaisin veriseksi. Luulin jo, että vuoto oli kokonaan loppumassa. Onko muilla käynyt näin?
Jälkivuodosta
2
125
Vastaukset
- joillekin käy noin
Kävi noin esikoisen synnytyksen jälkeen. Tuollaista jälkivuodoksi tulkittavaa oli muistaakseni kolmisen kuukautta. Verinen vuoto loppui välillä jonkun kerran päiväksi tai pariksi ja alkoi sitten uudestaan, mutta ei ilmeisesti ollut kyseessä vielä ensimmäiset kuukautiset koska mitään kunnon taukoa ei ollut.
Tuosta on kuitenkin aikaa jo muutama vuosi enkä muista enää tarkkaan että menikö jopa ylikin kolme kuukautta. Sen muistan että ainakin se tasan 3 kk meni enemmän tai vähemmän vuodellessa. Jälkitarkastus oli melkein niin myöhään kuin sinne vain voi vielä mennä eli lähellä sitä 3 kk rajaa, ja sen tehnyt lääkäri sanoi myös että näkyy olevan vielä veristä vuotoa vaikka on muuten hyvin parantunut. Tarkastus tehtiin poikkeuksellisesti sairaalassa jossa olin synnyttänyt sen takia, että synnytyksessä tuli pahat repeämät ja niiden paraneminen haluttiin tarkistaa kunnolla.
Mitään tulehdusta tms. ongelmaa ei ollut. Vuotoa vain kesti kauan. Ei se mitään älyttömän runsasta ollut kuin joinakin yksittäisinä päivinä, mutta ilman mitään suojaa ei oikein pystynyt kuitenkaan olemaan moneen kuukauteen. - näinpänäin
Minulla jälkivuoto kesti 2,5 viikkoa. Missään vaiheessa vuoto ei hirveän runsasta ollut. Muutama päivä synnytyksen jälkeen alkoi vuoto loppumaan ja muistuttti enemmänkin valkovuotoa. Yhtenä päivänä vuotoa ei tullut ollenkaan ja seuraavana alkoi se taas olemaan veristä ja runsaampaa. Sitten taas väheni ja muuttui vähitellen ruskeaksi. Kunnes sitten loppui tuossa 2,5 viikon kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418