ovistestit + rtestit -

heliå88

Päätin aloittaa uuden keskustelun kun aihe vähän muuttui kun ilmeisesti rtestit on negatiivisia. Eli näin on käynyt ja olen huolestunut:
kp13/33 ovishymiö
kp28/33 ovishymiö (menkkamaisia tuntemuksia vain parin pv ajan..)
kp43/33 ovishymiö (vatsa kuin ilmapallo, ei muuta kai)
ja rtestit tosiaan negatiivisia.. Ajattelin veritesteihin mennä kun on 2vko kulunut ilman menkkoja (luin että saa tarkemman tuloksen).

olen 26, eikä ole ylipainoa.

18

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • labbis29

      Voithan mennä veritestiin jo viikkoa aiemmin kuin mitä kaavailet, näkyy jo silloinkin jos sattumoisin on raskaana.

    • dcx

      Kyllähän raskaustesti antaa positiivisen tuloksen jos menkat on jo 2 vkoa myöhässä. Ovistestit antavat hymiöitä oviksesta menkkojen alkuun.

      • heliå88

        Ei menkat ole vielä kahta viikkoa myöhässä vaan kp43/33 (10pv). En kyllä ymmärrä miten voi kokoajan ovuloida :D


    • Voisko olla

      PCO? Se voi aiheuttaa "häikkää" ovistesteihin ja oireena nimenomaan pitkittynyt kierto ja joskus myös ovuloimattomuus.

    • tyhmäkö?

      Onko sinun nyt todellakin noin vaikea käydä hakemassa sitä digitaalista testiä?! Eipähän tarvi tihrustella yms.. Jos olet niitä ovishymiöitä saanut sillon kun pitäisikin (eli tuolloin kp 13 tienoolla) niin miksi ihmeessä pitää tehdä niitä lisää? ei ne kerro sinun raskauttasi.

      Voit olla raskaana kun menkat on noin paljon myöhässä, se testi minkä kuvan laitoit oli selkeä nega, mutta tee nyt jo hyvä ihminen uusi testi ettei tarvitse enää miettiä. Tuolla kierrolla tulee jo aivan varma vastaus.

      Ihmeellistä itsensä kiusaamista tollanen

      • heliå88

        Kyllä olen tehnytkin eilen raskaustestin, cleabluen digitaalisen. Se minkä viikko sitten tein niin oli kaupan halppis.


      • anteeksi..
        heliå88 kirjoitti:

        Kyllä olen tehnytkin eilen raskaustestin, cleabluen digitaalisen. Se minkä viikko sitten tein niin oli kaupan halppis.

        No se muuttaa asian. En ollut sitä ketjua nyt pariin päivään lukassut ja ihmettelin suuresti että mitä sä nyt ovistesteihin hairahduit.

        On täysin normaalia että yhdet kuukautiset jäävät väliin ilman että on raskaana. Tämä voi käydä ihmeselle kellä on menkat ollu jo 20 vuotta, toisille ei käy koskaan. Sinun mielesekin voi tehdä tepposet, haluat kovasti olla raskaana, uskoit sen testin olleen positiivinen ja innostuit siitä, tämä kaikki voi johtaa siihen että menkat jää välistä psykosomaattisesti.

        Monille stressi vaikuttaa siihen. Monet jotka yrittävät tosissaan lasta ja jännittää kauheasti, niin menkat voi olla myöhässä tai jäädä välistä.

        En usko että ihan vielä lääkäri reagoi mitenkään (yksityisellä toki voisi) laittaa vartoamaan vielä pariksi vikoksi-kuukaudeksi ja jos ei sittenkään ala niim kirjoittaa terolut kuurin että saataisiin menkat alkamaan.

        Tietysti kunnilla on eroa näissä tilanteissa, mutta monesti menee näin.

        Anteeksi tuo töykeyteni ekassa viestissä


    • dczds

      No jos se oli negatiivinen niin et ole raskaana. Kyllä tuolla stressaamisella menkat siirtyy.

      Rauhoitu ja odottele niitä rauhassa ja mieti jotain muuta

      • heliå88

        Olen yrittänyt olla miettimättä asiaa. Tänään tuli kp47/33. Olen menossa hoitajalle ylihuomenna varmuuden vuoksi veritesteihin ja jos hän ehdottaa sitten jotain tutkimuksia, etten olisi sairas?
        Voiko nuo ovistestit näyttää plussaa jos kyse on stressistä? Vai voiko ovistestit näyttää mitä sattuu :D
        olis kiva olla varmuus ettei kyse ole sairaudesta.


    • coco1

      Mene yksityiselle ultraan. Mahdollinen PCO varmistuu siellä helposti.

      Minulla on todettu PCO alkuraskauden ultrassa. PCO:sta huolimatta raskauduin ekasta yrityskierrosta. Minulla oli sännöllinen 42 päivää kestävä kierto (e-pillereiden lopetuksen jälkeen). Yrityskuukauden stressi/jännitys kuitenkin siirsi ovulaatiota lähes 2 viikkoa eteenpäin! Eli yrityskuukaudelle kiertopäiviä tulikin noin 55, ja ovulaatiotestit näyttivät moneen kertaan plussaa!

      Jos on PCO ja vaikeuksia tulla raskaaksi, lääkärit suosittelevat vähentämään ruokavaliosta kaikki hötöhiilarit pois. PCO liiittyy sokeriaineenvaihduntaan.

    • toivo elää

      Mulla on ihan sama tilanne, paitsi että raskaustestit näyttävät jotain pienen pientä haamua. Ovistestit olleet muutaman päivän posititivsia. Ja menkat 9 päivää myöhässä. Onko sinulla selvinnyt jotain lisää?

      • heliå88

        Ei valitettavasti vieläkään ratkaisua tähän, eli menkat yli 2 vko myöhässä :/ sun osalta kumminkin uskaltaisin jo onnitella jos kerta rtesteissä näkyy jo jotain :)
        soitin terveyskeskukseen ja pyysivät odottamaan ainakin 3-4 viikkoa menkkojen jäännistä jotta veritesti antaisi selkeimmän tuloksen. Ehkä mulla on vain jäänyt menkat välistä ja tulevat normaalisti sitten 2 viikon päästä :) toki tuo ovistesti on saanut vähän päätä pyörälle, sillä pelkään myös sairautta..


      • ll....
        heliå88 kirjoitti:

        Ei valitettavasti vieläkään ratkaisua tähän, eli menkat yli 2 vko myöhässä :/ sun osalta kumminkin uskaltaisin jo onnitella jos kerta rtesteissä näkyy jo jotain :)
        soitin terveyskeskukseen ja pyysivät odottamaan ainakin 3-4 viikkoa menkkojen jäännistä jotta veritesti antaisi selkeimmän tuloksen. Ehkä mulla on vain jäänyt menkat välistä ja tulevat normaalisti sitten 2 viikon päästä :) toki tuo ovistesti on saanut vähän päätä pyörälle, sillä pelkään myös sairautta..

        Kyllä se veritesti antaisi jo nyt ihan selkeän vastauksen.


      • aika outoa
        heliå88 kirjoitti:

        Ei valitettavasti vieläkään ratkaisua tähän, eli menkat yli 2 vko myöhässä :/ sun osalta kumminkin uskaltaisin jo onnitella jos kerta rtesteissä näkyy jo jotain :)
        soitin terveyskeskukseen ja pyysivät odottamaan ainakin 3-4 viikkoa menkkojen jäännistä jotta veritesti antaisi selkeimmän tuloksen. Ehkä mulla on vain jäänyt menkat välistä ja tulevat normaalisti sitten 2 viikon päästä :) toki tuo ovistesti on saanut vähän päätä pyörälle, sillä pelkään myös sairautta..

        että terveyskeskuksesta sanovat noin.Aivan varmasti näkyis jo nyt.Eikös raskausasioissa voi vaan viedä näytteen labraan.Tosin kyllä se apteekin testikin jo näyttäisi jotain.Varmasti vain liiallinen toivominen on pistänyt hormoonit sekaisin.


      • thihii
        aika outoa kirjoitti:

        että terveyskeskuksesta sanovat noin.Aivan varmasti näkyis jo nyt.Eikös raskausasioissa voi vaan viedä näytteen labraan.Tosin kyllä se apteekin testikin jo näyttäisi jotain.Varmasti vain liiallinen toivominen on pistänyt hormoonit sekaisin.

        Viet purkissa verta sinne vai ja sanot että kattokaa tästä oonko paksuna? =D


      • joo en
        thihii kirjoitti:

        Viet purkissa verta sinne vai ja sanot että kattokaa tästä oonko paksuna? =D

        ihan ajatellut loppuun:) Tarkoitin että pissanäytteen voi viedä milloin vaan ja luulisin että verestä otettavaa testiä varten saa ajan ihan helposti kun menkkat jo myöhässä.Jos haluaisi vaikka keskeyttää raskauden niin ei ne aikoja monien viikkojen päähän anna.


    • Luonollinen raskaus

      OT, mutta mun mielestä ovulaatiotestit on kanssa yks kirous naiselle. Aiheuttaa turhaa huolehtumista (kuten yllä) eikä mikään testi voi tutkimusten mukaan kuitenkaan ennustaa naiselle parasta hetkeä olla yhdynnässä. Ja miksi pitäisi?

      • Söösö

        Riippuu vähän, mistä näkökulmasta katsoo. Ota huomioon, että KAIKKI naiset eivät huolestu tai ahdistu ovulaation testaamisesta. Testillä voi kätevästi varmistaa, missä kohden kiertoa ovulaatio tapahtuu ja tästä voi olla hyötyä etenkin epäsäännöllisen kierron ollessa kyseessä. Sitä paitsi, jos ovulaatiotesti näyttää plussaa koko ajan niin saattaa ollakin syytä huoleen. Jos naisella on PCOS, voi raskautuminen ilman lääketieteellistä apua olla vaikeaa tai jopa mahdotonta. Ja mistä tutkimuksista nyt puhut? Missä tutkimuksessa on osoitettu, ettei parasta aikaa olla yhdynnässä voi ennustaa? Ovulaatiotesti mittaa LH-hormonihuippua, joka tapahtuu noin päivän, kaksi ennen ovulaatiota. Jos silloin on yhdynnässä, se on raskautumisen kannalta ilman muuta hyvä aika.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      444
      3245
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      401
      2776
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      119
      2738
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2143
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1170
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe