Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Soteuudistus Iihinkin

uudistusta kaipaava

Sellaista kaipaa ainakin selväpäiset vanhukset, jotka joutuvat vuodeosastolle.
Osa hoitajista on tylyä, jopa sellaisia, että virtsankarkaamisongelmista kärsivän vanhuksen on maattava vaippapyynnöistään huolimatta vuorokauden ajan märissä vaipoissa. Tällaiseksi voi hoito muodostua vain laitoksissa, joihin on jatkuva tungos ja joiden toiminnasta on vaikea reklamoida mihinkään. Nyt vanhuspalveulain uudistuksen jatkolle yksi tärkeimmistä uudistuksista olisikin saada joka kuntaan vanhuspalveluasiamies, jolle voisi tehdä valitus huonosta hoidosta ja joka selvittelisi ja hoitaisi asian kuntoon.

7

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <<<<<<<!?

      Yleisesti, kohdistamatta tätä mihinkään tiettyyn paikkaan.

      Valvonnan puute on syynä monissa epäinhimmillisessä toiminnassa.
      Pitäisi ajatella itsensä vanhuksen asemaan ja miettiä miten haluaisi itseään kohdeltavan.
      Me kaikki vanhenemme ja joku päivä, kuka vaan meistä voi joutua turvautumaan toisten apuun.

    • valvontaa

      Valvontaa, valvontaa ja taas valvontaa.
      Yleensäkkin (yleisesti ottaen) on näin, että kun jokin taho valvoo tiettyä kohdetta niin, tarkastus tilanteen ajankohdasta ilmoitetaan etukäteen kohteeseen.
      No sehän on satavarma, että paikat ja toiminta on sillähetkellä tip. top.
      Tarkastukset tulee tehdä yllättäen, eri aikoina, eri tilanteiden olessa päällä.

    • koneet

      "Ihmisropotit" eivät kuulu vanhustyöhön eikä muuhunkaan hoitotyöhön.

    • ?????????

      Miten viedä asiaa eteenpäin?

    • ent läänintarkastaja

      Valitusta tai kanteluita huonoista palveluista niin, vanhus- kuin sosiaalipalvelujenkin osalta voi tehdä, jopa tälläkin hetkellä AVI:n eli Aluehallintovirastoon( sijainti Oulussa). Siellä on ns. sosiaalitarkastaja, joka vastaa kuntien sosiaalipalvelujen tarkastamisesta ja niistä ilmoitetuista virheistä. Netistä löytyy yhteystietoja. Juttutuvat ja keskustelupalstat eivät monestikkaan johda mihinkään muuhun kuin turhaan suun pieksäntään.

      • mutta ?-?

        Otetaanko/käsitelläänkö asiaa, jos henkilö tekee kantelun nimettömänä?
        Nimettömänä siltä varalta ettei joudu itse vaikeuksiin/silmätikuksi.


      • mutta enhän minä vai
        mutta ?-? kirjoitti:

        Otetaanko/käsitelläänkö asiaa, jos henkilö tekee kantelun nimettömänä?
        Nimettömänä siltä varalta ettei joudu itse vaikeuksiin/silmätikuksi.

        Tarkoitatko itse kantelun tekijä vai hänen omaisensa vuodeosastolla? Jos oikeutta ei hae sitä ei myöskään saa. Näissä tapauksissa, jos on pitävää näyttöä laiminlyönneistä kantelut johtaa tulokseen. Asianomaisen joutuminen vaikeuksiin ole hyväksyttävää, vaan siitä pystyy myös valittamaan ja tekemään jopa rikosilmoituksen. Tuttavani kävi pitkän kaavan mukaan hakemassa oikeutta ja myös sai sitä. Hän keskitti kylläkin tarmonsa asioiden eteenpäinviemiseen eikä joutavaan nettikirjoitteluun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2297
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1427
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe