Onko täällä ihmisiä, jotka madottavat hevosiaan luonnonmukaisin keinoin?
Itse olisin kyseisestä hevosten madotustavasta kiinnostunut, ns. tavalliset matolääkkeet kun eivät hevosen elimistölle kauhean hyvää tee..
Netissä surffaillessa löysin tälläisen " reseptin " matolääkkeen tekoon:
3-4 porkkanaa
1 dl kurpitsan,- granaattiomenan,- ja pellavansiemeniä
3-4 ruokalusikallista valkosipulia
1 dl omenaviinietikkaa
kesäisin kourallinen havunneulasia
Antaisin viikon kuureina keväisin (toukokuussa) syksyisin (elokuussa) ja vuoden alussa (tammikuussa) eli 3-4 kuukauden välein, JOS madon munia lantanäytteestä löytyy. Keväisin ottaisin aina myös näytteen uudelleen 3 viikon kuluttua seoksen antamisesta, niin näkisin, tehoaako seos varmasti matojen muniin.
Mitäs sanotte ? Oletteko itse kokeillut tälläistä ? Tiedättekö muita luonnonmukaisia
ns. " matolääkeseoksia " ? :)
Hevosen luonnonmukainen madotus
4
446
Vastaukset
- herkkuperse
Musta jotenki etäisesti tuntuu et toi ei toimi mut jos toimii nii rupeen ihan heti madottaan omaa heppaa tolla tavalla :)
Sikäli kun tiedän, millään noista ainesosista ei ole loisia karkottavia ominaisuuksia. Kurpitsasta ja granaattiomenasta en mene vannomaan onko niitä edes turvallista syöttää hevoselle. Ja etikka puolestaan... Suostuuko hevonen sitä syömäänkään?
Minä en lähtisi kokeilemaan.- Piippolan vaari
Omenaviinietikkaa käytin luomukanojen suolistomatojen häätöön. Laitoin n. 20 tippaa litran astiaan ja kanat joivat sitä mieluummin kuin pelkkää vettä. Teho perustuu happamuuteen jolloin suolistomatojen munien ja toukkien kehitys vaikeutuu. Hevonen on isompi eläin mutta ehkä kannattaa kokeilla juomaveteen suurinpiirtein samaa väkevyyttä. Annoin kanoille viinietikkavettä 1-2 viikon välein eikä ongelmia ollut, päinvastoin kanat (ja kukot) olivat pirteitä ja terveitä.
No... Jos etikka tosiaan toimii kanoilla, niin kaipa se voisi toimia hevoseenkin. On kyllä edellen vähän vaikea uskoa että niin voisi olla, mutta ei kai se sitten mahdotontakaan ole. Jos joku päättää kokeilla, kertokaa sitten miten kävi. Kiinnostaa kovasti tietää vaikka itselläni ei enää hevosta olekaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 523281
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil212500- 232418
- 402361
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.1332209- 292200
- 402050
- 281971
- 1081822
- 361785