Aalto, teknillinen - opiskelu haastavaa?

töitätöitä

Kuinka haastavaa kenenkin mielestä opiskelu Aallon teknillisessä on? Kuinka paljon vie viikkotunteja? (Tämä varmaan yksilötasolla vaihtelee suurestikin, siitäkin riippuen millaisia arvosanoja halajaa jne) Onko joillekin matikka ollut ylitsepääsemättömän vaikeaa tai jotkin muut kurssit todella haasteellisia?

5

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wroomwroom12345

      Teen hommia keskimäärin 40h/vko ja arvosanoiksi on tullut 3-5, pääasiassa 3 ja 4. Luulin, että mulla ois ollu huono matikkapohja, syystä että kirjoitin jokunen vuosi sitten pitkästä C:n, mutta läksyt kun on kursseilla tehnyt ja keskittynyt tekemiseen niin 3-4 sieltäkin.

      All in all ei mitenkään super haastavaa, mutta ajoittain erittäin aikaavievää. Syksyllä tuli tehtyä varmaan 70h viikkoja, mutta ei nekään nyt mitään stressiä vielä tuottaneet ja hajoilu tekee ihan hyvää. Vinkkinä voisin sanoa, että ekalle vuodelle ei ole mikään pakko ottaa niitä kaikkia matikoita ja fysiikoita, mutta suosittelen silti jotain min. 50op tahtia, se on kuitenkin ihan siedettävä.

    • Liiantyhmä

      Kun kyseessä on Suomen eliittiyliopisto niin mitä oletat?

      Itse hain sinne kemiantekniikkaa lukemaan ja pääsinkin sisään. Jaksoin opiskella yhden vuoden, jonka jälkeen vaihdoin ammattikorkeakouluun lukemaan vastaava ainetta ja oli huomattavasti helpompaa.

      Vaikka itse AMK-inssi olenkin, niin kyllä hattua nostan jokaiselle teekkarille, joka vappuna vastaan tulee. Tiedän nimittäin, että opiskelu on senverran rankkaa, etten esimerkiksi itse siitä selvinnyt..

      • AMKDI

        Itse suoritin AMK:n jälkeen maisterivaiheen Otaniemessä eikä se nyt mitenkään ylitse pääsemätöntä ollut Metropolian jälkeen. Töitä tein enemmän mutta keskiarvo oli kyllä ihan siedettävä 3.5.

        Jos nyt rehellisiä ollaan niin Aalto ei ole kyllä millään mittarilla eliittiyliopisto.


      • 199999999999999
        AMKDI kirjoitti:

        Itse suoritin AMK:n jälkeen maisterivaiheen Otaniemessä eikä se nyt mitenkään ylitse pääsemätöntä ollut Metropolian jälkeen. Töitä tein enemmän mutta keskiarvo oli kyllä ihan siedettävä 3.5.

        Jos nyt rehellisiä ollaan niin Aalto ei ole kyllä millään mittarilla eliittiyliopisto.

        Jos et vieläkään tajunnut, niin tuon viestin on kirjoittanut Aallossa oleva ylijumala, jonka on pakko kehua omaa yliopistoaan Harvardin ja Oxfordin tasolle samalla kun mollataan mahdollisimman alhaisiksi.


      • Kemia vaikeaa

        Mikä siinä oli, niin vaikeaa. Onhan siellä materiaalitekniikkaa ym..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe