Kissalle luontaista ruokaa

Kissan ystävä

Myykö eläinkaupat tms hiiriä kissalle ruuaksi? Käärmeillehän myydään vai? Ajattelin ostaa hiiriä kissalle, saisi ainakin luonnonmukaista ravintoa. Ei turhia viljoja tai lisäaineita.

17

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 777

      Kyllä joissakin myydään. Ja on olemassa myös kasvattajia, jotka kasvattavat itse ruokahiiriä. Tai jos on pokkaa tappaa eläimiä niin voi itse alkaa pitää hiirifarmia. Ei niitä ole erikseen merkitty, että nämä menevät käärmeille ja nämä muille. Ne ovat samoja hiiriä ja kelpaavat myös kissoille.

    • Miu ja mau!

      Varmaan pääset helpommalla ja on miellyttävämpää, kun ostat kisulle possun sydäntä ja broilerisuikaleita. Pilkot niitä pienemmäksi pakastat pieniin purkkeihin, ja aina on saatavilla tuoretta ruokaa! Ne voi syöttää raakoina! Välillä keität seitä ja puhdistetu järvikalat, joko raakana tai keitettynä, tuovat vaihtelua!

      • strdyfu

        Ei kalaa kissalle! Ei todellakaan kuulu kissan luontaiseen ruokavalioon sillä kissa ei osaa kalastaa! Allergisoi todella herkästi!


    • Bro i ler

      EI MITÄÄN SUIKALEITA. Broilerin koivet ja siivet on parasta mitä kissa voi sapuskakseen saada.

      • 120

        Kyllä voi antaa myös suikaleita. Ei siinä mitään väärää ole. Kunhan pitää huolen, että saa kalsiumia.


    • 4+5

      Parasta on antaa kissan itse saalistaa ravintonsa. Lisänä voi antaa sitten jotain muuta, jos saalisonni ei ole ollut tarpeeksi hyvä. Saalistaessa kissa saa liikuntaa ja pystyy harjoittamaan lajityypillistä käyttäytymistä. Tuloksena terve ja onnellinen kissa.

      • åoioiyurt

        ja jää kätevästi auton alle kun joutuu ruuan perässä poistumaan turvalliselta alueelta :)


    • miumau2

      Siis pitääkö kissalle itse tappaa se hiiri? Eikö kissa itse voi sitä hommaa tehdä? :s

      • oi näitä aikoja

        KYllä se on modernia nykyaikaa tappaa itse hiiri ja viedä se tarjottimella kissalle.


      • stdyui

        Voi mikä sotku siitä seuraakaan :D


    • hiirivaara

      Pakastekissoja myydään ainakin käärmeille mutta en menis sanomaan että on bakteerittomia tai pöpöttömiä.

      • hiirivaara

        Siis pakastehiiriä* ihan... :D


      • 208
        hiirivaara kirjoitti:

        Siis pakastehiiriä* ihan... :D

        Eiköhän niissä ulkohiirissä ole enemmän pöpöjä. Nuo pakastehiiret ovat kuitenkin ihmisen kasvattamia.


    • Aloittaja tässä

      Meinasin kyllä ihan eläviiä hiiriä eikä mitään pakastehöttöä!

      • qsfy

        Kissan ruokavalion saa itse koostettua. Kun miettii että 85 prosenttia ruuasta voi olla lihaa/lintua. Myös kivennäiset, hivenaineet, vitamiinit. Kasviksia ja eläinrasvaa mukaan vielä että 100 prosenttia tulee täyteen.
        Mutta ihmisen käsittelemä, ns. kaupanliha on kissalle kypsennettävä- samoin sisäelimet. (ei maksaa kissalle, kuin joskus ja hiukan)

        Kissa tarttee lisäksi tiettyjä pöpöjä- joko se hankkii ne itse jos ulkona käy, niin latkimalla ihmisen mielestä epäilyttävää lätäkkövettä(ei saa kaupunkivesiä antaa juoda!) Tai, jollain muulla ilveellä, esim. vessanpytystä. Puhdas vesi ei ylkeensä maistu.

        Että nature ruokaa. Kukin tyylillään, mutta hiiriruokavalio yksinään on tylsä. Kohta se toivoisi saavansa punarintaa. Jopa fasaanin poikasta, tai pienenpientä jänistä.. Petoelukkana kissalle liharuokaa, mutta onko se pakko matkia luonnon ravintoa? Mikä lisäarvo asiassa on, kun tiedetään millaisista aineksista saa hyvää kissanruokaa?
        ja hei, itel on oikee maatiaiskatti- tyytyväisenä mm. kuivattua ankkaa syö, ja muutenkin lintumaailman juttuja- eivät broiskut o ehkä koskaan kumminkaan lentäneet, mutta hyvää on.
        Suolaa ei kissalle- kuin poikkeuksena, jos tahdotaan että se juo runsaasti lyhyen ajan sisään.


      • 131
        qsfy kirjoitti:

        Kissan ruokavalion saa itse koostettua. Kun miettii että 85 prosenttia ruuasta voi olla lihaa/lintua. Myös kivennäiset, hivenaineet, vitamiinit. Kasviksia ja eläinrasvaa mukaan vielä että 100 prosenttia tulee täyteen.
        Mutta ihmisen käsittelemä, ns. kaupanliha on kissalle kypsennettävä- samoin sisäelimet. (ei maksaa kissalle, kuin joskus ja hiukan)

        Kissa tarttee lisäksi tiettyjä pöpöjä- joko se hankkii ne itse jos ulkona käy, niin latkimalla ihmisen mielestä epäilyttävää lätäkkövettä(ei saa kaupunkivesiä antaa juoda!) Tai, jollain muulla ilveellä, esim. vessanpytystä. Puhdas vesi ei ylkeensä maistu.

        Että nature ruokaa. Kukin tyylillään, mutta hiiriruokavalio yksinään on tylsä. Kohta se toivoisi saavansa punarintaa. Jopa fasaanin poikasta, tai pienenpientä jänistä.. Petoelukkana kissalle liharuokaa, mutta onko se pakko matkia luonnon ravintoa? Mikä lisäarvo asiassa on, kun tiedetään millaisista aineksista saa hyvää kissanruokaa?
        ja hei, itel on oikee maatiaiskatti- tyytyväisenä mm. kuivattua ankkaa syö, ja muutenkin lintumaailman juttuja- eivät broiskut o ehkä koskaan kumminkaan lentäneet, mutta hyvää on.
        Suolaa ei kissalle- kuin poikkeuksena, jos tahdotaan että se juo runsaasti lyhyen ajan sisään.

        Ei tarvitse kypsentää mitään. Paitsi järvikalat. Kypsentäminen tuhoaa tärkeitä ravintoaineita.

        Hiiriä voi halutessaan kasvattaa itse. Jos ei halua ostaa "pakastehöttöä", joskin samoja hiiriä ne ovat mutta käyneet jäätymisprosessin läpi.


    • Klast

      kaloista kypsennettävä hauki ahven kiiski ja made, aivan sama ono järvestä vai merestä, muita kaloja ei tartte kypsennellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      382
      1463
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1082
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      967
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      806
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      90
      784
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe