Miten totuttaa uusi pentu + 5v-uros?

Leevi

eli tilanne on tämä...:

Meillä on n.5-vuotias leikattu maatiaisuros, luonteeltaan erittäin ystävällinen, utelias ja kaikin puolin kiltti. Hellyyden kipeä höntti. =D
Ajatuksena on, että ottaisin narttupennun tuossa vuoden päästä keväällä (ystävä meinaa teettää pentuja).
Tämä uros on löytökissa, ollut meillä nyt 7kk. Eli tottunut saamaan kaiken huomion. Löytöeläintalossa oli päässyt vahingossa samaan tilaan toisen kissan kanssa ja oli tullut hyvin toimeen, haistellut ja ollut heti "hyvää pataa" toisen leikatun kollin kanssa. Meillä olon aikana ei ole tutustunut toisiin kissoihin.
Miten tutustuttaisin mahdollisesti meille tulevan pentunartun meidän nykyiseen kissaan? Mitä pitää ottaa erityisesti huomioon? Tarvitaanko omat ruokakupit? Tarvitaanko omat hiekkalootat?

Ja suunnitteilla tosiaan noin vuoden päästä ottaa uusi kissa..

1

162

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissa4

Minä tein näin, vein meiltä vaatteen tms. jossa kissan hajua ja vastaavasti toin uuden kissan hajua meille.

Kun kissa kotiutui meille, harjasin vuorotellen kissoja, jolloin heihin haju tarttui.

Myös käytin Feliway, jonka saa pistorasiaan pari päivää ennen kissan tuloa.

Omat ruokakupit ja kun tulokas tulee, niin anna huomiota perheen kissalle, silityksiä yms. enemmän. Ja ruoan annan aina ensin vanhemmalle kissalle.

Onnea teille, kyllä se onnistuu varmasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      382
      909
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      875
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      198
      695
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      80
      670
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      70
      639
    6. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      635
    7. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      66
      624
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      35
      614
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      571
    Aihe