Heissan!
Mulla on poistettu kohtu viitisen vuotta sitten ja toinen munasarja ei toimi. Ikää 39. Muutama vuosi sitten aloitin estradot laastarin käytön pienellä annoksella limakalvo oireisiin ja päänsärkyihin. Miedoin laastari auttoi, mutta muuten olo oli tasaisen harmaa ja apea. Laastarin annostusta kokeiltiin nostaa...Mutta olo oli entistä apeampi. Sitten parin vuoden käytön jälkeen ajattelin että kokeilenpa ilman laastaria.
Nyt neljättä kuukautta ilman ja etenkin alun kaks ekaa kuukautta kaikki suorastaan kirkastui.Olin energisempi kuin laastarin aikoihin...Ja mieliala parempi. sitten pikkuhiljaa alkoi outoja oireita.
Nyt kuukausi ollut yhtä helvettiä Olen peloissani että mikä mulla on...Aivokasvain vai????
Kaikki tuntuu valittavan kuumia aaltoja ja hikoiluita...No,mulla ei semmoisia juurikaan ole.. Ihan lievänä . MUTTA... Mun pää ei enää toimi. Keskittymiskyky aivan kadoksissa. Hädin tuskin ruuan laitto onnistuu. Muisti ei toimi ollenkaan. Mistään ei tule mitään. En ymmärrä mitä mulle on tapahtunut. en oikein saa mitää n aikaiseksi, kun en uskalla mihinkään tarttua kun pää on niin sumussa. Pään sumuisuuden takia olen TODELLA ahdistunut kaiken aikaa. Saan pelkotiloja. Vältän sosiaalisia tilanteita. En pysty seuraamaan keskustelua. Olen aikuisopiskelija ja nyt joutunut olemaan pois koulusta koska en kykene tällä päällä keskittymään. Koulussa alkoi tulla paniikkioloja kun olin ihan epätodellisessa olossa... Pää puuroinen ja ajatus ei kulkenut.
Tuntuu että muistista on rippeet enää jäljellä. Meen lähikauppaan ostamaan maitoa ja makkaraa. Pääsen ovesta sisään ja saman tien iskee blackout että mitä mä tulin ostamaan täältä. Ja vaikka kuinka pinnistelen muistakseni... Niin en muista. Pyörin siellä hyllyjen välissä ja katselen hölmönä josko mieleen palautuisi mitä lähdin ostamaan. Välillä se toimii...Toisinaan alkaa sydän hakkamaaan ja tulee pakokauhu siitä että apua, minä näinnkin nuori ihminen en muista miksi tulin tänne kauppaa. Hätäpäissäni sitten ostan jotain ja lähden kotiin. Kotimatkalla autossa itkettää että mikä mulla, aivokasvainko :-(
En jaksa kauaa tälleen... Aika synkkiä ajatuksia pyörinyt mielessä. 39- vuotias ja pää tässä kunnossa.
Unettomuss valtaisaa...Ei toivoakaan nukahtaa ilman nukahtamislääkkeitä.
oon niin ahdistunut kokoajan!! Paino tippuu kun oon niin huolissani voinnistani.
Nyt kysynkin että onko kellään kokemusta että vaihtarit veisi muistin ja keskittymisen??
Keskittymisvaikeudet ja muisti ei pelaa!!!
3
384
Vastaukset
- cccp5
Kyllä on mahdollista, että esrogeenin puute aiheuttaa tuollaista tai myös stressi. Mutta suosittelen menemään lääkäriin, ei tuo muuten ala selviämään. Kokemusta on samanlaisesta, mutta olen jo 56v.
- tsemppiä sinulle
Minäkin suosittelisin lääkäriä oman mielenterveyden vuoksi!
Vaikka kyllähän unettomuuskin tekee ihmisen elämästä sekavaa ja vaihtarit aiheuttaa muistihäiriöitä sekä paniikkikohtauksia joista alan itsekin kärsiä. Muistihäiriöihin olen vain alkanut kirjoitella lappusia ja kauppaan en lähtisi missään nimessä ilman kauppalappua! Nyt kun itselläni on ollut vaihe, että nukun pitkästä aikaa kunnolla muistikin toimii paremmin, mutta kuinka kauan tätä kestää on arvoitus! - Kyllä se siitä
Voi olla melkein mikä vain.
Itse olen huomannut, että minulla kaamosaikaan pää on sumuinen, valoa ei jotenkin ole riittävästi herättämään aivoja. Hankin kirkasvalolampun, lisäksi yritän ulkoilla valoisaan aikaan. Käytän myös d-vitamiinia.
Unettomuuteen kokeile melatoniinia, sitä saa apteekista ilman reseptiä. Tehoaa erityisesti valoisuuden vaihtelun takia tai muusta syystä seonneen vuorokausirytmin sekä estrogeenipuutoksen aiheuttamaan unettomuuteen. Niissä on ongelmia juuri melatoniinin kanssa.
Varmaan sinulle tulee vielä parempiakin aikoja. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708