Olen lukiota käyvä kuopiolainen poika ja päässäni on pyörinyt kysymys, joka vaivaa aika paljon.
Olen siis ihastunut yhteen minun luokkalaiseen tyttöön. Hän on todennäköisesti myös ihaatunut minuun, vai onko sittenkään?
Tämä tyttö on katsellut minua paljon, punastellut ollessani hänen lähellä, kääntänyt katsetta pois hymyillen kun huomasin katseen, etsinyt luokasta paikan josta on käytännössä helppo katsoa minua päin, pientä "hihittelyä" pelleilylleni tai jutuilleni mitä teen kavereideni kanssa ja olen nähnyt hänet myös katselevan minua siten, ettänojaa päätään samalla kun katsoo. Ilme joka häbellä silloin oli iski kyllä sydämeeni aika kovin ♥. Hänen kaverinsakin vilkuilevat minua, muttei samalla tavalla kuin tämä kyseinen tyttö.
Mutta kaikesta tästä huolimatta minusta tuntuu, ettei hän välttämättä olekaa ihastunut minuun. Hän ei esimerkiksi ole huomaavinaankaan, kun tulen esim. Luokkaan tai tulen käytävällä vastaan. Facebookissa hän taas tykkäilee kaikkien muiden meidän luokkalaisten tyttöjen että poikien kuvia ja tilapäivityksiä (muutamaa ns. "Hiirtä" lukuun ottamatta, anteeksi jos loukkaan jotain kun mainitsen asian noin), mutta minun kuvia ja päivityksiä hän ei tykkäile (tiedän, että naamakirjan työntäminen tähän asiaan on todella hölmöä, mutta kun tämä asia pistää vain silmään...). Tämän takia olen myös alkanut epäilemään, että tyttö olisi ihastunut johonkin muuhun minun kaveriporukan poikaan, mutta katseet, jotka hän on pistänyt minuun aiheuttaa taas ristiriidan, mutta en pyyhi tätä vaihtoehtoa pois. Olenko vain vainoharhainen koko asiasta suuntaan tai toiseen? Siitä olen kuitenkin 100% varma, että hän on katsellut minua päin pitempääkin punastellen ja on hän monesti pyrkinyt minun lähelle tavalla tai toisella.
Haluaisin siis kuulla mielipiteitänne noista asioista, jotka aiheuttaa minulle epäilyksiä siitä, että tyttö ei olekaan ihastunut. Syitä, miksi hän tekee näin? Sen verran voin tytöstä kertoa, että hän on hiljainen ja ehkä jopa hiukan ujo sekä todella söpö ja ihana ;) ♡♡♡♥♥♥
Onko hän nyt ihastunut...?
9
660
Vastaukset
- fb:ssä
oot huomannut just sen, minkä on hän on halunnutkin sun huomaavan. Pyydä ulos.
- Martti5
Tuo et ihastus ei oo huomaavinaakaa on aika tavallinen ihastumisen merkki, itse oon törmänny monee tollasee tilanteesee niin omalla kohalla ku toistenki :) . Muistakaa kuitenkin yleisesti, ettei huomaavinaankaan oleminen aina tarkoita ihastumista, tässä tapauksessa se voi hyvinkin tarkoittaa sitä.
Fb:stä en osaa sanoa mittää kun en ole siellä. - KeltainenPanda
Tuo, ettei ihastus ole sinua huomaavinaan voi tosiaan merkitä kahta asiaa: hän joko ei tosiaan huomaa eli ei välitä olemassaolostasi tai sitten hän on ihastunut. Luulen, että kyse on jälkimmäisestä, jos olet tulkinnut tytön käytöstä luokkahuoneessa oikein. Kannattaa aina löytää 3-5 kehonmerkkiä, jotka viittaisivat kiinnostukseen. Yksi merkki ei yleensä riitä. Se, että vain hymyilee, ei aina tarkoita mitään. Katso hymyn lisäksi vielä asentoa; onko se avoin ja sinua kohden? Sulkeutunut kehonkieli ei automaattisesti kuitenkaan viittaa siihen, etteikö voisi olla ihastunut. Itse olen välillä hyvin avoin ja välillä kovan jännityksen suhteen liiankin sulkeutunut.
Se, että hän tietää olemassaolosi on vain hyvä merkki. Eikö tosiaan ole minkäänlaista tilannetta, jossa voisit mennä hänelle juttelemaan? Olettehan facebookissa kavereitakin! Itse sen verran käytän facebookkia, että lisäilen sinne vain sellaisia ihmisiä, joiden kanssa olen vähintään jutellut muutaman sanasen. Miten olette joutuneet sellaiseen tilanteeseen, että vain olette lisänneet toistenne kavereiksi? Eikö järkikin sano, että teidän pitäisi olla puheväleissä?
Mielestäni on aika viatonta mennä vaikka tauolla/tunnilla kyselemään jotain asiaa tunnista x, läksyistä tai vaikka kehumaan ihastuksesi taitoja/kysymään neuvoja.
Olen ihastunut myös erääseen henkilöön. Olin varma, etten enää koskaan vaihtaisi minkäänlaista sanaa hänen kanssaan kuin ekan kerran tavatessamme, koska en löytänyt minkäänlaista tilannetta, jossa sananvaihto olisi ollut mahdollista. Mutta sitten yhtäkkiä tuli tilanne, että oli pakko kysyä neuvoa ja menin sitten kysymään. Ei ihastukseni alkanut siinä mitään sättimään tai ihmettelemään, että miksi minulle tulit juttelemaan. Hän antoi neuvonsa ja vastasi puheensorinaani kuin se olisi ihan itsestäänselvää kuunnella ja vastata. Seuraavana aamuna hän sanoi minulle huomenta... Emme sen jälkeen ole puhuneet, mutta ensi viikolla aion taas rohkaistua ja jutella epävirallisemmista asioista!
Ihastunut voi vältellä yliliioitellun paljon ihastuksensa kohdetta ja salaa katsella turvallisesti kauempaa. Tämäkin voi riippua päivästä ja mielentilasta. Itse olen useina päivinä välttelevä ja toisina päivinä janoan kohteeni katseita (ja yritän löytää kovasti merkkejä, olisiko ihastukseni kiinnostunut minusta millään lailla). Aina kun ohitamme toisemme kävellessä ristiin, niin en katso häneen päinkään, vaikka hänet aistin siinä LIIANKIN VAHVASTI.- Ihastunut Jätkä
Siis joo, ollaan me muutaman kerran lauseita toisilleen heitetty. Muutaman kerran on ollut jopa mahdollisuus puhua kahden kesken, mutta ne menivät pieleen koska yksi kaveteistani tuli nurkan takaa pyytämään mimua pitsalle. Se tilanne on jäänyt päähän aika kovin, koska näytti siltä että tyttö oikein odotti minun sanovan jotain hänelle. Kyllä harmittaa.... ja kyllä, olen miettinyt sitä puhumista useastikin. Ja juu, kerran Anttilassa tervehdin häntä kun tuli vastaan.
Asento? No ns. Pidemmissä katseissa hän on minuun päin. Tai no yleensäkin jos hän katsoo minuun päin niin hän on jollain tavalla minuun päin, toisin on silloin jos olen jossain hänen takanaan niin hän tekee sellaisen pikaisen vilkaisun taaksepäin.
Tuo sinun tarina oli oilein mukavaa luettavaa, se vahvisti omia tunteita entisestään ja toivon, että sinä ja ihastuksesi pääsisitte vielä pitkälle :)
- gugugu
Voi olla, että tyttö ei välttämättä uskalla tykätä kuvastasi, koska onhn tuo aika jännä, että kaikkia muita tykätään mutta ei sun. Tai voi olla kuten aikaisemmin mainittiin, että se oli tarkoituskin että huomaisit asian.
Huimiomatta jättäminen on itselläni aika vahva piirre ihastumisessa, haluaisin pois sen, mutta ei sille oikein mitään voi kun sydän jyskyttää tuhatta ja sataa :D- jep jep,
ja jos on vetänyt kauan tota tykkäämättömyyslinjaa, ei se voi sitä oikein muuttaakaan, se se vasta herättäisi huomota.
- tykittäjä
Jos hän odottaa sitä päivää, että rupeatte seurustelemaan ja silloin hän pistää tykkäys tykityksen kuviisi? No joo tämä oli tämmöne villi veikkaus :D
- jhsjhsakhf
Ihastusta on ilmassa myös tytön puolesta! Se että hän ei katso sinuun luokassa tai käytävällä johtuu siitä, että hän yrittää urheasti peittää ihastuksensa sinulta ja muilta. Kun on ihastunut, tilanne ei tunnu olevan "hallussa" ja siksi sitä pyrkii olemaan mahdollisimman cool ihastuksen seurassa. Facebook-tykkäykset kertovat sitä samaa. Vaikkei hän peukuttaisikaan juttujasi, hän lukee ne todennäköisesti hyvin tarkkaan ja mietiskelee niitä ja SINUA!
Joten kaikki on ihan hyvin osaltasi, ja nyt alat hioa jatkosuunnitelmaa, esim. kahville menoa jne. Kannattaa siis aktivoitua jollain tasolla, etkä saa missään tapauksessa nyt luovuttaa. Pysy vain mukavana itsenäsi ja yritä luoda kontaktia tyttöön.
Ihanaa! Jutustasi tuli tosi hyvät fiilikset :-) - mietinvain
Missä lukiossa saattaa olla tietoa asiasta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3811709Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334649Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2512817Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1442574- 1071643
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo14104140 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.207822- 82820
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv60728- 10718