iOS 7.1 tuhoo käyttökelpoisuuden

Kuten olen kertonutkin niin minulla on Apple iPhone 4s ja siinä iOS 7 käyttöjärjestelmä. Paljastui sitten, että siinäkin käyttiksessä oli pahoja tietoturva-aukkoja, mikä sinänsä ei minua yllätä.

Mutta tämä iOS 7.1 se vasta "susi" on, iPhone päivittyi tuohon iOS-versioon tällä viikolla. Se teki iPhonesta entistäkin enemmän käyttökelvottoman järjestelmän (ja tuskin kaikki turva-aukotkaan tulivat paikatuiksi): älypuhelimen käyttö puhumiseen lakkasi toimimasta. Puhelut katkeilee vähän väliä, yhdenkin puhelun aikana iPhone pätki puhelun 4 kertaa!

Selvää on tämänkin pettymyksen jälkeen, että virheinvestointi oli iPhone, joka on amerikkalainen tubutin, äkistys ja tikistys.

21

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenkeistä tuppaa tulemaan näitä tubuttimia sekä ähky ja puhku terveellisen mäktonaltsin terveysvaikutteisilla herkuilla. Mutta fede the pellezinsky se vaan tykkää jenkkivirityksistä, suljetuista wcdrinkeistä etc. joten antakaahan olla. Kohta se on taas täällä lätisemässä paskaa.

• Minusta iOS:n aloitusnäyttö on melko tyylikäs - niinkuin OS X:ssä - mutta muuten ne kummatkin ovat surkeita rypistyksiä!

• No mutta Windows Phone on niin surkea että sitä jaetaan jo ilmaiseksi. En sitten tiedä johtuuko se aloitusnäytöstä vai mistä mutta kukaan ei halua sitä paitsi ilmatteeks..

• exergy kirjoitti:

No mutta Windows Phone on niin surkea että sitä jaetaan jo ilmaiseksi. En sitten tiedä johtuuko se aloitusnäytöstä vai mistä mutta kukaan ei halua sitä paitsi ilmatteeks..

Kokeilisitpa sitä, niin tietäisit miksi siitä ei pidetä!

Se on kyllä nopea ja kevyt mutta kun on niin rajoittunut, ruma ja huono käyttöliittymä eikä juuri mitään Androidin ominaisuuksia! Se on tarkoitettu vain perus-käyttäjälle jolle riittää rajoitteinen nettiselain ja ilta-sanomat.

Minulla oli WP8-Lumia mutta vaihdoin sen Galaxy S3:een kun ei enää kenttää löytynyt ja takuukuitti häviksissä!

• exergy
        tri-windows-mieli-ala kirjoitti:

Kokeilisitpa sitä, niin tietäisit miksi siitä ei pidetä!

Se on kyllä nopea ja kevyt mutta kun on niin rajoittunut, ruma ja huono käyttöliittymä eikä juuri mitään Androidin ominaisuuksia! Se on tarkoitettu vain perus-käyttäjälle jolle riittää rajoitteinen nettiselain ja ilta-sanomat.

Minulla oli WP8-Lumia mutta vaihdoin sen Galaxy S3:een kun ei enää kenttää löytynyt ja takuukuitti häviksissä!

Kaveri just eilen itki baarissa että sen lumia on ihan paska, no en viitteny toisen tuskaa lisätä joten totesin vaan että "aijaa".

• exergy kirjoitti:

Kaveri just eilen itki baarissa että sen lumia on ihan paska, no en viitteny toisen tuskaa lisätä joten totesin vaan että "aijaa".

Ja se kaveri on ammatiltaan muuten järjestyspoliisi :D Järjestelköön ruutujaan sit :P

• exergy kirjoitti:

Ja se kaveri on ammatiltaan muuten järjestyspoliisi :D Järjestelköön ruutujaan sit :P

Sen takia, että kundi on pollari, niin en tietty pelänny että se olis mut laittanu valtion pahnoille, vaan tiän että raskas ammatti miehellä on kun rautakangella joutuu joskus ruumiitta irrottelemaan saviojista. Niin en viitteny alkaa puhumaan mielipiteitäni Nokiasta ja Lumiasta koska aika raskasta kuultavaa sekin olis ollut. Sen verran oon humaani tyyppi että tajuan, että jos toisella on henkisesti raskas työ niin tuskin mun tarvii siihen enää mielipidettäni kertoa Nokiasta ja Microsoftista. Joten pelkkä "aijaa" kuulostaa hyvinkin diplomaattiselta ja neutraalilta ratkaisulta.

Tällä lausonnolla lienen vältän sen ettei tarvi tulla vastaanotolle?

• exergy kirjoitti:

Minä kyllä ekaa älypuhelinhankintaani pitkään suunnitellessani harkitsin eräässä vaiheessa Nokia Lumia WindowsPhone 8-älypuhelinta. Hypistelin ja räpläsin Lumia 925-mallia puhelinkaupassa hyvän aikaa.

Sitten tapasin erään tutun miehen, joka kertoili, että moni hänen lähipiirissään on hommannut Lumian, ja sitten niitä Lumioita on pitänyt lähetellä huoltoon monet kerrat ja muutenkaan eivät kovin tyytyväisiä hankintaansa ole olleet. Tämä kyseinen mies oli iPhone 4s:n käyttäjä ja hän esitteli minulla iPhonea ja kehui sen toimineen vakaasti ja hyvin. Sitten puhuin kolmen muun tutun ihmisen kanssa, joilla oli myös iPhone ja hekin puhuivat samaa: helppo ja vakaasti toimii.

Niin minå sitten sen iPhonen hommasin! Mutta tubutin mikä tubutin Amerikan maalta.

• wintrollaattori kirjoitti:

Minä kyllä ekaa älypuhelinhankintaani pitkään suunnitellessani harkitsin eräässä vaiheessa Nokia Lumia WindowsPhone 8-älypuhelinta. Hypistelin ja räpläsin Lumia 925-mallia puhelinkaupassa hyvän aikaa.

Sitten tapasin erään tutun miehen, joka kertoili, että moni hänen lähipiirissään on hommannut Lumian, ja sitten niitä Lumioita on pitänyt lähetellä huoltoon monet kerrat ja muutenkaan eivät kovin tyytyväisiä hankintaansa ole olleet. Tämä kyseinen mies oli iPhone 4s:n käyttäjä ja hän esitteli minulla iPhonea ja kehui sen toimineen vakaasti ja hyvin. Sitten puhuin kolmen muun tutun ihmisen kanssa, joilla oli myös iPhone ja hekin puhuivat samaa: helppo ja vakaasti toimii.

Niin minå sitten sen iPhonen hommasin! Mutta tubutin mikä tubutin Amerikan maalta.

Duunikaverilla oli kanssa kaikki aiai-juttuja, läppäri, tabletti sekä luuri. Alkuun sekin hehkutti niitä aiai-laitteita mutta on viime aikoina ollut hissukseen. En oo tohtinu kysyä, duunissa on pare pitää kohtuulliset välit duunikavereihin, etenkin jos kyseessä on esimies :D

• exergy kirjoitti:

Duunikaverilla oli kanssa kaikki aiai-juttuja, läppäri, tabletti sekä luuri. Alkuun sekin hehkutti niitä aiai-laitteita mutta on viime aikoina ollut hissukseen. En oo tohtinu kysyä, duunissa on pare pitää kohtuulliset välit duunikavereihin, etenkin jos kyseessä on esimies :D

Lumiaan sen sijaan juuri kukaan ei oo ollu tyytyväinen paitsi yksi kundi jonka muija on Nokialla inssinä :) Miesparka, sillä ei oo vaihtoehtoja..

• exergy kirjoitti:

Fiksua tosiaan olla varovainen jos on esimies kyseessä! Eräässä vaiheessa minäkin ajattelin, että jos hommaisi Macin ja sen iPadin, mutta enpä taidakaan.

• wintrollaattori kirjoitti:

Fiksua tosiaan olla varovainen jos on esimies kyseessä! Eräässä vaiheessa minäkin ajattelin, että jos hommaisi Macin ja sen iPadin, mutta enpä taidakaan.

No joo, en ota kantaa. Jokainen tekee niinko parhaaks näkee tai kokee :)

• Ai? Minulla parani selkeästi käytettävyys iOS 7 -> 7.1 välillä. Seiska sinänsä oli huono noihin vanhempiin laitteisiin, oma ipad 2 meni aivan jöötiksi seiskasta mutta sekin hieman tervehtyi tämän uusimman version myötä.

• Minulla kävi päinvastoin kuin grim-riddarilla!

• Tri.Liinus Mielipuol

Androidin ainoa huono puoli onkin se että vanhempiin puhelimiin ei tule päivityksiä enää - S2:kin päivitykset stoppasi 4.1 versioon - mutta sekin on korjattavissa custom romilla!

• Mutta entäpä JOS sulla on kaikki tarvittava ohjelmisto ja puhelin toimii muuten niin tarviiko niitä päivityksiä enää? Haittaohjelmat saa ihan itse asennettua, ei siinä OS:n päivitykset hirveesti paina.

Jos kalikassa on kaikki mitä itse tarvii niin ehjää ei kannata edes päivittää. Risaa kannattaa jos päivityksissä on ominaisuuksia jotka korjaa vikoja.

Mulla kans 4.1 kuten tabletissa mutta itse en tarvi mitään tän ihmeempiä päivityksiä, ostan sit uuden luurin myöhemmin jos kaipaan ja tarviin jotain mitä tässä ei oo ja mikä on välttämätöntä. Näillä eväillä omassa käytössä pärjään vuosia ellei html muutu.

• exergy kirjoitti:

Mutta entäpä JOS sulla on kaikki tarvittava ohjelmisto ja puhelin toimii muuten niin tarviiko niitä päivityksiä enää? Haittaohjelmat saa ihan itse asennettua, ei siinä OS:n päivitykset hirveesti paina.

Jos kalikassa on kaikki mitä itse tarvii niin ehjää ei kannata edes päivittää. Risaa kannattaa jos päivityksissä on ominaisuuksia jotka korjaa vikoja.

Mulla kans 4.1 kuten tabletissa mutta itse en tarvi mitään tän ihmeempiä päivityksiä, ostan sit uuden luurin myöhemmin jos kaipaan ja tarviin jotain mitä tässä ei oo ja mikä on välttämätöntä. Näillä eväillä omassa käytössä pärjään vuosia ellei html muutu.

FIX "tableteissa" eli monikkomuotoa pukkaa..

• tri-windows-mieli-ala
        exergy kirjoitti:

Mutta entäpä JOS sulla on kaikki tarvittava ohjelmisto ja puhelin toimii muuten niin tarviiko niitä päivityksiä enää? Haittaohjelmat saa ihan itse asennettua, ei siinä OS:n päivitykset hirveesti paina.

Niin, 4.1:ssä on kaikki tarvittavat ominaisuudet ja aiempien versioiden järjetön lagi on poistettu. 4.2.x on tosin paljon mukavampi käyttää uudistuneen ilmoitukset säätönapit-valikon kanssa.

4.2:n jälkeen en ole seuraavissa versioissa havainnut mitään uutta, jotain tietoturva yms. juttuja vain.

• 18ja5

Mun Nokia-kännyssä etupuolella ei lue muuta ku Nokia. Akun alla on teksti:
      Model 16 16-2
      Type RH-125
      CE 0434
      Made in India

Se on pienin ja kevein känny mitä mulla on ollut. Puhelut ja tekstiviestit kulkee. Taskulamppu ja ääneen puhuva kello löytyy.

Kamera mulla on erikseen. Läppärillä kirjoittelen tänne. Hyvin tyytyväinen olen. Tätä käytän niin kauan kuin toimii. Jos jostakin löydätte, ostakaa ja nauttikaa.

• Puhuva kello on kyllä liikaa, sen tarttis vaan pitää turpansa kii :D

• Jätin talteen varmuuden vuoksi minua hyvin ja monta vuotta palvelleen Nokia XpressMusic-kännykän siltä varalta, että iPhone pitää laittaa huoltoon (hommaisin siihen Nokiaan sitten prepaid-liittymän tuossa tilanteessa). Ja tuossa nokialaisessa on tosi hyvä ja helppo kalenterisovellus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      38
      2181
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      64
      2022
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1930
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      388
      1670
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1641
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1464
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1092
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      967
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      75
      915
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      899
    Aihe