Mikähän siinä on, että en pärjää kuunteluissa?? Siis lähinnä yo-kuunteluista (englanti ja ruotsi) nyt on puhetta mutta muutenkin ne on aina olleet mulle tosi haastavia... Kuulossa ei pitäisi vikaa olla ja keskusteluissa pärjään hyvin. Olen siis englannissa ja ruotsissakin melko hyvä, mutta kuunteluissa tulee aina sellanen että "täh??". Tuntuu jotenkin että aika ei riitä vastaamiseen enkä oikein hahmota että mistä on kyse, etenkin kun monivalintatehtävien vastausvaihtoehdot ovat niin samanlaisia keskenään. Onko muilla ongelmia kuunteluissa, ja mistähän ne vois johtua??
Kielten kuuntelut... :/
3
159
Vastaukset
- bushu
Mulla on kuunteluissa myös ongelmia, vaikka muuten kyllä keskusteluissa pärjään hyvin ja sarjojakin katson ongelmitta ilman tekstitystä. Ehkä siinä mättää se, kun tilanne ei ole visuaalinen tai sitten en keskity tarpeeksi... En tiedä.
- huono kuuntelija
Sama täällä. Mulla itelläni on vielä se, että jännitän ihan hirveästi koetilanteissa, minkä vuoksi keskittyminen herpaantuu vielä pahemmin. Oppitunneilla kun tehdään harjoituskuunteluita, jotka saa itse tarkistaa, pärjään vielä ihan kohtalaisesti, mutta kurssiarvosanaan vaikuttavat kuuntelukokeet meneekin aina sitten ihan päin mäntyä.
Pelottaa ihan kivasti jo ensi vuoden YO-kuuntelut. Enpä tiedä, miten näistä ongelmista pääsisi. :/ - Kuuroko, vai...??
Kiitos paljon vastauksista, kiva tietää etten ole yksin :) Voi tosiaan vaikuttaa toi että tilanne ei ole visuaalinen... Ja kyllä jännityskin haittaa keskittymistä tietysti, minkä huomasi erityisesti yo-kuunteluissa. Varsinkin jos tietty kohta soitetaan vaan kerran niin tosi helposti menee ihan ohi koko vastaus. Joskushan enkun kuunteluissa on myös jotain murretta puhuvia, mikä ei yhtään helpota asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895