What shall we do with a Jolly Roger

et silleen

8

484

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boatbowler

Voin kuvitella itseni tuossa tilanteessa, kunhan rohkaistun merille. Huvitti erityisesti merirosvolippu, joka oli varmaan hauska vitsi jonkun mielestä ja osoittautuikin sitten aika aiheelliseksi varoitukseksi.

• varoitusviiriksi!

Voisi olla käytännön hyötyä, jos täydellinen kokemattomuus viestitettäisiin merirosvolipulla!

• .....
        varoitusviiriksi! kirjoitti:

Voisi olla käytännön hyötyä, jos täydellinen kokemattomuus viestitettäisiin merirosvolipulla!

Kukaan muu kuin täydellisen kokematon ei kyllä lennättäisi merirosvolippua, mutta valitettavasti kaikki täydellisen kokemattomat eivät lennätä merirosvolippua.

• S---nan tunarit!

Video oli hyvin realistinen. Itse satuin vastaavaan vaaratilanteeseen Tobago Caysin suositulla ankkuripaikalla. Charter-turistit törmäsivät isolla "katilla" neljään veneeseen. Ehdin moottorin avulla siirtää omaa venettäni sen verran, etten saanut kolhuja. Ankkurin nostoon ja pakenemiseen ei jäänyt aikaa, koska torvelot tulivat vauhdilla ja pääsivät yllättämään - aivan kuten videossa.

• 16+14

Seurailin vajaan vuorokauden ajan erästä ranskalaisten kattia St.Lucian Bequian poijualueella. Tulivat näyttävästi keskelle poijualuetta ja laskivat ankkurinsa. No se ei heti pitänyt vaan ajautuivat sekä takana olevan keulaan että vieressä olevan kylkeen. Nostivat ankkurin ja laskivat sen uudelleen muiuden veneilijöiden englanninkielisistä huudoista välittämättä. Taas toistui sama, mutta nyt heidän ankkuriketju takertui johonkin poijuketjuun tms. Taistelu ankkuroinnin kanssa jatkui tuntitolkulla, mutta pois siirtyminen ei tullut mieleen.
        Seuraavana aamuna katin keulan alla oli sukellustalkoot. Jostain syystä olivat juuttuneet sen verran pahasti, että taas meni pari tuntia irroitushommiin. Lopuksi katti puskettiin neljän kumiveneen voimin auvoimimmille vesille ja ranskikset pääsivät jatkamaan matkaansa.

• gh34

Tuo youtubetapaus oli uskomaton, että olivat purjeet auki keskellä tiiviisti asutettua ankkurialuetta. Kyllähän jonkinlaisen sössimisen ymmärtää, mutta avoimia purjeita tuollaisessa tilanteessa ja paikassa ei.

• Vieläkin vatsa kipeä

Paras näkemäni tilanne oli laiturista lähtö. Ensin veneessä nostettiin purjeet ylös ja sitten yritettiin pakittaa ulos laiturista. Ei onnistunut, sillä tuuli oli veneen takaa, ja painoi veneen takaisin laituriin. Naapurit neuvoivat laskemaan purjeet, jonka jälkeen lähtö onnistui. Tuulta ei ollut onneksi kuin 5 m/s, joten isommalta hässäkältä vältyttiin. Naapuriveneilijöiden ilmeet ovat kuitenkin ikuisesti painuneet mieleeni, kun seurasimme ensimmäistä lähtöyritystä.

• et silleen

Joskus seurasin Välimerellä paljon pienemmän vuokraveneen lähtöä laiturista. Olihan tuuli kevyt, mutta purjeiden nosto ennen kiinnitysköysien irroittamista genoan skuutia kädessä pitäen ei antanut kovinkaan ammattitaitoista kuvaa miehistöstä. Olin tyytyväinen, kun heidän ja oman veneen väliin jäi edes pari venettä. Paluu laituriin käänteisessä järjestyksessä, purjeet vedossa virsarilla ja laituriin peruuttaen, köydet tietenkin kiinni ennen purjeiden laskua. Osasivat jo silloinkin, tämä tapahtui -80 luvun alkuvuosina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe