Olen itse nainen, ja ihastunut samassa joukkueessa pelaavaan ystävään. Samaan aikaan olen parisuhteessa miehen kanssa, samoin tämä ihastukseni on tahollaan avoliitossa miehen kanssa. Itse olen kokenut aikaisemminkin vetoa naisiin, mutta en koskaan vastaavaa ihastusta, vaan tuolloin on aina ollut kyse vain jostain yhden illan seksistä. Tiedän, että myös hän on ainakin joskus ollut jossain määrin kiinnostunut naisistakin.
Tajusin tänään, miksi hänen seurassaan on tuntunut vaikealta olla. Katsoa häntä silmiin. Tai koskettaa. Ihastustahan se. En tiedä, onko hänkin minuun, mutta minusta tuntuu, että hän katselee minua usein sivusta, katseiden kohtaaminen on ihan erilaista kuin muiden joukkuekavereiden kanssa.
En tarvitse mitään moralisointia, vaan minun oli pakko saada purkaa ajatuksiani jonnekin. Toivon, että tunne menee ohi, kun en kiinnitä siihen huomiota. Mutta ihastumisen voimakkuus yllätti minut täysin puun takaa. Olen aina pitänyt myös naisia romanttisesti viehättävinä, mutta en ole koskaan tuntenut yhtä voimakasta ihastusta samaan sukupuoleen. Ja varsinkin, kun olemme molemmat parisuhteessa, tuntuu, että koko identiteettini muuttuu. En ole muutenkaan helposti ihastuvaa tyyppiä, niin on myös vaikeaa hyväksyä, että saatan olla ihastunut johonkin toiseen kuin omaan puolisooni, vaikka en asialle tekisikään mitään...
Olen ihastunut ystävääni.
4
453
Vastaukset
- Noormal
Tervetuloa 'elämään'.
- mies täältä
Eipä olisi kivaa olla nyt avokumppanisi housuissa..:/
- Rakkain ystävä
Enpä haluaisi olla omissanikaan nyt. Tähän liittyy aika paljon muutakin, koen tulleeni mieheni laiminlyömäksi jo pitkän aikaa, ja uskon että joka suhteessa on joskus ihastuksia muihin kuin omiin puolisoihin. On sitten eri asia, tekeekö asian eteen jotain, mutta jos omalle puolisolleen on kuin ilmaa, niin ei varmaan ole ihme, jos kiintymisen merkkejä tai kohdetta alkaa katsella muualta. Tunteilleen ei voi paljoa tehdä, mutta omaan käytökseen on jokaisella täysi valta. Tämä on aika pitkän ajan ja tapahtumaketjun tulosta, enkä ole mitenkään ylpeä itsestäni.
Nykyisessä parisuhteessani olen kyllä tehnyt paljon sen eteen, että kiinnostaisin myös omaa miestäni, mutta eipä ole vielä auttanut. Mietin sitäkin vaihtoehtoa, että kertoisin rehellisesti että tunteita on nyt muitakin kohtaan, että pitäisikö meidän yrittää nyt vähän skarpata... Vai satuttaako vain toista turhaan. Toisaalta saattaisi herättää puolisoni tilanteen vakavuuteen paremmin kuin vain yritykseni keskustella meidän seksielämästä ja suhteen väljähtymisestä.- Onnellisesti eronnut
Kuulostaa siltä, että ihastuksestasi riippumatta sinun kannattaisi lopettaa nykyinen parisuhteesi. Ei parisuhteen tarvitsisi olla tuollaista, että joudut anelemaan huomiota kumppaniltasi ja jotta teillä voisi olla hyvä yhdessä, kummankin pitäisi "skarpata". Kuulostaa pahalta. Toisen huomioiminen, rakkaus, lämpö ja yhteinen hyvä aika tulee luonnostaan, jos on tullakseen, ei sellaista kannata väkisin vääntää. Eihän ystävyyssuhteissakaan väännetä väkisin, jos toisen seura ei innosta, miksi siis parisuhteissakaan pitäisi vääntää väkisin? Minun neuvoni on, että eroa miesystävästäsi ja ihastuksen suhteen anna asioiden edetä omalla painollaan, jos ovat edetäkseen. Ties vaikka hänkin eläisi huonossa suhteessa ja ties vaikka teillä olisikin hyvä yhdessä. :) Mutta ensin puhdista pöytä vanhasta. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708