Osaako joku sanoa seinästä

every81

Meillä rakentaminen on vielä vuoden parin päässä, mutta löysin jo kivan talopohjan kapealle tontillemme: Sievitalojen Saarni http://www.sievitalo.fi/trenditalomallisto/saarni-147
Mutta osaisiko joku sanoa, että onko mahdollista tehdä tuosta kolmen makuuhuoneen kompleksista kaksi makuuhuonetta, eli onnistuuko yhdestä makuuhuoneesta tehdä 20 neliöisen huoneen seinän kaatamalla vai onko nuo kantavia seiniä?
Tarkoituksena olisi siis kumminkin joskus vuosien kuluttua muuttaa talo takaisin 4 makuuhuoneiseksi, kun lapsille tarvitaan omat huoneet. Lisäämällä siis oven ja seinän.

14

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dafads

      nurin vain, ei ole kantavia seiniä

    • dille dooris

      Olipa taas myyjän höpötystä

    • 7+9

      Rakennesuunnittelija varmaan osaa kertoa. Voihan se olla jäykistäväkin seinä, ei aina tarvitse olla kantava, jotta sitä ei voi purkaa.

      • rakennetietäjä

        Juuja kun kyseessä on sievitalo, kaikkiin seiniin kannattaa suhtautua siten että se on kantava.


      • Löpön höpöä

        Jäykistävän voi korvata vaikka yläpohjan lisärevoilla.

        Mitä väliä, kun myyjän idioottiprovo!


    • Sievi

      Saattaa olla että kyseessä on kantavaa seinää tukeva kevytseinä =)

    • näin meillä.....

      Meillä on sellainen talo jossa ei ole varsinaisia kattotuoleja ollenkaan, vesikatto ja välikatto on väliseinien varassa. Ei voi poistaa yhtäkään väliseinää.

      • Vai niin

        Ja meidän iskä nussii teidän äipättiä


    • --------------------

      Jos Sievitaloon erehdyt, niin varaudu ongelmiin sekä paksuun rahapussiin hyvään lakimieheen, kun hommat alkaa mennä pieleen. Seinät ovat siinä vaiheessa pienin ongelma.

      Itsellä valmistunut ko talo hiljattain ja hommat on niin pahasti kustu koko rakentamisen ajan ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä oikeuteen, jotta saadaan ko yritys vastuuseen "laadukkaasta rakentamisestaan". Ei ole muuta vaihtoehtoa, koska he eivät kanna vastuutaan vaan valehtelevat tapahtuneista, kaatavat virheensä asiakkaan syyksi sekä syyttelevät asiakasta ihan surutta, vailla minkäänlaista ammattiylpeyttä.

      Meillä tehtiin ko toimenpide eli yhdistettiin kaksi huonetta, se meni ok, mutta kaikki seinät on talossamme niin vinot kuin pikkukersojen majassa. Seinissä on jopa parin sentin heittoja jo pelkän oven kohdalla (oven leveys 900mm), joten jokainen voi päätellä miten vintturassa seinät sitten onkaan koko matkaltaan. Ovet eivät aukea/sulkeudu kunnolla, seinien tapetointi mahdotonta, koska eivät ole suoria ts tapetit ovat vinossa/ei voi laittaa puskuun jne, listojen laitto tuskaa vinouksien takia jne. Mittanauhaa ko talofirma ei omista, jotta saisivat aikaiseksi edes yhden suoran ja täysimittaisen seinän. Pätevää porukkaa ko firmassa ei taida olla kuin heidän web-sivujensa ninjat, ja nekin ostopalveluna.

      Jättivät tunarit myös seiniemme tuikitärkeät tukemiset heti alussa tekemättä, joten saas nähdä kuinka kauan talo pysyy kasassa. Taitaa kaatua vielä kuin korttitalo, kun erikeepperi kuivuu...

      Ja Sievitalo kun tekee taloa, niin varaudu siihen ettei hommat suju niin kuin on papereihin tehty/sovittu. Eivät osaa lukea piirustuksia saatikka työohjeita ja soppareita, joten siinähän sitä riittää ongelmaa kerrakseen. Näitä jälkiä jouduttekin sitten itse korjailemaan, koska Sievi ei sitä tunnusta, että on rakentanut jotain pieleen. Ja paras homma on se, että lähes koko sakki on keskenään sukua tms ja sitten suunnitelmallisesti syytellään toinen toisiaan, jotta ei tarvitse ottaa vastuuta asiakkaan talon pilaamisesta.

      Onnea matkaan jos Sievin tielle lähdette. Meillä ei usko, toivo saatikka rahapussikaan auttanut, hommat meni pieleen.

      Jos haluatte vaihtaa tietoja ja kokemuksia Sievitalosta sekä heidän toimistaan ja tekemättä jättämisistään, ja olette pohtineet mitä tehdä sekä kaipaatte vertaistukea, niin olkaa yhteydessä: [email protected]

    • -Vesa-

      Kattotuolien suuntaiset seinät eivät ole kantavia.

      • höpöhöpö vesa

        Ei todellakaan aina. Ei muuta kuin pohjakuva käteen ja lukemaan siitä. Kyllä talon omistajalla eli aloituksen tekijällä täytyy sellainen kotonaan olla.
        Yleensä (ei aina) myös kantava seinä on selvästi normaaliseinää paksumpi.


    • nykyinen asiaka

      Käy tutustumassa Dometalojen mallistoon . Sieltä saa hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Tekevät muutokset niinkuin asiakas toivoo eikä kiukuttele niistä.
      Todella hienosti toimii palvelu ainakin espoon alueella. Suosittelen lämpimästi.

      • Kolme kotia Jukasta

        Tuskin tuo on muita huonompi merkki , timpurit tuhonnut , olikohan itse palkatut ,,, Jukkatalolla ainakin on hommat pelannut laadukkaasti , jo kolme Jukkaa itselle rakentanut ja aina tullut hyvä


      • Laadulla on tekijänsä
        Kolme kotia Jukasta kirjoitti:

        Tuskin tuo on muita huonompi merkki , timpurit tuhonnut , olikohan itse palkatut ,,, Jukkatalolla ainakin on hommat pelannut laadukkaasti , jo kolme Jukkaa itselle rakentanut ja aina tullut hyvä

        Samanlaisia kokemuksia minullakin , laadukas Jukkatalo asua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2058
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      245
      1836
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1423
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      104
      1095
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      950
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      821
    Aihe