Sosiaalisuus lisää yksinäisyyden tunnetta

muumimörköjapikkymyy

Onko muilla samanlaisia fiiliksiä? Kun on ihmisten seurassa on hauskaa, mut melkeen heti kun se loppuu se fiilis kääntyy laskuun... ei kait voi olla hyvää ilman huonoa. Ehkä kyseessä on se, että ei kuitenkaan saanut sitä läheisyyttä mitä ehkä lopulta kaipaa. Vai auttaako se läheisyyskään? Jatkuuko yksinäisyys niin kauan kunnes löytää jonkun todellisen sielunkumppanin?

Toisaalta en yhtään tykkää ideasta, että tarvii jonkun toisen ollakseen onnellinen. Harva suhde kestää kuitenkaan loputtomiin, ja jokanen me yksin täältä lähdetään.

6

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+2

Mulle ne pahimmat "yksinäisyyden puuskat" tulee melkeen järjesteän sen jälkeen, kun olen ollut jossain porukassa.

Vaikka on ollut hauskaakin.

Huomaa, että on kuitenkin jotenki ulkopuolinen kaikesta huolimatta ja että tää ei ole kuitenkaan sitä mitä loppujen lopuksi kaipaat, vaan kaipaat jotakin enemmän.

• Heippa muumimörköjapikkymyy

Ensinnäkin tuntuu ilahduttavalta, että sinulla on porukoita, joissa edes hetkittäin voit pitää hauskaa!

On silti selvää, että tuollaisen hauskan loputtua tulee ehkä tyhjä olo. Näinhän on monen muunkin asian suhteen. Juhlien tai odotetun tilaisuuden jälkeen tietynlainen pettymyksen tai surun, kaipauksen fiilis ihan inhimillinen.

Olet varmaan perusluonteeltasi sosiaalinen ja seuraa kaipaava. Silloin nuo hauskan seuran hetket saavat ikään kuin täyttymyksen, ja ilmeisesti haluaisit elämäsi sisältävän sellaisia nykyistä enemmän. Olet kuitenkin hyvillä viisauden jäljillä siinä, että ihminen on itse omasta onnellisuudestaan vastuussa. Jokaisen täytyy oppia ensin sietämään omaa yksinoloaan, jotta voi aidosti ja ripustautumatta liittyä toiseen ihmiseen kumppanuusmielessä.

Kysyisin sinulta: miten itse voit vaikuttaa siihen, että sosiaalisten tilanteiden ollessa päällä saisit kaipaamaasi aitoa läheisyyttä? Oletko kenties tottunut johonkin rooliin, joka etäännyttää sinut aidosta omasta itsestäsi? Voisitko koettaa lisätä aitoutta itsessäsi ja houkutella sitä myös muista ihmisistä esiin? Kuten vaikka kysymällä, mitä muille kuuluu ja kuuntelemalla vastauksen myös paneutuneesti. Hyvin pitkälti aidon kohtaamisen tunne tulee siitä, että kumpikin osapuoli tuntee tulleensa kuulluksi. Kuuntelemisen taitoja kannattaa siis opetella lisää!

Rikkaita kokemuksia mielenkiintoisella elämänpolulla sinulle toivottaa Meiju -diakoni

• eroakirkosta.fi

Miksi nämä kuuntelevan_kirkon vastaukset ovat aina niin alentuvia ja teennäisiä? Käykö kirkko täällä jotain mainoskampanjaa ihmisten jättäessä enenevissä määrin kirkon? Miksi nämä ei voisi olla vertaistukipalstoja ilman kirkon mainoksia?

• Ihana yksinäisyys
    • siili1

"On silti selvää, että tuollaisen hauskan loputtua tulee ehkä tyhjä olo."

Nyt on kyllä diakoni kuutamolla. Ei tuolla tunteella ole mitään tekemistä sen normaalin haikean tunteen kanssa, joka tulee juhlien jälkeen. Itse vältän sosiaalisia tilanteita nyt kun olen jäänyt elämässä yksin, koska kotimatkalla en pysty estämään itkua ja alan itkeä hillittömästi jo bussissa, kun tiedän että tyhjä koti odottaa. Ja se on melko kiusallista.

Tuo yksinäisyyden tunne on perustavanlaatuinen hylätyksi tulemisen tunne. Muut ihmiset palaavat kotiin perheidensä tai kumppaninsa luo ja itse joutuu menemään kerta toisensa jälkeen tyhjään ja pimeään kotiin.

Minä olen ainakin sellainen, että kaipaan intensiivistä henkistä yhteyttä toiseen ihmiseen enkä saa mitään irti tyhjänpäiväisestä seuranpidosta. Tämä ei onnistu kuin parisuhteessa jossa kaikki asiat jaetaan ja ollaan tiiviisti yhdessä. Ja kun minusta ei parisuhteeseen enää ole, niin en näe mitään järkeä siinä, että tässä tulee elää kituuttaa vielä vuosikymmeniä.

• asoufe

Varsinkin kun lähdin yhden työkaverin kaa radalle ja hän sanoi että pari sen kaveria tulee mukaan. Siinä huomasi kuinka ulkona on kaikesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      540
      6746
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2516
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      387
      1994
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      127
      1196
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      30
      1132
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      1114
    7. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      84
      952
    8. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      919
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      915
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      40
      789
    Aihe