mitä mieltä olette nimenvoihdosta? Itse vaihdoin nimeni 13- vuotiaana Alma Esteristä Essi Anniinaksi. Essiksi minua on kutsuttu aina koulussa, mutta kiustattu Alma nimestä.
vaihdoin nimeni
6
765
Vastaukset
- Tyylipoliisi
Mielestäni nimenvaihdos on paikallaan, jos ihminen itse sitä kokee tarvitsevansa. Omakohtaista kokemusta ei ole, sillä olen aina ollut tyytyväinen nimeeni, mitä joskus lapsena mietin, että miksei toista nimeäni ollut kirjoitettu ulkomaiseen tyyliin c:llä. Mutta lapsilla tällainen on täysin normaalia, yleensä ihmiset kuitenkin tottuvat ja tykästyvät omaan nimeensä, jonka vanhemmat kuitenkin ovat rakkaudella valinneet.
Alma-nimi on ollut jonkin aikaa "piilossa", mutta nyt se on tekemässä taas uutta tuloaan (Elsa teki jo aiemmin). Mummonimet tulevat siis muotiin aina, kun aikaa on kulunut tarpeeksi. Esim. Sanna-nimikin oli vielä 50-luvulla mummonimi. Alma tarkoittaa muuten ainakin espanjaksi (mahdollisesti latinaksikin) sielua, ja on mm. Laura Malmivaaran ja hänen ohjaajamiehensä tyttären nimi. Elsa sitten on tämän Asko Kallion (Idols-ohjelma) ja Katja Kallion (kirjailija) tyttären nimi. (Meniköhän vanhempien nimet oikein?)
Esteri (tarkoittaa tähteä) taas on Raamatussa kaunis orja(?)tyttö, jonka kauneuteen kuningas rakastuu ja haluaa vaimokseen. Myöhemmin sitten kuningatar Ester(i) pelastaa juutalaiset orjuudelta (?), pelastaa joltain tragedialta kuitenkin. Madonnakin tykästyi tähän tarinaan niin paljon, että otti "uudeksi nimekseen" Estherin ja kantaa E-kaulakorua. Eli kaunis nimi mielestäni on ollut Alma Esteri, mutta Essi Anniina on kaunis myös.
Harmi jos sinua kiusattiin Alma-nimestä, mielestäni vanhemmat eivät aina voi kuitenkaan ennaltanähdä, mistä nimistä tai piirteistä lapsia voidaan kiusata. Kiusaaminen voi kohdistua ihan mihin piirteeseen vain, eikä kaikkia piirteitä (esim. silmälasit, vääränlainen nenä tms., pieni koko jne.) ei voi, eikä kuulukaan poistaa. Kiusaamisen uhrin kannattaa yrittää puolustaa itseään ja ilmoittaa opettajille ja aikuisille. - Talvari
Heissan vaan!
Ei Alma huono ole, tyttärelläni on kaverina (14v)
Alma, tosin hänen kohdallaan se on lempinimi, ollut syntymästä saakka, oikealta nimeltään hän on Arja, mutta sitä tuskin monikaan edes tietää!
Koulussakin opetettaja kutsuu Almaksi! - Helena
tulee tosiaan ensimmäisenä mieleen Kassi-Alma, eli köyhä pulsu ämmä...
Mutta jos sitä ei oteta huomioon, niin Alma on ihan kiva ja jännä nimi.
Esteristä tulee mieleen "sanonta" "esterin perse"...
Essi on tosi persoonaton nimi, alma ois ollu kyl kivempi! Essi on muutenkin kaikista sen tapaisista huonoin nimi (parempia ovat Emmi, Elli, Enni, Emma ja Ella), mutta ihan perusnimihän tuo essikin on, joten eipä mitään pahaakaan sanottavaa...
Anniina on ihan kaunis, mutta sekin aika mitään sanomaton, se on kuitenkin parempi kuin väännökset Enniina tai Emmiina!
Oisit laittanut anniinan etunimeksi, siitä saa mukavia (siis oikeasti mukavia) lempinimiäkin.. =)
Minun etunimeni on suomalainen kaunis nimi, vaikka joskus olenkin halunnut sitä yhdellä kirjaimella muuttaa. Toinen nimeni ei mikään ihana ole, mutta perintönimi kuitenkin, joten sillä on tunnearvoa.
Eli haluan vain sanoa, että vaikka joskus olenkinhalunnut nimeni vaihtaa, olisi se mielestäni kuitenkin niin suuri loukkaus vanhempiani kohtaan, jotka ovat minulle nimen antaneet ja sitä paljon pohtineet ja parhaaseen vaihtoehtoon päätyneet, ettei olisi oikein vaihtaa nimeä! - Katya nykyisin..
Olen myöskin vaihtanut nimeni.
Eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa.
Olin ennen Anna Katariina Miettinen, mutta mielestäni se oli (ja on edelleen) TODELLA tylsä.
Nykyisin olen Katya Lena Maria, ja sukunimi on myöskin venäläinen (sama kun miehelläni).
Ja pidän nimestäni valtavasti.
Nimen vaihdokseeni oli monta syytä:
Venäläinen mies, jonka kanssa muutimme venälälle.
Tylsä nimeni.
Halu saada venäläisempi nimi, myöskin sen takia, että isäni, joka kuoli ennen syntymääni, oli venäläinen.. jne..
Niin, että jos nimen vaihdos tekee onnelliseksi, niin siitä vaan.- noooh...
hyvin paljon venäjällä käytetyt, kauniit nimet.
Nykyinen nimesi vaikuttaa enemmän EI-venäläiseltä!
Sitäpaitsi Anna Katariina paljon kauniimpi. - Katya
noooh... kirjoitti:
hyvin paljon venäjällä käytetyt, kauniit nimet.
Nykyinen nimesi vaikuttaa enemmän EI-venäläiseltä!
Sitäpaitsi Anna Katariina paljon kauniimpi.Ehkä sinusta Anna Katariina on hyvä, minusta kamala.
Minä pidän enemmän OMASTA nimestäni, eli siis Katyasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265133Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123745Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462709Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2751249- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2071024