Kehittymätöntä markkinointiviestintää ja palvelua.

Asiaan perehtynyt

Lieneeköhän Tallinnan ja koko Viron markkinointi samalla kehittymättömällä tasolla kuin tällä palstalla ja kirjoituksissa käy ilmi.

Pelkkiä linkkejä heitellään jokaiseen kirjoitukseen, lienee markkonoinnin opit jääneet vähiin, koska ei osata priorisoida eikä sekmentoida lainkaan viestejä.
Tälläinen huuhaa viestintä saa todennäköiseti aikaan mainostajalla enemmän haittaa kuin hyötyä.

Lienee asikaspalvelussakin ja asiakaspalvelijoiden asenteessa ja ammattitaidossa usein NL-aikaisen menttaliteetin jäänteitä.
Ainut kilpailukeino lienee hinta. Ja pian ei ole enää sitäkään kun hinnat alkaa käytännössä harmonisoitua. Eli olla lähes samat Tallinnassa Tukholmassa ja Helsingissä. Tallinnan liikevaihdosta n. 10 % tulee Suomalaisilta. Lienee niin että nykyinen " Suomen taantuma" ei muuta sitä merkittävästi suuntaan eikä toiseen.

Ei kai meidänkään asiakaspalvelu ja markkinointi ole aina täydellistä.

a) Meillä kuitenkin markkinointia on vuosikymmeniä opiskeltu/opetettu jo varsin paljon ja eri tasoisissa oppilaitoksissa.

b) meillä on hyvä ja tarkkaan säädellyt lait markkinoinnista ja kaupasta.

c) meillä on hinnan lisäksi on useita eri kilpailukeinoja, laatu, saatavuus, henkilöstön osaaminen, laadukas markkinointiviestintä, ekologiset ja eettiset näkökohdat.

d) meillä ei ole Neuvostoliiton aikaisia asenne jäämiä.

11

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kehittyvää

Toi on ihan totta, moni asia ja lainsäädäntökin on osaksi epäselvä.
      Useita lakeja on "kopioitu" Suomesta ja mukautettu heille sopiviksi.

• tosi on

ei NYT oikein pidä paikkaansa..... Kyllä Viro on kopioinut lakinsa muualta....ei ainakaan VEROLAKEJA

• Kehittyvää
        tosi on kirjoitti:

ei NYT oikein pidä paikkaansa..... Kyllä Viro on kopioinut lakinsa muualta....ei ainakaan VEROLAKEJA

Ainahan kaikki "kopioi" kun uttaa lakia lupodaan; huomaa sitaatit. "Kopioi" ja muokkaa sekä soveltaa itselle sopivaksi.

• tiekuljetussopimusla
        tosi on kirjoitti:

Maakohtainen TKSL, sitä mm. on Suomelaiset asiantuntijat olleet avustamassa lakia laadittaessa Viroon. No vastaava kansainvälinen on CMR joka toimii ainakin manner-Euroopan alueella.

• Havaintoja tehty

Tallinnasta saa päivällä liikkuja turvallisen kuvan.

Hyvin positiivinen asia on maksuton julkinen liikenne Tallinnassa
      Se aikaansaa ympäristökuormituksen alenemista
      Liikenteestä muodostuu entistä turvallisempaa
      Parkkeeraus aongelmat vähenee

Niin: Kehiittyvät markkinat ne kuitenkin on.
      Mutta Viron kansantalous on melko huono vähäosaisten kannalta.

Elintaso näkyy ulkokultaisena, uusina hienoina taloina, ja länsimaisna autoina vaikka autokanta onkin melko vanhaa.

Runsas alkoholin myynti ja suuri tarjonta antaa jotenkin kehittymättömän leiman. Mutta kai sillä on kysyntää.
      Vaikka muitakin tuotteita on kuten : pellava, erilaiset käsityöt.
      Demokratia on kehittymätöntä
      Vähäosaisten sosiaaliturva ja sairaanhoito.
      Liikenne ja tiestö/kadut liikennekultuuri ja liikenne on arvaamatonta.
      Virolaiset tekevät itse paljon enemmän vaatteita (kuin Suomessa) esim.
      kutovat itse villalngasta vaatteita. Tästä on merkkinä tavaratalon runsas lankatarjonta maaliskuussakin.

Kerjäläisiä Tallinan katukuvassa on ylättävän vähän.

• tuner

JEP VIRO EI DEMOKRATIA ?

kommunistit ja oikeisto ei samssa hallituksessa kuin Suomessa....

ai niin...eihän viron parlamentissa olekaan kommunisteja

• jämpti näin

Tallinnassa ja Virossa on KERJÄÄMISKIELTO toisin kuin sivistymättömässä Suomessa jossa "turistit" kerjäävät kuppi kourassa ja muu väki öykkäröi kännipäissään

• ei ei

Valitettavasti Suomella on edelleen tsaarinaikainen byrokratia..ja monopolistinen vähittäiskauppa ja alkoholikauppa......

ei viron kannata tässä ottaa oppia Suomesta

• Asiaan perehtynyt

Virossa on toimivampi julkishallinnon (ainakin terveyshuollon) tietojärjestelmät.
        Sähköinen E-resepti otettiin siellä käyttöön ennen Suomea.

Paremminkin voidaan epäillä kartelleista kauppaa. Onko sitten monopoli tai kartelli,
        niin päivittäistavarakaupan kilpailu on olemattoman vähäistä.
        Monopolista ei Suomen vähittäiskaupassa voida puhua koko maata kattavana.
        Paikallinen monopolin tapaista ilmiötä kyllä on.

Nyt voisi hyvin ennustaa Viron päivittäistavarakappoihin konkursseja ?
        Niin miksi??

Tallinna on täynä liikkeitä ylisuurine "varastoineen"
        asiakkaita ei näy missään; taantuma näkyy itsellä ja
        tärkeimillä markkina-alueilla; eli naapurimaista turistivirta vähenee entisestään.
        Uusien liikekiinteistöjen korkeat pääomat ja vuokrat puree, liiketoiminta oli olettettu voimakkaan jatkuvan kasvun varaan. Ei ihme, että yrittäjien ilmeet ovat vakavia.
        Viron hintataso on jo niin korkea, että paikallinen väestö, ei helposti pysty ostamaan vähittäiskaupoista päivittäistavaroita.
        Keskiansio Virossa on vain 920 - 950 € /kk luokkaa. Kun se meillä on reilusti yli kolme kertaa tuo.

Johtopäätös:
        Hinnat eivät voi nousta, turistit tuo vain n. 20 % Tallinnan koko kaupungin liikevaihdosta. Osuus on nyt hiipumassa.

Hintojen lasku tai pysyminen paikallaan
        ansiotaso tuskin nousee nopeasti tässä tilantessa.

Viron kuluttajatottumus on kyllä erilainen, ei osteta valmista ruokaa ja tuotteita.
        - valmistetaan ja leivotaan itse
        - kasvatetaankin enennän itse ja säilötään
        - tehdään itse vaatteita
        - ja kudotaan itse
        Kuluttajatottumus näkyy selkeästi isojen kauppojen tavaravalikoimissa.

Viimepäivien Venäjään liittyvät epävarmuustekijät tuo lisää negatiivista kierrettä niin yrityksille kuin kansantaloudelle, sekä Virossa ja meillä. Ehkä enemmän kuin missään muussa EU-maassa.

• taantunma vararikot

Suuruudenhulluutta ja turhaa nousukasmaista elämää.
      Kun ansiotaso on vain alle kolmasosa meidän palkoista, hintataso on pian lä'helle meidän tasoa.

Autot (erikoisesti länsimaiset)on yksi keskeinen ylvästely tuote.
      EU:n alueella hinnat nousi eniten Virossa.

Lainaus Viron virallisesta Eesti Statistikan tilastoista:
      Keskipalkka ja Minimipalkka Virossa 2013/2014
      Viron tilastokeskuksen eli Eesti Statistikan

Reply Eesti Statistika, Keskipalkka, Minimipalkka, Muut, Palkat, Viro 13.1.14 A A- Share on emailEmail Share on printPrint http://www.tallinna.biz/2014/01/keskipalkka-ja-minimipalkka-virossa.html

Viron tilastokeskuksen eli Eesti Statistikan mukaan keskiverto virolainen tienasi vuoden 2013 kolmannella neljänneksellä 930 euroa kuukaudessa. Vuodentakaisesta nousua oli kertynyt 8.8%. Silti täytyy edelleen muistaa, että monille virolaisille tuo 930 euroa kuukaudessa on pelkkä haave vain, sillä majoitus- ja ravintola-aloilla keskipalkka on 605 euroa ja kiinteistönvälityksessä keskipalkka on 646 euroa kuukaudessa. Tosin monet virolaiset eivät tienaa edes 600 euroa, sillä Virossa minimipalkka on 355 euroa kuukaudessa... summaa nostettiin tälle vuodelle ja viime vuonna minimipalkka oli vielä 320 euroa. Ensi vuonna minimipalkka tulee lain mukaan nousemaan 390 euroon, mutta itse en ainakaan pysty edes kuvittelemaan, että miten tuollaisella summalla pitäisi tulla toimeen.

Lähteet: Eesti Statistika ja Taloussanomat

Eivät Palkat nouse ellei kansalaiset itse vaadi tuntivia korotuksia niihin.
      Viron hienous on pitkälti autoissa ja alkoholissa.

Näin ei voi kauaa jatkua.

• kenen varastot ?

Huonoja näkymiä, tulevaisuus synkkä.
        Hiljainen Tallinna. Turisteja vähän. Vakavia yrittäjiä paljon, kauppa ei käy.
        Kaupat täynnä kalliita tuotteita, paljon pääomaa kiinni.

--Autoja on ja huonoja katuja
        --Alkoholiatallinna

-- Pitkät jonot takseja seisoo, asikkaita ei ole
        -- turisteja vähän tai osaavat käyttää julkista liikennettä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      241
      2608
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      12
      2162
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      323
      1880
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      103
      1639
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      86
      1546
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1250
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1200
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1131
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1083
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1016
    Aihe